Blog >> fényezés

>> AutóápolásBigBratyó // Alfa 159 SW 1,9 JTD // 2016-05-31

Miután elől és hátul is meghúzták a kocsit (szerencsére mindkét alkalommal betétlappal "gazdagodtam") bevittem a Fiat Kelet Pest hivatalos karosszéria műhelyébe fényezésre. Új fényt kapott az első és hátsó lökhárító, és ha már ott volt, kértem egy teljes polírozást is. Az első lökösre avulást kalkulált a biztosító, így fizetnem kellett + polír.
A srácok normálisak voltak, a levegőszűrő ház letört műanyag darabját is visszaforrasztották :) Így már azt is kicseréltük.

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-05-16

Új kerekeket vásároltam az autó alá.

Meghirdettem a BMW felniket, másnap már vitték is őket, módosítóstól, közben kerestem az újat.

Egy új Japan Racing-et szerettem volna, de ami tetszett nem volt raktáron, 1 hónapot kellett volna rá várnom, így nem rendeltem meg.

Feladtam egy hirdetést ,hogy nagyságrendileg milyen felniket keresek. Jelentkezett egy ember, O.Z Superleggera felnivel, amit én jól megvásároltam. Évek óta keresek egy ilyen szetett, 18-as is, 5x100-as is. Aki ismeri tudja micsoda kincs, aki nem, nézzen utána :)

Gyári fényezése volt, nem volt olyan gáz, de persze átfényeztem. Fegyveracél szürke fény, mattlakkozva. Gyönyörűek. 1 kupak hiányzik ,rendeltem egy szettet, meg szép fekete szelepsapkákat is.
Gumik jók, csak kicsit nagyok. Ez a 225/40R18 nem igen az én világom...
De Goodyear Eagle F1, szóval marad egy ideig.
Szerintem jól választottam... (ismét)

>> AutóápolásFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2016-03-09

Nem, nem lett összetörve. Parkolási karcok eltüntetésének indult a projekt, de a Rosso 130B/B egyszerűen fényezhetetlen a hagyományos módszerekkel, miszerint lefújunk két lököst és hajrá tovább. Mondhatni ez egy komplett fényezés lett, kis túlzással...
Aki végre normális, minőségi fényezői munkát keres, annak elég jó referencia lehet az évről évre más színkódra uv-szívott alfa rosso szín, ahol még az autó elejéhez is más színt kellett keverni, mint a hátuljához....
Sajnos nincs művelet előtti képsor, pedig azzal jól látszódna, hogy a 14 év alatt amortizált rosso 130D hogyan újul meg...
Keressétek Péter Schneider-t (vagy engem), ha minőségi aládolgozással, hiba nélküli munkát akartok...

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-03-02

Újra fényeztem a vasat!
Nagyon jó állapotban volt, szinte semmit nem kellett javítani.
A géptető sarkán egy aprót, a tetején egy picit, meg a jobb hátsó sárvédőíven volt egy rozsdapötty. Horpadások nincsenek, így elég hamar végeztem.

A színe, Astra OPC gyöngyházbordó mattlakkozva.
Tető, tükrök meg még ahova még kitalálom Vajszínűek . Mobihell 240 (nehogy elfelejtsem)

Nincs még teljesen kész, az ajtók belsejét, és a falcokat is krémre szeretném kifújni, illetve a motortérben is ez a két szín fog feltűnni.
Ja meg egy jobbos küszöbspoiler csere lesz, már megvan az új, fényezésre vár, aztán ezt a töröttet lecserélem arra.

Egy picit szeretnék majd letekerni a gewinden kb -10mm-t hétköznapira.

Ha isten is úgy akarja ott lesz az AMTS (Auto Motor És Tuning Show-n) kiállított autóként. Sajnos nagyon későn kezdtem el szervezkedni,így már szinte minden klubb tele van. Hát max. kimarad.

Szerintem elég vagány lett, és megint csak elmondhatom, nincs még egy ilyen!!!

Szerk. Erőt vettem magamon, lefényeztem ,és felraktam a jobbos küszöböt, így már az is tökéletes!

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2016-02-22

Már tél elött eladtam az egyébként hibátlan Ducati Corse felnijeimet, gumistól melyek gyöngyházfehérben tündököltek ,ezért új szett után néztem.

BMW X5-re esett a választásom.
Na persze itt sem ment minden zökkenő mentesen.
A 156 hiába egy nagy khm: nagynak kinéző autó, nem lehet elég nagy és széles kerekeket bepaszírozni alá. Hát ez van, dolgozzunk amiből tudunk.
Így a 19-es X5-öt ki is húztuk a listáról ,mert elöl 9, hátul 10" széles.

Így esett a választás a 8.5X18-as méretre, melyek ET 48-al rendelkeznek.
Gondoltam ebből már talán ki tudunk valamit hozni.

A következő probléma a felnik felkutatása volt.
Sehol nem volt eladó, majd egyszer megjelent, valami 275-ös gumikkal.
Gyorsan írtam ,hogy azokra nekem nincs szükségem, megegyeztünk egy árba, cimborám elhozta nekem.
Hibátlan állapotúnak volt hirdetve, friss szinterezéssel (gondoltam ez majd jó alap lesz a fényezéshez, mert persze nem hagytam érintetlenül)
Mikor megkaptam akkor szembesültem ,hogy ez egy kész katasztrófa, tiszta rücskös, kráteres a felülete. Ilyen egy szart én még sosem láttam.

Még jó,hogy ezzel foglalkozom, így nagyon nem estem kétségbe, de azért na....

Első körben le lett fényezve matt feketére.
Elkezdődött a gumi vadászat.
Találtam egy jó áru szettet ,melyet meg is vettem. 215/35R18-as méretben.
Felgumiztattam, már ránézésre is igen beteg volt a falvastagság.
Akkor pihentek 2 hetet, mivel megoldást kellett találnom a következő problémára :
Az osztókör természetesen 5x120, Alfának 5x98, így osztókörmódosítót kellett legyártatnom. Megadtam a méreteket, és elindult a gyártás. Nagyon profi embernél készült, elöl 16, hátul 18mm szélességben. Galvanizálva lett, ahogy azt kell.
A módosítóba M14x1.5-ös méretet kértem, Így gyári Audi csavarokkal csavartam fel, nem ezekkel a nevetséges M12-es vékony ratyikkal (nem is értem...)

Módosítót felszereltem, fel a kerék, kigurultam, hát ez katasztrófa.
6centi ültetéssel (téli magasság) is olyan volt ,mint egy lovaskocsi.
Bementem ,lejjebb tekertem 1,5 centit, alakult ,de nem volt az igazi.

Eladtam a gumikat ,és vettem rá 215/40R18-at. Sikerült jó áron találnom patika 4000km-t futott darabokat. Persze itt elköszöntünk olyan 10.000ft gumis szerelési költségtől. Hát ilyen ez az autótuning...

Érdekesség képpen itt sem ment minden zökkenő mentesen, a környék legdrágább, és egyben lekomolybb műhelyében szetettem szét a felnit, és sikeresen kiszakították az egyik gumit. Ami megtörténik ,csak éppen a szerelő kolléga nem szólt róla.
Én meg észre vettem ,szóval jól kivertem a balhét, és hozattak egy zsír újat.

(Ez a minimum) nevet csak azért nem írok ,mert minden megoldódott, a szerelő csávó volt a paraszt, a főnökség nem tudott róla, míg nem szóltam.

Felraktam, közben a kerekek át lettek fényezve nagyszemcsés ezüstre, valami prémiumnémet verda színe alapján, tök lényegtelen. Csillog ,mint a Salamon töke.

Kész lett minden, felraktam, és már a téli magassággal sincs akkora hézag a kerékjárat, és a sárvédő között,hogy egy macska befeküdjön oda.
Szóval így maradt!

Még megy majd lejjebb olyan 1.5-2 centit, úgy még komolyabb lesz.
Jelenleg nem ér bele sehol, és kegyetlen mit mutatnak ezek a széles kerekek rajta!

BMW kupakkal is tetszett, de gyártattam rá GT-vel Alfás matricát, jelenleg az van rajta!
Szerintem korrekt :)

218.245 km-nél raktam fel a nyárit amivel már 800+km-t mentem.

Szóval a téli szettet idén 3265km-t használtam.

>> Szervizpedrobaa // Alfa GT 1.9 JTD Distinctive // 2015-11-13

Hát elhúzódott a fényezés kijavítása, mivel egyszerűen nem tudtam lerakni az autót 4-5 napra, hogy tisztességesen megcsinálják.
Már amikor vettem elég csúful repedt volt a lökhárító + a bal első sárvédő egy korábbi összegányolt javítás eredményeként rozsdásodott a lökhárító találkozásánál. A hátulján a bal lámpa alatt is volt egy húzás, a küszöbök pedig a szokásos gumis emelés hatására ledobták magukról a fényt alul, így felületi rozsda kezdett előjönni.
Mivel amúgy is csúnya volt + nem akartam a télbe menni ezekkel a harci hegekkel, így letettem a kocsit pár napra egy utazás alkalmával és mindent megcsináltattam egyszerre.

Most már csak 2-3 kisebb horpadás vár javításra, az is meglesz ahogy a pénz és idő engedi.

>> EgyébSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2015-10-31

Tegnap felraktam a téli kerekeim.
Vettem 4db Michelin Alpin téligumit használtan , 1db frankón ki volt szakadva az oldalfalon ,szóval kva jó biznisz volt. Huza-vona a visszacserével kapcsolatban végül abban teljesedett ki ,hogy mérgemben vettem két olcsó, új téligumit (Azóta sem lett visszacserélve)

Eltértem a gyári 205/55R16-os mérettől 195/55R16-ra gondoltam ez jobban áll majd a keskeny felnin, és nem annyira ballonos. Hát túl nagy különbség sajnos nincs optikailag.

Számokra vetítve :

Átmerő
195/55R16 : 620.9mm
205/55R16 : 631.9mm
Differencia : - 11mm


A régi teledial felnim eladtam, vettem egy külsőre lepattant állapotút, amit természetesen újjá varázsoltam. Próbáltam egyedit alkotni, nem nagyon láttam még ilyent 16-ba. Felgumiztattam, felraktam. Minden ok!

214980km-nél cseréltem le a télire, azaz a nyári gumi : 5655km-t futott a szezonban.

>> AutóápolásFerko // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-09-26

Eljött az idő, hogy rendbe legyen téve a fényezés az autón.
Mivel évi 35.000 km (90% autópálya) megy az autóba, így volt rajta bőven kavics felverődés. Plusz voltak kisebb esztétikai hibák is, mint például a bal első ajtó színe elütött a bal hátsótól, kisebb karcolások, ajtó rányitások.

Hála Mester tehetséges ifjú kollégájának, Petinek az autó patika állapotba került kívülről. Mondanom sem kell, hogy nagy volt az öröm.

Ami fényezve vagy csak javítva lett:

- első lökös,
- motorháztető,
- komplett bal oldal,
- komplett jobb oldal (itt csak kisebb hibák voltak),
- tető (több apró horpadás kijavítása),
- küszöbök (hamarosan felkerülnek)

Szeretném itt is megköszönni a munkát Schneider Péternek. Csak ajánlani tudom bárkinek, aki fényeztetni szeretné az autóját és egy precíz, tehetséges, saját munkájára igényes, korrekt áron dolgozó szakembert keres.

A félreértések elkerülése végett: az autó nem volt törve, nem ezért került fényezésre majdnem az egész vas. :-)

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2015-09-21

Egy cartárs hozott nekem egy szett GTA felnit fényezésre, de közben hirdetett egy Ducati Corse szettet, aztán menet közben elüzleteltük az Audi kerekeimre. Lefényeztem, átgumiztattam, és felraktam. Gyöngyház fehér színe lett, a matricát az index alatt és a féknyergen fehérre cseréltem.
Szerintem nem rossz.

más: átnézettem a futóművem ami 1,5hónapja lett beállítva, mert elöl 1cm-en láthatóan jobban kopik a gumim a belső felén. Az alkatrészek jók, a beállítások nem változtak. 2fokot dől negatívba, de az a futóműves szerint sem lenne indok ilyen mértékű kopásra. Aki tudja esetleg,hogy ilyen mértékű ültetés (-60-70mm) mellett mi a megfelelő érték kérem ossza már meg velem ,és akkor beállíttatom a srácokkal,mert ez így nem buli.

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2015-07-13

Egy városi szaladgálós autónál könnyen gyűlnek a plezúrok. A TD is szerzett egyet. a jobb hátsó sárvédőívnél. Az egész autó "fellelt" állapotú, sok apró karc, ajtórányitások, apró puklik, ahogy egy 20 éves gyári fényezésű autó kinéz. Szóval szóba se jöhetett hogy fényezőhöz rohanjak vele. Majd egyszer kap egy teljes fényezést.
Most csak gyorsan le akartam fedni a "sebet", nehogy elkezdje enni a rozsda. Úgyhogy 1k javító spray-vel én magam vettem kezelésbe. A szokásos amatőr hibákat mind elkövettem. Van megfolyás, látszik a maszkolás vonala, és nem is lett túl magasfényű az eredmény, de így is jobb lett mint volt. Persze semmi komoly cél eszközöm nem volt itthon, se kitöltő kitt, se csiszolópapírok, úgyhogy kész csoda, hogy egyáltalán néz ki valahogy.

Az utolsó kép az a festés után készült, azóta még dolgoztam kicsit rajta. Gravírgépbe fogott pici filckoronggal és Prevent pasztával szépen elkezdtem eldolgozni az átmenetet. Már a jtd-nél bevált ez a módszer, egy elég erősnek tűnő karcot kivettem így. A polrozás így hihetetlen lassan halad, de halad. MAjd ha lesz időm és keményedett még picit a festék, akkor rámegyek megint. Alul a megfolyást is megpróbálom szépen ledolgozni. Tökéletes nem lesz, de legalább nagyon feltűnő sem.