Blog >> polír
Miután elől és hátul is meghúzták a kocsit (szerencsére mindkét alkalommal betétlappal "gazdagodtam") bevittem a Fiat Kelet Pest hivatalos karosszéria műhelyébe fényezésre. Új fényt kapott az első és hátsó lökhárító, és ha már ott volt, kértem egy teljes polírozást is. Az első lökösre avulást kalkulált a biztosító, így fizetnem kellett + polír.
A srácok normálisak voltak, a levegőszűrő ház letört műanyag darabját is visszaforrasztották :) Így már azt is kicseréltük.
Szerencsére hosszúhétvége volt, az egyik nap kész lettek a plusz felnik, másik nap be tudtam már vásárolni és még van két napom a hétvégéből. Az autó azért látszott, hogy rendben van tartva, de azért idővel mindenhol megjelenik egy kis kosz. A belső térrel kezdtem a takarítást. Enyhe mosószeres meleg vízzel és mikroszálas kendővel elkezdtem átmosni minden felületet, amit lehetett. Természetesen a bőr üléseket is. Tényleg jó ez a mikroszálas kendő, meg is lepődtem, hogy elég hamar elsötétedett a víz, szóval cserélni kellett egyszer-kétszer. Ennek végeztével egy Turtle wax szilikonnal lefújtam és egy száraz mikroszálas kendővel jól áttöröltem. Ezek után jött a bárápolás. A beltér végeztével teljesen más volt beülni, már csak kiszállásnál volt gond, hogy bizony még a műanyag részeket át kell fújnom szilikonnal. Kb. 3 óra volt az egész folyamat, de azt mondom megérte. Lehet pár ezerért ezt megcsinálják, de ennyire alaposan biztosan nem fogja, mert van rá mondjuk 2 embernek 20-30 perce és azalatt ennyi mindent nem lehet megcsinálni alaposan.
Másnap következett a külső mosás. Két vödör, az egyikbe mosószeres meleg víz, a másikba sima víz. Szivaccsal a jól megszívott mosószeres vízzel lekezdtem lemosni és a szivacs kimosását mindig a másik sima vízben csináltam. Kimosás után jól ki kell nyomni és utána megint a mosószeres következik. Ezek után egy felni tisztítót kapott, amit ráfújsz és hagyod állni 2-4 percet, utána meg neki lehet esni szivaccsal. Hogy ne legyen foltos szintén ezzel a mikroszálas kendővel jó szárazra töröltem. A következő lépés a polír volt. Erre a T-Cut márkájú sötét zöld színű paszta lett kiválasztva még a boltban. Nedves mikroszálassal viszonylag kis felületet le kell kenni, hagyni megszáradni és utána tiszta mikroszálassal jól beledolgozni és fényesíteni. Nem kevés meló, mert itt nem egybe fújják le géppel és törlik át kézzel vagy géppel, hanem szép lassacskán haladsz. Ezek után csak a gumi ápolás volt, mert még csak ott nem csillogott. Vettem egy waxot is, ai Turtle wax extreme nano nevet kapta. Ez szórófejes, ezzel már csak a motorháztetőt és a tetejét ápoltam le. Levezetésként még azért maradt egy üvegtisztítás és végre kész. Hogy miért is érzek így, mert kb. ez a pár művelet 5 órát vett igénybe. De most is csak azt tudom mondani, hogy megérte, már csak a csillogásával is kitűnt a tömegből. Biztos lesz majd, hogy ilyen saját magam által csinálható kézi mosóba elviszem. (Tegnap voltam is PZ147-tel.) De az tuti, hogy gépi mosót nálam sose fog látni és szerintem eddig sem nagyon volt ilyen helyen.
Költséget nem tudok írni, mert előtte lévő nap vásároltam be egy nagyobb pakkot. Hogy miből mennyi fogyott azt nem tudom. A szilikon kivételével, amúgy nem sok fogyott a termékekből. Igazából itt az időt kell rászánni. Tettem fel képet előtte és utána állapotról.
Megpolíroztam a vasat.
Vásároltam új polírpasztákat,szivacsokat, melyet az Autoglym szállított.
Nagyon tetszik a cucc, jól lehet vele dolgozni. Nem a teknőswax kategória...
Az egész autót visszacsiszoltam 2000-s papirral,hogy a lehető legszebb eredményt érjem el. Talán meg lehet vele jelenni :)
Az egész művelet ~11órát vett igénybe
A már az előző posztban említett második posztom lenne ez.
Ez sem fog másról szólni, mint az autót érintő változásokról és szépítkezésekről!
Ha az "Szervíz" kategóriát kapott, akkor ezt szenteljük az "Autóápolás"-nak.
Ugyanis, 1 hete elszántam magam, hogy akkor most szépen átpolírozom a kis Pirost.
Ez is (mint oly sok más dolog az életemben) egy hirtelen ötlettől lett vezérelt, de a megvalósítás mint mindig, most is váraottt magára. Most nem volt hosszú az átfutási idő, így cirka egy hét múlva meg is ejtettem.
Szerencsémre volt szabad időm és az időjárás is esélyt adott ennek a projectnek.
Így hát az "öreglányt" (FordMondeoMK3) kitessékeltem a garázsból és mivel még nem csináltam ilyet a jobb első sárvédőn gyakoroltam egyet.
Amikor ott szépre sikeredett felbátorodtam és gyorsan megmostam a teljes autót. Szépen tisztára töröltem gyorsan hiszen mégsem vagyok időmilliomos és ezen a gyenge őszi napon már elég lassan száradt volna meg.
Én személy szerint dobozos, piros színű Prevent-et használtam.
Röpke 4,5 órámba került, mivel kézzel csináltam. Az eredményét mindenki észrevette, így azt mondom teljesen megérte ezt az időt ráfordítani. Na meg persze ennyivel már jöttem neki, ha már ennyi helyre eljuttatott! Csak ajánlani tudom mindenkinek ezt az időtöltést.
Csak egy tipp! Ha csinálod kapcsolj be vmi zenét és meglásd hamar elmegy az a 4 óra! Tapasztalatból mondom. Ha kérdésed lenne a pontos menetéről csak nyugodtan érdeklődj!
A jó időre való tekintettel (délutánra esőt mond..) megejtettem a nagytakarítást. Külső-belső takarítás, műanyag bőr és kédergumi ápolás, motortér megtakarítva, króm betétek felpolírozva. Szép lett! :))
EZ Washban rakattam rá egy kemény waxot. Soha nem volt még ilyen tiszta az autó az biztos.
Sajnos kiderült, hogy a Schilleres polírozás annyira mégsem volt jó, majd újra kell csinálni, ha azt akarom hogy tökéletes legyen. (Én pedig mindent tökéletesen akarok tudni az Alfán.) Lehetséges hogy utána felrakom a kerámia bevonatukat is, pénteken megyek megnézni egy másik autójukon, úgyis oda kell mennem a megrendelt gumikért.
Bár utána számolva ha 3 havonta waxoltatok, akkor ugyanott vagyok, mint 3 év garanciával a kerámia bevonattal.
TERMÉSZETESEN VALAMI VADBAROM RÁMNYITOTTA AZ AJTAJÁT, KICSIT LÁTSZIK IS AZ OLDALÁN. Lehet hogy lesben fogok állni és a következő, akit meglátok hogy rányitja, ezentúl biztosan figyelni fog rá, hogyan száll ki a kocsijából...
A napokban meglátogattam Zé műhelyét némi karbantartási munkálatok ügyén. Tervben volt az EGR szelep tisztítása, de tekintve, hogy gyakorlatilag új a vasban, így erre nem került sor. Ellenben kitisztították a szívócsonkot, és végigküldtek rajta egy tisztítóprogramot. A computer szép értékeket mutatott, tetszett amit láttam. Kicsit alámentünk megállapítottuk, (főleg Zé :)) ) hogy a bölcsőnek jót tenne egy homokfúvás, szinterezés, így ez lesz a következő művelet.
Köszi Zé!
Történt nem annyira jó dolog is a napokban. A Csepel pláza nevű kitűnő létesítmény parkolójában valakinek annyira tetszett a vas, hogy egy kulccsal ezt ki is fejezte a jobb hátsó sárvédőmön. Hagyományos Tempo-pasztával sajnos nem tűnt el, így ismét Zé volt segítségünkre, és polírozóval sikerült nyomtalanul eltüntetni. A műveletet jóatyám, Andy értő kezeire bíztam, meg egyébként is Ő akarta csinálni :)) Újra szép!
Továbbra is hibátlan az autó, igazi élményt ad minden út vele. :))
Hétvégén tervben van egy hosszabb kirándulás is.
Nem szokásom blogot írni, de ezt most muszáj megírnom. :)
Decemberben, mikor a vasat vettük láttuk, hogy futóműves lesz a hölgyemény, de húzódott a dolog, meg annyira nem is volt vészes.. Szó, mint száz, Székesfehérvár felé az autó finoman rázni kezdett, nem éreztem biztonságosnak, úgyhogy Tottiékhoz megérkezvén meg is kértem a mestert, hogy intő szemeit vesse rá a futkározóműre.
Hát nem annyira tetszett amit láttunk.. Gyakorlatilag a gátlókat meg a rugókat leszámítva nem volt használható alkatrész a futóműben, a gumik szanaszét kopva.. szóval nem nézett ki jól. Az autó ott is maradt Totti-nál, aki elvállalta, hogy lábra állítja a vasat.
Az eredmény az ami miatt ezt az egészet elkezdtem írni. Valami hihetetlen a változás. Feszes, pontos, nem találok rá szavakat. Igazán most érzem azt, hogy mennyire rossz volt előtte. Hihetetlen jó munkát végzett Totti, gyorsan készült, és nem kellett eladnom a vesémet sem.
Plusz volt olyan jófej ez a manus, hogy kicserélte az emblémáimat, felpolírozta a fényszóróimat és újrakábelezte a csomagtér-nyitásért felelős kábeleket.
Totti! Grazie mille! :))
Úgy gondolom a lehető legjobb helyre vittem az autót. :)
A fényszóróim kezdtek gyalázatosan kinézni. Nem G Astra szinten, de azért éppen eléggé. Gondoltam, felújítom őket, amennyire tőlem telik, aztán rájöttem, hogy nagyon be kéne vásárolnom hozzá, és akkor még mindig elcseszhetem. Nem került sokkal többe profira bízni.
A képeken felül a régi, alul az új állapot.
Ismét meg lett polírozva a gép, nem elhanyagolandó ez a téli hónapokban sem!
Magam csináltam, polírgéppel, kb. másfél órát vett igénybe.
Csak fényesítővel mentem át rajta. Elötte persze le kellett mosni.
Mire végeztem rámsötétedett, így a képek megint ratyik :D
De hidjétek el ,fasza lett :)
Ja, a műanyagokat leápoltam epres szilikon spray-vel nagyon jó illata van tőle!