Lyukas volt már egy ideje a flexibilis cső a kipufogómban, amitől fura visszhangot kapott az 1.9 Mjet. Külön, univerzális flexi csövet is lehet kapni, de azt el kell vinni kipufogóshoz, aki vagy húzza a száját vagy nem, vagy megégeti az alvázvédőmet vagy sem, de hogy em ingyen vágja ki és varrja a régi helyére, az biztos! Akkor inkább megvettem az egész darabot egyben (1. kép), a munkadíjat megspóroltam, meg a rettegést és beszereltem saját maga. Igazából az egész munka megvolt egy fél óra alatt, sőt még cink spary-vel körbe is fújtam az utángyártottat (2. kép), hogy a hegesztéseknél se kezdje ki hamar a rozsda, miután hallomásból rémtörténetekkel álmodtam :D Kapott előre / hátra új tömítéseket is.
Ezzel a darabbal most kifejezetten jobb lett a (ki)"nézése, meg a járása" is halkabb! ;)
(3. kép)
Mikor megvettem az autót, már láttam, hogy a kipufogóval kezdeni kell valamit, mert az a 40-es rozsdás bádogcső, ami kijött a gép alól, szégyen volt. Később kiderült, hogy a dob is elég rossz állapotban van. Kinézetre is és kigyorsításoknál is morgó hangon berezonált.
Próbáltam szakembert keresni a célra a környéken, azonban mindenkiről lebeszéltek, hogy csak mókolnak. Így bár, ha nem is volt egyszerű megoldani, hogy BP-i szakihoz hozzam, végül mégis megoldottam. A neten is az első találatok között volt és itteni referencia is akadt, nem is egy, így a Dinamit-dob műhelyébe vittem az autót.
Levettük először a dobot kíváncsiságból, hogy milyen hangja van, de én akárhogy füleltem, se hangszínben se hangerőben semmiféle változást nem vettem észre. Próbáltuk, hogy egy vékony sportdobbal esetleg mit lehet rajta hangolni. Gyakorlatilag semmit. Hát hiába, a turbódízelből nem nagyon lehet hangot kicsiholni, főleg ebből, aminek már fent van a részecskeszűrője.
Így lekerült a dob és a helyére csak egy cső került. Egy ferdén elvágott, kör alakú, szép perforált 100-as króm véget kapott. Szerintem nagyon jó lett. A srácokkal is nagyon elégedett voltam és az egész cég hozzáállásával. Közvetlenek, segítőkészek, ügyfélközpontúak. Bátran ajánlom őket másnak is.
Továbbá, a másik oldalon kicsit csálén állt a kipufogó takaró műanyag. Megpróbáltuk megigazítani, de kiderült, hogy le van törve az egyik fül. Egy kicsit jobban néz most ki, de emiatt nem tudtuk tökéletesen a helyére illeszteni (utolsó két kép a before-after).
A kipufogó flexibilis cső cseréje meglepő "traktorhang" csökkenést okozott :D
A hátsó dob cserénél látszott a szöveten, hogy kifúj kicsit. Ez napok alatt rohamosan pusztult és már egész hangos volt. Kicseréltettem.
A fehérvári Kipufogó Doktor elköltözött ugyan, de még mindig gyorsan és jól dolgoznak. Ma kicserélték nekem a kissé korhadt flexibilis csövet egy csillogóbb darabra. Furcsa, milyen halk lett az Alfa a ma reggeli önmagához képest.
A szerviz amúgy a Haleszról elnevezett park mellé költözött. :)
Ma végre, jó sok halogatás után eljött a pillanat, amikor is ki lett cserélve a picit kifújó flexicső.
Bosal 265-331 került be. Ez tökéletesen illik a gyári helyre. (54mm a gyűrűinek belső átmérője - így ráhúzható a gyári csövekre - és 200mm a teljes hossz.)
Az nagyon pozitív, hogy a szakasz, amelyben a flexicső található, kiszerelhető. Így kényelmesen, az autón kívül lehet a cserét elvégezni. (Csak az összepontozás idejére kell betenni.)
A végdob előtti csőrögzítést is újrahegesztették. Ez 10 évesen már eléggé elkorrodált, így érdemes rendbetenni.
Budafokon, Felényi Laci bácsi műhelyében cserétettem ki, akik precízen és baráti áron dolgoznak. (A legkorrektebb kasztnis, akit ismerek.)
A legközelebbi kipufogóval kapcsolatos akció valószínüleg a végdob (esetleg a katalizátor?) cseréje lesz...
Grando tapasztalatai szerint egyes MTS dobok táblája alatt ott figyel az Alfa logó is, úgyhogy jó esély van rá, hogy ilyen lesz a végdob. Elvégre 10+ évet kibír a gyári és még halk is. Szóval itt nem akarok feltétlenül elkezdeni kísérletezni.
Mikor megvettem az autót lassabban mentem vele mint a bekötött szemű csiga és már kétezres fordulatnál váltottam… (túúúdom, túúúúdom, elmúlt!) Aztán miután elértem addig, hogy menjek vele rendesen, hallottam, hogy 5000 körül kicsit zizeg a kipufogó (szegénynek fel volt már válva a borítása, kissé el volt rohadva). Egy idő után hangosabb lett, aztán már minden fordulaton volt hangja.
Aztán még nagyon motoszkált a fejemben az amit a szerelőm mondott a nem gyorsulásával kapcsolatban, hogy esetleg el lehet tömődve a dob vagy a karburátor. Nem szó szerint kipufog, csak árasztja a meleget mint egy jó ventilátor. Aki tudja mi a baj megírhatná.:)
Elvittem a Kipufogó Klinikára, ahol megnézték és ki is cserélték.
Halkan azért megjegyzem, hogy az első emberke akivel beszéltem megkérdezte, hogy a króm véggel mi legyen? Mondtam, hogy szeretném, ha levennék és feltennék az új dobra. Kicsit csóválta a fejét és mondta, hogy a tartó csavarok nagyon el vannak rohadva, nem biztos, hogy fog sikerülni és elment…
Egy másik munkatárs nekilátott, kicserélte a flexi csövet és a dobot is, majd ő is megkérdezte, hogy mi legyen a króm véggel. Neki is mondtam, hogy szeretném az új dobra. Levágta és szó nélkül felhegesztette az újra. Erről ennyit.
Ezt leszámítva gyorsak voltak (másfél óra), de ott helyben csinálták a dobot, lemérték a régit, csináltak hasonlót. Működik jól és adtak 18 hónap garanciát.
Most már valami más zörren meg 5000-es fordulat körül.:)
Ja és persze a gyorsulása nem javult, marad a vezérlés módosító, mert az még életében nem volt cserélve és 126000 kilométernél jár (121-nél vettem).