Blog >> olajcsere
Elérkezett ismét az olajcsere ideje! Igaz egy kicsit megcsúsztam vele, de ennyi még belefér! Ha már lúd, legyen kövér, megejtettem egyben a motor- és váltóolajak cseréjét! Most sikerült 6L 20K Alfa Romeo-s (2550,- /L) olajat vennem (legutóbb csak síma Selenia-t kaptam) a mociba, a váltóba pedig 2L fincsi Tutela Epyx-et (2085,- /L)! Viszont ahol eddig vettem ott egy ezressel megdrágultak az olajak, úgyhogy most a Selenia.hu-n rendeltem meg mindent! Lecseréltem még az olajleeresztő csavart (500,-) is, mert a régi már elég ramaty állapotban volt, lötyögött benne az imbuszkulcs! Hamar megvoltam mindennel, bár a váltóolaj leeresztése nem volt egyszerű, mert a leeresztőcsavarhoz egyáltalán nem lehet hozzáférni a váltótartó bak miatt! De nem estem kétségbe és kitekertem egy másik csavart, ahol szépen kifolydogált az oil! A betöltő csavar elég sok trutyit és fémreszeléket összeszedett, de egy tisztítás után (és persze az olaj betöltése után) ment is vissza a helyére! Asszem lesz még gondom a váltóval! :-( Viszont annak nagyon örülök, hogy a picivel több, mint 10.000 km alatt csak fél lityi Selenia-t kellett utántöltenem! :-))
Km óra állása: 99468 Miles
Régi óra szerinti km állás: 201208 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 50335 Km (31277 Miles)
Következő olajcsere 105682 Miles óra állásnál! :-)








Áruló lettem! De van rá megfelelő magyarázatom. :)
Kicsit kitolódott az olajcserém, de a 20ezerbe így is simán belefértem. Nem lett úgyse gyilkolva az autó.
És most jön az árulás: Mivel kicsit csipegeti a gép az olajat (valahol folyik+szelepszár-szimering) ezért nem Seléniát kapott hanem arany Liqui-Moly 10W40-et. Állítólag ez is nagyon jó minőségű olaj, csak ezért mertem beleönteni.
Az olajon kívül természetesen az olajszűrő/légszűrő/pollenszűrő is cserélve lett.
Km: 199100
I. körben cseréljük:
- Felső lengőkarok (originale ricambi)
- Kormányösszekötő axiális csuklók
- Olaj (Sel WRD), olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő
- Szelepfedél tömítés
- Fagyálló (Tutela Paraflu 11)
A futómű már nagyon várta a beavatkozást. Lengőkarok kopogtak-nyüszögtek, axiális csuklók miatt "mászkált" az autó az úton + a gumik is rendellenesen kezdtek kopni.
A hűtőm megviccelt: elkezdett csöpögni. Kivettem. Nagy nehezen. Gondoltam megnézetem egy hűtőssel. Azt mondta, hibátlan a hűtő! Visszatettem. Most hibátlan, porszáraz az alja. Érdekes...
II. körben jön a vezérlés szett+vízpumpa, hosszbordás szett, generátor szíjtárcsa. Coming soon jövő hónapban.
Ezzel az autóval még valaki nagyon jól fog járni...már minden ki van cserélve rajta.:)))

249064-s óraállásnál újabb olajcsere. Ismét Agip került a motorba, Forlmula LL.
Amit a csere közben vettem észre:
-2es hengernél a kipufogó csatlakozásnál egy 20Forintos méretű koromfolt (kifúj a rohadék)
-vízpumpánál mintha eresztene a hűtőfolyadék
Eltelt több mint egy év, ideje volt lecserélni a (Selénia) olajat. Egy milliméternyi vonással sem volt lentebb az olajszintem - igaz csak 4 000 km-t tettem meg az autóval.
Most kapott (nálam) jól bevált Q8 F1 10W50-es olajat Champion extra méretes olajszűrővel (képen a normál szűrő van)

Olaj és olajszürő csere volt a Csörgő Művekben.
Eddig is csendes volt a traktor, most is olyan, csak finom, friss lé kering benne.
Na meg ki lett cserélve a dübörgő ventillátor, ami egy kocc eredménye lehet. Már ezt is tudom...na bumm. Viszont most csendes:)
Csöri megrángatta, megnézte a futóművet, fékeket és lélekben felkészített a következő szerviznél esedékes betét-tárcsa cserékre:) De addig.... Kormoljunk!!!
Igazából 31.500 km-nél.
Délután kihoztam a kocsit a garázsból és fura hangokat hallottam (csettegés-féle) a motortér felől!Egy picit berezeltem, hogy mi lehet a kocsival!De aztán jött fater, hogy ne szarjak be, lecseréljük az olajat aztán jó lesz!:)Hát igaza lett, még szerencse:) Fáradt volt az olaj!Lecseréltük az olajat, volt itthon még 1 kisebb kannával úgyhogy még csak pénzt se kellett most áldozni rá.Azóta meg szépen jár a járgány:)))
ugyan nem jött el az ideje, de jó hogy leeresztettük, mert nem volt szép színe :(
Hát, ez van, ha valaki gyűri a kilómétereket! Olajcsere, és a vele járó finomságok, mint üzemanyagszűrő, olajszűrő, és levegőszűrő. A pollenszűrő kimaradt most, mert egy hónapja már túlestem rajta. Az anyag kb. 22e, plussz munkadíj 5e (szét kellett szedjék a hátsó ablaktörlőt, mert berohadt, ezért aztán jól megzsírozták! :) )