Blog >> fényezés

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2015-07-13

Egy városi szaladgálós autónál könnyen gyűlnek a plezúrok. A TD is szerzett egyet. a jobb hátsó sárvédőívnél. Az egész autó "fellelt" állapotú, sok apró karc, ajtórányitások, apró puklik, ahogy egy 20 éves gyári fényezésű autó kinéz. Szóval szóba se jöhetett hogy fényezőhöz rohanjak vele. Majd egyszer kap egy teljes fényezést.
Most csak gyorsan le akartam fedni a "sebet", nehogy elkezdje enni a rozsda. Úgyhogy 1k javító spray-vel én magam vettem kezelésbe. A szokásos amatőr hibákat mind elkövettem. Van megfolyás, látszik a maszkolás vonala, és nem is lett túl magasfényű az eredmény, de így is jobb lett mint volt. Persze semmi komoly cél eszközöm nem volt itthon, se kitöltő kitt, se csiszolópapírok, úgyhogy kész csoda, hogy egyáltalán néz ki valahogy.

Az utolsó kép az a festés után készült, azóta még dolgoztam kicsit rajta. Gravírgépbe fogott pici filckoronggal és Prevent pasztával szépen elkezdtem eldolgozni az átmenetet. Már a jtd-nél bevált ez a módszer, egy elég erősnek tűnő karcot kivettem így. A polrozás így hihetetlen lassan halad, de halad. MAjd ha lesz időm és keményedett még picit a festék, akkor rámegyek megint. Alul a megfolyást is megpróbálom szépen ledolgozni. Tökéletes nem lesz, de legalább nagyon feltűnő sem.

Néhány napja leműszakizott a bella. A nem annyira nagyon legális ablakfóliától eltekintve csont nélkül, ofkorsz.
Egyúttal az első lökhárítót is lefényeztettem. Sok kőfelverődés volt rajta, egy helyen a lakk is megsérült + nekem is sikerült egy karcot tennem rá. A matricarendszám cseréje pont kapóra jött, így most lett lefényezve. Gyönyörű szép lett!

Az egészet a Csörgő autószervizre bíztam, ismét igényes, pontos, szép munkát kaptam! :) Köszönöm!

Alakulnak a fényezendő felületek még pár nap és kész.

Elkészült a fényezés! Most jön a munka többi része. Megörökli a GTV-től a ritka, 17" Teledial-okat...

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-09-30

A hónap elején (0901) egy korábbihoz hasonló, újabb özönvíz öntötte el a várost. Ennek köszönhetően megint beázott az autó a jobb első hangszórónál. Tiszta szerencse, hogy előre gondolkodva és ismerve azt a tényt, hogy nagy esőnél, huzamosabb ideig kint állva beázik, reggel úgy indultam el itthonról, hogy egy nejlont terítettem az anyósülés előtti padlólemezre, mielőtt megint elönti a víz a most már frissen lakatolt részt, ahogy azt annak előtte az elmúlt lassan 7 évben már kétszer megtette.. Nap végére 1,5-2 dl vizet öntöttem le a nejlonról.., még mindig jobb így, mintha órákig kellett volna szárítgatnom a kárpitot és az alatta lévő szigetelést. Egyre jobban érik az ajtók rendbetétele.. Ez ügyben már egyeztettem a lakatossal és a fényezővel, hogy mind a négy ajtót teljesen nullára szét kellene szedni, ahol igényli javítani (pl. elektromos ablakemelők), amiket kell, cserélni (pl. vízlehúzók) és végül a hibák, rányitások javítása után egy komplett újrafényezés is rájuk fér. De erre csak a hónap második felében lesz lehetőség.
Addig is átvettük a reptéren (0904) a GTA küszöböt húgoméktól, ami valóban elég nagy csomag, úgyhogy hazafelé nálunk is a tetőcsomagtartón utazott.
Majd később, a nem rég ”felfedezett” autókozmetikába indulásnál észrevettem (0906), hogy a bal első dobbetétnél hiányzik egy csavar, így a dobbetét vége szabadon tud mozogni és ezáltal néha bele is ér a kerékbe, ami tolatásnál ki is tört belőle egy kisebb darabot. Ezt mielőbb orvosolni kell, ha nem akarok úgy járni, mint egyszer már jártam, hogy begyűrte a dobbetétet a kerék menet közben.
Az esküvő előtti és utáni teendők miatt túl sok időm nem volt a küszöb spoilerrel foglalkozni. Sőt, ki sem bontottam a csomagolásból egészen addig, amíg Csabi el nem jött hozzánk (0909) és fel nem próbáltuk. A próba során kiderült, hogy valódi, gyári GTA küszöbbel van dolgunk, ami természetesen nem illeszkedik elöl a sárvédőívhez. De a feladattól nem megrémülve a spoilerrel együtt távozott a próba végén. :)
Pár napra rá újabb alkatrészek érkeztek (0912) Helembai Zolitól; az új vízlehúzóim! :) Majd másnap (0913) beszereztem egy fekete bőr váltógombot (made in italy), pont olyat ami most is van benne.. és két új flexibilis ablaktörlő lapátot (20 ill. 21”). A váltógombból most valami ”komolyabbat” akartam volna venni, egy MOMO személyében, de igazából egyik sem tetszett, ami meg talán egy kicsit is, az elég húzós áron volt még az eBayen is.. Így maradt a megszokott forma, már csak majd ki kell cserélnem valamikor. Viszont gondolkozom a váltórúd rövidítésében is (kb. 2-3 cm), ami sok problémát megoldana: pl. nem lenne ilyen hosszú:) és a váltószoknya sem esne le mindig a sebességváltó gombról..
Újabb elektromos hiba ütötte fel a fejét (0915) – bár szerencsére eddig minden korábbit gond nélkül lehetett orvosolni, remélem ezzel is így lesz.. Most azt játssza, hogy nem jelzi a műszerfalon, hogy nyitva van-e a csomagtartó, de ez már csak hab a tortán, mert egy ideje már bezárja úgy is a központi zárat, hogyha a csomagtér ajtó nyitva van.. Eddig vissza-kinyitott. A csomagtér világítás pedig már egy hónapja egyáltalán nem működik a benne lévő LED izzóval. :\ Sürgősen találnom kell a közelben egy autóvillanyászt..
A ”nem látok ki” bejegyzésemre első lépésben megrendeltem a korábban már bevált OSRAM Night Breaker (viszont most már az) Unlimited 55W H7 izzókat, melyeket ma (0917) át is vettem az Elaforgtól házhozszállítással.

- akár 110%-kal több fényt vetítenek az útra (hagyományos halogén izzókkal összehasonlítva)
- akár 40m-rel hosszabb fénykévével rendelkeznek
- akár 20%-kal fehérebb fényt produkálnak.
- szabadalmazott kék gyűrűs bevonat a kevesebb szórt fény érdekében
- magasabb fényhasznosítás az izzóban található optimalizált gázkeveréknek köszönhetően
- stapabíróbb kialakítású izzószál

A fényezés előtt egy kisebb teendő listával felszerelkezve átgurultam a fényezőhöz (0919), hogy vele és a lakatossal leegyeztessem a tenni valókat; 4 ajtó komplett rendbetétele, 4db vízlehúzó csere, 2db hátsó elektromos ablakemelő szerkezet cseréje, 1db csomagtér ajtó teleszkóp csere, kartervédő lemez műanyag kiegészítő ”füleinek” visszaszerelése a fém kartervédő lemez alvázvédelemmel való ellátása után, új rozsdamentes csavarokkal, első lökhárító rendbetétele - a betontömbbel való találkozás nyomainak eltüntetése (fényezés), az Alfa pajzs mögötti háromszög rész feketére való fényezése, stb..
Majd hazafelé jövet a kinti 17 fok ellenére az új vízhűtővel is 90 fok fölé tudott emelkedni a vízhőfok.. Egyelőre nincs tippem mitől lehet ez. Talán a ventilátor kapcsoló..
A hétvégén (0921) jutottam oda, hogy a HELLA fényszóró izzókat kicseréljem a héten beszerzett NBR-ekre. A művelet a szokásosnál rövidebb ideig tartott és csodák csodájára a kb. egy éve a búrába ejtett helyzetjelző izzót is sikerült kibányásznom. Pont jókor! mert a múlt hónap végén kiégett helyett a tartalékizzóm nem működött, úgyhogy legalább volt mit a helyére tenni. :) Így végre eljött az a pillanat is, amikor nem jelez izzó hibát a műszerfal.. Viszont a NBR-eket még nem volt alkalmam sötétben kipróbálni.
Másnap, azaz egy hétfői nap délután (0922) leadtam az autót a korábban részletezett műveletsor elvégzésére Ignácékhoz. 4-5 napot mondtak rá. Szerintem kevés lesz.. Időközben megérkezett (0924) Helembai Zolitól a következő adag alkatrész is (kormány – erről majd később, motor billenésgátló, szívócső, egy eredeti Alfa Romeo bőr mappa, első ajtók alsó tömítései, stb.) majd megrendeltem (0924) a régóta vágyott pedálszettet is. Igaz, nem a MOMO DNA-t, amit régen annyira favorizáltam, hanem a Sparco Settanta Racing-et, ami most jobban bejött – fekete színben (eBay – Australia)
Az autó nem lett kész a remélt 4-5 napon belül, így nagy ráérésemben és türelmetlenségemben elmentem segíteni az összeszerelésben. A szombati nap (0927) rá is ment teljesen a 4 ajtó komplett összeszerelésére, meg az ’apróságokra’. Viszont legalább végeztünk és elhozhattam végre a vasat. Csabi is átjött, hogy felpróbáljuk az addigi módosításait a GTA küszöbön, majd a munka folytatódott tovább. Hazaérkeztünkkor vettem észre, hogy az ablakmodulnál valami nem lett jól bekötve, mert nem húzza fel az ablakokat a központizár bezárásakor.. :\ újabb pont a következő listára..
Másnap (0928) elvittem az autót a megszokott helyre, hogy takarítsák ki a fényezés és szerelés után összegyűlt port és koszt a belső térből illetve a csomagtartóból. Ismét meg voltam elégedve a munkájukkal. Gyorsan és szépen dolgoznak, nekem ez kb. egy fél napot felvett volna.. Viszont ha már volt egy kis időm megint az autóval foglalkozni és az idő is kedvező volt hozzá, kicseréltem az ablaktörlő lapátokat, visszaraktam a csomagtartóba a mélyládát, ami augusztus elejétől a garázsban pihent.. majd felpattintottam a tetőcsomagtartót és elhoztuk Gyömrőről az új motorháztetőmet, amit okosba sikerült olcsóé’ elhozatni Ózdról UPS-sel. :) Hazafelé lepakoltuk Ignácnál, remélhetőleg sérülés nélkül vészelte át ezt a pár km-t.. mert szeretném egy az egyben cseréltetni az enyémmel, ugyanis a baleset óta fent lévőnek a színe sem egyezik meg a többi elemmel és jó pár kavicsnyom díszíti már a felületét. Ez az új pedig állítólag tipp-topp. Mivel a régi küszöb spoileremért nem jelentkezett senki, így azokat pedig a tetőcsomiról az első szelektív kuka mellé letámasztottam.. :)

[Költségeim: mosás+porszívózás 2000, vízlehúzók 5190, váltógomb 1739, ablaktörlő lapátok 1098, NBR izzók 6000/pár, csavarok 260, alkatrészek 12390, pedálszett 10161, fényező munka 120000, ajtók le-fel-szét-összeszerelése + stb 35000, takarítás 2500, motorháztető 7000, UPS 2000]

>> Autóápoláslakosg01 // Alfa 147 1.9 JTD 16V // 2013-11-12

Amikor megvettem a kocsit már elég csúnyán rozsdásodott a tetőm a vezető oldalon, közvetlen a szélvédőnél. Zavart. Nagyon zavart.
Írtam Tuningmannek, aki boldogan állt rendelkezésemre. Így aztán le lett fényeztetve a tető. :)
Szép munka.

A hátsó lökhárító is meg van húzva, illetve az üzemanyagtöltő nyílás ajtajáról is csúnyán lepergett a fényezés.

2014. Mod. az idén nyáron kaptam egy kavicsot a bal első sárvédőre, aminek nyomán elkezdett leperegni a fényezés. Jelenleg kb. 10×3 cm szélességben :(

Szóval ezek még fényezésre várnak.

Km óra: 160.000

Fényezés alatt. Nem, nem azért mert törött volt korábban. Az előző gazdájának egy jóakarója kínálta meg szegényt körben valamilyen maró folyadékkal.

>> AutóápolásRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2014-09-13

A hátsó szárnyon volt egy kőfelverődés, mosás közben a gőzborotva leszedte a lakkot néhány hete, de gyorsan orvosolva lett.

>> Tuning és extracsontz // Alfa 146 T-Spark // 2014-08-16

192.000 km-nél már a tetőről a festék elkezdett lepattogni, valamint a hátsó lökhárítóról és a tükrök műanyagáról is itt-ott hiányzott a szín. Mint kiderült a műanyag alkatrészeknél az volt a baj, hogy alapozás nélkül, csak simán a műanyagra lett ráfújva a festék, és ezért tudott lejönni. Most szépen le lett csiszolva, és gyönyörű szépen fényeztetve a tető, a hátsó lökhárító, a két tükör és az újonan szerzett jobb ködlámpa keret is. Nagyon szép, pont mintha új lenne.

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2014-08-01

Lefényeztem a tükröket, a pajzs melletti léceket, és a ködlámpatakarókat.
Először piros volt a tükör,és a ködlámparács, de úgy gondoltam mégis kell egy kis fekete. A fekete ködlámparács miatt szélesebbnek hat a beömlő, sportosabb.

Egyenlőre ennyi, most műszakira kéne felkészülni...
-Felső lengőkarok, abs jeladó, féltengely gumiharangok, váltókulisszát is kicseréltetem, meg utána nézetek,mert megint van egy kis olajfolyásom, ami bosszantó, tekintve,hogy nemrégiben egy kisebb vagyont költettem főtengelyszimeringre, és mindenféle más kisebb szimering cserére!