Fórum >> Típusok >> 159

norbi04092016-12-21 20:37:39 // 88856
Sziasztok! Rég írtam ide már, de jelentkezett egy furcsa szokása szeretett autómnak.
Mostanság a hideg reggelek óta, munkába menet van egy balos kanyar, ahol felmegyek az M0-ra. E kanyar után a motortér felől furcsa kerregő hang jelentkezik. Kb 5 másodpercig hallani. Jellege olyan mint mikor mondjuk egy csapágy amikor kezdi megadni magát és rezonál. Sebességtől, sebességi fokozattól ahogy figyeltem független, de leginkább kettesben szoktam kijönni abból a kanyarból. Itt a motor kb mindig 80 fok körül van. Lehet a véletlen műve, hogy mindig a kanyar után jelentkezik... vagy esetleg a balos kanyar lenne a ludas? De akkor más balos kanyar után miért nem hallani? Érdekes, hogy nem is a kanyarban, hanem amikor már gyorsítok ki belőle. Kezdek aggódni. Valaki esetleg találkozott már ilyennel?
Shadin2016-12-21 20:33:40 // 88855
Nem hallgattam az okosabbakra :-(
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-21 19:58:07 // 88854
Igen, ezért kapott anno a 146 is bontott gyári lendkereket egy m-jet-ből. A gyári (felújított) kb 280Nm felett megpusztult. Remegett, kinlódott. A bontottal meg 330Nm-nél nem volt még semmi gond. Illetve. azóta sincs :-)
Liquid2016-12-21 19:55:32 // 88853
valami ilyesmi, plusz hideg az egész rendszer (mármint a kipuf) és ott is lecsapódik pára, legalábbis én így vezettem le magamban :)
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-21 19:44:27 // 88852
szép görbék :) legyen probléma mentes a vasad ...
Shadin2016-12-21 19:36:11 // 88851
Program (vissza)fejlődés :-)

Paksi tejfakasztó (Robi!):


KUL:


Kettőstömegű csere utáni próbálkozások:



És ez jelenleg a vége ahol nem rázza szét az egész autót:


Csak óvatosan a chiptuning ill. a gyári felújított lendkerék kombinációjával!!!!

Azért így sem rossz! 80-160 --> 12mp

MankySafeSoft
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-21 19:13:37 // 88850
No gyerekek, megvolt a csobánkai szerpentin. A falu végén (kurta kocsma) betettem sport módba és adjad neki :-) Igen ,asszem ilyesmire emlékeztem. Ez a TI futómű valami zseniális. És most ehhez a futóműhöz volt nyomaték is. Jó volt :-) Apummal mentünk, életemben először hallottam tőle ilyet: "szerintem ennyi már elég lesz..." Lehet hogy utasként nem olyan jó? :-D
Aztán kikaptam egy budapesti dugót is :-S Jó az automata, de még jobb lenne egy villanyautó oda, ez a fék taposás k..ra fárasztó. Inkább kirakosgattam üresbe, ha jót tesz, ha nem.. Egyszerűen úgy kényelmes, a többi meg kezd nem érdekelni.
Viszont 560km-en most sokkal nagyobb forgalom mellett csökkent a fogyasztás is a múltkorihoz képest. 8.7-ből kijött cakkpakk, 1 óra araszolással, rengeteg gyorsítással a pályán, ahol lehetett 150 és néha felette. Már ha most is jól számolt a comp.
Alakul :-) És. Nem fáradtam el. Ez annyira jó :-)
Csabi2016-12-21 19:06:42 // 88849
A zsiga-trabi korszakban is gőzöltek a kipufogók, akkor hogy is van ez? :)
konigla2016-12-21 18:51:36 // 88848
Mivel volt olajfolyásom a nívópálcánál, közvetlenül a vétel utáni szervíznél, ezért kicsit érzékenyebb vagyok erre, de köszönöm, így már kissé nyugodtabb lehetek.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-21 18:25:02 // 88846
no para, ha az égéstérbe menne a víz akkor egyből kapsz egy lambda csekkendzsint
Shadin2016-12-21 18:00:40 // 88845
Az a vicc, hogy ugye most raktam össze a motort. Le volt szedve a DPF és cseréltem az EGR hűtő fedelét. Ez utóbbi alatt egy hőcserélő van a víztér és a szívósor között. Ennek tömítése is cserés a műveletnél és frászt kapok attól, hogy miért gőzöl, sok-e vagy annyi amennyi kell legyen? Ugyan víz nem fogy, de pl. már járattam a motort miközben alatta feküdtem és a haspáncél felszerelésével foglalatoskodtam, és a DPF alsó csőcsatlakozásánál csöpögött a víz! A kiszerelt DPF 4 napig nem túl száraz helyen feküdt :-(

Aztán ma megint mentem vele, mert miért ne? -2 fok volt és okádta a gőzt magából. Üzemmeleg motornál is láttam tükörből néha a fehérséget :-(

Lehet, h ennyire nem melegszik fel a kipufogó rendszer és folyamatosan kicsapódik a nedvesség?

Már rémeket látok, de ezt csinálta gyári programmal is...
pettinke2016-12-21 17:48:29 // 88844
a katalizátor az elégetlen szénhidrogéneket vízgőzzé alakítja. hideg motornál a dúsabb keverék miatt több az elégetlen szénhidrogén :-)
Revitox2016-12-21 17:46:04 // 88843
Igen ez pontosabb magyarázat. :D
Piritu - 1.000.0002016-12-21 17:43:19 // 88842
bakker lemaradt a vége....
gyorsabban kicsapódik a pára még mielőtt eloszlana a levegőben.
Revitox2016-12-21 17:42:35 // 88841
A motorból induló megeg randizik a hideggel és páralecsapódás kelezkezik.
Én így tudom....
Piritu - 1.000.0002016-12-21 17:42:13 // 88840
Vízgőz mindig van, az elégetett szénhidrogén hidrogén részéből. Bizonyos körülmények közt lehet látni, mint a leheletet. Gyanúm, hogy hideg motornál alacsony a kipufogógáz hőmérséklete és gyorsabban kicsapódik a pára.
Shadin2016-12-21 17:20:59 // 88839
Szeretnék feltenni egy valószínűleg banális kérdést...

Hidegben miért távozik vízgőz a kipufogón nem üzemmeleg motor esetében?
Honnan van?

Bocsi...
ZoliNix2016-12-21 16:57:43 // 88838
Nekem kb 2 hete kezdte. Hétvégén mindig ránézek a löttyökre, semmi változás.
Hosszabb állás után teljes szintet jelez, rövid után 1, max 2 csík hiányzik.
Szerintem megijedni nem kell de néha ki kell nyitni a motorháztetőt.
konigla2016-12-21 16:46:41 // 88837
A műszerfalon megjelenő olajszint érték mennyire megbízható? Nekem egy napon belül mutatta full-ra, aztán két oszlop hiányzott, majd egy. Nem álltam sem emelkedőn, sem lejtőn...
Giuntini2016-12-21 16:20:15 // 88836
Lenne egy érdekes felvetésem! Valaki kiszámította százalékosan hogy regeneráláskor mennyi a teljesítményvesztés? Kell lenni teljesítményvesztésnek, hiszen a turbó is alacsonyabb nyomáson dolgozik.
Smith2016-12-21 15:13:07 // 88835
Igen tudom, az övé is fent van de ez nem az volt. Ez egy titán ezüst SW volt, egész pontosan olyan felszereltséggel amit keresek, azon az értékhatáron belül amit az autóra szánok. Még Yani linkelte ide, akkor néztem meg, de sajnos nem volt idő hamarabb elmenni megnézni. 2 napon múlt :(

Sajnos elég nehéz ügy, pedig szerintem nem lövök nagyon alulra a pénzzel :(

Pityukoma autója is tetszik, csak árban nekem magas lenne most.
Liquid2016-12-21 15:06:23 // 88834
Ezaz, viszont szerintem inkább a demo-t próbáld először, és ha majd az már rendesen működik, tudsz csatlakozni satöbbi, csak utána szórakozz tört verziókkal.
Nekem sok gondom volt velük, bár akkor még FES volt. Azért is vettem meg.
RomeoOne2016-12-21 15:01:25 // 88833
Ezeket találtam, jó ezek közül valamelyik?
RomeoOne2016-12-21 14:55:52 // 88832
Megnézem, hogy ncore boltban fent van-e :D
Liquid2016-12-21 14:46:45 // 88831
laptopra MES, annak a demo verziója megfelelő hibakiolvasáshoz, meg hogy megismerd , eldöntsd kell-e, aztán 50EUR...
telefonra nemtudom
RomeoOne2016-12-21 14:45:38 // 88830
Megjött az ELM327 csatim. Honnan töltsek le programot (és melyik verziót) a laptopra és a telefonra?
Köszi!
Kazes☻2016-12-21 14:43:12 // 88829
Ferke cartárs, Tárnok. :)
Giuntini2016-12-21 14:19:32 // 88827
Pityukomáé az!
Revitox2016-12-21 13:34:23 // 88825
Tud ajánlani alfás szerelőt Bp-n vagy környékén?
Szűrők és olajcsere ügyében.
Köszi
Smith2016-12-21 13:31:38 // 88824
Megelőztek, meg akartam nézni a titán ezüst TBi-t holnap, de már lecsapott rá valaki. :(

Nem egyszerű jó autót találni :(
Revitox2016-12-21 13:20:57 // 88823
Siker.
Az a mocsok kábel volt berögzítve és amiatt nem jött ki.

Csabi!..... Köszi a segítséget. :)
2. fotód segített.
Csabi2016-12-21 12:46:32 // 88822
Lőttem neked néhány képet, egyébként nagyon egyszerű a csere.
A könyvben el van írva (ez is) 35W-os izzó kell bele...
1. A motortérből egyszerűen cserélhető, a szélső kupakot lecsavarod...

2 így már látszik a D1S izzó foglalata

3. kiakasztod a két rögzítő drótot és már a kezedben is van az izzó

4 lehúzod a csatlakozót, amit rádugsz az újra és mehet vissza, ennyi! :)
Revitox2016-12-21 12:33:25 // 88821
Sya!
A 720 is bőven tökéletes.
Én is most nézegetem az akksikat és lemértem a helyét és a gyári adatokat kukkolva keresgélek.
Itt mazsolázz az adatok között. Lehet, hogy van benne megoszló dolgok, de az itt lévő rutinosabbak biztos észreveszik azt. :)
http://autokotua.com/muszaki/alfa-romeo/159/
Revitox2016-12-21 12:25:28 // 88820
Helló!
Csabinak köszönhetően segítségét, tényleg izzó a probléma.
Nos a kérdés az, hogy hogy a viharba tudom azt kiszedni? :) Én megmondom őszintén próbálkoztam ésszerű határokon belül.
Kérdésen ehhez ki kell szedni a lámpatestet? Vagy van neki valami trükje?
Vagy vigyem szervizbe.
A másik kérdésem h a könyv el 55W-ost ír de akárhól nézem 35w-os van mindenhol. Ilyenkor mi van? :)
Hány K-es izzót érdemes venni?
Üdv Mindenkinek!
Chianti2016-12-21 10:35:39 // 88818
Szintén zenész... Bár még csak 3 éves (ez a negyedik tele), de bírja. Nemrégiben megpróbáltam szétfeszegetni a tetejét, hogy feltöltsem deszt vízzel, egy regeneráló töltés miatt, de sajnos nem jött össze. Kapott ugyan egy töltést, de nem érzem hogy sokkal bikább lenne. Nyugodtabb lennék, ha sikerült volna bele deszt vizet varázsolni, de tönkretenni nem akartam. Mindenesetre egyelőre teszi a dolgát, szóval nekem is bevált az Exide.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-21 10:21:14 // 88817
valamit benéztél, a sprintmonitor szerint lehetetlen az 10,5 a valóságban :)))
ethanol2016-12-21 10:15:19 // 88816
Néhány napja négy éve, hogy nálam van a TBI. 89197 km alapján az átlagfogyasztás 9,7 L/100 km. Jó döntésnek érzem azóta is :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2016-12-21 07:19:33 // 88815
Exide Premium 72Ah 720A Nekem ez van benn. Minél nagyobb annál jobb :D
szlobod952016-12-21 01:40:22 // 88814
Sziasztok!

A 159-esembe (1.9 jtdm, 150le) akksicsere ideje jött el.
Jelenleg egy 540-es Banner van benne, ami nagyon gyenge.
A kérdés, hogy mekkora akksit ajánlotok, ugye a gyári az 600-as lenne.
Én az indítóáram miatt a Várta Silver típusában gondolkoztam. Abból esetleg elég a 630-as, vagy az eggyel nagyobb, méretben is nagyobb 740-es kéne? Beférne?

Köszi: Bence
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-20 19:05:15 // 88813
Ezért érdekes amit Tocsa linkelt a múltkor... Ezen az autón megcsinálták a váltó hűtő modot és most közel 800Nm-rel elbír!
Én 440Nm-t találtam mint méretezési nyomaték, több helyen is, ezért is írtam a múltkor, hogy óvatosan. :-) És ezért gondolkodok én is módosított váltó hűtésben ill. érzem is, hogy van egy pont amikor legjobb a váltó, és az pont a bemelegedett, de még nem átforrósodott állapot. Ha már forró, autópálya vagy hosszabb út után, alig észrevehetően, de csúnyább a váltás. Nagyon óvatos közlekedésben érezni csak, alacsonyabb fokozatokban, hogy kicsit "lökdös". Ha dinamikosan nyomom neki, úgy már nem adja ki, csak "busz" módban :-)

A box nekem is elvileg 480NM-re húzza, ami azért nem elhanyagolhatóan felette van a 440-nek. Úgyhogy ha programot kap, akkor olyat, ami alul 440NM-en megfogja a nyomatékcsúcsot és tartja amíg lehet. Szép lapos. A 146-nál is rettentő jól autózható lett, hogy inkább lapos görbére törekedtem, mint a maximum púpra 2000-nél.
Giuntini2016-12-20 18:20:55 // 88812
A nyomaték miatt vagyok inkább érdeklődő, mert a 2,4 400Nm nyomatèkkal rendelkezik az Aisin 480 Nm-re van méretezve.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-20 17:37:27 // 88811
Todok róla. EDC 16 (c39). Egyébként a dízel befecskendező rendszereik viszonylag tényleg a tartósabbak közül valók. Viszont tény, hogy nagyon sok terméknél a márkanév sem minőséget, sem tartósságot nem takar.
Norby2016-12-20 17:18:10 // 88810
Nem, küberl.

http://www.powertuning.hu/192-dizel-chip-tuningdoboz/541-kuberl-chip-tuningdoboz

még az 1,9 ben használtam, megörökölte a 2,4, de DPF kiíráskor feleslegessé vált.
Norby2016-12-20 17:15:27 // 88809
Nem tudom, kicsit kértem. 240 lehet.
Erhard 242 (Pure Energy)2016-12-20 15:35:10 // 88808
nekem nincs bajom a boschfossal, semmivel sem rosszabb, mint más gyártó, olyat gyártanak amit kérnek tőlük...
yani🍀2016-12-20 14:42:17 // 88807
Az elég baj, mert a pl az ECU is az a 159-ben.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak