Blog >> olajcsere
10 ezer megint eltelt (most több, mint 1 év alatt...), ismét olajcsere.
A Nyár óta kopogó jobb első toronycsapágyat is cserélték, és a bal oldalit megkenték jól, hogy még bírja.
Előírányoztunk egy komplett fékcsőcsere hadműveletet is; majd ha kedvem lesz, és már nagyon unom, hogy nem harap mérgesen a fék.
Eladási szándékkal különösen nem esett jól ez a mostani hét... Egy jó ideje elviselhetetlenül nyiszogott a hátulja MEGINT, a tavaly elvégzett qrvanagyszereltetések ellenére. A tavalyi munka dandárja ( G-szemek lent-fent ) 1 évet sem bírtak... Előzmények itt a blogban, már magam sem tudom, hányszor, hol és mennyiért volt beavatkozva már... Most megint cserélve lettek Lenkey-nél. Nincs nyifogás!!!
Vizsgáztunk is, kapott új zöldkártyát, olajat ( Selenia WRD ), szűrőket.
Elfáradtam... :(
A LEGJOBB AJÁNLATÉRT ELADÓ!!!!
Megint belekerült 10 ezer a gépbe ezért időszerűvé vált az olaj+szűrők cseréje! Maradtam a bevált felállásnál: Selénia WRD 5W-40, Sofima szűrők (olaj, levegő, gázolaj) plusz még a fékrendszerben is "vérátömlesztés" történt (Agip Dot4) mivel műszeres mérés szerint meghaladta az 1%-ot a víztartalma! Az EGR szelepet is szétkaptam de nem kellet volna mivel egy leheletnyi koromréteget leszámítva teljesen tiszta belülről úgy látszik a tavaszi nagytakarítás jót tett neki azért lekezeltem WD40-el biztos ami biztos alapon! Végül saját kezűleg nyomtattam+lamináltam egy olajcsere-kártyát is amit a motortérben helyeztem el.
Km óra állás: 122756.
Hétvégén friss olajat és egy kis gondoskodást kapott a motor Csörinél
Km: ~84000Km
Meg egy új ABS jeladót... (25K)
23.-án, e történelmi nap délelőttjén olajcserével egybekötött megemlékezést tartottam. Megemlékeztem mártírjainkról, akik a szabadságért életüket adták, és eszembe jutottak az árulók, akik sunyi, alattomos módon feladták ébredező demokráciánk élharcosait, és azok a lélektelen kontárok akik nem szégyelltek 10W40-es Mol olajat és Armafilt szűrőt beépíteni szegény védekezésre képtelen autómba.Mint idegen testet, úgy lökte ki magából táltos szíve a nem vércsoportazonos anyagokat./nem is fért bele a 4l-es kannába, elfelejtettem hogy ez a motor egy decit sem eszik 15000 km alatt/.
Ahogy 53 éve a szabadság szele végigsöpört, és friss gondolatok áramoltak, most úgy terjedt szét az 5W40 WR a dugattyúk körül, az olajjáratokban.
Emelkedett hangulatban zártam az ünnepséget /és az aknát/, jöhetnek a dolgos hétköznapok. Lehet hogy termosztátot kéne cserélnem, mert 75 C körül megáll a vízhőfok. Talán karácsony körül lesz rá időm. Mondjuk Szenteste délutánján...
és egy kép, a Time magazin '57-es első címlapja... Avanti ragazzi!
megvolt a kötelező olajcsere....km állás:139500
Ujra megtörtént a vérátömlesztés: 150013km
Alapanyagok beszerezve
Selenia 20K Alfa Romeo : 10900HUF
Olajszűrő : 1500HUF
Új olaj leeresztő csavar : 3300HUF
Munkadíj : 2000HUF
Kicsit megcsúszott :(
Selenia 20K (Alfacityből)
Gyári olajszűrő
Megvolt az első olajcsere. Ezennel hivatalosan is lezártnak tekintem autóm bejáratási folyamatát! :)
Beállították a vezetőoldali ajtót is, amiről használat közben kiderült, hogy kicsit nehezen csukódik.
Megérkezett az első krómpajzs felső része is: ez már matt színű, amilyennek lennie kellett volna (lásd korábbi blogbejegyzésem).
És végre a helyére került a bal első sárvédőm is, ami kicsit elállt és átadás után szóvá is tettem. Ehhez leszedték az első lököst, kiszedték a lámpát is, úgyhogy komoly folyamat volt - amiből sajnos semmit nem láttam, pedig egy fotót megért volna :)
Kb 4-5 órát dolgoztak ezeken, úgyhogy minden elismerésem az Autóház Budaörsnek!
Nos, most már olyan az autóm, amilyennek lennie kell.
Ferke cartárs leszálitotta Zé. mester pedig elvégezte a műveletet.
Tökéletes megelégedés :-) Öröm-Mámor.. :-)
116.000 kmnél:
Az új szervek:
Vezérlésmódosító
Vezérműszíj
100 ezres gyertyaszett
Selenia 20k AR
Olajszűrő
Légszűrő
Pollenszűrő