Blog >> szerviz

>> SzervizTinamu // Alfa 156 2,4 Mjet 20v // 2008-06-24

Hát szóval úgy adódott, h múlt hét közepén jelezte a komputer a szervíz intervallum beálltát, ráadásul várt egy xenon szett beépítésre, szóval vettem magam és elmentem Szamosiékhoz.
Számítógéppel megvizsgálták Luigit, annyit látnak, hogy piszkálva (ahogy ők mondták kiütve) volt a számítógép egyszer, így megbízhatatlannak ítélték a megtett kilométerek számát, bár az állapot alapján megsozlottalk a vélemények, mert olyan jó a futómű és annyira nem kopottas...
Mindenesetre javasolták a vezérlés cseréjét, amit tekintettel az eddigi havi 60ezres szervízelésre:) inkábbb későbbre halasztottam... Viszont volt olaj csere, olajszűrő légszűrő csere, beszerelték a xenonomat. Ja és megigazították a jobb első fékemet, mert szorult (pár héttel előbb cserélték Zolikáék) és ezért 0-20 között irtózatosan nyikorgott.
Szóval kapott egy jó kis szervízt. Pozitívum, h egy délelőtt elég volt mindenre 55k-m bánta.
Már most látom, hogy amint egy kicsit megerősödöm anyagilag kicseréltetem a vezérlést és a kis y csövet is a kormány szervóban.
Most minden szuper, bár eddig sem lehetett rá panaszom, igazándiból csak állagmegóvásból féltésből és gondoskodásból hurcibálom szegényt havonta szervízbe:) de hálás érte ahogy látom...
Elkaptam egy z4-et a körúton :)

>> Szervizödi159 // Alfa 156 1.9 JTD 8v SW Distinctive // 2008-06-20

Reggel 08 Large Szerviz.Vizsga,2 alsó lengőkar,stab.rúd+egyéb.Itt úgy érzem mindig jó kezekben van a gép.Köszönöm Large szerviz! :)

>> SzervizFerke // Alfa Alfasud Sprint narancssárga :) // 2008-05-29

Sajnos ismét le kellett venni a hengerfejeket. Délután 5-től este 11-ig tartott a műtét.
Csattogott az egyik hidronyuszi....aztán kiderült, hogy mégsem az csattog, valószínű, hogy egy csapszeg lesz a kelepelés okozója...2000-es fordulattól lefelé, motorféken enyhén csinálja csak, úgyhogy ez a kérdés nyitott maradt.

Viszont így megtörtént:
- Hengerfej tömítések cseréje
- Hidronyuszik szétszedése-kitakarítása-friss olajjal való feltöltése
- Olajszűrő + olajcsere: próbaképp Shell Helix 15W40
- Hűtőközeg cseréje

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-20

Tegnap (0520) elmentünk végre -végleg- az autóért. Busszal utaztunk le Gödöllőre (380 jó magyar forintért), ahol Zoli már várt minket. Felmentünk a műhelyhez és a bejárat elött egy ép Alfa Romeo várt minket, fullosan, letakarítva, minden ahogy kell. Ahogy ki kell néznie egy ilyen autónak. Először nem jutottam szóhoz. Körbejártam többször is, mire elhittem, hogy kész van. Hetente voltunk lent a műhelyben, de ilyen látványos változást, mint amit az utolsó 2 napban eszközöltek, csak a szétszerelésnél láttunk. De az már mikor volt.. Szóval csak ámultunk-bámultunk. Szép munkát végeztek. Zoli szerint minden rendben az autóval. Hosszbordás szíjat kell cserélnem majd lassan, meg motorolajat, olajszűrőt. Kifizettem, megköszöntük, elköszöntünk és elindultunk. A Honda után kicsit furcsa volt. A km óra és a fordulatszám mérő pont fordítva van, mint egy átlag autóban, úgyhogy volt mire odafigyelni. A váltó, a pedálok közelsége, az index halk hangja (bekapcsolt-e..?) stb. A gödöllői tecsó parkolójában vártunk húgomékra. Az eső időközben eleredt, de mire odaértek már szakadt.. :| Mikor megérkeztek és kiszálltunk egy jókora olajfoltot láttunk az autó alatt. Reméltem, hogy nem belőlünk folyik.. De mikor odébb álltam, egyből kiderült az igazság. De. Ez bizony belőlünk.. Hívtam Zolit, mert nem láttam semmit, hogy honnan jönne. Azt mondta, hogy biztos csak az eső mossa le róla, mert valami vegyszeres cuccal is takarított a motortérben. És a műhelynél, ahol az autó állt egész délután nem látott semmi olajfolyásra utaló jelet. Reménykedtem, hogy így lesz. Körüljártuk az autót, aztán elindultunk anyuékhoz. 1,5-2 óra múlva lementünk megnézni, de nem találkoztunk olajjal az autó alatt, úgyhogy nyugodt szívvel indultunk el. Robi úgy hallja, hogy a kipufogó az illesztésnél kicsit kifúj, de nem vészes. Ill. az egyik rendszámtábla világítás nem ég. Apróságok még biztos előjönnek, de egyelőre elégedett vagyok. Bár túl sokat még nem vezettem (40-50km). A fényszóró tuti beállításra szorul, mert kicsit kancsal. De összességében elégedett vagyok. Beszéljenek a képek:)

[Költségeim: 11240Ft lett volna a vége, amivel még lógtam, ehelyett 12000. Ha kézhez kapom a listát mi mennyi volt, akkor részletezem. Egyelőre Zolinál csak átfutottam. (+ a buszozás) ]

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-19

Előbb a jóhírt:) Holnap este (0520) újra enyém az autó.. El sem hiszem. Már nagyon várom, de kicsit tartok is az első közös úttól. :S Zoli szerint minden rendben van, de egy hét múlva ránézne majd, hogy úgy is maradt-e minden - rendben.

A képeken egy-két - az Automobil 2008-on szerzett alfás relikvia látható. A Mi.To-ról a kép egyébként fénykép.. :] A beugró 1000Ft volt /kopf.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-18

Tegnap (0518) Gödöllőn jártunk ismét. Benéztünk Zolihoz is, mert ígérte, hogy készen lesz az autó nemsokára, megnéztük hogy áll. Már csak a részleteken dolgoznak. Feliratok, rések beállítása, féknyergek lefújása, elektronika, lámpák ellenőrzése, izzók cseréje, stb. Íme néhány kép a tegnapi állapotról.

[Költségeim: Zoli és a többi srác munkadíja, alkatrészek - részletezve később.]

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-17

0517 Beindult, morog, pörög, forog, köszöni jól érzi magát, minden ok, már a futómű is rendben, lábon ment vissza a műhelybe, már nincsenek összekócolódva a kerekek, halad a szekér. [főleg ha húzzák:] Később erről is bővebben.

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-16

Ma (0516) lementünk Robival Gödöllőre és kiderült, hogy az álhírek ellenére, az autóval minden oké, pöccre indul, stb, csak még nem 100%-os (hanem 95:), így pár nap haladék még megadatott, aztán el lesz hozva, ha befejezi a Zoli, ha nem, tovább nem várok. Részletesebben, képek, költségek, stb. később..

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-07

Az autó még nincs készen, de a fa seb' váltógombot ideje volt már bőrre cserélni, így kapott egyet az olasz Bottari cég emblémáját viselők közül. A képen ez látható. Már jóideje (kb. mióta megvan az autó) nézegetem a fekete bőr seb' váltógombokat, de hiába, mert vagy megfizethetetlen, vagy van rajta valami gagyi lángocska, vagy a formája/minősége nem az igazi. De végre most találtunk egy megfelelőt. Származási hely: Olaszország :) Ha sikerül beépíteni, teszek fel róla fotót.

www.bottari.it

Beszéltem Zolival is telefonon. Azt mondta, hívta a 'computeres' srác, hogy legkorábban szombaton este tudja megnézni az autót, de ha hétvégén nem is jön össze a találka és a gyógyítás, -mert rengeteg melója van- akkor kedden már minden bizonnyal meg tudja nézni. Bízom benne, hogy megoldja a motor nem-indulásának a problémáját..

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2008-05-05

Ez már szinte hihetetlen, de sajnos igaz.. Az autó ugye nem indul. Egyelőre nem tudni mi baja pontosan. De még jobban bonyolódik a helyzet. Ahhoz, hogy megtudjuk, mi baja lehet a motornak, vagy az elektronikának meg kell várni a srácot, aki jön a M.Vito-jával, hátul tele szgéppel, ráköti és kiderül -talán-, hogy mi a baja. Csomó dolgot kiszűrtünk már, de még a megoldásra nem jöttünk rá. Szerdán beszél vele a Zoli legközelebb, hogy mikor ér rá, mert elég sok melója van. Lehet, hogy csak hétvége lesz belőle. A CODE kártyát meg nem találom, beszéltem a sráccal is már, akitől vettem, hogy biztosan odaadta-e, majd este visszahív, ha megtalálja otthon. Egy ilyen kódkártya ára két hét és 8-10e HUF, és még nem is biztos, hogy jó lenne hozzá, mert olaszországi az autó. Hurrá. De két hetet még nem akarok várni rá, ha nem muszály. Zoli azt mondta, hogy a srác, aki majd jön, 99%, hogy meg tudja oldani, ha az elektronikával vagy a computerével van gond. Ha ez hétvégén meg is oldódik.. -addig pár álmatlan éjszaka-, akkor sem lesz hétfőn még mindig autóm, mert hétfőn pünkösd, és ugye nem lesz nyitva a futóműves. Úgyhogy Még egy hét minimum.. Ez már sok(k)..