Blog >> fényezés
Fényezve lett a tető, a csomagtartó és az ajtók feletti rész mindkét oldalt mert már csúnyán lakkhibásak voltak.
Kapott egy Vadi új szélvédőt.
Felkerült a Zender szárny is végre.Teljes a kép.
Volt mit összelegozni,de most már kész.
Ez egy irreálisan hosszú folyamat lett a júniusi baleset után.
Sajnos ajánlásra elcsábultam és belenyúltam egy olyan "szakiba", akitől olyan állapotban kaptam vissza az "elkészült" autót (karosszériázás és fényezés), hogy sírhatnékom támadt. A fényezést végül abszolút nem fizettem ki.
A teljes folyamat újraindult, de tanulva az esetből már abszolút kontroll alatt tartva a folyamatot: több fényező személyes felkeresése, szakvélemény és árajánlat kérése, új karosszériás megkeresése, stb.
Mivel van másik Alfánk, ezért az időtényező már nem számított, de végül csak kiegyenesedett a dolog.
Baleset utáni és egyéb kisebb sérülések miatti karosszériás munkák:
- sérült motorháztető;
- anyagában két helyen törött és csúnyán összehorzsolt első lökhárító;
- enyhén horpadt és horzsolt bal első ajtó és bal első sárvédő elemek
szétszerelése, javítása-helyreállítása,
+ a baleset miatt felső részén benyomódott lökhárító igazítása (szerencsére a homlokfal nem ment el),
és mindezek fényezésre előkészítése.
Sérült elemek fényezése:
- motorháztető,
- első lökhárító,
- bal első sárvédő,
- bal első ajtó
teljes elemek fényezése +
- jobb hátsó ajtó,
- jobb hátsó sárvédőn keresztben végigfutó csikarás
miatt ezen elemek részleges fényezése.
2,5 hét nélkülözés után ma végre visszakaptam az autót megjavítva.
Nagyon féltem a javítástól, mert tartottam a színeltéréstől, de a nehéz, színváltós festék ellenére tökéletes lett az eredmény, uh nagyon megkönnyebbültem. Budaörsön kapta a gyógykezelést.
Az egyetlen negatívum (a tervezettnél sokkal hosszabb javítási időn kívül) az az, hogy sikerült az átadás előtti mosással úgy összekarcolni a régi és az új elemeket is, mintha gépi mosóba hordanám… Eddig karcmentes volt, nagyon vigyáztam rá, de majd tavasszal kell neki egy polír.
Elég combos lett a javítási számla, pár forint híján 3M lett a vége, de szerencsére ezt a vétkes fél biztosítója állja.
Cserélt elemek:
-első fényszóró
-első sárvédő
-doblemez
-első ajtó
-első felni+kupak+tpms
-egyéb műa. borítások
A cserélt elemek mellett be kellett állítani a futóművet, ami szintén tökéletesre sikerült, semmi félrehúzás és a kormány is tökéletesen vízszintben áll.
Sikerült végre eljutnom Kriszhez, hogy az autó fénye ismét a régi legyen. A két lökhárító fényezése nem volt kérdéses, viszont a motorháztető és a tető, valamint a sárvédők felső része nagyon le volt mattulva. És nem gondoltam, hogy ekkora a gond velük, ezeket is újra kellett fényezni. Sajnos korábban ezek voltak már fényezve sok kőfelverődés miatt (a tetőn egy hatalmas karcolás volt, még az előző tulajnál került rá). És most kiderült, hogy érthetetlen okból iszonyat mennyiségű glett volt a festék alatt, úgyhogy fémig kellett csiszolni a felületeket. A képek magukért beszélnek.
Az egész folyamat több okból is, de elhúzódott rendesen. Több, mint 2 hónapja van ott az autó, de a héten végre elkezdtem összerakni. Ha minden jól megy, jövőhetén az összes alkatrész a helyére kerül és végre megkaphatja a polírozást is.
Az autó hátulja még Németországban az előző tulajnál enyhén sérült. (Lökhárító és csomagtérajtó.) Kint ezt meg is csinálták még, de sajnos nem sikerült túl jól, mivel a csomagtérajtón megrepedt a festék, a lökhárítóról pedig elkezdett peregni a lakk több helyen is. A héten mindkét elem normálisan ki lett javítva és le lett fújva. Most újra régi fényében pompázik. Gyönyörű lett a végeredmény! :)
A bal tükör és a vezetőoldali ajtó fényezése volt szükséges, ezzel együtt pedig a bal külső kilincset is kicseréltettem egy új darabra, mivel a krómozása folyamatosan hullott le.
Az alku megkötése utáni 1 hetes várakozást követően hozzám került a Giulietta. A várakozás oka az első lökhárító (kereskedő általi) újrafényezése volt.
A kereskedő által új akkumulátor is került az autóba 2021.09.17-én.
Alig három és fél hónapja hoztam haza az autót Ricsitől, a fényezőtől, ideje blogposztot írni róla. Tehetségesen végighúztam egy hátsó ajtót a teremgarázs egyik oszlopán. Nem volt kivilágítva, agresszíven nekiugrott az autónak, természetesen mindenki balfasz volt, csak én nem...
Ha pedig már úgyis fújni kellett, kapott a jóból a küszöbök eleje, ahol rozsda volt, az összebarmolt ajtó kerete, ami már akkor le volt nyúzva, amikor megvettem az autót, és a hátsó lökhárító teteje, amit még az előző tulaj rondán javíttatott. Amióta nálam van a gép, sose nézett ki ilyen jól. Pedig egy alapos polír még hátra van. Három és fél hónap alatt nem találtam vissza a műhelybe, de ami késik, az a MÁV nem múlik...
Ja, egy bónusz fényszórópolírt is kaptam, szóval ott is szép lett.
Sziasztok!
Munka és az iskola mellett kissé elhanyagoltam a közösségi oldalakat,így most pótlom a hiànyosságaim.
A decemberi 2oldali küszöbcsere,ajtó lakatolás megvolt,végre a pótkerekem is bemegy a helyére,merthogy az is ki lett kalapálva :D
A fényezés egy része is megtörtént.
Sikeresen vizsgázott műszakin is. ✌🏼
Sőt,a check engine sem világít -sípol már elég rég!
Azóta nem nagyon volt mit csinálni Mimón,így volt egy kis "pihi".
Következő pár projektem a kormány bőröztetése,kuplung csere,fényszóró polír,a kábelhalmaz megszüntetése és Mimó tetejének fényezése.
Egyszerűen leírhatatlan,hogy milyen felemelő érzés a mai napig beleülni és vezetni az én kis Csodám.
3
477