Blog >> 159

>> EgyébSultan // Alfa 159 1.8 MPI, Progression // 2021-03-30

Sikerült szereznem pótkerék készletet, ami ad némi megnyugvást, mert csak defektjavító készlet volt az autóhoz eddig. Minden cucc megvan, még a kis piros "sorvezető" is, kivéve az a nikecell darab amibe az emelő, kulcs, vonószem, stb illeszkedne. Mivel úgyis teljes értékű kereket szeretnék betenni, nem a mankókereket, így annyira nem zavar, hisz gyanítom nem férne bele, de azért ha valakinél lenne egy elfekvőben, akkor érdekelne. :)

>> Tuning és extraSultan // Alfa 159 1.8 MPI, Progression // 2021-03-28

Bekerült az első extra az autóba. A gyári cd-s rádiót lecseréltem egy Pioneer DMH-G220BT fejegységre. Voltak problémák, végül sikerült életre kelteni. A fejegységhez ami járt beépítő keret nem igen ment be az adott helyre, még szerencse, hogy volt egy sugallatom, hogy jobb ha megveszem a 159-hez kapható beépítőkeretet, mert azt sikerült betenni, és azzal bement a helyére. Ezután már csak azt kellett megoldani, hogy a gyári bekötések máshogy vannak mint a pioneer bekötései, így elsőre nem kapott áramot. Egyelőre áthidaltuk, de nem az igazi, nézni kell valami csatlakozót, vagy átalakítót, hogy jó legyen... Ha esetleg ezt ovlassa valaki és van tippje mi kellene, ne tartsa magában. :) Köszi!

Sajnos a tolatóradarom is rakoncátlankodik, erőteljes kontakt hibája lehet, hideg időben nem akar működni. Amint felmelegszik az idő 20 fok körülre, megjavul. :) Majd egyszer ha lesz idő és alkalom szétkapom és megnézem mi ott a helyzet. Azt is tudom, hogy a bal oldalival van gond. :)

>> SzervizSultan // Alfa 159 1.8 MPI, Progression // 2021-01-18

Nem igen akart melegedni se a víz, se az olaj, elfáradt a termosztát. :) Még a gyári termosztát volt az autóban, de a tömítése az enyészetté vált. Lecseréltük a teljes hűtőfolyadékot is, ráfért, ez sem volt épp "tiszta"... Az új termosztát típusa Vernet, meglátjuk hogy vizsgázik.
Az olajat közben figyelgetem, egyelőre szép színe van az olajnak, talán a kicsapódott olajsár is kevesebb, nem is csipegeti, úgyhogy egyelőre a motortisztítás még nem aktuális.
Időközben 30e jó magyar forintért csináltattam második kulcsot, mert hiába 2 gyárival kaptam állítólag, csak az egyik volt hozzávaló, de orvosolva lett, a másik be lett tanítva, és lemásolva a fém része is, működik, öröm bódottá.

>> SzervizSultan // Alfa 159 1.8 MPI, Progression // 2020-12-17

Szokásos vásárlás utáni átnézés, és olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere. Itt kijött, hogy az előző gazdája nem volt túlságosan gondos, az olajszűrő konkrétan bele volt rohadva, úgy kellett kiműteni. Képeken is látszik talán, hogy nem épp 10-15 ezer km-t futott olajszűrő került ki az autóból. Valamint csapódott ki némi olajsár is különböző helyekre. Abban maradtunk, megnézzük hogy viselkedik és tisztul a friss olajjal, és majd lehet kapni fog egy olajtisztító adalékot, és átmossuk a rendszert, olajteknőt, stb. Remélhetőleg más problémát nem fog előhozni. Egyébként más fronton úgy néz ki rendben van az autó, ez jó hír volt azért. :)

>> EseménySultan // Alfa 159 1.8 MPI, Progression // 2020-12-03

A történet onnan indul, hogy már előző autónak is Alfát szerettem volna, 147-est, 1.6 TS motorral. Igen benzinest, olyan az életvitelem és az autó használatom, amihez badarság lenne diesel-t venni. Akkor rengeteget megnéztem, a pénzügyi keretből ami volt, csak leharcolt darabokat találtunk, pedig el se mentünk megnézni mindet. Aztán bejött egy kivételes állapotú Citroen Xsara, amit vétek lett volna ott hagyni, így az alfás álmokat későbbre halasztottam. Kiváló kis autó volt a Citroen, rácáfolt mindenféle francia előítéletre, lehetett mellette spórolni. :)
Így eljött a pillanat, amikor már komolyabb tőkével rendelkeztem, és kissé szintet lépve belevághattam egy 159-esbe. A keresési paramétereim a következők voltak: sedan, FL utáni, benzines. Ezután elkezdtem olvasgatni, a JTS motorokról, és azok váltóiról sok jót nem sikerült találnom, így maradt az 1.8 MPI, lévén a TBI nem fért bele a költségvetésbe. 1.8 ellenérvei, hogy GM motor, hogy csak 5 sebeséges váltó, hogy nagyon kevés ekkora kasztnihoz. Engem egyik se zavar, sose voltam száguldozós típus, sportosan szeretek vezetni, de azt ami nekem kell tudja ez a motor is.
A leszűkített keresési feltételekkel összesen 2 db-ot találtam az országban, egyiket Győrben, elmentem, megnéztem, beleszerettem, nagyon rendben volt, egyáltalán nem a leélt autó képét mutatta, hanem az ellenkezőjét. Pár napig rágódtam, majd lefoglalóztam. :) Kicsit több mint 1 hónapot vártam rá, mire a nevemre került, ugyanis külföldről behozott, osztrák autó volt. Ennek ellenére egyelőre nem rozsdásodik. Remélem így is marad, majd teszek érte. :) A szervízkönyve 2017-ig vezetett, bár kissé hihetetlen, de elméletileg 8 év alatt kb 40e km került az autóba. Ezután 4 év alatt 60 ezer, második tulajdonosa már hajtotta rendesen, az biztos, ha valós a km állása, mert kicsivel több mint 100e km-el vásároltam.
A hazaút csodás volt, Citroen után valami elképesztő érzés volt ez a futómű, a direkt kormányzása, meg az egész vezetési élmény. És persze az integetések, villogtatások. ;)

Hosszas gondolkodás után meghirdettem. A Giulietta is kellett hozzá, hogy így döntsek. Ősz óta kb. 500km-t autóztam vele, nincs szükségünk most két autóra, most tudok nyugodtan kiszállni belőle. Úgy átadni, hogy egy jó autót adjak tovább, problémák nélkül. Úgy eladni, hogy még én is értelmezhető összeget kapjak érte.
Ma értejöttek, Zen mától másnak Zenél. Sok élményt az új gazdinak. Igazán jó helyre került, igényes, alapos emberhez, remélem egymásra találnak.
Hát.. ja hiányzik. De majd elmúlik :-)

Kapott az autó egy Pierburg vákuumszivattyút, mert a régi eléggé összeolajozta a környékét, ha jól tudom ez a gyári márka, ilyen is volt benne.

Km: 161600

>> Eseményzoli978 // Alfa 159 2.4 JTDm Q4 Ti // 2021-01-09

Mai napon megvettem ezt a csodálatos szörnyet. Remélem sok boldog kilométert fogunk.tudni együtt tölteni. 😁

Hogy ez is rögzítve legyen, még szeptemberben megkapta a piros autó a szélesebb, kényelmesebb, térkövesebb beállót. Szerettem ott nézegetni a 159 formáját, de így logikusabb, kényelmesebb a napi sürgés forgás.

Úgy tűnik ez eldőlt, a 159-re nem kerül téli kerék idén. A gumik elkoptak, már nem adok nekik még egy szezont. Újat nem veszek rá, a tavalyi tapasztalatok alapján felesleges, 1000km-t ha mentünk téli körülmények között az autóval. És még előttünk a karantén.

Ezzel a lendülettel a Giulietta megkapja Zen téli felnijeit, nagyobb szüksége lesz rá. És végre kész amit elterveztem, úgy gondolom jól alakult. Az autó amivel a családom naponta közlekedik, annak legyen az aktív és passzív biztonsága is maximális. És legyen Alfa.