Blog >> fényezés
Hát a héten elkészült a lakatolás+erősítés. Ami meglepő hogy gyakorlatilag a megbeszélt idő alatt készült el. Az ár ugyan változott, de itt én vagyok a ludas, néhány extra kívánság miatt. Bár az autót azóta nem láttam még, de a pontosság miatt eddig mindenképp jó pont a B-Autó Kft.-nek, remélem a minőséggel is elégedett leszek. Tegnap átkerültek a nálam lévő alfa darabok (lökösök, első sárvédők, küszöb toldatok, szélesítések) a fényezőhöz. Ettől a szín választósditól egy hete idegeskedek. Nagy nehezen megszületett a döntés Alfa Rosso 130... egy fél órás beszélgetés volt Endrével a fényezővel és a nagy nehezen kiokoskodott eldöntött szín ment is a levesbe és mindketten mosolyogva konstatáltuk,hogy ennek ütnie kell majd. És hogy milyen lesz? Olyan szín ami méltó egy alfához mégis egyedi, és modern. :) A festék megrendelve, szerdán érkezik, szóval valamikor jövő héten elvileg kész is..Mintha karácsony lenne, az érzés legalábbis olyan.
ma reggel boltba indultam. mikor kimentem Liához, azt láttam, hogy a bal oldalán a hátsó ajtótól az oldalsó indexig végig van karcolva..
Nem dühöngtem, de eszembe jutott a Ponyvaregény, amikor Travolta meséli, hogy megkarcolták a kocsiját. Még azt a krva karcolást is megérte volna, ha elkapom, mikor csinálja...
Történt ugyanis, hogy a menyasszonyom anyja eljött meglátogatni minket Laposföldön (Hollandia) a nagy Moszkvából. Ebből következik, hogy igen, a menyasszonyom orosz:) Nagy autós kirándulások lettek azonnal betervezve, gondoltam átnézetem a kocsit mindezek előtt. A holland szerelőtől egy 500 eurós számlával együtt kaptam vissza a kocsit, mivel kicserélte az első féktárcsákat-fékbetéteket, a szilenteket és a munkadíjnál mindig vastagon fog a ceruzája, mivel holland... Majd kérlek írjatok olyan megnyugtató üzeneteket számomra, hogy ez a művelet otthon még 250 euróba sem került volna...
Kínkeservesen kifizettem neki a pénzt, majd azt a tanácsot kaptam, hogy menjek el egy futómű beállításra. Találtam is egy ipsét, azonnal megcsinálta - mondanom sem kell hogy össze-vissza voltak a kerekek - neki már boldogabban csengettem ki a 40 eurót. Kaptam szép számlát és egy nagy papírost, hogy most melyik mértékegység hogy áll mikor és ez miért jó. Ne kérdezzétek, hollandul van.
Majd pár nap múlva vidáman elindultunk az egynapos túrákra a tökéletes futóművel (tényleg király lett), de ma megtörtént az első rémálom. Már az első autómnál is megtörtént, hogy lehúztam az ablakot, de persze visszafelé nem megy. Az persze kézi meghajtású volt, az Alfában már elektromos van, amit nagyon szeretek, de ilyenkor nem. Szerencsére az adott városkában a második szerelő elvállalta azonnal (3 óra várakozás) majd számla és a 19%os adó nélkül ajánlott egy 200 eurós végösszeget, amiben benne van egy kb 2 hónapos mechanika (láttam, tényleg vatta új volt) és a munkadíj. Az ár-arányt ne kérdezzétek, nem akarom tudni. Ennek az otthoni csere díját meg végképp. A lényeg hogy most már fainul megy az ablak, a fék, kormány (bár azt még mindig nem tudom 100%-osan jobbra elfordítani, senki nem tudja miért) és ez mind jó lenne, de most elkezdett köhögni a gyári hangfalszett, az ősrégi philips cd-s rádióban akad a cd (?), és akkor még nem is beszéltem az első/hátsó lökösök és a sideskirts (ez mi magyarul?) újrafényezésének erős kényszeréről, meg egy teljes átvizsgálásról sem. Ilyenkor felmerül a kérdés: Megérte-e nagyon olcsón venni Alfát. Válasz: sok a kiadás, javítanivaló, sokat eszik, DE EZ EGY ALFA ÉS SZERETEM! :)
Végre fényezőhöz került a toldat. Már le is van alapozva. Viszont úgy döntöttem, hogy a sok kavicsfelverődés miatt az első lökhárító is kap egy teli fényt. Muszáj, mert darabokban esik le a szín az autóról... Így ez kicsit meghosszabbítja a folyamatot, de legalább egyszerre le lesz tudva, és AlfaCity-re rendben is lesz.
Ma voltam festéket venni, innentől már rajtam nem múlik semmi (nem mintha eddig miattam húzódott volna a dolog). :-)
A márciusi lökhárító összetörésre megjött a biztosítótól a pénz. (Nem hittem volna, hogy a Wabard biztosító fizetni fog nekem.) Úgyhogy ment a lakatoshoz az autó, aki leszedte a lökhárítót, elvitte a fényezőhöz, majd visszaszerelte a lökőst és a tolatóradar egyik kiesett szenzor tartóját is megjavította. Ezenkívül kapott egy teljes polírozást is az autó, úgyhogy csillog villog :)
A felni javítása után ismételten át lett nézve a kasztni fényezése...a kollega azt mondta nem kell fújni az egészet felesleges. 80ból kijönne polírozással és az összes sérülés, karc javításával + a tükör hátak fújásával.
Kifelejtettem, hogy a tetejére ráesett vmi, aztán lett egy kis huppli, azt fogom elvileg a jövő héten javíttatni. Meg ha már ott van akkor, lökhárítót is, plusz egy kis polír. Nagyon szép lesz...
Sajnos a lakkozás nem erőssége a kocsinak, így két éves korára szépen kipöttyöződött az orra, de még az első sárvédő is. Ezek már nagyon zavartak, így hibajavítózásra ment, amíg én vakációztam.
Eredmény szép, de még csak félkész. Hiányzik a lakkozás egybepolírozása.
A löhárító, a küszöbök és az első toldat Krisznek hála, le lettek fényezve. Már csak fel kell mindent szerelni a helyére. Alig várom már, hogy fent legyenek a cuccok, remélhetőleg ez a jövő héten be fog következni. :-)
Valamint az autó kapott egy full polírozást is. Eszméletlen gyönyörű színe lett, nagyot mutat.
Krisz, az aranykezű fényező mester kezelésbe vette a csúnya első lökhárítómat. A múltkori műanyaghegesztés nyomát, meg a néhány lukat, amik a régi nagy rendszám rögzítési pontjai voltak, el kell tüntetni. Úgyhogy ma elő lett készítve fényezésre.
Ezen kívül a spoilerek méretproblémái is meg lettek oldva egy kis csiszolással, vágással. Ezért hatalmas köszönet illeti Toto-t. Színt kapnak, és mehetnek ezek is az autóra. Éppen ideje már... :-)