Blog >> olajcsere

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2008-10-03

Selenia-t kapott szokás szerint.

>> SzervizHalesz // Alfa GT 1,9 mJTD // 2008-10-27

Már egy ideje zavart, hogy nagyon kemény a kuplungom. Ezt főleg más Alfákból visszaülve vettem észre, mert amúgy hozzá lehetett szokni, igazából dugókban volt kicsit fura, a sok kuplungozáskor. Mivel a kuplung keményedése sok jót nem jelent, ezért már egy ideje kérdezgettem az árakról a szakikat.

Végül megint Csörinél kötöttem ki, ahol egyben megejtettük az éppen aktuális olajcserét is. Volt váltóolaj csere is.

Csöriék garanciában cserélték az első lengőkarjaimat is, amik nem bírtak túl sokat (januárban utángyártottak kerültek bele, most viszont gyáriak). Meglátjuk, hogy ezek hogy bírják a 18-as felniket.

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2008-10-23

Elérkezett ismét az olajcsere ideje! Igaz egy kicsit megcsúsztam vele, de ennyi még belefér! Ha már lúd, legyen kövér, megejtettem egyben a motor- és váltóolajak cseréjét! Most sikerült 6L 20K Alfa Romeo-s (2550,- /L) olajat vennem (legutóbb csak síma Selenia-t kaptam) a mociba, a váltóba pedig 2L fincsi Tutela Epyx-et (2085,- /L)! Viszont ahol eddig vettem ott egy ezressel megdrágultak az olajak, úgyhogy most a Selenia.hu-n rendeltem meg mindent! Lecseréltem még az olajleeresztő csavart (500,-) is, mert a régi már elég ramaty állapotban volt, lötyögött benne az imbuszkulcs! Hamar megvoltam mindennel, bár a váltóolaj leeresztése nem volt egyszerű, mert a leeresztőcsavarhoz egyáltalán nem lehet hozzáférni a váltótartó bak miatt! De nem estem kétségbe és kitekertem egy másik csavart, ahol szépen kifolydogált az oil! A betöltő csavar elég sok trutyit és fémreszeléket összeszedett, de egy tisztítás után (és persze az olaj betöltése után) ment is vissza a helyére! Asszem lesz még gondom a váltóval! :-( Viszont annak nagyon örülök, hogy a picivel több, mint 10.000 km alatt csak fél lityi Selenia-t kellett utántöltenem! :-))

Km óra állása: 99468 Miles
Régi óra szerinti km állás: 201208 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 50335 Km (31277 Miles)

Következő olajcsere 105682 Miles óra állásnál! :-)

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2008-09-25

Áruló lettem! De van rá megfelelő magyarázatom. :)

Kicsit kitolódott az olajcserém, de a 20ezerbe így is simán belefértem. Nem lett úgyse gyilkolva az autó.
És most jön az árulás: Mivel kicsit csipegeti a gép az olajat (valahol folyik+szelepszár-szimering) ezért nem Seléniát kapott hanem arany Liqui-Moly 10W40-et. Állítólag ez is nagyon jó minőségű olaj, csak ezért mertem beleönteni.
Az olajon kívül természetesen az olajszűrő/légszűrő/pollenszűrő is cserélve lett.

Km: 199100

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2008-09-23

I. körben cseréljük:
- Felső lengőkarok (originale ricambi)
- Kormányösszekötő axiális csuklók
- Olaj (Sel WRD), olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő
- Szelepfedél tömítés
- Fagyálló (Tutela Paraflu 11)

A futómű már nagyon várta a beavatkozást. Lengőkarok kopogtak-nyüszögtek, axiális csuklók miatt "mászkált" az autó az úton + a gumik is rendellenesen kezdtek kopni.
A hűtőm megviccelt: elkezdett csöpögni. Kivettem. Nagy nehezen. Gondoltam megnézetem egy hűtőssel. Azt mondta, hibátlan a hűtő! Visszatettem. Most hibátlan, porszáraz az alja. Érdekes...

II. körben jön a vezérlés szett+vízpumpa, hosszbordás szett, generátor szíjtárcsa. Coming soon jövő hónapban.

Ezzel az autóval még valaki nagyon jól fog járni...már minden ki van cserélve rajta.:)))

>> SzervizAndorka // Alfa 33 905A1 // 2008-09-20

249064-s óraállásnál újabb olajcsere. Ismét Agip került a motorba, Forlmula LL.
Amit a csere közben vettem észre:
-2es hengernél a kipufogó csatlakozásnál egy 20Forintos méretű koromfolt (kifúj a rohadék)
-vízpumpánál mintha eresztene a hűtőfolyadék

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2008-09-19

Eltelt több mint egy év, ideje volt lecserélni a (Selénia) olajat. Egy milliméternyi vonással sem volt lentebb az olajszintem - igaz csak 4 000 km-t tettem meg az autóval.

Most kapott (nálam) jól bevált Q8 F1 10W50-es olajat Champion extra méretes olajszűrővel (képen a normál szűrő van)

>> SzervizLeZo // Alfa 156 SW 1.9 Mjet // 2008-09-10

Olaj és olajszürő csere volt a Csörgő Művekben.
Eddig is csendes volt a traktor, most is olyan, csak finom, friss lé kering benne.

Na meg ki lett cserélve a dübörgő ventillátor, ami egy kocc eredménye lehet. Már ezt is tudom...na bumm. Viszont most csendes:)

Csöri megrángatta, megnézte a futóművet, fékeket és lélekben felkészített a következő szerviznél esedékes betét-tárcsa cserékre:) De addig.... Kormoljunk!!!

>> SzervizBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2008-08-19

Igazából 31.500 km-nél.

>> SzervizGery // Alfa 145 1.4 TS // 2008-07-25

Délután kihoztam a kocsit a garázsból és fura hangokat hallottam (csettegés-féle) a motortér felől!Egy picit berezeltem, hogy mi lehet a kocsival!De aztán jött fater, hogy ne szarjak be, lecseréljük az olajat aztán jó lesz!:)Hát igaza lett, még szerencse:) Fáradt volt az olaj!Lecseréltük az olajat, volt itthon még 1 kisebb kannával úgyhogy még csak pénzt se kellett most áldozni rá.Azóta meg szépen jár a járgány:)))