Blog >> fényezés
Eléggé le van harcolva a hátsó lökös, így nekiálltam.
Megpróbálták már javítani, elég nevetséges módon. Nem igen jött össze :D
Rám esteledett így nem végeztem,néhány kép ízelítőnek.
Sajnos nincsen hőfokra pontosan állítható hőlégfúvóm,így parasztosan forrasztópákával hegesztettem meg, erre a célra használom...
Lényeg,hogy ne csak a repedés mentén húzzuk végig oszt' jóvan', hanem rendesen olvasszuk össze, hozag anyagot is vigyünk bele. (elöl-hátul)
Figyeljetek ,hogy milyen műanyag a lökhárító,és ugyan olyan műanyagot olvasszatok hozzá.
Miután megvagytok a fölös műanyagot le kell csiszolni,majd finom gittel felhúzni, formára csiszolni!
(Egy műanyagos 200ft/cm -ért hegeszt nálunk, szóval nyaljon sót annyiért ) :)
Ugye milyen egyszerű? :D Nem az!
Folytatom ,ha haladok vele...
Update:
Most lett kést a fényezés!Hát a nagy töréssel megszenvedtem rendesen...Kapott fekete fillert, ezt is láthatjátok a képen! Azt lecsiszoltam 800-as vízpapirral, kontrolporoztam, erre azért van szükség,hogy lássuk meddig kell csiszolni a felületet.
A tükröket együtt fújtam a lökhárítóval! A színe még nem public,ezért fekete-fehér :))
További képek róla majd az autón lesznek!
MOD:
Már publik az autó így színes képek is "elérhetőek" :)))
A jobb első sárvédőt cserélni kellett, mert sajnos egy őzike összetörte. Lábaival kicsit belerúgott a jobb első ajtóba is, így az javításra, majd fényezésre szorult.
Hétfőn este leadtam Vittorio-nak, csütörtökön délelőtt már hozhattam is el. Vállalta az ajtó lakatolását, fényezését, valamint a sárvédő cseréjét és fényezését is. Csak a fényezésért kellett fizetnem, ugyanis a sárvédőt már az előző tulaj megvette hozzá, csak neki már nem volt ideje lecseréltetni :-)
Fényezés költsége (ajtó + sárvédő) = 2 x 20.000Ft
Mivel nagyon jól sikerült a fényezés (nem értek hozzá, de szerintem szép munka :-)), ezért a motorháztetőt is le fogom fényeztetni, ugyanis megszámlálhatatlan sok kavicsfelverődés van rajta, amik - mivel sötét színű az autó - nagyon látszanak, ha le van mosva az autó (sok-sok apró fehét pötty)... de ezt majd később...
Felkerült oldalra és hátra a sötétítés, valamint a 17-es felnik és a tükörborítás kapott új színt. Sajnos nem sikerült megtudnom a 19-es TI antracit felni színkódját, így egyedi színt kapott... nem lett rossz :-)
Sötétítés (Llumar) = 18.000
Felni fényezés = 20.000
Gumi szerelés, centírozás, új szelep = 6.000
Tükör burkolat = 2 x 1.500
Tükör burkolat fényezés = 10.000
A fényezést Vittorio készítette, innen is köszi neki! :-)
A ti-sítés jegyében egy kis optikai átalakítást végeztem az autón. Vásároltam 2 db utángyártott tükörburkolatot a Mogauto Kft.-től, melyet lefestettem (1-7. kép).
A fent levő gyári burkolatot nem akartam piszkálni. Hátha szükség lesz még rá….
A színnek nem a ti-s krómot választottam, hanem a felnim színét: selyemfényű sötét antracit szürkét.
A burkolatok előre alapozottak voltak, de a biztonság kedvéért szórógittel átfújtuk őket. A vizes csiszolás után következett a bázis, majd a lakk.
A lakkhoz adagoltunk 1:1-ben mattítót, de ez nem igazán keveredett el a lakkal és nem terült szépen.
Ha lesz időm és kedvem, majd átfújom matt 2K-s lakkal.
Típus:
TYC – előre alapozott
Az ár:
2 x 1.488,-Ft
+ 1.500,-Ft szállítás
+ 1.000,-Ft festék
Felszerelés:
A felszerelés nem egy leányálom. Ezt a részt olasz barátaink jobban is megálmodhatták volna.
A burkolatot alul, felül két-két fülecske rögzíti a műanyag testhez. Ez még nem is lenne probléma, de ezek csak igen komoly erőkifejtés és feszegetés árán adják meg magukat és akadnak ki.
A burkolatok leszedése előtt be kell hajtani a tükröt, és a tükörlaptól ellentétesen, arra merőlegesen kell húzni a burkolatot, közben műanyag feszítőszerszámmal szükséges elfeszíteni a fekete – tükörtest részét képző – kerettől. Itt meglehetősen óvatosnak kell lenni a sérülések elkerülése érdekében.
Update: 2017.10.16.
A burkolatot könnyebb leszedni belülről. Ehhez ki kell pattintani -az alsó-belső véghelyzetbe állított - tükörlapot óvatosan, 2 db műanyag feszítővel. Ezután már hozzáférni a 4-ből három pöcökhöz.
A váltógomb teljes felújításához - mivel a bőrözés már korábban elkészült - már csak kupakjának fényezése váratott magára.
Fényezés előtt, az egyébként fém kupakot bedörzsiztem, majd zsírtalanítottam.
A festék amivel fújtam Lechler 2K-s ezüst metál!
1. kép - edző
2. kép - festék
3. kép - ledörzsizett váltógomb kupak
4. kép - lefújt váltógomb kupak
UPDATE: 2012.06.08.:
5-6. kép - felszerelt váltógomb kupak
Kijavításra került az összes (kicsi és nagy) esztétikai hibája az autónak, majdnem szebb mint új korában. Még kap 4 újabb felnit is!
Jobb küszöb a télen megsérült, első-hátsó lökhárító meg már eléggé viseletes volt, így mind kapott fényezést.
A jobb oldali küszöb illesztésnél elkezdett rendesen rozsdásodni, úgy hogy egy kis lakatos és fényező munka volt rajta.
Ahogy egy korábbi blogbejegyzésben már írtam, a lökhárító fényeztetése mellett döntöttem. Ennek oka, hogy tele van kisebb kőfelverődésekkel, volt egy repedés középen alul amit időközben műanyagjavítással sikerült megjavítani, valamint az oldalával végighúztak egy fehér falat.
Ezen kívül sajnos a kocsi bal oldalát valaki végighúzta egy kulccsal, de annyira hogy a két ajtón is túllógott. Köcsög.
Egy szintén alfa tulajdonos fényező tudására bíztam a javításokat. Az első lökhárító azt hiszem mondhatom hogy közel tökéletes lett. A szín telitalálat, sikerült eltalálni a gyöngy-metál festék textúráját is. Arra kértem, hogy nehogy színre fújja a fekete csíkokat, hanem fújja le azokat is matt feketével.
Ahogy írtam az eredmény káprázatos. Helyettem beszéljenek a képek.
A kocsi oldalán lévő karcok nagy része nem volt annyira mély, azokat polírozással eltüntette, nem is látszanak. A mélyebb karcokat sajnos nem ennyire egyszerűek, azokba kent egy kis festéket, rá egy kis lakkot és azokat is lepolírozta. Nem állítom hogy nem látszanak, de sokkal jobb mint volt. Ezek miatt nem akartam az egész ajtót fényeztetni. (sajnos ezekről nincs normális képem a javítás után).
2011.07.29-én az autó bal hátsó ajtaját le kellett fényezni, mert valaki meghúzta, de persze tett rá nagy ívben (miért is hagyna ott egy telefonszámot???).
Szerencsére csak fényezni kellett, mert törés nem volt. De a sárülés akkora volt, hogy polírral nem lehetett kiszedni.
A lényeg, hogy az autó csillivilli most már:-))