Fórum >> Típusok >> 159

dev1662014-11-07 15:43:56 // 61040
Sok különböző helyről hallottam már, hogy a 2T olaj kisimítja az injektoros dízelek járását (0.4% arányban, nem 0,004%), de hogy hosszú távon ennek milyen következményei vannak, arról semmit nem lehet tudni. Nekem emiatt vannak fenntartásaim.
dev1662014-11-07 15:40:06 // 61039
Úgy sejtem a hazai importőr fordította le az eredeti szövegeket, aki úgy fest se angolul, se magyarul nem tud rendesen. Ez semmit nem von le a Liqui Moly, mint gyártó értékéből. Nem egy telepshop-os kategória. Kiváló olajokat gyártanak, így egyéb termékeiben is meg lehet bízni.
dev1662014-11-07 15:37:16 // 61038
Nálam akkor fordult elő pár mp-re ingadozó alapjárat (nem sokkal hidegindítás után), amikor az egyik henger a normális 7-8mm3 helyett, 12mm3-t kapott (+4mm3/i). befecskendezésenként, ami min 50%-os korrekció. Tetemes. Akárhogy is nézzük, az ingadozó alapjárat, már egy elég súlyos jelzés. Ha nem kopás okozta az injektoraid magas korrekcióit, akkor miért segített rajta a 2T olaj? Továbbra is folyamatosan adalékolod?

Amúgy a bömbiknél +-5mm3/i a felső határ, ameddig képesek korrigálni.
David | Centocinquantanove2014-11-07 15:16:17 // 61037
Beleolvastam ebbe a super diesel adalékos weboldalba, és nevettem egy jót magamban.
Ennyi, de ennyi helyesírás hibát még nem láttam egy kupacban.

Innentől kezdve számomra magának a terméknek a komolysága is erősen megkérdőjelezett.
David | Centocinquantanove2014-11-07 15:10:36 // 61036
70 literes tankba az a kevesebb mint 3 deci (0,004%) 2T szerintem az égvilágon semmit nem okoz.
Szerintem ez afféle urban legend.
mex862014-11-07 14:35:34 // 61035
offos CR sor6hengeresemben magyar látogatás/tankoläs utän elkezdett az alapjärat ugrälni.... (kényes amugy injektorra ez a tipus) szemmel fordszämmérön még nem volt läthato, de a vajpuha järäsu sor6 elég szar hangu lett alapjäraton meg kicsit vibrält is, ki lehetett hallani a hangjäból hogy ingadozik
na vajh miért... hidegen-melegen azonos volt a helyzet, indulni indult pöccre mindig pedig ezeknél meleginduläsi baj tipikus ha szar az injektor.
ezutän tettem 2T olajat, 2-3 decit egy tankhoz de nem ARolt
kis idö elteltével javult a helyzet most ott tartunk hogy ujra jo az alapjärat...
korrekciot sajnos nem tok nézni mert ez egy szarul diagolhato valami nem ugy mint az Alfa...

amugy itt is sürün az a gond az injektorral hogy tisztitani kell nem feltétlen elkopik
mex862014-11-07 14:33:13 // 61034
offos CR sor6hengeresemben magyar látogatás/tankoläs utän elkezdett az alapjärat ugrälni.... (kényes amugy injektorra ez a tipus) szemmle fordszämmérön még nem lehetett hallani de a vajpuha järäsu sor6 elég szar hangu lett ki lehetett hallani belöle hogy ingadozik
na vajh miért... hidegen-melegen azonos volt a helyzet, indulni indult pöccre mindig pedig ezeknél meleginduläsi baj tipikus ha szar az injektor.
ezutän tettem 2T olajat, 2-3 decit egy tankhoz de nem ARolt
kis idö elteltével javult a helyzet most ott tartunk hogy ujra jo az alapjärat...
korrekciot sajnos nem tok nézni mert ez egy szarul diagolhato valami nem ugy mint az Alfa...
VKG231!!! (156+75)2014-11-07 13:46:33 // 61033
Őőő, nem tudom. A sima glicerin nekem bevált, mert nyomot sem hagy (ha ésszel kened rá) és tök jól elpuhítja a gumit még az ilyen nagy hidegekben is, mint ami a mi sarkvidéki országunkban van... :P
dev1662014-11-07 13:02:30 // 61032
Kérdés, hogy az EDC15/EDC16 üzemanyag mennyiségi korrekciós stratégia ugyanaz-e alapjáraton és terhelés alatt is? Alapjáraton (+) korrekciós inj.-k emelt fordulaton (-)-ba mennek, méghozzá következetesen. Kíváncsi lennék, h ennek az injektorok terheléstől függő viselkedése vagy a ford.szémtól függő korrekciós stratégia az oka. Azt gondolná az ember, h alapjáraton a rosszabb injektorok/kevésbé jó kompressziójú hengerek lesznek (+)-osak és hogy tartsa az alapjáratot a jókat visszaveszi, így az összkorrekció 0.
A BOSCH füzetek szűkszavúak, nem tudom hol lehetne utánanézni, mi az igazság.
Dömpi (il dottore)2014-11-07 12:56:59 // 61031
Nekem is javasolja a szerelőm, de eddig nem raktam bele.
dev1662014-11-07 12:56:51 // 61030
nekem mindig télen romlanak le a korrekcióim... most pl. megint elég magas az egyik, bár az is igaz, hogy régen volt utoljára adalékolva a gázolaj.
dev1662014-11-07 12:53:37 // 61029
ezt tudjuk, de ha főleg veszteség okozná a magas korrekciót, akkor az mindig azonos értékre állna be és semmilyen adalék nem tudná érdemben csökkenteni.
.......................2014-11-07 12:49:58 // 61028
Még bejátszik a motor ,es a dugattyúk szelepek veszteségei is a korekcióba
Ha egy henger sántít azt az ECU a korr értékkel egyenlíti ki
Amit a fofdulatszámszenzorból lát
.......................2014-11-07 12:46:53 // 61027
Próbáltam,
esetleg nyáron látom értelmét,amikor a diesel olaj 40..45 fokosan érkezik a HP ba
télen nem ajánlom,besűrűsödik ...

szerintem semmi értelme,a CP1 CP3 pumpák a Boschtól nem szoktak spénesedni
dev1662014-11-07 12:40:40 // 61026
dev1662014-11-07 12:36:22 // 61025
próbálta már valaki a 2T olajat CR-hez? nekem 4-5 ezrelék arányban javasolták.
dev1662014-11-07 12:32:17 // 61024
A Nitro+ közelebb vitte 0-hoz az injektorkorrekcióimat 2.0 20V-n és nem hiedelmekre alapozok, hanem FES mérésekre. Később injektortisztító adalékot is kapott, amitől tovább javult a helyzet.

A fő gond az, hogy magas injektorkorrekciók kettős problémán alapulnak, melyek kezelése különböző módszereket kíván. Az injektor belsejében lerakódó szennyeződéséket és az égéstérből a fúvókára égő kokszot idővel lemoshatja a Nitro+ és az injektortisztító adalék, de gyári tisztaságú azért sosem lesz ezektől. A másik, súlyosabb probléma az injektor belső kopása, ami egyrészt km függő, de nagyban függ az üzemanyag kenőképességétől is. Ez utóbbi nálunk nagyon alacsony, ezért van, hogy a nyugatról országba érkező nem ritkán 200-250e-t futott autók kezdetben jól működő injektorai 10-20ekm alatt leépülnek, függetlenül attól, hogy hol és mit tankolsz Mo.-n belül. Erre a problémára valamilyen kenőadalék lenne a megoldás (sok szerelő 2T olajat ajánl) és itt kerül szembe a két módszer: az injektortisztító többnyire kerozin, rontja, de biztosan nem javítja a kenést, ellenben oldja a szennyeződéseket. A 2T olaj javítja a kenést, de biztosan nem oldja a koszt.
mex862014-11-07 12:14:00 // 61023
azért nem hivnäm megmagyaräzhatatlan CR hibänak...
ez nem CR vagy nem CR kérdés szerintem
elöferdült mär ilyen mässal is mäsnäl is
.......................2014-11-07 12:11:05 // 61022
Pénzkidobás,
5 Óra folyamatos autópálya 150el tempomattal
AZ tisztítja...
mex862014-11-07 12:10:23 // 61021
én vazelinnel szoktam :D
abban is van glicerin nem? :D
de tényleg :)
mex862014-11-07 12:09:58 // 61020
10V 2.4en is ez a móka.
nekem anno senki se vällalta be :D

azt mondta némelyik szerelö hogy zsiguli óta nem csinält ilyet :D
hozzäértök meg hogy ugyis hallani fogjuk ha szar... azért én akartam ällittatni de nem volt ki megcisnälja igaz nem is pörögtem rä totäl a témära.
Liquid2014-11-07 11:37:43 // 61019
háát ha nyekereg az más :)
ValeRossi462014-11-07 11:31:49 // 61018
:D
én csak azért foglalkoztam vala,mert nyáron nyekereg,lekezeltem akkor csendben volt :DDDD
Jupiter1552014-11-07 10:56:04 // 61017
A 155-ös határozottan jobban ment tőle :) A 159 annyival jobban megy a 155-nél, hogy egyelőre nem látom értelmét teljesítménynövelési céllal nitrós cuccot önteni bele. De az érdekelne, hogy valóban tisztíja-e az injektort...
Liquid2014-11-07 10:46:52 // 61016
mikre nincs időtök/ingerenciátok :)
soha életemben nem kezeltem semmivel egyik autón se, na jó takarításkor letörlöm nagyjából
Liquid2014-11-07 10:45:42 // 61015
ha te jobban érzed magad tőle akkor megéri :)
ValeRossi462014-11-07 10:30:54 // 61014
Én még szőlőzsírt is hallottam,hogy azzal is jó bekenni.
Szilikont valóban el kell felejteni :D
David | Centocinquantanove2014-11-07 09:40:34 // 61013
Az, hogy számodra többet ér az nem elég? Mármint ha úgysem akarod eladni?
Jupiter1552014-11-07 09:32:55 // 61012
Urak,
érdemes Shell V-Powert Nitro+-t (vagy bármi hasonló üzmenyagot) tankolni injektortisztítási célzattal?
VKG231!!! (156+75)2014-11-07 08:56:16 // 61011
Szia! Nehogy szilikonozz!

Glicerin. Lehet patikában kis tégellyel venni fillérekért és az tényleg puhítja és ápolja a gumit. Igazából akár niveával (vagy random glicerines kézkrémmel) is lekenheted, de a sima glicerinben nincs mindenféle illatos szirszar.
Dömpi (il dottore)2014-11-07 08:52:15 // 61010
Lehet.
Viszont éppen ez az, hogy az enyémben vagy stimmel az óra szerinti (amit erős fenntartásokkal kezelek) és csak 164 e km van benne, de valószínűbb, hogy 50e km vissza lett tekerve (FES-adatok erre utalnak, valamint az, hogy a 198e km-el beszámított Fiatomban 2 hét múlva 148e km volt), akkor viszont 214e km-nél vagyunk.

Szerinted a köv. szervíznél megzézzük? A szerelőm szerint nem kis sz*pás.
.......................2014-11-07 08:47:58 // 61009
Attól függ honnan jön az olaj?
Amíg nincs mérhető oljfogyasztásod és a töltőnyomás is rendesen felépül ,addig nincs gond

Gumikéderre meg szilikon,de mivel az nem is gumi ,valami habosított müanyag,
valójában tök mindegy
A nap teszi tönkre
norbi04092014-11-07 08:37:51 // 61008
Szépreggelt! :)
Milyen szert használtok kédergumi ápolásra? :)

Multkor nem kaptam választ rá sajna....olajsár a turbón nagy baj? Valaki az mondja természetes dolog, valaki hogy elég baj :/
dev1662014-11-06 23:41:28 // 61007
és tényleg. az összes 2 szelepes JTD közvetlenül löködi a szelepeket.
GTPeti2014-11-06 23:34:35 // 61006
Lehet, hogy írja, de én még nem láttam olyan embert, aki 200e alatt ránézett volna a hézagokra. :)
.......................2014-11-06 23:30:45 // 61005
A 8v nem hidrotőkés még
Dömpi (il dottore)2014-11-06 22:49:27 // 61004
ezt láttátok már?
dev1662014-11-06 22:46:17 // 61002
annyiban hibás az autó is (és ez minden modern autó sajátja), h csal az ECU által vezérelt hőfok visszajelző és amikor megmozdul a mutató felfelé vagy kigyullad a vészlámpa, akkor már rég késő, 130 fokon a víz.
Dömpi (il dottore)2014-11-06 22:40:39 // 61001
OFF
Bakker! Most láttam a TV-ben a BMW i reklámját.

Tényleg ezeké a műnyag játékautóké a jövő???!
Na meg a Citroen Cactus...röhejes!

Ha így megy tovább, feldühítenek, és mérgemben azért is veszek egy 166 3.0 V6-ot!



ROME IMPERAT!

ON
Giuntini2014-11-06 22:40:38 // 61000
Hát igen, és valójában ezért verném fejem a falba. Ha lett volna egy csöpp előjel, akkor levetetem a hengerfejet, és töredékéből megúszom. De utólag már nem tudok okoskodni. Vagyis talán volt valami kis előjel. Időnként változott a szint a kiegyenlítő tartályban. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, hiszen a rendszer állandó nyomás alatt van.
dev1662014-11-06 22:38:12 // 60999
hidrótökés motornál?
Dömpi (il dottore)2014-11-06 22:34:33 // 60998
Azt valaki tudja, hogy a 8V-nél miért kell(ene) minden szervíznél szelephézagot ellenőrizni és szükség esetén állítani? A könyv írja ugyanis. De csak a 8V-nél. Se a 16V-nél se a 2.4-nél. Why???
dev1662014-11-06 22:26:47 // 60997
Nem megmagyarázhatatlan. 16e km bírt a hf tömítés a hepehupás hf alatt, aztán egyszer csak elég forró volt a motor + elég nagy volt az olaj és a hűtővíz nyomása, h megadja magát a tömítés pár helyen. Kész is a baj. A dugattyú lógást megmagyarázza az égéstérbe kerülő víz, az erős kartergáz meg a gyűrűk megkopása miatt lehet, amikor a túl nagy forróságtól elveszítette kenőképességét az olaj a gyűrűk és a hengerfal között. Pár perc is elég.

Így nézve az egész emberi hibára vezethető vissza, annak az illetőnek a hibájára, aki rossz sorrenddel és/vagy meghúzási nyomatékokkal megvetemítette a hf-et és még csak síkba sem húzatta, mielőtt visszatette. Le kéne a törni a kezét ilyennek.
Dömpi (il dottore)2014-11-06 22:22:51 // 60996
Egyik sem. Elterjedt ez az alulról és felülről bepattanó golyós megoldás...és műa a határolórúd. Ez kérlek halálra van ítélve! Bezzeg ami anno az 1310-es Dáciámban volt...
Dömpi (il dottore)2014-11-06 22:20:30 // 60995
OFF
a VW-mániás szomszédom az agyamra megy! Van egy T3-asa és egy Golf 1-je. Mindkettő dízel, de basszus, mint a TRAKTOR. A nyár elején vett az apjának egy Golf 2-t.
Még egy traktor...áááááááááá
Fűnyíráskor mindhárommal előreáll azon a rohadt k*rva kocsibejáróján, majd mindhárommal vissza. Ide-oda. Sokszor este 9-kor, mikor tutira valami jó filmet nézek.
És ez a paraszt beszól nekem, hogy mit kínlódok én a szar alfával, miért nem veszek normális autót.
Hát ez normális???
A múltkor egyik egyetemi osztálytársam jött hozzám. Kora reggel indultunk az én kocsimmal suliba. Hidegen állok ki a garázsból, erre megkérdi: "Azt hittem a te kocsid dízel, de most így a hangja alapján már látom, hogy benzines"
Nem, barátom, dízel! Csak ez nem VW, meg PSA, meg Ford...!
ON
GTPeti2014-11-06 22:19:21 // 60994
(Kieg.: A 156-om nem mai darab, de nem ropog. Szándékosságot és/vagy eszeveszett spórolást sejtek a dolog mögött..)
GTPeti2014-11-06 22:17:51 // 60993
Nem tudom, a tiedben az új- vagy a régifajta "Türfangband" van, viszont azt írják a németek, hogy az Alfa javított a konstrukción, az új már nem kezd el túl hamar "ropogni".
Dömpi (il dottore)2014-11-06 22:09:22 // 60992
Ma feltűnt 2 dolog:
1) már az első ajtó a vezető oldali, azaz az enyém, is kezd ropogni nyitáskor nemcsak a hátsók
2) a suli előtt ahogyan hozzák a többi gyereket, hallom az 1-2 éves VW-k és a Renault-ok ajtajait is roppanni

Igen ám, de az enyém lassan 6 éves!

Sz@rolasz, mi?
Giuntini2014-11-06 21:58:50 // 60991
Igen valószínűleg ez volt az ok. De ilyen mértékű motor összeomlás egyszerűen megmagyarázhatatlan. Igen a hengerfej le volt véve, és nem igazán szakszerűen volt elvégezve. de a vételtől én mentem vele 16ezer kilométert. Mindenféle előjel nélkül egyszerűen csak megállt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak