Blog >> 159
Megérkezett az Angol eBay-ről egy BMW-s alkatrészekkel foglalkozó emberkétől az alig használt műanyag szívósorom. Ezt 2007 közepéig tették a 16 szelepes Alfákba, állítólag ezzel a típussal nem szokott gond lenni. Fém lapátkák és mozgató mechanika akadásmentesen működik, némi olaj és koromsár eltávolítva a szétszedést követően brigéciol, csavarlazító, féktisztító, 3db poló, festőecset stb... segítségével. Belülről kb. új állapotra hozva. Lehet, hogy tök ugyan olyan mint amilyen benne van, csak jó ötletnek tűnt látni mielőtt szétbombázom az autót. Beszerelés az őszi szünetben.
2013. 10. 18.
Erhard meghozta a gyári tömítést, ezzel minden akadály elhárult a csere elől ami az Október 28-i héten fog megtörténni az őszi szünet alatt.
Elkezdtem szétbontani autót. Úgy néz ki holnap menetjavítás lesz az EGR csatlakozásánál. Magam is meglepődtem, de eléggé szét lehet kapni pill. szelep felől.
Ma LIMP-elt egyet az autó P1206-os hibával. 1-es kép szerint semmi baja a kocsinak, bár csak álló motornál néztem. Több leállítás-indítás után egy erőltetett tisztítás mellett döntöttem, aminek folyamata a 2-7. képeken követhető. Utána a 8. képen látható értékek fogadtak, ami furcsa az az eltömődöttség mértéke, mert felugrott 56%-ról 70-re. Tehát ez egy előre programozott érték, 85-90% környékén fog egy automatikus tisztítást végezni remélhetőleg.
Barátom intézett 4db, egy kocsiról származó, egyenletesen kopott 6-6,5mm-es profil mélységű gumi garnitúrát. A GoodYear Eagle F1-eket beszámították és a szerelési díjat is elengedték. Így került 40e Forintba.
Hát van különbség. Az újak komfortosabbak, halkabbak, később csúsznak fékezéskor ill. kevésbé tudom elpörgetni őket.
Soha nem veszek többé erősített oldalfalú (XtraLoad) gumikat. Lehet, hogy nem torzulnak annyira kanyarban, de szétverik a veseköveket.
Kíváncsiságból vissza kapcsoltattam az EGR-t. AZ összes rossz dolga visszajött. Ismét jelen van a 0,9Bar-on finom gáznál történő rángatás ill. a kelletlenebb felpörgés, turbó nyomás felépülés.
Szerény számításom szerint a gyári 4X7mm-es szűkítés megfelel egy db 14mm-esnek ami így is kevesebb mint felére csökkenti a kipufogó felőli cső keresztmetszetét. Tehát a gyártó is kompromisszumot kötött az EGR hasznos és káros tulajdonságai között.
Tovább feszítve a kompromisszumot, az EGR és kipufogó közé vágtam egy szűkítőt 0,5-ös alu lemezből 10mm-es lyukkal, tovább szűkítve a gáz útját.
Eredmény: nincs rángatás, nem pörög túl a turbó, nincs hibajel és megy is az autó.
A tetőcsomagtartó tipikusan az a dolog, ami ritkán kell, de ha kell akkor nagyon :) Úgy döntöttem ideje lenne venni egyet. Utánanéztem, a gyári a Rieglernél bő 70.000 lenne, a Thule még egy kicsivel több, a sima típusspecifikus utángyártott pedig 35.000 körül.
Csöri mondta hogy van egy ismerőse akin keresztül esetleg olcsóbban is meg lehetne venni. Utánakérdezett, és mikor mondta az árat nem volt kérdés, hogy megrendelem ezt. Kb. 3 hét volt az átfutás, Siófokon vettem át tőle.
Fel is próbáltam, minden okés. Annyit változtattam csak, hogy vettem 1cm-rel hosszabb rozsdamentes csavarokat, mert a gyáriakkal kicsit nehéz volt a hátsót levenni. A hosszabb csavarokkal úgy is le lehet szerelni, hogy nincs teljesen szétszedve. Plusz vettem hozzá egy rendes 6-os, imbuszos, T-kulcsot, így nem kell a hozzá adottal szórakozni.
A 156-ban is LED helyzetjelző pislogott a Xenon mellett, gondoltam teszek egy próbát a 159-nél is.
Ebay-en vettem, ez volt a címe: "2 T10 168 194 158 White 38 SMD LED Light Bulb Lamp 12V"
Miután nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, visszatetettem a részecskeszűrőt. Nem lett szignifikánsan kevesebb a fogyasztás, max. 3-4dl, de az sem biztos, mert más volt a két tankolásnál a vezetési stílus, ill. a körülmények. Cserébe szürkén (?) kormolt mint egy átlag TDCI és a kipufogó hangosabb, morgósabb lett. A csatolt képen az hő érzékelő helyét pótló cucc látható, köszönhetően annak, hogy a mester levágta azokat korábban. A mélysége nem sikerült tökéletesen mert lötyögött benne a hőmérő, úgyhogy kellett gyártanom egy tűzkarikát alátétből ~7,5mm belső és ~13mm külső átmérővel :-( A MESTERnek ez vajon miért nem tűnt fel? Egyből mellette a nyomás különbség jel csöve !!!!
Egy tank Xado-val kezelt nyál elfogyasztása után a következő észrevételeket teszem.
1. Az alapjáraton előtte mért +-2 fölötti korrekciós értékről (1-es kép) +-0,9 körülire változott (2-es kép) kb. azonos feltételek és paraméterek mellett.
2. Egyenletesebben és halkabban jár alapjáraton még kiírt EGR-rel is mint valaha.
3. Más nincs, de tettem bele ebből is és majd meglátjuk.
Most, hogy minden pénzem ráköltöttem arra, hogy a gyári BOSE hangrendszer megfelelő legyen kb. ugyanott vagyok ahol elkezdtem.
Örömködésem megszűnt amikor egy PROXY sorbarendezés után egyszercsak már nem működött a B&M Media Player része semmilyen konfigurációban.
Egy felesleges tatai kiruccanás után úgy döntöttem, hogy megvásárolom a BOSCH-tól a Blaupunkt MP3-as fejegység gyárilag felújított verzióját itt:
https://boschelectronicservice.eu/hu/termekek-szolgaltatasok/autoradiok/alfa-autoradio-939-cd-mp3_7646303316
Pénteken utaltam, hétfőn du. tettem be az autóba.
Piritutól származó MP3-as Clarion gyártmányú, kiegyensúlyozottabb hangképpel, kevesebb középpel és olvassa a CD-RW-t, de nem kezeli a B&M Media Player-ét ami ugyan szarabb minőségű, de kapacitása miatt praktikusabb.
A kecskeméti Bosch-tól vásárolt Blaupunkt, ahogyan droberto cartársé P&P módon helyesen működik. DE kicsit szegényebb hangképpel és CD-RW olvasási képesség nélkül...
Na mindegy, marad a Blaupunkt, megy a Bosch!