Blog >> szerviz
A hétvége szerelgetős volt:
- Kicseréltem az ajtók gumikédereit.
- a pedálgumikat (akkor most visszatekerhetek 100K-t az órában :P)
- csomagtartófedél teleszkópjait
- leszedtem az ajtókárpitokat, kinyomtam pár kisebb horpadást
- hajlítgattam az első ajtók zárjainak rudazatain, most nem kell tökig feltépni a kilincset, hogy nyisson
- állitottam az összes ajtózáron, most lágyan csukódnak, kívülről meg faszán egyvonalban vannak
- fujkáltam WD40el, most nem nyikorog semmi
Elszántam magam a kisebb nagyobb fényezési hibák kijavitására, a héten megy a cucc Kriszhez.
- Hátsólökös leszedve
- elsőlökös leszedve
- küszöbök leszedve
Kb ez az a fordulópont, hogy vagy rendbevágom, vagy elbontom :))
A jó hír, hogy egy gram razsda sincs :)
Hiába, 2003-ig olaszhonban lakott...


Vezérlés és minden egyéb amit ilyenkor cserélni kell . 116300Km hátul fékbetét csere . olaj ......
Nem tudok mást írni, csak ismételni magam, mint egy fantáziátlan családapa, akinek a fejére nőttek a gyerekek: hogy rohan az idő.. Ennyi kilométerrel adtam el Julyt. Akkor már régen bizsergett a seggem, mert új autóba akartam ülni. Most ezt szerencsére nem érzem..
Olajcsere, szűrők cseréje és légszűrő tisztítás, fékbetét reszelés - továbbra is nyikorog.
Mivel a kocsit használtan vásároltam és nem teljesen ismert az előélete, ezért Csörivel megbeszéltük, hogy jobb lesz ha kap egy új vezérműszíjat. Végre csendes lett a motor, de ha átlépi a 3000-et akkor szépen hörög.
A cserét természetesen a Csörgő Szerviz végezte. Köszönet ez úton is.


Múltkori gyorsuláson az egyik hátsó fékbetétem disszidált és a ferodol leugrott a betét fémrészéről. 2 nap alatt motorfékkel fékeztem és V6tól telhető lassúsággal közlekedtem. Rendeltem még 2 kormány összekötőt is mert a jobbos kezdet játszani.
A szerelő kicserélte múlthét szerdán, minden rendben.
Pénteken kész lett a hiányzó selespeed felnim(hegesztés és görgőzés), levettem a jobbos első felnit is hogy szépen párba legyenek centirozva, és ekkor vettem észre hogy 2 nap alatt kiszakadt a jobboldali belső féltengely gumiharang. Öröm bodocság:((((
Rendeltem javító készletet és tegnap kicseréltük. Nem volt egyszerű, elég erős anyagból készült az új harang is. Remélem már nem jön túl sok próbléma a hazaútig.
A múlt héten összeszedtem mindent, ami szükséges ilyenkor. A szíjak kérdését függőben hagytam, az előző gazdája megbízhatónak tűnt, aki azt mondta, kb. 10e km-el ezelőtt történt a csere. Ferikével megnéztük, és tényleg, ezért egyelőre nem nyúlunk hozzá. Valószínűleg nem fogok további 50 ezret várni vele, hanem majd valahol félúton kicserélem. Amennyit jelenleg autózom, ez másfél-két év is lehet. Időközben megtörtént a névadás, a Lucia nevet kapta a keresztségben.
Szombaton végül olaj- és váltóolaj csere /szinte kár volt, annyira szép volt az olaj a váltóban/, légszűrő és pollenszűrő volt napirenden. Végül a pollenszűrő nem lett cserélve, mert a boltban nem hozzávalót adtak. Mindent átnéztünk, és néhány apróságot leszámítva nagyon egyben van a gép, ezeket ráérek szépen apránként megcsinálni.
Óraállás: 206.100
A 120.000 km-es kötelező szerviz Gerissimo és Alfater műhelyében végrehajtódott. Komplett vezérlés lett cserélve, melybe beletartozik a:
- vezérműszíj + feszítő és vezető görgő,
- hosszbordás szíj + feszítő és 2 db vezető görgő,
- vízpumpa,
- olaj (Selénia WR Diesel 5W40),
- olajszűrő,
- pollenszűrő,
- levegőszűrő,
- gázolajszűrő csere.
Ezeken kívül még pár apróság lett megoldva. A bal első ajtóból hiányzott egy gumibetét, pótolva. Ugyanennél az ajtónál az ablakemelők kapcsolóháza nem volt rendesen a helyén, orvosolva. Jobb első helyzetjelző kiégett, cserélve. Hátsó ablaktörlő valamiért ugrált (pedig nem tűnt kopottnak), cserélve lett. Valamint még a januárban András bácsitól vásárolt karbonozott tükörháromszögek is a helyükre kerültek.
Alfater és Gerissimo tökéletes munkát végeztek. Ajánlom őket mindenkinek!




Hiába a fólia, úgy látszik az üveg és a fólia közt lehetett egy rés és szegény autó csúnyán beázott. Most nem tudom mit csináljak. Keressek egy fűtött garázst és szedjem ki az egész belsejét, majd szárítsam meg? Nem szeretném ha rozsdásodna a padlólemez. Van valakinek tippje? Mit lehet ilyenkor tenni?
Ha valaki tudja hol kapok erre az évjáratra - esetleg gyári - vízhatlan takaróponyvát, akkor kérem jelezze. Előre is köszi.
Egyébként szervizben is volt az autó. A kuplung főhenger hányta el magát, de nagyon hirtelen. Ezt kicserélték, meg pár komfort szempontjából jelentős apróságot megigazítottak.
Csörihez terveztem vinni az autót, de mire észbe kaptam, már a parkolóból kiállni se tudtam vele, nemhogy Várpalotáig eljutni... Namindegy, a motor körüli teendők még rá várnak.