Blog >> olajcsere
2007.08.24-én megtörténet az első közös olajcserénk. Selenia 20K for AR-t kapott. Ki lett cserélve az olajszűrő és a levegőszűrő is. Az előző olajcsere 2006.12. hóban volt. Én januárban vettem az autót. 10.000 km után elérkezettnek láttam az időt az olajcseréhez.
94.000 km.
Ismét egy olajcsere, ezúttal sikerült belül maradnom a kitűzött 10 ezres intervallumon. Ezúttal Szamosiéknál jártam, cserélték a levegőszűrőt, a pollenszűrőt is.
A levegőszűrő iszonyat koszos volt, úgyhogy előfordulhatott, hogy a 20 ezres Szerviznél a Csiki-Begében ezt nem cserélték ki. :/
Kitisztították a légmennyiségmérőmet is, elég dzsuvás volt... :/
Egy délután a pályán elkezdett csúnyán szólni a szervó. Felhívtam Csöri mestert, első ráhallásra szivattyúcsere. Összehoztuk az időpontot, elvittem hozzá a kocsit, és otthagytam.Végül úgy néz ki elég volt az olajat kicserélni. Ha már szervízben volt, akkor már ki lett ütve a légzsákhiba is (ez már a 2. eset volt, hogy egyszer csak égve maradt a lámpa).
A költség tartalmazza az utiköltséget is.
Régen volt szervízben az autó, volt pár apróság:
- féltengely gumi elkopott, cserélve,
- olajcsere + szűrő,
- fékolajcsere,
- klíma töltés (+ zöld gáz, hogy ha szivárogna, lássuk, hogy hol),
- csomagtartó gumikéder (iszonyatosan rongyos volt),
- motormosás,
- xenon beépítve,
- munkadíj.
Lecseréltem a már igencsak fekete nemtudommilyen olajat Castrol RS 10w60-ra, plusz a szokásos olaj- es levegőszűrő csere.
Óra: 189730km
Megvétel után pár nappal kerítettem sort a kötelező olajcserére 149.000 km-nél. Természetesen Selénia olajat kapott, egészen pontosan Selénia 20K for Alfa Romeo SAE10W-40-et, és egy gyári olajszűrőt horror áron.
Kapott az autó mindenféle szűrőt és friss Selénia 20K Alfa Romeo olajat. Km: 182945
Olaszűrőből, levegőszűrőből és üzemanyagszűrőből a drágább és gyári minőséget kapta (MANN Filter), pollenszűrőből pedig Corteco márkájút kapott. Az üzemanyagszűrővel igencsak megszenvedtem, kb 0,5 liter benzint sikerült is magamra locsolni. :)
Ma volt egy olajcsere az autón 88.000 km-nél. Ezúttal Selénia Racing olajat kapott. 4,5 liter ment bele az 5 literből. A leeresztő csavarnál szivárgott az olaj, ezért a menetre tekertünk teflon szalagot.
Az olajat 14.700 Ft-ért vettem az olajszűrőt pedig 1.485-ért (Ricambi) az Elaforgtól még a Selénia Rallye-n.
Vasárnap ki akartam cserélni a levegőszűrőt, de feleslegesnek tartottam, mert a régi is elég tisztának tűnik még.

Sebváltóolaj-csere. Agip HF Rota