Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-20 08:42:07 // 88790
akkor tovább bírta, mint a gyári exide :) egyébként lassan tökmind1 milyen márkát veszel :( én Jászt veszek az is bírja 3-4 évig de legalább olcsó
mex862016-12-20 08:41:32 // 88789
fékolaj témához...
nekem ment már el a fékem megforrt olaj miatt osztrák szerpentinen lefelé autón is, meg motoron is...
szóval nem játék.
az autónál én is ludas voltam mert lefele is eszetlenül mentem, fékeztem sokat, futómű engedte én meg élveztem, az eredmény beesett fékpedál a megforrt olaj miatt meg felüvegesedett betét lett...
akkoriban én is azt hittem nem kell cserélni.
osztrák műszakin mérik is a víztartalmat, ha nem jó, bukta a vizsga.
szerintem jogos is a dolog ott mindenképpen.
motoron meg idén forrt meg a Nockalmstrassén, 2fővel, mikor már a végén jártunk lefele, a hátsó fékem esett be.
cimborámnál ugyanúgy pedig neki friss olaj volt meg egyedül ment.
neki előtte Erdélyben is megforrt a motorján és beesett a pedál, akkor cseréltük is neki
szóval saját bőrömön is tapasztaltam hogy kell cserélni.
lehet aki az Alföldön jár egyedül és nem nyomja annak sosem lesz baja belőle, de elég ha egyszer elmegy az Alpokba és ott jobban ereszkedik... lehet nagy baj is belőle
nekem ment már el a fékem megforrt olaj miatt osztrák szerpentinen lefelé autón is, meg motoron is...
szóval nem játék.
az autónál én is ludas voltam mert lefele is eszetlenül mentem, fékeztem sokat, futómű engedte én meg élveztem, az eredmény beesett fékpedál a megforrt olaj miatt meg felüvegesedett betét lett...
akkoriban én is azt hittem nem kell cserélni.
osztrák műszakin mérik is a víztartalmat, ha nem jó, bukta a vizsga.
szerintem jogos is a dolog ott mindenképpen.
motoron meg idén forrt meg a Nockalmstrassén, 2fővel, mikor már a végén jártunk lefele, a hátsó fékem esett be.
cimborámnál ugyanúgy pedig neki friss olaj volt meg egyedül ment.
neki előtte Erdélyben is megforrt a motorján és beesett a pedál, akkor cseréltük is neki
szóval saját bőrömön is tapasztaltam hogy kell cserélni.
lehet aki az Alföldön jár egyedül és nem nyomja annak sosem lesz baja belőle, de elég ha egyszer elmegy az Alpokba és ott jobban ereszkedik... lehet nagy baj is belőle
Liquid2016-12-20 08:38:45 // 88788
Az exide is ugyanaz, épp kibírta a garanciaidőt a Pandában, igaz most én is azt vettem (Premium) az Alfába de csak mert jó áron volt.
mex862016-12-20 08:37:16 // 88787
mi is szívtunk bannerrel.
több ízben is.
kb bármi jobb...
több ízben is.
kb bármi jobb...
Giuntini2016-12-20 08:32:24 // 88786
Én a Bannert tartom a vilag legrosszabb akksijának. Remélem valami Exide-hoz hasonló minőséget vettél!
Liquid2016-12-20 08:29:52 // 88785
Örülj neki, hogy kibírt annyit. A gyári szerelésű aksin kívül kb. mindegyikre igaz - márkától és prémiumságtól függetlenül -, hogy a garidő lejárta után minden nap ajándék.
David | Centocinquantanove2016-12-20 08:26:19 // 88784
Akksi volt a ludas, 40 hónapos Banner akksi ment a kukába. Ilyet se veszek többet...
Épp, hogy túléli a 3 évet és az első hidegnél megkotlik...
Épp, hogy túléli a 3 évet és az első hidegnél megkotlik...
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-20 08:17:21 // 88783
nem is annyira a kell e, persze hogy kell, ha nem honnan megy bele a pár A :P
Shadin2016-12-20 07:32:03 // 88782
Jól olvasom, hogy arról megy a diskurzus, hogy kell-e fékolajat cserélni? Nemár :-(
Kell fékolajat cserélni, sőt a kuplungét is le kell cserélni...
Nem találom ugyan a képet, de a kuplung körön lévő olaj konkrétan fekete SÁR volt és közös a fékével. Miután kicseréltem, újjászületett a kuplung és határozottabb fogáspontja lett a féknek is. Ami a fékkörből jött ki olaj, az is sötétbarna volt...
A fékolaj csere nem csak egy "megelőző" tevékenység, mint a szervó olaj és a váltó olaj cseréje, hanem kötelező karbantartási feladat.
Kell fékolajat cserélni, sőt a kuplungét is le kell cserélni...
Nem találom ugyan a képet, de a kuplung körön lévő olaj konkrétan fekete SÁR volt és közös a fékével. Miután kicseréltem, újjászületett a kuplung és határozottabb fogáspontja lett a féknek is. Ami a fékkörből jött ki olaj, az is sötétbarna volt...
A fékolaj csere nem csak egy "megelőző" tevékenység, mint a szervó olaj és a váltó olaj cseréje, hanem kötelező karbantartási feladat.
Shadin2016-12-20 07:22:40 // 88781
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:40:23 // 88780
Nekem anno 94-97 között volt egy odavalósi piros...
Tomi Stark2016-12-19 22:38:41 // 88779
Nem is gyártanak már komplett autókat :-) csak motorokat, meg azokat az elb**ott M32-es váltókat javítják.
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:33:46 // 88778
Mondjuk nemritkán látni erősen megkérdőjelezhető műszaki állapotú vasakat errefelé is. Főleg a szentgotthárdi Astrák képviselik magukat nagy számban :-(((
Kazes☻2016-12-19 22:29:58 // 88777
Igen, csak a körítés más... :)
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:28:52 // 88776
Ez azt jelenti, hogy akár a fékben lévő gumi tömítéseken keresztül is?
Mondjuk ez magyarázná, hogy hogyan kerül oda, ami felforr, mert a rendszerben nem kering a lé.
Mondjuk ez magyarázná, hogy hogyan kerül oda, ami felforr, mert a rendszerben nem kering a lé.
Tomi Stark2016-12-19 22:23:00 // 88775
Mindenhol, mivel a gőz kb 1000-szer kisebb mint a csepp, ezért nincs olyan, hogy valamit légmentesen lezársz. Minden csak idő kérdése...? Most nem akarok nagyon kémiai dolgokba belemenni, de ott ahol az atomok lazábban kapcsolódnak ott már befér a h2o, és ahol egy vízmolekula ott már több is. Nyilván még sok mindentől függ, de bemegy és ez a lényeg. Ha rosszul tévedek, akkor a leforrasztott üveg, na az nem engedi át.
Haddel2016-12-19 22:19:53 // 88774
Technoszobor😃
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:15:04 // 88773
Ha ott az a gumilap a motoron, akkor továbbra is marad a kérdés: Hol megy bele a víz?
Hardy2016-12-19 22:14:56 // 88772
Na ezt egyszerre írtuk :-) Nálunk is van ilyen akció. Nekem is ott mérték be az NKH emberei. Csak én önként mentem hogy ellenőrizzék le.
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:13:03 // 88771
Emlékeim szerint annak is ilyen a kupakja, vagy tévedek?
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:12:29 // 88770
Hardy2016-12-19 22:11:10 // 88769
Amúgy a motorokon inkább előjön ha nem cseréljük időbe főleg ha kicsit sportosan húzod neki. Simán be tud esni a fék. Én is jártam így a cégessel. Ki is guvadtak a szemeim a meglepetéstől mint a varangyos békának.
Tomi Stark2016-12-19 22:10:53 // 88768
A motoromon úgy van kitalálva, hogy a kupak és a tartály közé egy gumikupak kerül, ami a szint csökkenèsèt leköveti. Tehát a levegő nem érintkezik a folyadékkal. Az alfában nem tudom hogy van, de az elvnek hasonlónak kell lennie. A csere tapasztalatom szerint tényleg csodát tud művelni motoron, de Ausztriában, az autóét is ellenőrzik, s ha nagyon vizes akkor helyből tarkonlövés jár érte. Egy pár rendszámot már levettek ezért. Az ellenőrzés az autópályán kialakított, ellenőrző pontokon van, ha olyan kedvük van mindenkit leterelnek, a gyanús (idősebb magyar) autókat meg jól megb***ák. Kedvencünk az első generációs Swift.
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:08:10 // 88767
áááá, dehogy új.
Már 166 km volt benne :-)
Már 166 km volt benne :-)
Hardy2016-12-19 22:07:38 // 88766
Épp most mérettem be. Nekem is cserélni kell a következő szervizkor. Most gyenge közepes az állapota.
Kazes☻2016-12-19 22:07:35 // 88765
Már a 146-ban is, igaz nem ilyen szépen, de van... :)
Liquid2016-12-19 22:07:11 // 88764
ejj, létezik ilyen? :)
Haddel2016-12-19 22:05:32 // 88763
Ez olyan ,mint egy új motortér😃
Piritu - 1.000.0002016-12-19 22:03:07 // 88762
Liquid2016-12-19 21:55:30 // 88761
a 159-en is van, meg sztem a 156-on is
Piritu - 1.000.0002016-12-19 21:53:10 // 88760
Piritu - 1.000.0002016-12-19 21:49:31 // 88759
Így van, csak a szervóolaj nem higroszkópikus nem árt neki.
A Spideren annak külön szellőző csöve is van a fedélen.
A Spideren annak külön szellőző csöve is van a fedélen.
yani🍀2016-12-19 21:44:27 // 88758
Be, csak az nem higroszkópikus folyadék, így nem veszi fel a nedvességet.
Liquid2016-12-19 21:43:01 // 88757
Valszeg be is megy, csak annak valszeg más a "szerkezete", mármint a folyadéknak.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 21:41:27 // 88756
akkor ezen elmélet szerint a szervo tartálynál is bemegy a pára :)
Piritu - 1.000.0002016-12-19 21:37:27 // 88755
Akármennyivel is fogy, ha légmentes lenne, akkor összeszívná a tartályt.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 21:37:12 // 88754
jah a motormosós, sterimós fanoknál esetleg :P
Kazes☻2016-12-19 21:33:14 // 88753
Pl. a kupaknál... hol máshol...?! :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 21:32:46 // 88752
ezt nem értem fejtsd ki :) A szint csak annyival fogy, amennyivel kopik a betét...pár cm3...
tirex2016-12-19 21:30:45 // 88751
Nem tudjuk mi okozza a hangot, de egyszer úgyis kidobja a gép csak ne legyek messze otthonról!:) Ebben 200ezer van és szép volt az olaj. Szerintem nem volt még cserélve mert a motorolaj olyan volt mint a sár és az összes szürő fekete. Nem feltételezem hogy pont a váltóolajcserére sok időt áldoztak volna.
yani🍀2016-12-19 21:28:56 // 88750
Most cseréltem a 140K futott rohangálós Lancia Ypsilonban. 2-be elég nehezen tudtam már betenni. Csere után szinte hibátlan lett. Én mindenkinek ajánlom, hogy 100K környékén cserélje le.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 21:25:24 // 88749
akkor cseréltek már benne... és mi a hang forrása? Kolléga rözsójában le lett engedve a váltó olaj ebben sem cseréltek soha 180e-nél olyan szép fekete volt :DDD
tirex2016-12-19 21:23:03 // 88748
Ja, megnéztük a váltóolajat, sajnos nem az volt a hang forrása. Maximumom volt és teljesen tiszta olt az olaj. Azért beleöntöttem az újat és az adalékot is amit küldtél. Csak infó, kössz.
Piritu - 1.000.0002016-12-19 21:22:58 // 88747
Ha fogy a szint - mert mondjuk kopik a betét - akkor valahol kell levegőt kapnia.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 21:21:26 // 88746
emlékeim szerint van ott gumi gyűrű de holnap meglesem :)
Liquid2016-12-19 21:19:58 // 88745
Ahogy érzed, a váltó olyan dolog hogy mondanak sokan sokfélét, (a gyár szerinte örök életű, bár ugye az olaj meg 30000-es...) én cseréltettem.
A fékkel viszont nem szórakozok, mert kellően izgága módon tudok közlekedni, mondhatni kihasználom a lovakat, és igyekszem megtenni mindent annak érdekében, hogy ne lepődjek meg egyszer féktávon...
Ráadásul a gyár is előírja a cseréjét.
A fékkel viszont nem szórakozok, mert kellően izgága módon tudok közlekedni, mondhatni kihasználom a lovakat, és igyekszem megtenni mindent annak érdekében, hogy ne lepődjek meg egyszer féktávon...
Ráadásul a gyár is előírja a cseréjét.
tirex2016-12-19 21:16:29 // 88744
Motorolajat 20ezrenként, váltóolajat fékolajat soha. De mindenki ahogy érzi. Azért az előző 159ben 330ezer volt és mint a doxa úgy járt a motor és úgy müködött minden.
Liquid2016-12-19 21:14:24 // 88743
az úgy alapvetően jó szerintem
Piritu - 1.000.0002016-12-19 21:13:31 // 88742
Kicsit meglepődtem.
A motorolajat harmad-fél távon cseréljük, mert az úgy jó. Az élettartamra töltött váltóban hatvanezrenként cserélünk, mert az úgy tuti. A fékolajat meg eszünkbe se jut, mert azt meg minek? :-O
A motorolajat harmad-fél távon cseréljük, mert az úgy jó. Az élettartamra töltött váltóban hatvanezrenként cserélünk, mert az úgy tuti. A fékolajat meg eszünkbe se jut, mert azt meg minek? :-O
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-19 21:13:29 // 88741
én inkább a "megégés" miatt cserélem le, de általában a féktárcsa cseréjével együtt az kb pont 3-4 év