Blog >> olajcsere
Ismét eljött az ideje a szervíznek. Az előző alkalommal (vezérlés cseréjekor) kimaradt a hosszbordás szíj feszítő és vezető görgője. Most pótoltuk. Ezenkívül a bal első felső lengőkar volt csereérett, illetve a lengéscsillapító gumiharangját kellett megigazítani.
Olaj (Selénia 20K AR), olajszűrő, légszűrő és pollenszűrő és a gyertyák (gyári NGK 100e Km) lettek cserélve.
Az egyik görgő és a pollenszűrő kivételével minden gyári.
Volt egy kis 156 minitali, mert GTPeti is épp ott volt, lengőkarcsere ügyben.
Legközelebb a hűtőcsere (réz, szivárog, nemszép) és egy kis futómű igazítás lesz.
Na bepakoltam a motort a helyére, és este hatra be is röffent. Szó szerint. :))))
Még egy kicsit finomítani kell rajta, de az azóta megtett 1,2 km alapján is elmondhatom, hogy ég és föld a különbség. :)))))))))))
Cserélve:
-olaj
-gyújtógyertyák
-szűrők
-ékszíj
-ac pumpa
-vízpumpa
-nyugvó és hajtókar csapágyak
-3 kipufogó és 1 szívó szelep
-szelepszár szimering
Esemény is lehetne egy műszaki vizsga, de mivel ez egy lassan 17 éves autó, sajna általában szervizként bejegyzendő...
Szóval a vizsga előtt hátsó fékeknél kellett fékerő-szabályozót szerelni, némi berohadást megszüntetni, kéziféket rendbe tenni.
Az ékszíjat cserélték, azt jeleztem előre, hogy furcsán zajong már. Mint kiderült, hiányzott már belőle, épp idejében jött a csere.
Volt olajcsere is szűrőkkel együtt, na nem a vizsga miatt, csak mostanra jött ki, egyben megvolt hát.
Mielőtt a vizsgaállomásra gurultak vele, még a GEORGE idejéből maradt piros rendszámtábla világítást is rendbe tették (újra gyári és szabályos fehér).
Vizsga így rendben volt, főleg, hogy lecsúszott némi kenőanyag is a sötétített ablakok miatt...
Összességében így végül baromi drága lett, az autó értékének kb. ötöde ráment, de ez ezzel jár. A fék baromi jó lett, és összességében most minden nagyon klappol. Már csak el kén elindulni vele valahová jó messzire...
Ismét eljött az idő. 130 508km.
Szokásos. Selenia 20K, Olaj szűrő, pollen szűrő, levegő szűrő.
Ma megesett az olajcsere is (selenia 10W40). 193000km
Selenia-t kapott szokás szerint.
Már egy ideje zavart, hogy nagyon kemény a kuplungom. Ezt főleg más Alfákból visszaülve vettem észre, mert amúgy hozzá lehetett szokni, igazából dugókban volt kicsit fura, a sok kuplungozáskor. Mivel a kuplung keményedése sok jót nem jelent, ezért már egy ideje kérdezgettem az árakról a szakikat.
Végül megint Csörinél kötöttem ki, ahol egyben megejtettük az éppen aktuális olajcserét is. Volt váltóolaj csere is.
Csöriék garanciában cserélték az első lengőkarjaimat is, amik nem bírtak túl sokat (januárban utángyártottak kerültek bele, most viszont gyáriak). Meglátjuk, hogy ezek hogy bírják a 18-as felniket.
Elérkezett ismét az olajcsere ideje! Igaz egy kicsit megcsúsztam vele, de ennyi még belefér! Ha már lúd, legyen kövér, megejtettem egyben a motor- és váltóolajak cseréjét! Most sikerült 6L 20K Alfa Romeo-s (2550,- /L) olajat vennem (legutóbb csak síma Selenia-t kaptam) a mociba, a váltóba pedig 2L fincsi Tutela Epyx-et (2085,- /L)! Viszont ahol eddig vettem ott egy ezressel megdrágultak az olajak, úgyhogy most a Selenia.hu-n rendeltem meg mindent! Lecseréltem még az olajleeresztő csavart (500,-) is, mert a régi már elég ramaty állapotban volt, lötyögött benne az imbuszkulcs! Hamar megvoltam mindennel, bár a váltóolaj leeresztése nem volt egyszerű, mert a leeresztőcsavarhoz egyáltalán nem lehet hozzáférni a váltótartó bak miatt! De nem estem kétségbe és kitekertem egy másik csavart, ahol szépen kifolydogált az oil! A betöltő csavar elég sok trutyit és fémreszeléket összeszedett, de egy tisztítás után (és persze az olaj betöltése után) ment is vissza a helyére! Asszem lesz még gondom a váltóval! :-( Viszont annak nagyon örülök, hogy a picivel több, mint 10.000 km alatt csak fél lityi Selenia-t kellett utántöltenem! :-))
Km óra állása: 99468 Miles
Régi óra szerinti km állás: 201208 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 50335 Km (31277 Miles)
Következő olajcsere 105682 Miles óra állásnál! :-)
Áruló lettem! De van rá megfelelő magyarázatom. :)
Kicsit kitolódott az olajcserém, de a 20ezerbe így is simán belefértem. Nem lett úgyse gyilkolva az autó.
És most jön az árulás: Mivel kicsit csipegeti a gép az olajat (valahol folyik+szelepszár-szimering) ezért nem Seléniát kapott hanem arany Liqui-Moly 10W40-et. Állítólag ez is nagyon jó minőségű olaj, csak ezért mertem beleönteni.
Az olajon kívül természetesen az olajszűrő/légszűrő/pollenszűrő is cserélve lett.
Km: 199100
I. körben cseréljük:
- Felső lengőkarok (originale ricambi)
- Kormányösszekötő axiális csuklók
- Olaj (Sel WRD), olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő
- Szelepfedél tömítés
- Fagyálló (Tutela Paraflu 11)
A futómű már nagyon várta a beavatkozást. Lengőkarok kopogtak-nyüszögtek, axiális csuklók miatt "mászkált" az autó az úton + a gumik is rendellenesen kezdtek kopni.
A hűtőm megviccelt: elkezdett csöpögni. Kivettem. Nagy nehezen. Gondoltam megnézetem egy hűtőssel. Azt mondta, hibátlan a hűtő! Visszatettem. Most hibátlan, porszáraz az alja. Érdekes...
II. körben jön a vezérlés szett+vízpumpa, hosszbordás szett, generátor szíjtárcsa. Coming soon jövő hónapban.
Ezzel az autóval még valaki nagyon jól fog járni...már minden ki van cserélve rajta.:)))