Blog >> 159

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-06-20

Vezérlés csere alkalmával nem sikerült nem észrevennem, hogy az autó első segédkerete rohad mint állat. Brutál mennyiségű pergő festék és rozsda eltávolítása után Hammerite fekete festékkel kezeltem ami persze halottnak a puszi, de több mint a semmi, tekintettel arra, hogy felbakolt autón hely hiánya miatt lehetetlen rendesen eltüntetni a rozsdát az autó elejének totális szétszedése nélkül.

Ez igen gyenge pontja az autónak :-(

>> SzervizShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-06-16

Miután minden szerszám alkatrész bátorság stb... összegyűlt, neki is láttam a vezérlés cseréjének, fasza gyerek vagyok, mit számít ha elba..om, jöjjön aminek jönnie kell. Három különböző dokumentációból dolgoztam és csak egyszer akadtam meg, amikor a főtengely ill. vezérlés rögzítőt kellett feltennem, ugyanis az eredeti még le nem szedett vezérműszíjnál volt egy kis eltérés a vezérlésnél (1. kép).

Ha jelre tettem akkor rögzített a vezérlés és elment a főtengely, ha a főtengely rögzített akkor pedig elment a vezérlés :-)

Itt jött a találgatás, hogy megnyúlhatott-e ennyire a szíj, vagy eleve el lett .aszva az előző cserénél. Most sem tudom, de leszedve a régi szíj tök ugyanolyan hosszú volt mint az új :-( Úgy döntöttem hiszek a rögzítő készletnek annak ellenére, hogy Opel-hez, Saab-hoz való :-)

A főtengely rögzített állapotban a dugattyú pedig felső holtponton. Tehát elvileg minden .asza. Ellenőriztem egy hurkapálcikával az izzító gyertya felől, aminek egy kis darabja beleszakadt a hengerbe. F.sza mondom, most mit csináljak? Úgy hagytam.

Görgők, feszítők, vízpumpa csere. Az előd szerelő az idióta (vagy zseni?) berögzítőzte a blokk és a tömítés között pedig én úgy készültem, hogy gyorsan fogok VP-t cserélni mert nem volt kedvem leereszteni a vizet :-( El is folyt tetemes mennyiség. Francba.
Én nem tömítettem be.

Alsó felső rögzítés után a vezérlés szíjtárcsáját meglazítva új szíj felhelyezve, feszítő görgő beállítva, vezérlés szíjtárcsa rögzítve. Ezek után vezérmű rögzítő leszerelése, majd motor átforgatása (izzító gyertya kiszerelve) kétszer minden frankó.

Teljes összeszerelés ill. beindítás előtt álltam felette egy órácskát és a már álmomból felkeltve is kívülről fújt három nyelven megtanult leírást elevenítettem fel. Vajon mit .aszhattam el, mire nem figyeltem oda?

Biztos ami biztos a vezérlés csere és többször körbeforgatott motor után visszatettem a rögzítőket még 1X. Jó volt. Lehetett összerakni az egészet.

Beindult. Pöccre. Majd hideg veríték mert a köv. pillanatban elkezdett egyenetlenül járni. Majd miután elégett és eltávozott belőle a hurkapálca, tökéletesen járt. Azóta letekertem pár száz kilométert és semmi gond.

De. 10-től du. 5-ig csináltam, ebből a tényleges munka 2-3 óra volt, a többi pedig elmélkedés. Vissza gondolva nem nagy ügy :-)

>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2013-05-10

Megjött a szőnyeg. A régit már nem gyártják, az új pedig drágább és prosztóbb. Nem telik már fém emblémára csak valami hímzésfélére, de az is csak a bal oldalra :-(
Még jó, hogy áttehető.


Igen, persze, az áráért 3 garnitúrát is vehettem volna:-(

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2013-01-14

Miután futottam pár kört különböző emberekkel akik bontanak 159-et, vagy foglalkoznak bontott alkatrészeivel, és leginkább válaszra se méltattak illetve nem vették fel a telefont, úgy döntöttem biztosra megyek és elküldtem a listát Csörinek. Legközelebb egyből hozzá fordulok.

A cuccok:
- az első ajtó kilincseknél, a csavart takaró fekete műanyag "kupak" (XA06 - FASTENER, BUTTON, CAP - 156063147 - PLUG , 156063150 - PLUG )
- a bal hátsó ajtó-határolónak "tömítése"
- 2db csomag rögzítő fül a csomagtartóban (50500337 - PLATE)
- csomagtér ajtón lévő embléma (50516864 - ORNAMENT)
- Q4 embléma (60697405 - TYPE PLATE)
- a bal első ajtóban lévő ablakemelő/tükörállító kapcsolócsoport

Egy csomó mailváltás után szólt hogy megvan minden mehetek érte (a tükörállító kapcsoló kivételével újak).
A látogatást összekötöttem egy futómű ellenőrzéssel, szerencsére minden rendben, nem kellett állítani rajta.

Autóztam egy jót :)

A hátsó emblémát szétszedtem és majd megpróbálok csak plakettet cserélni rajta ha sikerül ésszerű áron beszereznem.

Ha már ott jártam elhoztam sógi (Mozes147) kocsijához való csavartakarót is, meg természetesen beszélgettünk egyet. Úgyis ritkán járok arra...

A hétvégén a Q4 embléma kivételével helyre is raktam a dolgokat. Ismét léptem egyet az autó megfelelő állapotra hozásához vezető úton :)

>> EseményTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2012-09-18

A magyar piac hosszas és alapos böngészés után is meglehetősen siralmasnak mutatkozott, ezért megszületett a döntés: hozzunk autót külföldről. Az új regadó kis lökettérfogatú Euro 5-ös autóra nagyon kedvező (a teljesítmény nem számít..;) ), ezért ilyet kerestem. Meg is találtam ezt a nero csodát, egy bökkenő volt csak, hogy Hollandiáig kellett érte menni. pettinke kartárs vállalkozott az utitárs szerepére, úgyhogy egy kétnapos túra során elhoztuk. Hazafelé 1300 km alatt volt idő próbálgatni; mondhatom nem okozott csalódást. :)
A következő menet az NKH-NAV-Okmányiroda bermuda-háromszögben játszódik. Folyt köv...

>> EgyébLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-08-08

Az eddigi tapasztalataim röviden bő 1000km után:
+ erős, megy ahogy kell (érzetre erősebb mint a TS, bár lehet hogy a dízel eltérő karakterisztikája is benne van ebben)
+ dízelhez képest egész kellemes a hangja kívülről is, belülről pedig teljesen jó
- hiányzik a TS motorhangja
- nem lehet 3-asban 50-ről 150-re gyorsítani
- nem annyira élénk mint a TS, van egy kicsi késlekedés mindig, de ha megindul... :)
+ nem kell visszaváltani az előzésnél, ha már megfelelő tartományban van a fordulat
+ nagyon kényelmes és jól tart az ülés
+ külső tükrök sokkal jobbak mint a 156-ban
- még rosszabb a kilátás hátra
+ a fék brutális
+ a 156 is nagyon stabil és jól fekszi az utat, de ez még annál is sokkal jobb, elképesztően kanyarodik
- nagyon alacsonyan van az alja, minden parkolásnál úthibánál nagyon kell figyelni ne üssem le

A belső tér érzetre semmivel se nagyobb, bár nem is igényelem, ugyanez igaz a csomagtartóra is.

>> EseményLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-07-12

Szombaton (2012.07.07) elmentünk Szomabthelyre megnézni. Már ahogy jött fel a garázsból megütött. Egy kis nézegetés, nem makulátlan, le kéne törni a kezét a hifisnek aki szerelte, de alapvetően szép. Hangja normális, nem füstöl alapjáraton. Elmentünk egy körre, megy mint állat, kényelmes, nem zörög, kanyarodik, fékez ahogy kell. DPF nincs benne. Visszaérve nézegetjük tovább, majd telefon George-nak, mi a véleménye a Q4-ről. Jóaz, nincs vele gond, ha alapvetően rendben van azzal se lesz gond, Oké. A srác 100e-et engedett, kaptam gyári 17-es felnin 225/50R17-es Vredestein WinTrac Xtreme téligumikat, a nyáriak is újak a gyári 19-es TI felnin, 235/40R19 Continental Sportcontact5.
Elhoztuk. Hamarosan kap egy olajcserét, meg egy átnézést aztán remélem hosszú és kellemes együttélés kezdetén vagyunk.

>> EseményLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2012-07-12

Mindkettőnk álmainak netovábbja a 159, kb. már a megjelenése óta. A 156-ot is szerettük/szeretjük nagyon de mivel olyanunk már van ezért a vágy tárgya a 159 lett :) Régóta nézegettem a hírdetéseket, de csak nemrég döntöttünk úgy, hogy cseréljünk kocsit. Mindenesetre elindult a vezérhangya, kell egy 159. Nagy és nehéz tehát kell a power, a legfontosabb hogy ne legyen gyengébb a 156-nál, mert annak nagyon bejön a dinamizmusa, hogy nem kell gondolkodni az előzésen, max. visszakapcsolni. Így kihullottak a 2.2-esnél kisebb benzinesek és az 1.9-es dízelek. A 3.2 már nem igazi Alfa V6, a 2.2-esről pedig mindenki negatívan nyilatkozott aki csak próbálta. Így nem maradt más mint a sötét oldal, a 2.4.

Születésnapom alkalmából megleptem magam még egy 159-essel, ami ezúttal Rosso színben pompázik!
Az eladó: SKrisz
A vételár: 3.500,-Ft + posta (~800,-FT)

>> Tuning és extraSeriff // Alfa 159 SW 2.4 JTDM Q4 // 2011-11-25

Banális történet, amikor az ember vesz egy autót és utólag kiderül, hogy nem csak elöl hajt, hanem hátul is :) Az élet már csak ilyen, nem szűkölködik banánból :D

Én személyszerint nem voltam ott a vételnél, aki behozta a kocsit szebb nyugati utakon való szaladását követően, nem volt képben, édesapámnak nem tűnt fel. Hát így.

Q4, sínautó :) Durván lehet Vele kanyarodni, azért télen kölcsönkérem ;)