Amikor diagnosztikára kötöttem az autót, egyetlen aktív hibát írt, mégpedig a légzsák visszajelző elektromos körének a megszakadását. Gondoltam, hogy rossz érintkezés vagy a csatlakozóban van valami gubanc. Szétszedtem a középső panelt, és kellemetlen látvány fogadott, a LED izzót az előző tulaj kicsípte. Nehezen sikerült összekaparnom megfelelő LED-eket, de csak meglett. Beforrasztottam az első 12V-os 5mm LED-et, majd kipróbáltam az asztalon egy állítható feszültségű tápforrással. A 12V LED bírta, de a felső szomszédja (akku töltés) sajnos elhalálozott, ugyanis a többi dióda - mint utólagosan kiderült - nem 12V feszültségre volt dimenzionálva. Szétszedtem pár autós kütyüt, amiket jelenleg nem használok és találtam is 2 megfelelő méretű, színű és feszültséget bíró diódát. Beforrasztottam, bedobtam a kocsiba, kipróbáltam és tökéletes. Mint a karácsonyfa, úgy világít, ha ráadom a gyújtást. 2 éven keresztül villogott az utasoldali légzsák visszajelző, mint most kiderült azért, mert nem volt meg a légzsáké. Szerencsére minden rendben van, teljes a sötétség a műszerfalon végre. Miután újra rákötöttem a Texa-t, töröltem a hibákat, minden egyes vezérlő zöld pipa ikonnal jelezte, hogy rendben vannak, köszönik.
Nekiálltam a féltengelyt összedobni legalább annyira, hogyha gyorsulásokra nem is tudok járni, legalább egy gurulós laza autózást bevállalhassak néha. Sajnos ez a vállalkozásom kudarcba fulladt, de ez majd egy másik történet.
Hibajelenség:
Menet közben betapad a fék, leginkább a bal első.
Észrevételek:
A diagnosztika nem mutat semmilyen aktív, vagy tárolt hibát.
Geometria beállítás előtt felvillant a VDC Error hibajelzés, majd az összefutás beállítása után ez nem jött elő többet.
Ha nem léptem rá a fékpedálra, akkor később jött elő a blokkolás, néha egyáltalán nem blokkolt, valamikor pedig anélkül, hogy ráléptem volna a pedálra, elkezd a kocsi fékezni.
Hidegindításkor ki van oldva a fék, könnyen gurul az autó. Ha elkezd blokkolni, és leállítom a motort, a következő gyújtás ráadásakor egy erős pukkanó hang hallatszik az ABS kocka felől, a hanggal párhuzamosan érezni egy ütést a fék és kuplung pedálokon.
Ahogyan vészhelyzetben kiküszöböltem a hibákat:
Menet közben félreállás, leállítás, újraindítás, majd vártam, hogy hűljön le.
Miközben haladnom kellett, kézifék felhúzása, ekkor szintén pattan az ABS kocka és kiold a fék.
Mikor a fék kiold, a pedál szinte beesik a padlóig, ha megnyomom.
Diagnosztikán keresztül a leeresztő szelep működik, de magától nem oldja ki a fékeket.
Ma kiszereltem az ABS kockát, szemmel láthatóan nincs baja. Első körben ezt szeretném kicserélni. Feltételezem, hogy mivel a diagnosztika semmilyen hibát nem írt (kivéve egy memóriában tárolt P0704), így mechanikai probléma lesz a háttérben.
Összegezve az évet vegyes érzéseim vannak a kocsival kapcsolatban. Év elején teljesen megbízható volt, tudtam rá számítani. Nem volt kérdéses, hogy ha indulok valahova, akkor hazaérek vagy sem. Szerettem volna mindig egy erősebb 5 hengerest, így kezdetét vette a motor izmosítása. Már a folyamat közben voltak kisebb-nagyobb akadályok, mégis sikerült összerakni, ahogy én szerettem volna. A második fél év csalódás. Folyamatos cserben hagyás, állandó problémák és nehézségek felállítása velem szemben. Nem szeret a kis Alfám? :) talán nem. Jelenleg úgy állunk, hogy Decemberben nem igazán használtam az autót, a féltengelye darabokban, az ABS ügyre meg még mindig nincs magyarázat, hogy miért kezdett hülyülni. Mivel 2015 km-ben szegény (bár lett volna rá szükségem), viszont kiadásban gazdag (ezzel nincs sok problémám, a fele az én hülyeségem) év volt, az elkövetkezendő pár hét és hónap megmutatja, hogy maradok-e a márkánál. Ha nem jönne össze sajnálnám, sok időt és energiát öltem ebbe az autóba. BÚÉK cartársak! :)
A javított féltengely, kb. 22 000 Km-t bírt ki. 50 000 Ft-ért nem látom túl bevált dolognak, bár nem állítom egyértelműen, hogy a felújított sz@r. Benne van ebben egy kisebb teljesítmény növekedés, meg a fékprobléma is állandóan kínozta, valamint az 5 centis ültetés sem használt a futómű egyetlen alkatrészének sem.
Abba a fázisba léptem, hogy megoldást kell találnom erre a problémára sürgősen.... valami tartósat.
Megkapta a kocsi a téli szettet, zsír új gumikkal.
A geometria vákuumcsöve mindig rakoncátlankodott, ez is megoldódott.
A kartergázt eddig egyenesen az utastérbe küldte a motor, ennek is vége lett.
Az idén komoly előrelépés gumik szempontjából, hogy zsír új nyári és téli szettet kap a kocsi. A terv eredetileg az volt, hogy télen nem igazán fogom használni az autót, de egyrészt kényszerből, másrészt kényelem szempontjából ez nem megoldható maximálisan. Így kap 4 teljesen új téli gumit 205/55 R16 méretben. Matador Sibir Snow MP92 került rá. Nem drága, de biztosan 100x jobb, mint azok a téli gumik, amiken eddig gurultam. Gyártási szám 2015, tehát nem álltak több évet egy raktárban. Jöhet a tél.
Kapott ma a hintó egy alapos aktív habos mosást, illetve egy kis karbantartásra is sor került. Az akkumulátorba öntöttem egy kis desztillált vizet, illetve megmértem a hűtőfolyadék koncentrációját. -45 fokig nincs mitől tartanom.
Hosszú idő után sikerült pontot tenni a tompított fény ügyének végére. Elég meredek árakon találtam bontott trafókat is, így egy picit vártam, abban reménykedve, hogy lehet ráakadok egy jó ajánlatra. Facebookon, szlovák alfás csoportban egy cartárs felrakta alkatrésznek a frissen összetört 2002-es külső fl előtti 156-át. Ez pont kapóra jött, ugyanis gyári xenonos. Nehezen sikerült vele megegyezni, (elég kevés időt tartózkodik a virtuális világban) és kb. 10 000 Ft-ért küldte is a trafót. Bíztam benne, hogy Alfáék nem változtattak semmit az elektronika részen, ha maga a lámpatest és foncsorok ugyan azok, csak a külső borítás és bura változtak. Szerencsém volt, miután kibontottam a csomagot, virított is a 1 307 329 091.
Beszerelés után először volt egy kis ijedtség, mivel nem világított olyan erősen, mint azelőtt. Laci barátom feltette a kérdést: rendesen van berakva az izzó? - a válasz természetesen "naná". Majd megnéztem és örömmel nyugtáztam, hogy amiatt nem világít a lámpa, mert nem volt helyére ültetve.
Az állító csavarok műanyagba rögzített menetét is megviselte a macera, ugyanis hiába tekergettem a kis "drótot", a magasság sehova nem mozdult. Egy kis Pattex mindent megold, bekentem a menetes részét kívülről, visszacsúsztattam a helyére, vártam 20 percet majd lehetett állítani a magasságot is. Öröm és boldogság, egy vagon pénz ráment, de végre van normális távolsági, helyzetjelző és tompított is, valamint majdnem egy év után eltűnt a műszerfalról a "Kiégett izzó" visszajelző.
Végre látok!!! :)
A "Kiégett izzó" visszajelző már tavaly decembertől világított. Az első helyzetjelző volt a bűnös, de egy ideig nem érdekelt, majd másra figyeltem inkább. Ma sor került ennek a javítására, vettem 2 darab BAX9S COB LED 6000K (H6W) izzót, plusz annak érdekében, hogy éjszaka is zavartalanabb legyen a közlekedésem, vettem egy szett H1 HID szettet, ebből 4300K színhőmérsékletűt. Egyelőre még mindig keresem a megfelelő gyári xenon irányító dobozt (1 307 329 091, ha valakinek van, keressen!!!), addig ez így marad.
2015. 11. 12.
Szétszedtem a nem működő elektronika borítását, nem csodálom, hogy nem működik. Mivel a tervezése olyan tökéletes lett a lámpának, hogy a legalacsonyabb pontja a csatlakozó, így akár eképpen is kinézhet a gyári xenon "trafója":
Sikerült diagnosztikára kötni az autót. Már a fórumban írtam a fékkel való küzdelmemről. A bal első fék betapad, ha 2x rálépek a fékpedálra. Ennek köszönhetően a pár 10 000 km-t futott OMP Road&Sport betéteim a kelleténél hamarabb elkoptak bal elöl. Az új betéteket múlt héten raktam be, ezúttal kedvezőbb árú Brembo betétekkel fékezek. A diagnosztika semmilyen elektromos hibát, szakadást nem jelzett, viszont sikerült külső beavatkozással a bal-első visszaeresztő szelepet nyitni, ekkor kioldott a fék. Valószínűleg az ABS kocka mechanikus részével lesz a probléma.
Ha már úgyis a műhelyben voltam, végre ellenőriztem a cooler csöveket. Gyorsításnál a tükörben finom korom-pamacsokat láttam elillanni, amire annyira nem vagyok büszke. Hiába gázolaj hajtja, a füstöt még mindig meghagynám a TDI-nek. A remap során a mérnök úr felhívta a figyelmem a cooler cső teljes átvizsgálására, mert túl sok kormot küldött a levegőbe, a mérés során. Szerinte a nem megfelelő tömítés, hegesztéseknél maradt hézag okozza ezt a jelenséget. Az egyik szilikon összetétet pár héttel ezután rögtön kicseréltem, javult is a helyzet, de úgy döntöttem, hogy mégis átvizsgálom az összes csövet. Nagyjából 5 "tűhegynyi" lyukat találtam a nyomáspróba alatt, amiket szépen körbeöntöttem olvadt fémmel. Ha már úgyis kezemben volt a hegesztő, finom gallért varrtam a cooler csövek végére, ugyanis állandó problémám volt (remélem), hogy menet közben lelőtte a turbo a csövezést. Hétvégén egy haverom felhívta a figyelmem, hogy a coolerem is érdekesen ferdén áll, már kezdtem berezelni, hogy elrepedt a cooler a tartója hegesztésénél, de leszedve megnyugodva láttam, hogy "csak" a csavar lazult ki. Ezt a gondot elég hamar orvosoltam, egy kis menet ragasztó, és már ment is vissza a helyére minden.
A kipufogóm is ideiglenes helyzetben volt, amióta összeraktam a hátsó lökhárítót. Ma egy lépéssel közelebb kerültem a végleges felfogatáshoz, bár a végső állapota még mindig messze van.
Végezetül: Sikerült a munkahelyi mosó kulcsát megszereznem, így este másfél hónap után megmostam, hogy így tehessem el a garázsba éjszakára.