Blog >> szerviz
Tegnap (0503) megjártuk Bécset, tök jó volt meg minden, de még mindig az Alfánk nélkül tettük meg az utat. "Unaloműzésképpen" megszámoltam az osztrák alfákat. Kereken 70-et láttam. Volt 75-ös, 147-es, 156-os, 159-es, 166-os, GT, és Brera is, más típussal nem találkoztunk. Ezek közül itt van pár kép.
Most beszéltem telefonon Zolival (18:18); nem indul az autónk, pedig már készen lenne.. Holnap megnézi két autószerelő srác. Már csak ez hiányzott.. Remélem nincs nagy baja.
Délelőtt (0502) hívtam Zolit, hogy küldtem neki mailt még tegnap - egy lecsupasztott első ülés vázról és a szívászajcsökkentő hiány egy megoldásáról, amit Liquid cartársnál láttam - és hogy megkapta-e, mert nemrégen még rossz volt a gépe. Azt mondta megkapta, csak nem válaszolt. Azt is mondta, hogy sikerült vennie egy autót, mert nemrég a sajátját eladta - na nem egy alfa romeot.., de nagyon jól megy. Kérdeztem, hogy az enyém mikor fog már menni? Erre: a hétvégén. Ezután következett a cinikus kérdés: Melyik hétvégén?! Azt mondta, hogy ezen és hétfőn már csak a futóműveshez akarja elvinni és kész. Elég komolyan hangzott ahogy mondta, de nem akarom elhinni, hogy a hét első felében már nálam lesz az autó újra.. Vasárnap megyek megnézem, hogy áll, aztán majd kiderül lesz-e belőle hétfőn futóműves, vagy sem.
Tegnap (0429) este 9-kor hívtam Zolit - ahogy megbeszéltük, hogy majd keressük egymást, hogy mi lesz ma. Már az autónkkal jöhetünk haza, vagy még mindig nem? Mivel nem ő hívott, hanem én kerestem, ezért már tudhattam előre, hogy mi a válasz. Nem is ragozom tovább. Nem lett készen vele. Pedig már igazán nem nagy munka volt rajta, mikor utoljára ott jártunk. Inkább sok apró. Mivel ezen a héten van május 1, és péntek (0502) munkaszüneti nap, ezért már csak a jövőhéten hétfőn tudja legkorábban legurítani a futóműveshez, HA addig a többi munkával elkészül. Az újabb kitűzött időpont: május 5, hétfő. Természetesen már előre látom, hogy nem lesz készen, mert a jövőhéten délutános lesz a munkahelyén, tehát ha délelőtt le is viszi az autót, hogy beállítsák a futóművét, délután már nem tud érte menni.. Tehát marad a kedd. HA minden jól megy. De inkább célozzuk meg a jövőhét hétvégét. Az még másfél hét csúszás megint. Ez már több mint durva.
Tegnap délután még felhívtam pár alfa kereskedést, szervizt, alkatrészellátót és bontót is, hogy mégis mennyi lenne a szívászajcsökkentő + cső, ami még hiányzik az autóhoz - de ugye nem létszükséglet. A Hegyaljánál voltak legjobban képben, hogy mi is az. Viszont csak gyáriban tudnak szerezni. A ház 26e, a cső pedig 17e Ft-ra rúg. Ma még beszélek a Novák Alfával, hogy használtan esetleg tudnak-e, és majd kiderül, lesz-e olyanom a közeljövőben. Az Ipacsfa utcai bontóban is nagyon segítőkészek, de csak két hét múlva lesz, ha lesz..
Úgy látszik semmi nem akar összejönni, ami az autóval kapcsolatos.. Legalábbis a terv szerint nem :) Ma (0428) reggel felhívtam az Okmányirodát, hogy lesz-e szerdán új jogsim. Azt válaszolta a nő a telefonba, hogy szerdán és csütörtökön szokták megkapni jogsikat, hívjam őket szerda du. Ez mind szép és jó, de.. ha szerda du. hívom fel, hogy megérkezett-e, akkor azt aznap már neccesen tudom csak átvenni, mert át kell mennem érte Gödöllőre, és gondolom nincsenek nyitva este 8ig. Csütörtökön meg május 1. Tehát - ez is - tolódik.
Vasárnap este (0427) pedig Zolinál jártunk. Levittük neki a díszrácsokat és az új ablaktörlő lapátokat. Nehezen akart összejönni a találkozó, mert a telefont nem vette fel (aludt), így azt hittük csak potyára megyünk le, de nem baj, legfeljebb ott hagyjuk a cuccot és majd megtalálja - gondoltam magamban. De mikor ott voltunk már, észrevették, hogy kint állunk a ház előtt aztán kijött. Beszéltük, hogy hogy s mint halad(nak). Nem túl jó hírek. Kezdem a jókkal: a belseje tipp-topp, kárpittisztításon ill. műanyag- és bőrápoláson esett át a beltér. Tényleg szép. A futóművek rendben, minden cserélendő alkatrész újra cserélve, elöl-hátul. És kb ennyi múlt hét vasárnap óta. Amik nincsenek még feltéve: dobbetétek, első lámpák, első lökhárító, motorháztető, díszrácsok, ablaktörlő lapátok, feliratok, csomagtérfedél, rendszám, indexek, motortérben: akkumlátor, légszűrőház, folyadéktartályok, kipufogórendszer, stb.. El kell vinni még futóműveshez, és kivülről le kell takarítani, az elemeket beállítani - rések szempontjából, féknyergeket pirosra fújni, stb.. És még beindítva sem volt, mióta szét lett szedve. Már régóta szerettem volna ha készen lett volna az autó, pl. alfacityre, de a legközelebbi célpont a szerdai nap lenne (0430), de már látom, hogy ebből sem lesz semmi megint. Képeket most nincs is miről.. Azt mondta Zoli, kedden este beszéljünk. Ok.
Még alfacity előtt ki lettek cserélve a hátsó féktárcsák + a betétek, valamint az olaj.
Egyebkent koszonom szepen mindenkinek a segitseget. A szinte 0 erteku valaszok amit a kerdeseimre kaptam bebiztositott arrol, hogy a regebbi alfak mar nem is szamitanak itt semmit, hogy sz*rtok a dizelesekre meg azokra szegenyebb retegekbol szarmazo, valamint felvideki emberkekre mint en. Ugy latom, hogy nem vagytok jobbak mint a tobbi forumozo. Akinek nem millios erteku autoja van vagy nem valami kulonlegesseggel all elo, az mehet a francba. Ugyhogy kosszoepen :-(
Ismételten, de talán utoljára jártunk Zolinál (0420) úgy, hogy az Alfa nélkül jöttünk el. A mai nap visszakerült az utastérbe minden, illetve a csomagtartóba is. Gondolok itt -a csomagtérben- a kárpitra, a vezetékekre (lámpák, ABS, mélyláda, stb.), az utastérben ugyancsak a kárpitra, az ajtóborításokra, ülésekre, hangszórókra, belső világításra, vezetékezésre stb. A kárpit mindenhol ki lett tisztítva, csillog villog az autó belülről, mert egyébként még a fényezőnél összeszedett festékport itta magába. Mire odaértünk (14:00) a motortérben már bent pihent az új hűtőrendszer (klíma-, víz- és hűtőventillátor) illetve az összes folyadéktartály. Janika és a bnője volt a felelős a belső tisztaságért és a rendért. Zoli a HI-FI-t szerelte a vasba és a munkát irányította. Volt egy harmadik autószerelő srác is, aki az első futóművön ügyködött. Mire mi odaértünk , már az új kormányösszekötő axiális rúd és a gömbfej figyelt vissza a bal első kerékjáratból. A nyári felni és gumigarnitúra is a műhelyben pihent már, és várta, hogy mikor kerül fel ismét a paripára. Látványos volt mostmár az előrelépés, hagytam is ott egy kis pénzt, előlegnek, illetve utólagosan az új gőrgő miatt. A sony fejegység díszesen mutatott az autó belterében, hátába csatlakoztatva minden mélynyomóhoz szükséges vezetékkel. A képeken túl sok minden előrelépés nem látszik még, de egy hét múlva már remélhetőleg 100%-os fotókat tudok mutatni a szekérről.
[Költségeim: 40.000Ft előleg, meg utólag a Zoli által beszerzett cuccokra. Jövőhéten remélhetőleg elszámolunk.]
A minap (0413) ismét Gödöllőn jártunk megnézni a verdát. Alakul. Lassan, de biztosan. Ami a múltkori állapothoz képest előrelépés, hogy már kétszer belekerült a motor. Azért kétszer, mert egyszer egy cső kimaradt mögüle, és az istenért nem lehetett hozzáférni. Ezért ki kellett venni megint a már helyén lévő motort. De mostmár -talán- véglegesen a helyén csücsül a sportos szív. Ezzel megint időt veszítettünk, de már nem bánom. Ha már a találkozóról lemaradtunk, mostmár legalább legyen 100%-os.
Elkészült még a mélynyomó kábelezésének előkészítése a motortérből (tápkábel), illetve a fejegységtől (kapcsolószál) a csomagtartóig. Viszont a (Connection) kábelszettben nem volt RCA, úgyhogy az ma kerül megvásárlásra.
A nyári kerekeket Zoli elvitte gumishoz, mert az egyik szövetszakadásosnak tűnik a belső oldalán, mert kívül egy kisebb pukli látszik (lásd lenti képek), és ha tényleg az, akkor eléggé veszélyes lenne úgy közlekedni vele. Egyszer elég volt megtörni a vasat, úgyhogy új görgőt is kap a masina. Falken Ziex ZE 512 91V 215/50 R17. Ha már ott vannak a alufelnik a gumisnál, azok is át lesznek nézve, majd a kerék centrírozva.
A tetőkárpit is a helyére került időközben. Még a napokban egy teljes belső kárpittisztítást is kap.
A lenti képeken a behelyezett motor, a szövetszakadásosnak tűnő gumi és az új Connection First FS2 450 RCA kábel (4,5m) látszik.
Tegnapi nap (0408) postázásra kerül a két darab ameriai tip. alfa romeo-s rendszámtábla egyenesen amerikából. Ha minden jól megy a jövő hét közepe felé meg is érkezik. Beszéltem Zolival is. Épp az autón dolgozott (ma 15:00-kor), bár azt mondta lassan elmegy és lefekszik, mert reggel óta (7:00), mióta hazaért azóta azon ügyködik. A motorral bíbelődik, remélem már benne van. Beszéltük, hogy egyedül van, nincs most senki, aki segítsen neki, így lassan halad vele -azt látom- és ha nem is lesz készen az autó péntek estére, hogy elhozzam tőle és már azzal menjünk szombaton a találkozóra Esztergomba, akkor lemegyek vasárnap és segítek neki, ha mást nem kiporszívózom, meg letörölgetem.. Jó lenne elhozni hétvégén a vasat úgy, hogy már csak a következő fényezéskor kelljen visszavinni, ha lesz rá pénz. Ajtók, gépháztető, csomagtér ajtó. Ezek maradtak le most, pénz hiányában. Így is kb. egy millióba van már most a javítás, és még a következő "adag" munka és alkatrész (extrákkal együtt) még 500eFt lesz minimum. A legjobb az lenne, ha alfacity egy héttel később lenne:) Még egy kicsit azért reménykedem, hogy elkészül..
Hiába minden erőfeszítés, úgy látom ebből már nem lesz autó 0412-ére. Pedig Angliából rendeltem hozzá hűtőtakaró díszrácsot (grill szettet) előre a fényszórók közé. Kecskemétről akartam futárral hozatni kormányösszekötő axiális rudat + külső gömbfejet az első futóműhöz, de lemondtam, mert hosszas telefonálgatás és utánajárás után Vácon is találtam a Meteor-ban, ahol ma délután megvolt a cucc, úgy, hogy (ma) dél körül rendeltem meg. Levittem Gödöllőre, útközben felhívtam a Zolit, hogy otthon van-e. Nem vette fel, mert éppen aludt (16:30, éjszakás). Nem tudtam vele beszélni, de azért levittem és otthagytam. Ránéztem az autóra és szomorúan vettem tudomásul, hogy kb. úgy állt, ahogy szombaton láttuk. Szombaton meg úgy állt, ahogy előző hétfőn már készen volt a fényezőnél Veresen. Ergó nem sokat haladt egy hét! alatt. Sőt! Annyit, hogy átkerült Gödöllőre és kihozták a motort a garázsból, de bele még nem került, úgyhogy ebből nem lesz autó a héten, talán jövőhét végére.. De ha így halad, akkor még akkor sem. Sajnos. Pedig erre nagyon sokat készültünk és már nagyon vártuk a találkozót. Még 2db 'amerikai tipusú' rendszámtáblát is hozattam egyenesen amerikából! az ebay-en keresztül. Mivel újabb képet az autóról nem tudok feltenni, legyen arról egy itt, a cikk alján. A kép még az USA-ban készült.