Blog >> olajcsere
..És ha már elértük a 156. ezerkilométert realizálódott bennem, hogy olajat KELL cserélni. 20.000 ment úgyhogy nem lehetek olyan dinka hogy nem cserélem. Most nem Selenia került bele hanem Castrol, előzőleg ( a Selenia előtt) is azt hiszem az került bele, de valahogy nem éreztem olyan jónak a Seleniát, persze ez ilyen paraszubjektív dolog, na mindegy.
kapott új légszűrőt is, mert ugye azt is, viszont a régi nem volt nagyon bekoszolódva. Kicsit drága a légszűrő a 156osba nem? 4500+ Forint volt.
Viszont a motor mintha csendesebb lenne most már és mivel -gondolom- az egyik csavaragy a légszűrőházban megadta magát és nem tart rendesen kaptam egy kis szívóhangot ami tökre teccik :)
Tehát olajcsere : 156.400 km. jobb ha ide leírom így nem felejtem el.
Volt egy szabad szombat délelőttöm így megejtettem a motorolaj és az összes szűrő (olaj, levegő, gázolaj) cseréjét. Nem vagyok híve a gyári 20 ezres csereperiódusnak túl hosszúnak tartom!
10 ezrenkét kap friss olajat a gép elsősorban a turbó miatt a levegőszűrőt elnézve rá is fért! Legutóbb gyári szűrőket kapott most váltottam: Sofima került bele mindenből! Az olaj bevált: Selénia WRD 5W-40 nem eszi egy milit sem csökkent a szint az előző csere óta!
Befejezésképpen visszaraktam a alsó meg a felső motorburkolatot plusz egy kicsit kipucoltam a motorteret is!
Km óra állás: 113000.









Ma végre sikerült megejteni a vezérlés cserét + még pár dolog cseréjét Csörinél.
Cserélve lettek:
Vezérlés(szíj, görgő stb.)
Vezérlésmódosító
Hosszbordásszíj és feszítői, görgői
Olaj(Selenia 20K AR) + szűrő
Légszűrő
Köszi még egyszer Csöri. Egy élmény volt nézni ahogy szétkapod a kocsit. :-)
Remélem nem volt megterhelő a sok kérdés amit feltettem. :-D


Ismét eljött az ideje a szervíznek. Az előző alkalommal (vezérlés cseréjekor) kimaradt a hosszbordás szíj feszítő és vezető görgője. Most pótoltuk. Ezenkívül a bal első felső lengőkar volt csereérett, illetve a lengéscsillapító gumiharangját kellett megigazítani.
Olaj (Selénia 20K AR), olajszűrő, légszűrő és pollenszűrő és a gyertyák (gyári NGK 100e Km) lettek cserélve.
Az egyik görgő és a pollenszűrő kivételével minden gyári.
Volt egy kis 156 minitali, mert GTPeti is épp ott volt, lengőkarcsere ügyben.
Legközelebb a hűtőcsere (réz, szivárog, nemszép) és egy kis futómű igazítás lesz.
Na bepakoltam a motort a helyére, és este hatra be is röffent. Szó szerint. :))))
Még egy kicsit finomítani kell rajta, de az azóta megtett 1,2 km alapján is elmondhatom, hogy ég és föld a különbség. :)))))))))))
Cserélve:
-olaj
-gyújtógyertyák
-szűrők
-ékszíj
-ac pumpa
-vízpumpa
-nyugvó és hajtókar csapágyak
-3 kipufogó és 1 szívó szelep
-szelepszár szimering
Esemény is lehetne egy műszaki vizsga, de mivel ez egy lassan 17 éves autó, sajna általában szervizként bejegyzendő...
Szóval a vizsga előtt hátsó fékeknél kellett fékerő-szabályozót szerelni, némi berohadást megszüntetni, kéziféket rendbe tenni.
Az ékszíjat cserélték, azt jeleztem előre, hogy furcsán zajong már. Mint kiderült, hiányzott már belőle, épp idejében jött a csere.
Volt olajcsere is szűrőkkel együtt, na nem a vizsga miatt, csak mostanra jött ki, egyben megvolt hát.
Mielőtt a vizsgaállomásra gurultak vele, még a GEORGE idejéből maradt piros rendszámtábla világítást is rendbe tették (újra gyári és szabályos fehér).
Vizsga így rendben volt, főleg, hogy lecsúszott némi kenőanyag is a sötétített ablakok miatt...
Összességében így végül baromi drága lett, az autó értékének kb. ötöde ráment, de ez ezzel jár. A fék baromi jó lett, és összességében most minden nagyon klappol. Már csak el kén elindulni vele valahová jó messzire...
Ismét eljött az idő. 130 508km.
Szokásos. Selenia 20K, Olaj szűrő, pollen szűrő, levegő szűrő.
Ma megesett az olajcsere is (selenia 10W40). 193000km
Selenia-t kapott szokás szerint.
Már egy ideje zavart, hogy nagyon kemény a kuplungom. Ezt főleg más Alfákból visszaülve vettem észre, mert amúgy hozzá lehetett szokni, igazából dugókban volt kicsit fura, a sok kuplungozáskor. Mivel a kuplung keményedése sok jót nem jelent, ezért már egy ideje kérdezgettem az árakról a szakikat.
Végül megint Csörinél kötöttem ki, ahol egyben megejtettük az éppen aktuális olajcserét is. Volt váltóolaj csere is.
Csöriék garanciában cserélték az első lengőkarjaimat is, amik nem bírtak túl sokat (januárban utángyártottak kerültek bele, most viszont gyáriak). Meglátjuk, hogy ezek hogy bírják a 18-as felniket.



