Blog >> fényezés

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-09-26

Történt ,hogy eladtam hirtelen a 17-es Selespeed felnijeim, amik télre már fel voltak készítve, így gyorsan új felni után kellett néznem.
Amit tudtam,hogy kisebbet,és keskenyebbet akarok a 225-os télik helyett ,így elkezdtem keresgélni 16os sportcsomagos felniket.

Egy helyre beírtam ,hogy keresek, jelentkezett rá egy cartárs, hogy neki van ,nincs padkázva, egy helyen pattant meg a festék ,de azt leszámítva szép állapotúak.

Na hagyjuk is azt a nincs megpadkázva dolgot, 4ből 3 megvolt ,mindnek volt valami baja....

Kérdezem ,hogy a kupakok szépek?
Igen, szépek ,nincs bajuk.

Nem tudom Ti ,hogy vagytok vele, de a sómart kupak nálam NEM tartozik a szép kategóriába.

Erőt vettem magamon, hogy lefényezzem a kerekeket.
Minden padkasérülést, és egyéb ütődést kicsiszoltam, egy gramm gitt nem kellett neki sehova!

Majd matt fekete alapozót kapott, arra 2réteg metál bázist, és 2 brutálvastag lakkréteget... Ha már téli felninek készül.

A kupakokra csináltattam matricát, majd azt is rálakkoztam a felületre.

A matricát természetesen GT cartást készítette nekem!

Csillog az is ,mert a lakkba kevertem candy pink, és candy lime effectport is.

A színe ezüst ,de nem az a gyári gagyi, némileg sötétebb, és napon picit látni a csillámporokat.

Röviden-tömören.

Szépek :)

Ma felrakattam a téli gumikat rá, 205/55R16-os méretben, kapott új szelepeket is ,ki lettek centírozva. Szóval már nemsoká mehet fel.

Megyek be a gumis műhelybe, a gumisok simogatják ,hallom mondják milyen szép.
Odaszólnak:

-Te ez nem gyári fényezés ugye?
-Nem, tegnap elötti,úgyhogy vigyázzatok rá :D


Sajnos nem készítettem képet ,hogy milyen volt, de koránt sem tökéletes!

>> Autóápolástipoatti // Alfa GT 1,9 Mjet 16V Distinctive // 2013-06-12

Leadva a bella nero GT Zé.-nek... Tapasztalatból tudom, hogy fehér holló előfordulási mennyiségével vetekedő potenciális vevők - ki tudja, milyen indíttatásból - 2,5M Ft. környékén már elvárják az irreálisan csacsi-ragyi szalonállapotot a karosszérián, teljesen mindegy a típus, az évjárat, vagy a futásteljesítmény. Mivel a lépéskényszer mindig az eladót érinti, most meg is kapják ezt majd a verdától.
Totális karc,- rányitástól keletkezett apró horpadás,-és minden egyéb mentesítés a teljes kasztnin fényezéssel és egyéb módszerekkel - hogy aztán újult erővel hirdessem tovább, mert ELADÓ!
Műszakilag még mindig kifogástalan.

>> EgyébG-Burt // Alfa 33 1.7 16V "ÖREGLÁNY" // 2013-06-10

Sikerült végre lefújnom a lökhárítókat, illetve az apróbb festendő dolgokat is megcsináltam a kasznin, már csak a polír kell. Felkerült a szárny is fényezve.

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2013-05-21

A küszöb jobb hátsó sárvédőívén előjött az Alfa 156 típushiba. Felpúposodott a fém a fényezés latt, így műtétre került sor. De mielőtt megejthettük volna ezt, egy kollégám bele nyitotta a parkolóban az autóját a kerékívbe :'(.

Így a 'kellemest' összekötve a muszájjal, egyszerre lett kész mind a két munka. Lakatolás (25e) és fényezés (22e) igen profi lett! Sem külső küszöb, sem hátsó sárvédő ív nem kapható, az egészet a lakatosra kell bízni. A küszöb fényezés után ki lett fújva szintetikus viasszal.

Utána kapott az autó egy full polírozást, de azt már a szaki haverommal együtt csináltuk reggel 9-től délután ötig. Most csillog-villog az öreglány, mintha bálba készülne. Na majd, Alfacitybe mutogathatja magát! :)

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-05-18

Le lett festve a felni. (Köszönet érte Vale7 cartérsnak) Az új szín: Grigio Titanio

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-30

Kapott egy kicsit más design-t a GTA felni szettem, ennek két oka van!

1. Padkázva volt az összes, mindegyiken volt valamilyen fajta sérülés.

2. Kicsit szerettem volna feldobni őket.

-Első körben a padkanyomok eltüntetésével kezdtem, kicsiszoltam az alumíniumból ez nem ,ment olyan könnyen ahogy gondoltam, kicsi volt a hely, a gumikat eszem ágában sem volt leszedetni...

-Miután ezzel megvoltam ,kezdetét vette a "patkók" és a "perem" fémig csiszolása, ugyanis ide polírt terveztem. Na ez egy hatalmas oboázás követte, de egy délután alatt csak-csak sikerült összehoznom.

-A felnik többi részét 800-as vízbe csiszoltam, azaz megmattítottam.

Miután ezzel megvoltam ki kellett ragasztani a "patkókat" Jól gondolod, itt jött egy 4órás kiragasztás , istenem ,de jó is volt... :)
Az egyiket már átpasszoltam barátnőmnek,mert már beállt a nyakam !
Ezekhez dekorszalagot kell használni ,ugyanis mással lehetetlen kiragasztani...

- Kiragasztás után jöhet a zsírtalanítás, majd a fényezés.

A fényezés úgy állt össze,hogy egy alap merci színre ráfújtam kék gyöngyház réteget, ezzel kap egy kék csillogást a napon, meg kicsit elviszi az ezüst színt...
A bázisok után 2réteg brutál vastag lakkréteggel zártam a rétegeket, és türelmetlenül vártam, hogy leszedhessem a maszkolást, kivihessem ,és visszarakhassam az autóra!
Szerintem egész jó, és persze egyedi, nincs senkinek ilyen.

1. kép : Ilyen padkanyom volt az összesen, így került hozzám, nem maradhatott így!
2. kép : Kész a polír :)
3. kép : Kiragasztva végre, fényezésre kész!
4. kép : Bázisrétegek, lakk felhordva, gyönyörű!

További képek meg már magukért beszélnek, íme a végeredmény!

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-30

Megelégeltem ,hogy tiszta karc, olaj, zsír a motorburkolatom, így leszedtem, és lefényeztem nagy szemcsés merci ezüstre.

Sikertelen pirosra festés után kezdtem az egészet elölről, majd megkértem a barátnőm ,hogy ugyan fitogtassa már meg festegető tudását ,és fesse ki a betűket, számokat.
Nagyon szép lett ezután kapott 2réteg kék gyöngyház réteget, majd 2 réteg lakkot...

Nem szembetűnő a változás, de elégedett vagyok!

>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-05-02

Ki lettek javítva a kocsin a sérülések. (kapurányitás, vak öregasszony sávváltása)
Plusz a sofőr oldalon az ajtókon volt egy pár parkolóajtórányitáshorpadás, karcok, azok is ki lettek javítva.
Szebb lett az autó mint újkorában :-)

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-14

2013.04.07-én elkezdtük a vasat szétszedni, a koccanás nyomait eltüntetni, fényezésre előkészíteni!

Volt vele lakatolni való is, a bontott sárvédő alja teljesen el volt korrodálva, az enyém sértetlen volt ,így az lett ráhegesztve. Lökhárító tartó vas a helyére lett huzatva, stb stb.

Fényezésre előkészítés következett, hibák kijavítva, karosszéria visszacsiszolva, maszkolás, majd fényezés!

A fényezést megint csak én végeztem, mattfekete "fényt" választottam, a Novitec-ek giulietta bordó színt kapták meg, egy kis candy pink effectporral megspékelve a lakkba.

Tesztkörön kiderült,hogy a felső lengőkarom kuka,de ami még rosszabb a bal első lengéscsillapító is. Így most vehetek azokat is.

Ha már veszek, kap állítható magasságú futóművet, és kisebb 17"-os feliket!
Aztán leengedjük a bódét -10cm-t.

A segítségért köszönet jár Gonosztevőnek , és Édesapámnak!

A cím 5nap, mert 5nap alatt készült el, ugyanis a 2013.04.13-án megrendezett Balatonfüredi Tuning Találkozón már egészében részt vettünk!

Füreden beálltam az Alfások közé :)

Hazafele Veszprémben kajáltunk a Mekiben.
Mit mondjak....? Megnézik :))) A nők egyenesen imádják :DD

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2013-04-10

Ma lefényeztem a gépet, fotók vannak ,de nem teszem közzé :D Szombat Balatonfüred Tuningtali. Debütálni kéne, remélem elkészül! :)