Fórum >> Típusok >> 159

denil12015-06-19 11:38:56 // 68540
Nekem is így lesz megoldva. Manky féle program de marad a DPF és az EGR.
norbi04092015-06-19 11:31:25 // 68539
Szóismétlésért sorry...
norbi04092015-06-19 11:29:58 // 68538
Pityukomának írva van az autója, ha jól tudom és bent van az EGR is és a DPF is. Ha jól emlékszem mondta is nekem, hogy a plusz lovak és nm-ek mellet sincs semmi baj velük...teszik a dolgukat rendesen. És így is ugrik a vad rendesen.
Én személy szerint nem tartom kötelezőnek a DPF kiiktatást...sőt. Maximum annak aki naponta dugózik/városozik.
tdemeter2015-06-19 11:26:51 // 68537
Az enyemet 2006-ban gyartottak, de csak 2009-ben helyeztek forgalomba igy a forgalmiban is es az eredeti doksiban is 2009-esnek van irva. Ugyanezen az alapon en mar akar ezt is elhinnem...
'''''2015-06-19 10:44:06 // 68536
Tudnak progit írni bent hagyott dpf-hez is.Kicsit sűrűn fog regenerálni de van itt nálunk is ilyen autó ami gond nélkül megy "chippel" és dpf-el.
.......................2015-06-19 10:13:29 // 68535
megrepedt az alu háza a generátornak
beszorul a forgórész,így csúszik a szíj rajta
Denso generátor ,ilyen szar
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-19 08:39:16 // 68534
vágd le a szíjat ...legalább kihagyhatod a mai bicepsz edzést :)
David | Centocinquantanove2015-06-19 08:32:23 // 68533
Igen, ez tiszta sor.
Most a terv az az, hogy feltöltöm az akksit és úgy elcsorgok vele a szerelőhöz.

a problémát csak az okozza, hogy a hosszbordás szíj megcsúszik indítózáskor a generátor görgőjén.
Valami nagyon összeolvadt, és lehet, hogy szorul a generátor tengely...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-19 08:22:26 // 68532
akku lemerült, generátor nem tölt...
David | Centocinquantanove2015-06-19 08:09:44 // 68531
Hát reggelre fekve maradt a szeretett autóm.
Meg se nyikkan. Most megy a fejvakarás.
Liquid2015-06-18 23:34:59 // 68530
a stabrúd 2 végén van a kutyacsont vagy más néven stabpálca. A stabrúdnak van két szilentje amit ki lehet cserélni ha a rúd még bírja, ugyanúgy mint a 156-nál.
Nivan842015-06-18 23:24:41 // 68529
Most javítsatok ki kerlek, mert úgy néz ki rosszul tudom. Alfa 159 első futóműveben, ami gyakorlatilag megegyezik a 156/GT vonallal a lengőkarok kialakakitasat leszámítva, hogy van alsó es felső lengőkar, es stabilizátor palca(=rúd??). Mert meg a 156omban volt hátul stabilizátor rúd, aminek érdemes volt külön cserélni A szilentjeit. De a 159ben nincs az a híd szeru összekötő, nem? Hol van a 159ben olyan stabilizátor rúd amiben érdemes csak szilentet cserélni?
Liquid2015-06-18 23:12:04 // 68528
Az enyém is dob füstöt padlónál, de csak addig nagyobbat, amíg ki nem jön a lerakódás. Viszont számottevően nem kormos a hátulja, annyira semmiképp sem mint amilyen a tiéd volt mikor mutattad. Persze nem tudom mikor mostad utoljára :)
.......................2015-06-18 23:01:37 // 68527
Ha nincs dpf valszeg füstölni fog,föleg ha erösebbre csippelik
Kormos lesz a hátulja
A fehéren nagyon látszik
Meg összekened magad minden pakolásnál
W.2015-06-18 22:55:25 // 68526
Még annyit tennék hozzá, hogy ne b@sszuk már a filléreket, ha íratjuk az autót....
W.2015-06-18 22:54:16 // 68525
Mit akarsz fogyasztást csökkenteni?? Ne haragudj, de ez az , amire ugrik a jónép.... Legyen gyors, meg rugalmas, de közben ne fogyasszon?? Tévhit, hogy csökken a fogyasztás! Ugyanis ha okosítod=ki fogod használni= többet fog fogyasztani...
Én megírattam és ugyanannyit eszik, viszont sokkal jobban megy! Ez fogyasztás csökkenés, nem?
W.2015-06-18 22:49:53 // 68524
Pedig kell, sajnos... Ugyanis ha bent marad, nem tudod szoftveresen sem kiírni, emiatt nem tudnak olyan progit írni, ami rugalmasabbá teszi az autót. A DPF-t mindenképpen ki kell iktatni ha íratni akarunk.
Liquid2015-06-18 22:37:26 // 68522
Én DPF nélkül okosítva vettem a gépet, átesett egy injektor felújításon, majd szoftveresen is rendbe tettem. Ezt azzal kezdtük, hogy visszaraktuk a gyári szoftvert, amiből csak a DPF volt kiírva és elmentek a lovak aludni :) Elképesztően gyenge volt. Aztán megkapta az okosított szoftvert, amit később még Manky kicsit megmódosított. Nagy a különbség.
Liquid2015-06-18 22:34:36 // 68521
a powerflex más, mert az nem sima cucc, nekik persze hogy van minden szilent külön, ez már másik történet. Vitaindítás nélkül én nem tennék be olyat.
Dömpi (il dottore)2015-06-18 22:22:14 // 68520
itt valami nem stimmel! Ha 2011-es, akkor miért van benne a régi navis fejegység, ami még nem B&M-s?
Angelo Bianco2015-06-18 22:18:49 // 68519
Kérlek erősíts meg, hogy jól értelmezem a blogodat.
Lényegében a DPF bent hagyásával lett chippelve az autó?!
Mennyi km van azóta az autódba?
Alejandro2015-06-18 22:16:25 // 68518
Már írtam Erhardnak, de egyébként nekem nem a stabilizátor pálcával (kutyacsont) van gond, hanem a stabilizátor rúd szilentjeivel.

Egyébként semmi gond, elcsúszott a kommunikáció! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-18 22:14:16 // 68517
Alfacity-n nem soká ismét találkozunk, remélem mindenki eljön :)
Pityukoma2015-06-18 22:07:27 // 68516
Ja pont 2011-es :-D
Pityukoma2015-06-18 22:05:00 // 68515
A témához kapcsolódó Blogom. Nem ma történt, de azóta is rendben teszi a dolgát. Én a DPF-et nem bántanám amíg működik.
Dömpi (il dottore)2015-06-18 22:02:11 // 68514
Bocsi, nem akartalak megbántani, és nem is volt buta kérdés...csak úgy volt megfogalmazva, mintha valami irtó nagy ritkaságot keresnél.

Ha hozzáírtad volna azt, amit most, akkor értettem volna a kérdés hátterét.

Egyébként azért is volt furcsa kérdés, mert mint írtam, nem szokott a 159-nél gond lenni a kutyacsonttal. ( a Fiat Mareámban anno évente cserélni kellett).

Amúgy, ha elakadsz valami beszerzése során, írj Erhardnak üzenetet, válaszolni fog. A honlapjuk tényleg ... khm... (bocsi Erhard!)
Pityukoma2015-06-18 22:00:44 // 68512
HSZ:68482
Ha nem találod a honlapján, kérdezz rá nála, olyan nincs hogy nem tud megoldást :-)
Angelo Bianco2015-06-18 22:00:33 // 68511
Igen... Ez az optimalizálás érdekelne igazából. :) :P Jó lenne egy kissé jobban "ugró" autó... :D :P Meg persze a fogyasztás csökkenés reménye is?!
(egy barátom Vectrája 1.9CDTI 150LE átesett ezen műveleten és annak lényegesen jobb fogyasztása és menet teljesítményei lettek)

Nem tudom mit tegyek.... :/
Alejandro2015-06-18 22:00:18 // 68510
Igen, tapasztalom, ahova visszavittük a nem megfelelő szilenteket is rögtön kínálták a komplett stab rudat... illetve fura, mert hátsó stab rúd szilent meg több helyen is kapható.

De például a powerflexnek vannak ilyen szilentjei, igaz a lila párja 18e Ft, a fekete a 22e-et súrolja.
Piritu - 1.000.0002015-06-18 21:57:14 // 68509
Ide vezet Erhard oldala.
Liquid2015-06-18 21:52:28 // 68508
Nem sokan forgalmaznak külön szilentet, mivel "hivatalosan" csak egyben kapható a rúd.
Alejandro2015-06-18 21:49:22 // 68507
Nem tudtam, hogy itt nem illik olyat kérdezni, ami szerinted magától értetődő.

Tudod, az unixnál, bárdinál, hogy a nagyokat említsem első stabilizátor rúd szilent a webes felületük szerint nincsen 159-hez. Ha jól tudom Erhard az albaalkatrészben érdekelt, honlapját csekkoltam, hiába. Próbálkoztunk egy független, de helyben (Eger) jelentősnek számító autóalkatrész boltban, kaptunk is, de azok nem voltak megfelelőek, vissza kellett vinni.

Mindezek után vettem a bátorságot, hogy megkérdezzelek Benneteket, cartársakat.

Mindenesetre továbbra is fenntartom magamnak a jogot, hogy (hülyeséget) kérdezzek. :)
Liquid2015-06-18 21:42:51 // 68506
Amíg nincs gond vele addig szerintem ne birizgáld. A DPF kiírásakor, általában optimalizálnak is kicsit vagy sokat, a gép ettől lesz másabb, nem közvetlenül a DPF eltűnésétől. Ez azt jelenti, hogy egy szolid csiptuninggal, a DPF megléte mellett is tudsz pár lovat elővarázsolni.
'''''2015-06-18 21:34:04 // 68505
Sajna én ki is próbáltam. :-)
mzo2015-06-18 21:30:45 // 68504
Bocsi, most láttam már leírtad :)
mzo2015-06-18 21:30:08 // 68503
Egy jól feltöltött akksival sztem el kell menjen annyit, csak kapcsolj ki minden fogyasztót. Klíma, lámpa, stb.... És ha van nálad a csomagtartóba egy tartalék akksi az se lehet baj ;)
'''''2015-06-18 21:26:39 // 68502
Ha szinte csak városon kívül használod nem hiszem,hogy gond lenne vele.Egyébként ha csak a dpf-et dobod ki,attól nem nagyon fog változni az autó karakterisztikája.
Angelo Bianco2015-06-18 21:08:37 // 68501
Sziasztok!

Azon cartársaimhoz intézném kérdésemet, akik kiiktatták a DPF-et.
Erősen gondolkodom én is ezen a dolgon... Csak nem nagyon vagyok biztos a dolgomban, illetve, hogy mivel teszek jobbat az autónak.
Igazából nem volt még probléma vele és nagy részt lakott területen kívül, autópályán használjuk az autót. De tartok tőle, hogy előbb-utóbb lesz/lenne gond?! Meg persze sokan írtátok, hogy jobban reagál, másabb lesz az autó nélküle...?!
Akinek van ezzel kapcsolatos tapasztalata, gondolata osszátok meg velem, mit kell csinálni, milyen az autó, érdemes-e, mennyibe kerül, hova forduljak...?!

Előre is köszi!!! :)
'''''2015-06-18 21:07:23 // 68500
Én töltés nélkül és gyenge aksival 70km-et simán elmentem.Igaz,se lámpa,se klíma,se magnó.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-18 21:06:29 // 68499
a gyári navihoz honnan lehet szerezni cuccost? valaki tud ebben segíteni? lehet volt már téma csak lusti vagyok vissza olvasni
SzJanos2015-06-18 20:30:32 // 68498
Innen sikerült végül leszedni egy olyan manualt és fájlokat, amivel úgy tűnik frissítette magát a Blue&Me angolra. De miért állítódott ez el olaszra? Lehet szervizben mókoltak el valamit? Ott elméletileg nem nyúltak a szoftverekhez, szóval nagy kérdőjel. Ha az akksit piszkálták, lekötötték, akkor elfelejthette, elveszthette az angol nyelvi fájlokat?
David | Centocinquantanove2015-06-18 20:04:41 // 68497
Vajon mennyit megy el hibas generatorral? Szervizbe (20km) még el kéne menni
mzo2015-06-18 19:00:45 // 68496
Én is generátor hibára tippelnék, azon belül is a generátor szabadonfutó hibájára. Nekem pontról pontra ugyan ezek a hibák jöttek elő a Corsánkon mielőtt behalt a generátort. De pont. Elvittem szervizbe, generátort ki, kitakarították, kicserélték a szabadonfutót és ennyi.
'''''2015-06-18 18:27:07 // 68495
Én épp most cseréltem a főtengelyen lévő szíjtárcsát mert beszart és eldarálta a szíjat.Ugyan ezek voltak a tünetek.Persze akár a generátorod is megszorulhatott.
.......................2015-06-18 17:59:57 // 68494
mérjél egy akkufeszt járó motornál,
ha nincs meg a 14 volt akkor kampec a gen
David | Centocinquantanove2015-06-18 17:36:00 // 68493
Diódahíd vagy feszkó szabályzó hibára gyanakszom!
Ezt inkább megerősiteni vagy cáfolni tudnatoktudnátok?

Remélem reggel még beindul hogy odaérjek a szervizbe.
.......................2015-06-18 17:00:13 // 68492
egy tipp behalt a generátor
mint a mito ban nekem
David | Centocinquantanove2015-06-18 16:49:37 // 68491
Új SOS kérdés!

Hazafelé indítás után beadta az akksi ikont (oda, ahová télen a hópihét teszi).
1., indítás nehézkes, de beindul sokadjára is
2., miután beröffen rövid csikorgás hallgató
3., enyhe égett gumi/műanyagszag a motor felől, és a szellőzőből is

Mondjatok rá valamit légyszi SOS-ben, holnap vinném szerelőhöz.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak