Blog >> olajcsere
Ideje volt, vittem. Az átnézés mellett volt pár kérésem még.
BG: Állítsák be a jobb oldali ajtót, mert nehezen csukódik és be is ázik.
CSB: Újraprogramoztuk az ablakot, mostmár jobban zár, de a gumikédereknek még be kell járódniuk. Egyébként jó hogy beázik, ugyanis keretnélküli az ajtó.
BG: Nyiszorog a vezetőülés kanyarokban.
CSB: Nálunk nem jelentkezett.
BG: Ha már úgyis lent van a kerék, cseréljék fel az első és a hátsókat egymással.
CSB: Oké, ezért felszámolunk 4500 Ft-t.
BG: Remeg a fék, nagy tempónál durván, lassú haladásnál finoman hullámzik.
CSB: Ránézésre a fék 20.000es állapotnak megfelelő. Importőri utasításra nem cserélhetjük ki garanciában, mert ez kopo forgó alkatrész és Te vezetsz szarul. Tehát az új tárcsa 26.000 Ft / db, a betét 26.000 Ft / gar, összesen cca 75.000 Ft + munkadíj. Hoznál féket, nem kell ennyiért ez a szar gyári? Ja, hát azt az importőrnek kell jóváhagynia, mert nem szereti az ilyet.
Azt hiszem hülyének néznek mindenkit itten..
13.000 km körül járunk. Megejtettük a második közös olajcserénket. Az óra most kb 91.000 körül áll. Selénia olaj került bele és persze az olajszűrő és a levegőszűrő is le lett cserélve. Köszönet érte Gerissimonak.
3400 km-nél meg volt az első olajcsere a márkaszervíznél. Olaj és olajszűrő + átvizsgálás volt, ebből az olaj volt az amit én vittem.
Motorolajcsere, olajszűrő csere, levegőszűrő csere.
2008 01. 20.-án került rá sor.
Selénia WR diesel olaj került a mociba.
Megigazítottuk a motorvédő alsó burkolatát is mert kicsit lógott.
Elérkezett a következő olajcsere ideje 110103km - Selénia 20K, Olajszűrő, pollenszűrő, levegőszűrő... A szokásos...
Gyári alkatrészekkel, Csöri mester végezte a beavatkozást.
- vezérműszíj, ballansztszíj és a hozzájuk tartozó, vezető/feszítő görgők
- hosszbordás szíj
- vízpumpa
- hűtőfolyadék (Paraflu)
- olaj (Selénia 20K AR)
- olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
- légzsák hiba kiütés
- lambdaszonda teszt
- fékfolyadék vizsgálat
- utiköltség
Sajnos sikerült túllépni a 10ezer km-t, így 12ezernél került sor a szervízre.
Mindenből gyári:
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- gázolaj (üzemanyag) szűrő,
- Sel WRD olaj
Ami nem gyári:
- teszkógazdaságos olaj átmosás céljából, Wynn's motortisztító akármicsodával...
A motor mindig átmosást kap, de a mosóolajba most kivételesen beleöntöttem egy ilyen lila izét...nem nagyon hiszek az ilyen adalékokban, de ugye annyian mondják...és úgy voltam vele, hogy 15-20 perc járatás során ártani nem tud, max használ. Egyértelműen látszott, hogy sokat higított a mosóolajon.
Továbbra is tartom, hogy nem 20, hanem 10 ezrenként viszem az autót olajcserére. Ismét Szamosinál jártam. Most volt egy üzemanyagszűrő csere is.
Ma sikerült lecserélni az olajat 3600 km után. Castrol Edge Sport 10w60 ment bele. Meglátjuk, hogy teljesít. Volt is ma egy Szfvár oda-vissza, picit talán finomabb lett a hangja. Az olajszűrő nem tudom milyen márkájú.
Visszakerült a kartervédő is. Akarom mondani: "kartervéső". :) (by Ferko)
Ablaktörlő lapátot is vettem a múlt héten, sampinyon márkájút. Jól töröl, csak az ablaktörlő motor kicsit gyengusz.
A motor elkezdett nagyon melegedőssé válni, és egyszercsak a ventillátor sem kapcsolt be. Ugyanakkor az utasteret meg nem fűtötte. Összetett volt tehát a probléma, így szervízbe vittem.
Kiderült, hogy a múltkori fűtéscsap szerelés után valami titokzatos okból szétmállott a tömítés, elfolyt némi víz is, közben pedig kontakthibás lett egy relé-csatlakozó. Mindent orvosoltak.
ezen kívül megtörtént a rendes olajcsere, olajszűrő és légszűrő cserével.
1
595