Blog >> szerviz
Kész a kocsim, szívósor cserélve lett. Termosztátom még volt itthon, gondoltam berakatom, ha már egyszer megvettem tavaly drága pénzen. Amúgy computer szerint minden okés, csak nem jól mutat a mérőműszer az utastérben. Valahogy sejtettem, hogy nem lesz jó, hisz általában a hozzá való alkatrészek nagy százalékban nem passzolnak, lásd pl. váltókulissza amit többszöri próbálkozás után sem sikerült használhatót szerezni. Nos a termosztáttal az a gáz, hogy a csatlakozója nem passzol a kábelhez. :S
Fékcsöveket is cseréltettem volna, mert műszakin kötekedtek, de a szerelőm szerint semmi bajuk. :)
Mivel addiktív az autó, ezért hazaérkezés után majdnem az első (hetedik) dolgom az volt, hogy hazahozzam Lolát a szervizből és elvigyem még egy körre. Vasárnap délelőtt harcra készen, letisztítva várt a checklisttel, ami ez volna:
Tervezett -----------------------------------------------------------------------
Kuplung szett csere
Mintha selyemmel kitömött tálba taposnék (képek előtte és utána)
- OK
Hűtőellenőrzés
Kontakt hiba miatt nem volt első fokozat
- OK
Ablaktörlőlapátok cseréje gyárira
Mert azon van egy kis spoiler, ami rányomja az üvegre, így nem repdes el nagyobb tempónál, és egyébként is csúnyán törölt már
- OK
Hangszóró csere
Az guglit megkérdeztem, azt mondta, hogy vegyek 5x7"-es ovált előre. Így is tettem, de 4x6"-os hoztam el véletlen. Másnap kicseréltem, mégiscsak az a nagyobb, ugye. Hát, nem kellett volna, mert nem fér be előre az ajtóba. Szóval, a GTV gyári első hangszóró mérete a 4x6"-os, ha valaki cserélné épp. A nagyobb csak faragással fér be. update: Bepróbáltam a kisebbet, de az sem jó, mert idióta méretű, nem szabvány, beépítő keret kell a cseréhez. Hátulra viszont bepattant a 16,5 cm-s kerek. Mivel a legolcsóbb MacAudio Mobile szériát vettem, nem vártam semmi különöst, ám meglepően javult a hang már ettől is. Ergo, a gyári akárhogyis, de kuka egyből.
- fél siker, ha visszacserélem az oválokat a kisebbre, akkor lesz ok
Klíma ellenőrzés
A pollenszűrő úgy nézett ki, mint egy jól elhasznált porszívószűrő, ránézésre sosem cserélték még. Gáz sem volt a klímában, 26 fokos levegőt fújt 32 fokban :) Töltés után 10 fokos jött.
- OK
Műszerfal izzó
Középkonzol izzóinak cseréje.
- OK
Kopogás futóműből
Ez sajnos nem javult. További hallgatózás.
Csörgés
Ez félig megjavult, motorféknél már nem csörög, ez a kinyomócsapágy csere orvosolta. Elindulásnál, és alacsony fordulatról gyorsításnál 2500-3000ig még becsörög valami, amit még nyomozni kell. Váltó, kuplung kilőve. Egyelőre nincs ötlet mi lehet. Neked?
Nem tervezett -----------------------------------------------------------------------
Fékcső
Szépen el volt repedve a bal első fékcső. Az pedig nem megnyugtató állapot, így első pár csere. (fotó)
Izzó
Hát persze hogy kiég ez is :)
Ha már a gazdi beoffolja a munkát, miért ne mehetne wellnessre Lola is. Amíg én a tengerparton süttetem a hasam, ő kap új kuplung szettet - mert becsörög a kinyomócsapágy, átmasszírozzák az első futóművét - mert pattan-kattog valami, és a hűtőrendszerét - mert lehet hogy nem működik az első fokozat, és túlcsordulás jeleit fedeztük fel a kiegyenlítő tartályán, aztán ellenőrzik és feltöltik a klímáját, és kap új gyári ablaktörlő lapátokat, no meg kicserélik a gyári zajkeltőket az ajtóban és a kalaptartóban két pár MacAudiora. HiFi így sem lesz, de legalább még nem fog recsegni ha autópályán elnyomnám a menetzajt.
Erre a kis wellnessre keresve sem találnék jobb helyet, mint Olman Zsolt lassan megvalósult álma, egy alfa szerviz egy alfa őrülttől. A régi motorosok ismerik, az újaknak csak ajánlani tudom. Tőle vettem mindkét autómat, végül a harmadikat is ő fogja ápolgatni. A társaság impozáns, Lola jól fogja érezni magát ezen a héten ott.
185.000km
- olaj csere
- olaj szűrő
- légszűrő
- 4 lengéscsillapító
- első ablaktörlő karok
- csomagtartó ajtó állítás
Vásárlás utáni javítások cserék. Kronológia itt nincs, mivel szinte egy időben történt meg mind. Na jó nem kb 2 hét alatt:)
Szóval:
- vásárlás után rögtön vezérlés+olajcsere
- ablaktörlő javítás (az első két szakasz nem működött)
- téli felni le, nyári fel + új gumik
- futóműállítás
km most: 150520
Olajcsere (selenia)
összes szűrő csere
Első lámpa csere (nagyon homály volt már a plexi)
Bal Visszapillantó visszarakása (lerúgta valami suttyó)
Futóműben a kotyogás megszüntetése: stabpálca, 2db
Ma ellátogattunk Liával Zsámbékra a szervízbe. Már egy hete nem égett a jobb első tompítottam, plusz emellett égett a légzsák és a helyzetjelző visszajelző. Ezeket gyorsan orvosoltuk, kiderült, hogy a hátsó rendszámtábla világítás ment el.
Liának viszont kezd elromlani a kormányműve:( még nincs nagy gond, de már hallható kopogó hangot ad ki magából.. Hogy én mennyire gyűlölöm a fővárosi utakat.
Szóval kormánymű javítás, és emellett még a hátsó fékeket kell cserélni, de az normális.
Kevésbé örülök most, de a lényeg, hogy biztonságban lehessen közlekedni. Az utak állapotáról meg nem tehetünk, amikor akármilyen óvatos is vagyok, meg inkább teszek egy kört, csak hogy normális úton haladjak... ez ellen nem sokat tehetünk. Hát ez van.
De a jó hír, hogy amúgy minden kifogástalan. Lia kitűnő állapotban van (ezt leszámítva). Azért ez nem rossz:)
126.100 km-nél ültem az autóba (bár lehet tekerve volt az óra vagy cserélve).
Kapott egy alapos, de nem elég körültekintő motor mosást NOVEMBERBEN jó párás időben (ugye aki először csinálja) hát igen..... az első 100km no problem majd hirtelen az egyik kigyorsításnál rángatni kezdett majd az erő is elfogyott belőle. Azon tűnödtem vajon teret ugrottam vagy akkora gödörbe mentem ami maga volt a fekete lyuk és elszívta az erőt. Na a lényeg, szervíz majd ott hát ez hengerfejes.... majd furcsa nézés következett aztán egy ismerős alfás aki megnyugtatott ALFA? Hengerfejes? olyat nem sokat látott, igaza is volt a Brigécolt mérték fagyállónak a gyertyánál, hát igen a könnyelmű motor mosás eredménye telibe slaggal ahogy kell. Végül kiderült 2 trafó megadta magát. Ezek cserélve lettek+ vezérműszíj+görgők gyertyák (kivételesen Brisk Prémium LGS), vízpumpa, szimeringek, olaj+szűrő, levegőszűrő, benzinszűrő.
A hétvége szerelgetős volt:
- Kicseréltem az ajtók gumikédereit.
- a pedálgumikat (akkor most visszatekerhetek 100K-t az órában :P)
- csomagtartófedél teleszkópjait
- leszedtem az ajtókárpitokat, kinyomtam pár kisebb horpadást
- hajlítgattam az első ajtók zárjainak rudazatain, most nem kell tökig feltépni a kilincset, hogy nyisson
- állitottam az összes ajtózáron, most lágyan csukódnak, kívülről meg faszán egyvonalban vannak
- fujkáltam WD40el, most nem nyikorog semmi
Elszántam magam a kisebb nagyobb fényezési hibák kijavitására, a héten megy a cucc Kriszhez.
- Hátsólökös leszedve
- elsőlökös leszedve
- küszöbök leszedve
Kb ez az a fordulópont, hogy vagy rendbevágom, vagy elbontom :))
A jó hír, hogy egy gram razsda sincs :)
Hiába, 2003-ig olaszhonban lakott...
Vezérlés és minden egyéb amit ilyenkor cserélni kell . 116300Km hátul fékbetét csere . olaj ......