Blog >> 159
Tegnap a tatabányai Gyémánt strandfürdő előtt találkoztam ezekkel az Alfákkal, illetve, kifelé még egy 156-ost láttam a parkolóban. Ahhoz képest, hogy mekkora a parkoló, és mekkora az Alfák aránya Magyarországon, feltűnően nagy számú tulaj tette autójának jelenlétével szebbé a helyszínt :)
15 óra körül érkezés a győri Riegler szalonba. Némi papírmunka és pénzügyi tranzakció után, találtam egy piros színű idegen testen a Mazda szalonban. Az OFF-os eladó bizonygatja, hogy egy Moszkvics van alatta, majd jön a kolléga és az megcsiribúcsiribázza...
Pillanatok múlve érkezik a "kolléga" - nevezzük nevén: Farkas Dániel - és lőn. Csiribú-csiribá!
A piros lepel alatt ott a Párduc.
Néhány apróság vár még a beltérben: sapka, 159 modell, KRESZ csomag ízléses táskában, grátisz felrakott téligumik...
Némi ismerkedés után a Párduc felmordul és 16:05:30-kor szép komótosan kioson az OFF kereskedés ajtaján.
Km-óra állás: 0
Most vásárolt autómmal a múlt hétvégén tesztvezetős hétvégét tartottam.
a megtett km-ek vegyesen, autópálya, országút, város Budapest.
A legfontosabb adat, amire általában kíváncsi az ember a fogyasztás: autópályán:7.5l országúton:6.5-7l városban:10l, az átlag így 8l körül van.
Ami számomra fontos a fogyasztáson túl, az az autó maga.
Vásárlása, szerelem volt az első beülésre, ami meghatározza viszonyomat az autóval.
A külső: talán a legszebb limuzin ami eddig legurult a gyártósorokról.
Letisztult formák, sportos vonalak igazi olaszos kinézet. Az eleje szinte mindent elmond a tervező hitvallásáról. A sportosság mindenek felett. A számomra egy kicsit negatív:
Csomagtér nyílása kicsi, és nem igazán lehet kinyitni anélkül, hogy az ember ne koszolná össze magát.
Nagyon merev karosszéria, sportosra húzott futómű.
Beülve az autóba mintha egy sportkocsiba ülnék. A sportosság érzetét fokozza a start gombbal indítható motor, a három küllős kormánykerék, feszes ülések.
A műszerfal, az az egyik legjobbra sikeredett műszerfal amit eddig valaha is autóban láttam.
Minden a vezető elvárása szerint van elhelyezve, logikusan és teljesen egyszerűen átgondolva. Mindennek megvan a helye, ott ahol az ember keresné egyébként is. Minden kézre esik, mindent megtalálni elsőre.
Olyan érzés mintha mindig is ebben az autóban ültem volna.
Sok rakodó rekesz nincs benne, kicsi szűk ajtózsebek, kesztyűtartó mérete is lehetne nagyobb, de mindez nem hiányzik mihelyst elindulunk az autóval.
Az 1.8 140le motor relatíve jól mozgatja a 1.5 tonnás karosszériát.
Más tesztek panaszkodnak ennek a motornak a lomhaságára, illetve gyengeségére, de bátran állíthatom, hogy megközelítőleg ugyanazt az élményt nyújtja mint a 120 le disel motorral szerelt változat.
Kíváncsisággal indultam el, mit tud a 140 lóerő kezdeni az 5 sebességes váltóval.
Az első meglepetésre, egészen jól autózható, szinte 50-töl használható 210-ig. Benzineshez képest nem kell visszaváltani előzéseknél, sem pedig hegymenetnél.
Megjegyzem, azért egy hatodik sebességi fokozat elkelne benne, mivel a fogyasztására is kedvező hatással lenne, és nagy sebességnél csökkentené az amúgy sem nagy motorzajt.
A fenti sorok az átlagos, normális vezetési stílusú vezetőkre érvényesek. Nyilvánvaló, hogy ha szeretnénk az autó sportosságából adódó érzetet kicsikarni akkor férfiasan bevallom, vissza kell kapcsolni és talán tényleg kevésnek bizonyul a nyomaték a motorban.
A futómű páratlan vezetési élményt nyújt. Limuzinhoz képest nagyon jól viselkedik kanyarokban, szélsőséges helyzetekben. Kanyarokban, íveken nem nyúlik, nem csúszik, befordul úgy, ahogy a kormánykereket elfordítom. Már már az az érzése támad a vezetőnek mintha egy sportkocsiban ülne, és rosszabb minőségű utakon ez érezhető is. Kissé kemény, de nem zavaró.
A fékek jók, nagy sebességnél használva sem ijeszti meg a vezetőt, pontosan jól adagolhatóan működik.
Kormányzás pontos, kanyarokban semlegesen viselkedik, jól érezhető kapcsolat az úttal.
Ami egy kényelmes, jó kiránduláshoz kell az is megvan benne, Ülések a hosszú vezetés során sem bizonyultak fárasztónak, kemények, jól tartanak. Vezetési pozíció jól beállítható, visszapillantó tükrök nagyok, A műszerek a vezető felé fordulnak, jól és pontosan leolvashatóak az értékek napsütésben is. A műszerek, kezelési berendezések megvilágítása esti, illetve éjszakai vezetéshez nagyon kellemes szín árnyalattal bír, otthonossá teszi az autó belsejét, amiben a gyári hifi berendezés is hozzájárul.
A teszt során összegyűjtött tapasztalat: kissé magas fogyasztás, 6 sebességi fokozat hiánya, kevés rakódó illetve pakoló rekesz, de mindez nem érdekes mert mindezért kárpótol minket az autó vezetési élménye. Szinte ki sem akartam belőle szállni.
2010 11 05
Bestia 1 éves lett - az együtt eltöltött 16 000 km után még mindig vigyorgó képpel szállok be az autóba :-)
jutalmul holnap kap egy külső-belső tisztítást...
végrevégre visszakaptam Bestiát a szervizből! szépen megcsinálták a horpadt orrmányát neki. az elmúlt 3 hétben használt offos koporsószállító után újra vigyorogva integethetek a többi vírusgazdának :-) ígérem, nagyon fogok rá vigyázni, hogy ne kelljen megint nélkülöznöm
hogy így 1 hónapos lett a Bella, kiokoskodtam a navi helyét. lett egy ProClip a Brodittól, amit maradandó változás nélkül el lehet szükség esetén távolítani, ezt tartja a műszerfal tetején a PDA bölcsőjét.
az agyalágyult helyen (könyöktartó tövében!) lévő szivargyújtó aljzat előre vezetése (meg a sok kütyü igénye :-) ) miatt egy 3-as elosztót szereztem be, a drótját ill. magát az elosztót is el lehet rejteni az ülés mellé ejtve, ráadásul a párna és a középkonzol alja közé be is szorul, nem mozog.
mivel az élet 90%-ában nem GPS alapján közlekedek, nem akartam fixre rögzítősre csinálni, a PDA bölcső is egy mozdulattal lekapható az állványáról, a vezeték sem lóg így mindig a műszerfalon.
Hát a múltkori kaland azzal végződött, hogy egy hét alatt lett olaj cső, ami a blokktól megy az oljhűtőhöz... ja és adtak egy s60-ast, amiben volt 100k és nem volt rajta fék.
Ehhez képest ma beleültem délben és arra kért, hogy "have engine checked" és 10 mp alatt 90 fokos lett a vize, aztan melegedett volna tovább, de nem hagytam. Aztan amikor ki kellett jönni a garazsból, hogy a tréler elvigye, akkor már frankón lefulladt...
A szervízben azt mondták, nincs benne hűtővíz, ami azért érdekes, mert nem volt tócsa alatta és reggel még nem volt baja semmi...
Szóval: 2 nap híján 3 hónap, 14500km és másodszor tréler.... :(
Ma elfolyt egy jelentősebb mennyiségű olaj a motorból a földre. Tréler lett a vége. 10720 km. Az Alfa assistance adott egy Zafirát cserébe. Végülis azt irják a garancia füzetben, hogy azonos kategúriájú autó jár. Nem tudtam, hogy ennyire drágák ezek a zafirkák....
Hat kedves cartarsak, az alabbi megallapitasokat kell tennem:
Nagyon allat. Imadom.
Fek: szeintem meg a 330mm-es Brembo is kicsi/nem jo ra, mert csunyan 200 folottrol (termeszetesen nemetorszagben) eroset fekezve bemelegszik, rangat. Nem ertem, a 47-es ugyanezt csinalta, azt hittem ez jobb lesz. 200 alatt minden ok. Kerdezem en, egy 200 lovas autora miert nem lehet olyan feket tenni, ami 200 folott is jo?
Az auto normalis használatnal 10-10.5 littyot ker. Ha hozzateszem, hogy egy hidmerlegen, ugy, hogy benne ultem, 1880kg, 200 paci es automata, akkor nem rossz. Aki fogyasztasi rekordot akar donteni, ne ilyet vegyen.
Miutan Bo eljott a Kelet-Pestbol, azutan adtak at. Az alabbi dolgokat vettem eszre 10k alatt: valami allat lekente a muszerfalat vmi takonnyal, amitol nem nagyon, de fenylik. Az a muszerfal, aminek az a lenyege, hogy matt legyen. Kezet tornem el. A gyari szonyegnek nincs meg a lerogzito pontja, amit nem is ertek (szonyegen van, padlon nincs). A visszavalto gomb a kormanyon kontakt hibas.
Hat ez, olyan mint egyik-masik holgyemeny, vannak gondjai, de megorulsz erte...
Hát mit monjak, komoly. néhány nap alatt beleszaladt 700km és nagyon tetszik.
Az első tankolásnál kicsit falánknak tűnik a lelkem, mert annak ellenére, hogy úgy bántam vele, mint a hímes tojással, benyelt 11,,5-12 litert... remélem, azért ez még rendeződni fog.
27-én elvittem a Zengő-höz, hogy a futóművet állítsák be, és centírozzák ki a kerekeket. Úgy jött ki a gyárból, hogy a hátán komolyan kellett állítani és mind a négy kereken volt legalább 10g, de az egyiken 20. Tudom, egyik gyárban sem állítják a futóművet lézeres padon, úgyhogy nem pattogok. A beavatkozás kifejezetten jót tett neki.
Ami nem tetszik: a kormanygombok "középső" gombjai, amik a blue&me-t vezérlik, kezelhetetlenek. Ja, és NEM TUDOM LETENNI A TELEFONT!!! akinek van ötlete, kérem, szóljon!