Azért az egy vicc, hogy eddig minden autómnál szivatott az akkumulátor...
Szóval az április elsején vásárolt Exide aksi lemerült. Tény, hogy nem használtam három hétig az autót, de azért ezt ki kellett volna bírnia. Ma reggel egy kollégám segítségével bebikáztuk az autót. Elmentem, autóztam egyet, hogy feltöltsön az akku, de mikor beértem a munkahelyemre egy kb 30 km-es kör után, továbbra sem volt se kép, se hang. Az ablakokat alig bírtam felhúzni. Rámértünk a töltésre, hibátlanul tölt. Egyértelműen az aksi a hibás. Felhívtam a forgalmazó céget, hogy mi a teendő? Érdeklődésemre elmondták, hogy menjek vissza a Tescoba, ahol vettem, szó nélkül ki fogják cserélni. Délután Willy segítségével ismét beröffentettem az autót. Elgurultunk a Tescohoz, de mielőtt kiszereltük, és besétáltunk az aksival, azért bementünk érdeklődni, hogy egyáltalán van-e még ebből a fajtából... Jó is, hogy nem szereltük ki előre, mert a vevőszolgálat elhajtott, mondván keressem meg a forgalmazó céget, mert bevizsgálás nélkül nem cserélik. És ugyebár a forgalmazó küldött a Tescoba. Nos, ennyit a mai napról. A cégnél már nem veszik fel a telefont, nyilván véget ért a munkaidő. Holnap szombat, remélem dolgoznak, mert kéne az autó hétvégén! Valakire rá fogom borítani az asztalt, ha továbbra is egymásra fognak mutogatni...
Folyt. köv.
Reggel szikrázó napsütésben indultunk Budapestről. Az autópályán már esett, és hűlt a levegő. Mikor a hőmérő csak 15 fokot mutatott, kezdtem aggódni, de úgy voltam vele, hogy tavaly is az M1-esen kapott el minket a zuhi, és utána meg milyen jó időnk volt... Tévedtem!
Egész nap hűvös volt, néha csak csöpögött, néha szakadt az eső, és mivel meleg volt, mikor elindultunk, rajtam csak nyári cucc volt. Ezt annyira nem élveztem, de ez az én hülyeségem. Később kaptam egy pulcsit, onnantól jobban éreztem magam. :-)
Sajnos a rossz idő rányomta a bélyegét az egész napra, a gyermek miatt főleg nehéz volt így. Az autóban sokat üldögéltünk, egyrészt fáztam, másrészt a lányokat sem akartam egyedül hagyni. Sajnálatos, hogy így alakult, erről senki nem tehet. Nem tudtam annyi képet sem csinálni, mint szoktam...
De Wolf Kati koncertjét azért élvezték a csajok. :-)
Remélem, hogy jövőre jobb lesz az idő!












Ismét újságban szerepel az autóm, ezúttal az Alfissimo! magazinban jutott neki 2 oldal. Öröm, boldogság, köszönöm a lehetőséget. :-)
A fotózás alkalmával készültek videók is, amelyek bár nem hosszúak, azért mutatnak valamit az autóból:
Videó 1
Videó 2

Sorrendben a 11. esztergomi találkozó volt ez, de eltérő a korábbiaktól. Nekem személy szerint hiányzott, hogy nem közvetlenül a bazilika előtti parkolóban voltunk, de ez egy másik történet.
Takács Ákostól átvettem a tavaly megrendelt Alfa Romeo történeti könyvet, valamint Halesz is odaadta az AlfaCity promóciós matricát, melyet gyorsan fel is ragasztottam az autóra.
Nagy esemény volt még, hogy lányunknak, Fanninak, ez volt az első Alfa Romeo találkozója, de terveink szerint nem az utolsó. :-)




Nagy nehezen sikerült összehozni végre ezt a fotózást is. Takács Ákos, az Alfa Romeo Club Magyarország elnöke hívott fel, hogy az Alfissimoban megjelenhetne az autómról egy cikk. Én persze nem vagyok semmi jónak az elrontója, úgyhogy pár általam lemondott időpont után mára megbeszéltünk egy találkozót az Infoparkba. Dekka is eljött, kipróbálta az új fényképezőgépét, én is fotózgattam, úgyhogy lett egy halom új fotóm az autómról. A következő Alfissimoban pedig benne is lesz ebből a mennyiségből pár. :-)












Az autóm április elseje alkalmából sikeresen megtréfált. A sok munka miatt két hete arra sem volt időm, hogy beindítsam, és mivel már egy ideje szarakodott az aksi, várható volt, hogy hamarosan megadja magát. Nos, ez be is következett. Az ajtónyitás sem sikerült már távirányítóval, meg sem próbáltam beindítani. Rolibaba közel lakik, hívtam is egyből, hogy jöjjön menteni. Hozott bikakábelt, próbáltuk annak a segítségével beindítani, de nem jártunk sikerrel. Mi van még nyitva péntek este 8-kor? Tesco... Szerencsére volt akcióban Exide aksi, beruháztam egyre. Remélhetőleg ezzel jó pár évig nem lesz gondom.
Akku csere közben Willy is befutott, kis minitali lett a dologból, dumcsiztunk egyet. És hatalmas köszönettel tartozom a segítségért!



Múlt héten már tavasz volt. Most ugyan esős az idő, de semmi nem tántoríthatott el attól, hogy GabCsihoz elguruljak, és a nyári kerekek felkerüljenek az autóra. Mivel a gumik belső fele jobban kopott, úgy beszéltük meg, hogy az első kerekek hátra, a hátsók pedig előre kerüljenek, de átlósan lettek megcserélve.
Gumizni menjetek a Taylor Gumiszervizbe! :-)


És eljött a várva várt nap, mikor is elkészült a teljes bekötés. Szét lett megint borítva a fejegység, valamint a kardánbox. Az ülésen viszonylag gyorsan sikerült végighúzni a kábelt, pedig ott nagyobb melóra számítottunk. Venni kellett még egy RCA elosztót, ezt-azt összedugni, forrasztani, és már működik is. :-)






Még mindig a monitor project. Megtörtént az utolsó előtti lépés. A fejtámla kiszerelése egy kis nehézségekbe ütközött, de végül Hardy útmutatása alapján sikeresen kiemeltük a helyéből őket. A Fanat-X csapatnak köszönhetően pedig beépült a két monitor a támlákba. Elmondás alapján nem volt egyszerű a művelet, de sikeresen prezentálták. Külön kérésem volt, hogy az avatatlan szemek elől legyen eltakarva a monitor, ehhez biztosítottam bőr anyagot is, melyet még Föcköstől kaptam ehhez az akcióhoz. Így használat előtt le lehet hajtani a takarást, mely tépőzárral van rögzítve. Szerintem nagyon igényes munka lett.
Az utolsó lépés is hamarosan bekövetkezik, mikor is a támla visszakerül a helyére, és be lesz kötve a monitor.




Kötelező szerviz letudva. Teljes autó átvizsgálás volt, beleértve a fékeket és a futóművet is. Minden rendben van, de majd idővel egy első lengőkar + stabilizátor rúd csere szükséges lesz. Ki lett tisztítva az EGR szelep, volt egy résolajcső csere, mert ott szivárgott a gázolaj, valamint légzsák hibakód is ki lett ütve. Viszont a bal oldali függönylégzsáknál még mindig jelez hibát, ennek majd tüzetesebben utánanézünk később. Az egyik izzítógyertya meghibásodott, az is ki lett cserélve. Valamint a kötelező dolgok:
- olajszűrő,
- gázolaj szűrő,
- motorolaj csere (ebből szerencsére kevesebb kellett, mert tavaly AlfaCity-ben nyertem 20 litert, most került felhasználásra),
- levegőszűrő,
- pollenszűrő,
- fékolaj csere,
- féktisztító,
- váltó olaj csere.
És ezeken kívül még egy apróság: Korábban a jobb hátsó ülés felüli szellőző eltört, nem lehetett rendesen kinyitni. Az is ki lett cserélve. És mindezért hatalmas köszönet Alfaternak, akit nyugodt szívvel tudok ajánlani mindenkinek!