Blog >> szerviz
Megvolt az olajcsere. 155ezer km.
Liqui Moly Synthoil Race Tech GT1 10W-60 lett végül.
Kapott még új légszűrőt és pollenszűrőket is. Ezek nagyon el voltak koszolódva.
Az olajleeresztő csavar is cserélve lett, mert úgy meghúzták, hogy nem lehetett imbusszal kicsavarni.
Hazafelé tettem egy 15km-es kerülőt, hogy legyen egy kis élményautózás. :)
Most nem jött össze, hogy pont 10 ezer km legyen két olajcsere között, 12.154 km után cseréltettem.
Ismét ellenőrizték a szíjat, még nem kell cserélni. (legközelebb szerintem mindenképp cseréltetem).
Garanciában cserélték a központi kijelzőt is (elkezdett repedezni alul...)
Eltelt egy év, elszaladt 8000km. Az első évet hibátlanul teljesítette az autó, reméltem is.
Ma hoztam el a szerelőtől, megtörtént az olajcsere, szűrők cseréje, klíma tisztítás, pollenszűrő csere. Mindenből gyári alkatrész került bele. Illetve pár pozitív véleményen felbuzdulva beépítettek egy erősített kivitelű gyári tartóbakot.
Nos itt a baki. Tényleg eltűnt az a kis rezonancia, nem rezeg a jobboldali tükör. De eltűnt az autó mérges karaktere is. Elcsendesedett. Nincs "vráááámmm", nincs az az instant, széttéplek-megeszlek reakció, csak a távolban dolgozik a kis motor. Kingának sem tetszik, nekem sem. A bak mizéria csak utolért újra, de már rutinos Alfásként. A gyári bakot csavarjaival együtt kihalásztam a hulladék vasak közül és hazahoztam.
A szerelő lebeszél a visszacseréről, mert nem hiányzik semmilyen alkatrésznek a plusz rezonancia. Igaza van, de nekünk meg hiányzik, ez így túl modern autó, Chili nem ilyen. :-)
Három éves az autó, elvittem Budaörsre a szokásos revízióra. Olaj+szűrő, légszűrő, pollenszűrő, ellenőrzések, asszisztencia hosszabbítás. Minden rendben van, bár az autó felemelése még mindig elég hajmeresztően zajlik, sikerült is az orrom előtt egy kicsit megnyomni a küszöböt. :( Minimális sérülés és csak alulról látszik, nem hisztiztem miatta. Érezhették a blamát, mert gratis meg is tisztították a kocsit (nem volt megbeszélve, bízom benne, hogy PH semleges lötyikkel, csak a kerámia miatt...). Utána a szokásos ózonos fertőtlenítés következett az Autó Néroban.
130.538 Ft a vége, plusz az ózon a szokásos 5-ös. Minden rendben van, szépen muzsikál a gép, öröm használni! :)
60 ezres olajcsere/gyertyacsere a 5 Star Crew hétvége előtt.
Szíjat ellenőrizték, nem kell még cserélni.
Aztán jól meghajtottuk a Giuliákat a Káli-medencében és a Bakonyban :)
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
Km. : 17 186 km
Elfelejtettem update-elni most bepótolom. szeptember végén megvolt a második szervíz. Igazából az első "nagy" szervíz mert 4000-nél csak olajat cseréltem.
Sok írnivaló mondjuk nincs: 0 hiba.
Motorolaj, légszűrő, olajszűrő csere.
Olasz autók háza: jövőre veletek ugyanitt...
Eljött ez is. 27900 km. Olaj, szűrők, átvizsgálás. Minden rendben, mehetünk tovább..
Eljött a kétéves revízió ideje. Budaörsön végezték, olajcsere+szűrő, pollenszűrő, légszűrő, inspekciók voltak, és meghosszabbítottam a lejáró országúti asszisztenciát is, bár eddig nem volt rá szükség, de biztos ami biztos. Utána az Autó Néroba mentem egy ózonos klíma fertőtlenítésre.
Szervizköltség: 5.2L Selénia Digitek, szűrők, munkadíj 124.885 Ft, asszisztencia hosszabbítás 6900 Ft, ózonos téma 5000.
Eljött az olajcsere ideje! SZIGORÚAN 10.000 KM-ként!
Amire cseréltem az olajat és a szűrőket:
Selenia Star 5W-40 5L + 1L --> olaj
Mann-Filter 6007 x --> olajszűrő
Mann-Filter 18003 --> levegőszűrő
Szép olaj jött le belőle, így ismét megnyugodtam, hogy jó autót választottam, gondos gazdája volt. Azt hittem bonyolultabb lesz az olajcsere, de hála nem. Jó helyre rakták a szűrőt, simán hozzáférhető.
A légszűrőről viszont ezt már nem mondanám el.... Amire én azt kivadásztam onnan, megőszültem. :)
Szép halkan jár a Seleniaval az autó. Következőleg Motul lesz belerakva, sokan mondják, hogy nagyon jó és még csendesebb lesz tőle a motor. 10.000 km múlva meglátjuk.