Már csak a nagy IC és csövezés hiányzik a mechanikus oldalról, addig gondoltam kicserélem a fékcsöveket elöl. TRW-t vettem, de cserénél volt probléma, nem is kevés. A jobb oldalon is nehezen engedett meg, de a bal oldal már annyira össze volt gyógyulva, hogy sikerült eltörni a fém fékcsövet. Sebaj. Pár nappal később elmentem venni réz fékcsövet, amit aztán kézzel hajtogattam a helyére. Ezután végre felönthettem a tartály friss fékolajjal (Tutela Sport Extreme 5) és indulhatott a légtelenítés. A tartály csont száraz volt, így már felöntéskor sem számítottam semmi jóra, de ami utána következett, az elvárásaimat is felülmúlta. Nagyon nagy és hosszú szenvedés után sikerült légteleníteni a kuplung fő és munkahengerét, kb. másfél órát szenvedtünk, mire sikerült. A fékek gyorsan mentek, azok elég gyakran vannak nézegetve. Fék és kuplung már van, gázra reagál, de a turbo még nincs összekötve a motorral a kompresszor oldalon, így próbaútra legoptimálisabb esetben is csak hétvégén tudom vinni.
Tegnap sikerült arra a pontra jutni a kocsival, hogy beindítottam a motort. Ugyan se LMM se turbo nem volt bekötve, mégis hallani akartam, hogy minden rendben van-e. Ahhoz képest, hogy csak szívó üzemmódban dolgozott, még a házpedálra is elég szépen reagált. Várom a szívó, illetve kipufogó csöveket, ha felraktam őket a helyükre, mechanikus oldalról készen lesz a motor. Így folytatódhat a munka a kasznin...
Tényleg ünnepnap számomra, helyére került a motor/váltó több, mint 2 hónap után.
Délután negyed 3 vagy fél 3 körül kezdtük berakni és 5 óra körül már kitoltuk a ház elé. Könnyítette a dolgunkat, hogy nem voltam olyan buzgó, mint szétszerelésnél, így nem mindent a motortérben akartam helyére igazítani. Szétszedéskor külön levettem a kábelezést, külön a generátort, önindítót, elkötöttem a motort a váltótól, hasonló marhaságok. Két hónap alatt kicseréltem a vezérlést, lendkereket, kuplungot, kinyomócsapágyat, kipucoltam a szívósort, levettem az olajteknőt, kipucoltam és újra szilikonoztam, kicseréltem az olajfiltert, majd szépen helyére raktam az összes vezetéket, önindítót, generátort. Ezzel a módszerrel egyszerűbben tettük a motort vissza a helyére, mint ahogy kiemeltük. Akartam új bakokat vásárolni, de 2 rendelésből 2 ugyanaz lett, így egyiket feladtam, amiből meg volt 2 új, azt persze kicseréltem. Helyére kerültek a féltengelyek és a nap befejezéseként felöntöttem a váltót TUTELA Transmission Matryx olajjal.
Bekerült a helyére a volánmű, gyerekjáték volt. Most is úgy néz ki a helyén, mint egy gyerek játék.... szép kék. Miután beszereltem, a féltengelyeket is összeraktam, kaptak új zsírt meg pár új bilincset, remélem ezek tovább bírják, mint az eddigiek. Holnap elkezdem kitakarítani a garázst és megkezdődik a motor/váltó visszarakása.
Először magam akartam megoldani a felújítást, szétszereltem, majd nem láttam semmi kopást. Gondoltam veszek inkább egy bontottat, fel is kerestem egy 2.4 JTD-t bontó faszit, akitől mindössze 20€-ért vettem egy kormányművet. Kiszerelve semmi lógása nem volt, nem látszott rajta semmi különösebb probléma. Beszerelést követően vettem észre, hogy rettenetesen mozog a középen lévő tengely. Nem tököltem sokáig, kerestem Szlovákiában egy céget, amelyik a kormányművek javítására specializálódott. A telefon másik végén egy kedves hölggyel megegyeztem, hogy elküldöm nekik futárral a darabokban álló kormányművet, majd ők megnézik, hogy meg lehet-e menteni. Feladás másnapján felhívott, hogy rendben van a kormánymű, megcsinálják. Kb. 3 munkanap és visszakapom, majd ez 210€-ba fog kerülni + 10€ a szállítás. Ezzel szemben 2 nap után hívott, hogy sikerült összerakni és már küldik is. Ma átvettem a csomagot, a megbeszélt ár helyett 20€-val kevesebbet fizettem, ami azért pozitív. Kicsomagoltam, majd nagy meglepetésemre egy kék kormánymű fogadott. Jót derültem ezen, elég vicces számomra. Van még rajta pár apróság, amit pótolnom kell, a porfogókat vissza kell tennem a helyükre, meg lemaradt egy tömítő karika, amit leszedek a másikról, de egy cetlit ragasztottak rá, miszerint tesztelve nyomás alatt és tökéletes. Ami a motort illeti lassan látszik a fény az alagút végén. Több, mint 2 hónapja pihen a garázsban egy állványon, várva a pillanatot, hogy újra a helyére kerüljön.
Lassan 2 hónap szellőzés után a váltó visszakerült a helyére. Nem a motortéren belül, de elfoglalta helyét a motor oldalán. A 159-be való kuplung "Plug & Play" módjára felkerült a lendkerékre és nagyjából 5 perc volt helyére igazítani a váltót. Elküldtem ma a volánművet felújításra, remélem jövőhét elején megérkezik, majd apró változás után minden elfoglalja a helyét a motortérben.
Megjött a drágaság, fel is pattintottam a helyére, valamint a tegnap érkezett alkatrészek nagy része is bekerült a régi helyére. Lassan kezdődhet a motor-váltó összeszerelése.
Jött egy csomag, egy-két alkatrésszel, amire a kicsi-kocsi már lassan két hónapja vár.
Kuplung szett (LuK) - tárcsa + kinyomószerkezet, 159-re (mert az több nyomatékot bír)
Kuplung kinyomócsapágy (LuK)
Termosztát (Behr) - 86 fokos, remélem működik is rendesen
Motortartó bak (Corteco)
Első fékcsövek (TRW)
Üzemagyag szűrő (Mann)
Olajszűrő (Mann)
Holnap jön a lendkerék is, az is LuK.
Vásároltam egy-két kenőanyagot a kedvenc gyártómtól:
Selénia WR Diesel 5W30 - 6 liter
Selénia Racing 10w60 - 5 liter (a TS-be)
Tutela Performance 5 DOT 5 fékfolyadék - fél liter
Tutela Transmission Matryx 75W80 - 3 liter
Valamint munkahelyről hoztam haza pár liter Paraflu 11 hűtőfolyadékot.
Vettem egy nagyobb turbo-t.... inkább feleslegesnek mondták, mint hasznosnak, de nagyon csábító volt az ajánlat, nem tudtam otthagyni a hirdetőnél. Ez egy Garrett GTB2056 turbo, eddig egy Brera-ban teljesített szolgálatot. Ellenőriztem az állapotát, úgy tűnik rendben van, de azért még beszerelés előtt alaposabban átvizsgálom.
Leömlőt nem vettem, reménykedtem, hogy ezzel a részével nem lesz gond, szerencsére igazam lett, pontosan ül a régi leömlőre az új csiga.
Balra - GT2256V Jobbra - GTB2056