Fórum >> Típusok >> 159

multizseti2017-08-24 21:49:55 // 98315
Vezérlő mindegyikben van csak nem mind tudja. Nézd meg a számát, hogy tudja e a behajtást.
alfa155gyuri2017-08-24 21:24:13 // 98314
Szia!A veztő ajtóban van mert én is megcsinálnám.Kép esetleg?
Laca622017-08-24 20:27:13 // 98313
Köszönöm yani !
Úgy látom,hogy csak tükröket kell cserélnem és tanítani MES-ben és minden OK !
Shadin2017-08-24 20:24:22 // 98312
Injektor.hu Érden.
yani🍀2017-08-24 20:14:20 // 98311
Akkor nézd meg Tibcsi166 blogjai között!
Macccy2017-08-24 19:53:25 // 98310
Ja igen, ott ennyi a hivatalos: 18±0.45 : 1 szóval ott se egy nagy durranás a különbség az ősrobbanás TDi -mtől B)


Az 1.9 16V pedig megegyezik sűrítési arányban a 2.4 -essel, nyomásban kifejezve pedig olyasmit találtam, hogy legalább 30-32, de valószínű frissebb motoroknál ez mégtöbb Bar
Macccy2017-08-24 19:49:33 // 98309
Én csak a hivatalos FIAT manuálból idéztem, hogy 17.5±0.45 : 1
Wikin 18 : 1 -et vélnek tudni. 17.7 lett, maradhat? :))

Megnézem majd a vezetékeket megminden vackot, sőőt mivel látom, hogy injektort kell kihúzni a kompresszió méréshez (mondjuk az izzítógyertya mégsz*rabb) és mert más jelét nem látom a kompressziós bibinek, így inkább nem rendelek nyomásmérő szettet :D
alfa155gyuri2017-08-24 19:48:01 // 98308
De a 8V-kel is van baj.Ott is 17,5 a kompresszió.De nekem amióta megoldottam tökéletes.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-24 19:27:39 // 98307
Tudtommal 17.5 a 16v m-jtd-nek, a 8v-knek magasabb talán. A 8v-kkel nincs is baj :-) +/- eltérés sűrítési viszonyban nem nagyon van :-)
A 17.5 pedig azért lényeges csökkenés a 19.5-hez képest. Nem mindegy, hogy 70Bar, vagy 80Bar a sűrítési végnyomás (csak hasra ütés szerűen).
Egyértelműen érzékenyebb egy kisebb sűrítésű dízel hidegindításkor szinte bármire.
Kicsit kopottabb a motor, még csökkenhet a nyomás.
De végül is az injektor vezetékelést és csatlakozókat nézném meg mindenképp elsőre.
Laca622017-08-24 18:30:42 // 98306
Üdv minden Alfa 159 Tulajnak.
Tegnap,mikor lebontottam az ajtókárpitot láttam meg,hogy a tükörbehajtó elektronika elő van készítve .ECU ott figyel az ajtóban.Olvastam itt régebben,hogy valaki utólag építette be és tanította meg a vasat erre.Órák óta keresem a blogokban,de nem találom .
Macccy2017-08-24 16:55:25 // 98305
Offos 1.9 őőősanya TDi -m a megboldogult '90 -es évekből - sőt még azelőttről, mivel azt a blokkot hurcolta magával a nép autója majd másfél évtizedig - annak a motornak ha igaz, a gyári sűrítési aránya 19.5 : 1 volt. Valamikor. Nálam 10 évet öregedett el, de az üzemanyagszűrő cserés alkalmakat és azt a két esetet, amikor szemét módon hagytam kifogyni a tankot, sose indult röfögve, fél másodperc indítás alatt beugrott. Ezt nyilván nem várom el.
De ennek a Z19DTH mocinak is 17.5 / 18 : 1 a sűrítése (+/- az eltérések) gyárilag - papírból nézem - szóval annyira azért nincsenek ezek a motorok se "leengedve". Ha ez kopásból eredő gond lenne, az nagy mutatvány, mert már 2011 -ben is nyomoztak emiatt garanciális autók tulajdonosai és most is változatos korú és futásteljesítményű autóknál van jelen a hiba.

Nálam volt fehér füst, de csak akkor láttam a pamacsot, ha szívtelenül végig engedtem neki, hogy elröfögjön 6-8 másodpercig. Máskor max pici pamacs.

Ejj izgalmas brainstorming ez na. Azért ha megtalálom a megfelelő szerelőt (még nincs) akkor lehet egy kompressziót is méretek, ha nem túl bonyolult.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-24 15:15:58 // 98304
Sőt, francokat. Simán lehet csatlakozó hiba akár mindkét jelenség, szóval lehet mégis összefüggnek. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-24 15:12:59 // 98303
Amit eddig tudunk:

1. A rail nyomás felépül (kb 400Bar), hiszen addig ki sem nyitnak a porlasztók. Itt, hogy mennyi idő alatt épül ez fel, nagyon is függ az akksi töltöttségtől. Egy jó kondiban lévő akksinál pöccre kell, hogy induljon.
Ha nem így van, akkor
A. a nyomás lassan növekszik fel 400Bar körülre. Ez lehet rossz porlasztó, és rossz nyomásszabályzó miatt is akár. Ilyenkor van, hogy hosszasan teker.
B. hosszabban tekerhet még, ha a gázolajat befecskendezi, de nem tud begyulladni, nincs meg a gyulladáshoz szükséges hőmérséklet. Eredmény: hosszabb indítózás, fehér füst (lásd 3. pont).


2. fehér füst van sokaknál: előtöltés hiány. Ez vagy rossz befecskendezés időzítésre utal (túl kései), vagy többlet üzemanyagra, semmiképp sem gázolaj hiányra. Azt tudni kell, hogy a gázolaj gyulladási késedelme a hőmérséklet csökkenésével növekszik. A hideg motorban, a hideg gázolaj lassabban gyullad be.

3. két izzításra sokaknak normálisan indul, füst nélkül.

Szerintem ezt összegezve konkrétan két különböző hibajelenségről van szó. A fehér füstös, sok tekeréses indítás és a pöccre indítás után bedadogás. Szerintem semmi közük egymáshoz.

A nehezen és füstösen indulás kompresszió hiány . Elég alacsony kompressziójú motorok ezek. Kisebb sűrítés, kisebb hőmérséklet. Sokkal kisebb kopástól előáll az az állapot, hogy nem gyullad be a gázolaj. Valószínűleg eléggé ki van centizve a rendszer. Télen nincs gond, mert sokat izzít.

Bedadogás indítás után: én is gázolaj hiánynak érzem, de logikusan ez nem tud hibakód nélkül bekövetkezni. Szerintem elektromos csatlakozás probléma. Injektor csatlakozó Pl. :-) És ezért függhet az akksi töltöttségtől. Vsak ötlet, de szerintem esélyesebb, mint hogy injektor hiba, vagy hogy visszafolyik a gázolaj.
multizseti2017-08-24 14:47:08 // 98302
Szia! Nálam is búg a szűrő, de csak, ha áll egy napot és csak első indításnál van ez. Injektor, dpf, egr, minden frankó. Cseréltem már szűrőt, maradt. Sztem elenged a nyomás és levegősödik valahol.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-24 13:53:28 // 98301
Akkor nem tudom :-) Nálam tuti az van, hogy ha az akksi töltöttsége alacsonyabb, akkor kihagyósan jár pár masodpercig. Az összefüggést meg sem próbálom megfejteni :-)
Egyébként én mindig kivárom az izzítást és amig kulcs behelyezés után minden lenyugszik :-) Lámpa billentés, franc tudja mi, jó pár másodpercig molyol :-)
alfa155gyuri2017-08-24 13:52:36 // 98300
De ha üzemanyg probléma lenn akkor ha direktbe adom az izzítást akkor sem indulna jól,de ugy pöcre indul.Megcsörgethetsz!
Liquid2017-08-24 13:09:39 // 98298
Igen én is valami szivattyú, visszafolyás, ilyesmi vonalra tippelnék.
Macccy2017-08-24 12:58:13 // 98297
Gyanús ez igen, b*sszameg, ez valami nyál probléma lesz. De biztos nem kell injektor -t kiáltani! :D Sok csóri a másik fórumokban olvasom, nagyon sok mindent kicseréltek, befecsiket is, mégse szűnt meg. De ez a visszafolyó/levegős üzemanyag ellátás ez rímelne. És a te eseted is alátámasztja, mert ha sokáig vársz indítás előtt akkor sokáig búg a szivattyú és lehet elsőre feltolja a nyálat. Nem is kell többször kapcsolni.


RomeoOne : ááá ezek a szép párducok elmennek mindennel, aki kevesellné az 1.6 tonnát az megrakja a motorteret két mázsa duracello-val, meg egy kis Vespa motor töltőnek a kesztyűtartóba :D
Liquid2017-08-24 12:46:21 // 98296
Nálam gyakorlatilag állandóan csepptöltőn van, mégis megvan szinte ugyanez a jelenség.
Annyit figyeltem meg, hogy ha gyújtásra kapcsolás után várok 10-15 másodpercet akkor gyakorlatilag pöccre indul, ha nem akkor teker sokat, majd beröffen és jön a világos füstpamacs, plusz télen még összevissza is jár az első pár másodpercben.
Amúgy szerintem is valami gázolaj probléma lehet, mennyiség, vagy nyomás, ehhez már nem értek.
RomeoOne2017-08-24 12:39:41 // 98295
Kiderül a végén, hogy itt már régóta villannyal mennek az fórumtagok :DDD
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-08-24 12:38:11 // 98294
Hát nekem van annyi áram hogy a hengerfej le röpül róla :) Exide premium 85AH 760A elöl csomitartóba 2 db SLA 45Ah
droberto2017-08-24 12:18:31 // 98293
Vagy esetleg:

Magas feszültség = magasabb Starter fordulat = magasabb nyomás a hengerben = melegebb levegő
droberto2017-08-24 12:15:58 // 98292
Magas feszültség = magasabb Starter fordulat :)
droberto2017-08-24 12:14:45 // 98291
Mivel ritkán ilyen hőmérsékletű a motorom, így a hibát is ritkán produkálja (és akkor jellemzően sietek is valahova), nehéz diagolni. :(
Macccy2017-08-24 12:14:40 // 98290
Ezt most nem tudom miért, de nem teljesen fogtam fel ... nem kapott gázolajat nálad se ... és töltőre rakod ... gondolom az akksit ... és akkor jó?

JTDe Hybrid ? :D
droberto2017-08-24 12:10:56 // 98289
A szűrő csere se fog rajta segíteni.
droberto2017-08-24 12:07:33 // 98288
- Az akksi feszkója (starter fordulata) sokat számít.
- Miután felújítottam az önindítót, kb 20-30 rpm-el jobban forgott. Előbb is beröffent és nem jött elő a nehézkes indulás. Most, hogy bekopott már, minden a régi. :(
- Az alábbi SW-m van:

ECU ISO Code: 32 83 9E 04 2C
2017.01.18. 18:23:00
CONNECTED TO:
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V
Service Interval Reset
--------------------------------------------------------------
ISO- kód : 32 83 9E 04 2C
Programozás dátuma: 10/25/2007

Voltam Fiatnál, nincs újabb SW az én hardverkonfigomra.

- Az izzítógyertyáim újak. A probléma megmaradt.
- A Dupla-tripla izzítás segít a problémán.
- Melegben is izzít, csak akkor indulás után.
- A jelenség ~16-25°C-os motor hőmérsékletnél jelentkezik kizárólagosan.
- Az EGR-nez, DPF-nez ehhez szerintem nincs köze.
- Az üzemanyag visszafolyás az érdekes lehet. :)
(Meg lehete nézni, hogy mit (nyomás) kér és mit kap a moci induláskor)
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-24 12:00:55 // 98287
Én érzésből erre tippelek, hogy nem kap gázolajat. Nekem is csinálta párszor már. Mióta viszont rendszeresen töltőre rakom ha napokig nem használom, nem jött elő a dolog. Ezelőtt sem volt igazán zavaró, pár ütemet bizonytalankodott a motor, és ennyi.
antonov2017-08-24 11:45:25 // 98286
Maga előtt.
antonov2017-08-24 11:45:06 // 98285
Szerintem azért, mert ahogy elkezd jönni az anyag, tolja felfelé a levegőt.
Macccy2017-08-24 11:30:07 // 98284
Egyre inkább esélyes, hogy a dízel folyik vissza a csőből, annyira röf-röf-röfögősen indul. Ha többször teszem gyújtásra, akkor a szivattyú búg, búg, feltolja a gázolajat ... valószínűűleg. A gyakorlat igazolni látszik az elméletet. Én csak azt a részét nem értem mint laikus, hogy a szűrőben lévő 3-4 deciliter nyál miért nem elegendő neki. Mert az biztosan nem ürülhet ki.

Na de ez még csak fotel-fórum-szerelés alapfokon. Az igazi próba majd a hétvégén lesz, kicserélem a gázolajszűrőt és egyebet, meglátjuk.

Amúgy ne patkányozzátok! Az olaszok amikor utálják is panther-nak vagyis párducnak hívják :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-08-24 11:13:40 // 98283
Nekem is ugyan ez a gond a mocskos patkány 2.4-el. Az Egr-Dpf- hibát most ki is zárhatod nekem egyik sincs még szívósor is offolva van és a hiba maradt. És meg van Mankyzva a gép. Tegnap reggel 14 fok volt állófűtéssel elő melegítettem a motort kb 60C-ra két izzítás pöc röff semmi füst, és nem prémium volt benne sima fapados gázolaj. Szóval ha rá jössz a hibára oszt meg velünk :) Az én türelmem nagyon a végét járja már.
antonov2017-08-24 10:37:45 // 98282
Sajnos nem fotóztam mert siettem, kellett menni fürdetni. : )
Macccy2017-08-24 10:04:25 // 98281
fotót a macgyver megoldásról !!! :D
Tocke2017-08-24 09:30:38 // 98280
Csak elektronikailag csökkentett teljesítményben. Ha jól tudom, különböző adók miatt kellett erre a piacra ezt a lépést meghúzni.
antonov2017-08-24 08:37:15 // 98279
Jól tudom. Cseréltem új Bosch-ra, azóta alapjáraton 0-n áll a turbónyomás műszer, ahogy kell, nem pedig 0.2-n. Csere óta a korábban említett elindulási probléma is megoldódott, már lehet használni az autót. : )

Kis adalék, hogy tegnap, tegnapelőtt elkezdte, hogy a turbónyomás fel le ugrál, az autó pedig rángatva gyorsul. Az EGR maradt nyitva, ideglenesen lefalaztam egy Karamalz szoptatós sör dobozával.
Shadin2017-08-24 07:51:05 // 98278
Nem a cső végen hanem a szivattyúban a nyomáskapcsoló alatt.
multizseti2017-08-23 23:56:07 // 98277
Kód kérést ki lehet kerülni egy sw frissítéssel, utána már működni fog, csak proxy sorbarendezés még a végén. Gps antenna 5-6e ebay-en.
multizseti2017-08-23 23:34:41 // 98276
B&me nav, ami a kilóméterórán navigál és sima cd,-s fej van benne. Erre gondoltam.
Revitox2017-08-23 23:18:17 // 98275
A villogással ne törődj abban is tudok segíteni. Hogy minden működni fog e azt a code után kiderül. Most olvastam utána pöppet 100%-osan sajna nem. Elvileg a trip nem fog menni rajta. De szerintem az nem olyan nagy baj. Meeeeg antennát kell nézned amiben gps van. Elv h nem navis gyárilag nem az van benne de h kiszeded a tied úgy is kiderül h ott van e a csati. Az érdi bontóban minden nyalámságot be tudsz hizzá szerezni.
Szólj h tudok vmiben segíteni. :)
multizseti2017-08-23 22:47:31 // 98274
Sziasztok!

Az 1.9-es 8V és 16V belga verziók amik vissza vannak butitva, miben különböznek a nem visszafojtott verzióknál?
Macccy2017-08-23 22:17:34 // 98273
Huubazz
Durva? Mi lett? Lemez sérült? Papíroztatok rendesen? :(


Shadin: a nagynyomású "furulya" végében? Oksa megnézek mindent. Üa szűrőt kicserélem, újnak tűnik de passz. Szoftvert ja, kéne.
Haddel2017-08-23 22:06:09 // 98271
Én az új antennát szét szedtem és lefujtam szigetelő spray-el meg szilikon zsírt tömtem bele,hátha igy tovább bírja.
SzJanos2017-08-23 21:50:14 // 98270
Nem hiszem el, tavaly ugyanígy augusztus végén jött nekem egy Ford tranzit hátulról mint ma... elkeserítő... :(
Shadin2017-08-23 20:06:24 // 98269
Nagynyomású végében van egy érzékelő alatta valami tömítés. Azt is nézheted. Üa szűrő rendben? Sw frissítést meg kéne ejtened akár Budaörsön pl. És utána Mankyzni...
Macccy2017-08-23 17:00:10 // 98268
Jah, dehát reggel 17 °C volt, nem kellett volna ilyesmi miatt nyehegjen a moci. Na mindegy, majd felhívlak.
Macccy2017-08-23 16:58:00 // 98267
Amiket olvasok az olaszról fordított angolos fórumokon ... :D

Tehát a gyanúsítottak listája jelenleg:
1. az üzemanyag visszafolyik
2. EGR szelep a f*sz
3. DPF tömött (nálam szelel szépen, ezt regenerálástól függetlenül jácca)
4. akksi gyenge (annak nem ilyen hangja van, pörög ez az önindító szépen)
5. izzítógyertyák (ugye ilyenkor nem is kéne izzítson, glow plug hibakód amúgy sincs)

+1. a frissített gyári pogramot beszélték a digók az egyik fórumban, meg hogy valami hideg map változtatás történt a 2.4 -nél és az 1.9 -nél is, de mivel google fordítottam angolra, így olyan volt, mintha egy 3 éves magyarázná


Amit én hozzátennék, hogy a programot megpróbálom frissíttetni amint lehet, Manky és Shadin pedig segít az EGR -től megszabadulni, így két röfit kipipálunk. Akkor ha még fennáll a hiba, marad a gázolaj visszafolyás és a gyertyák.
alfa155gyuri2017-08-23 16:42:39 // 98266
Nekem is részlegesen működik amit betettem de a proxi megoldotta a villogást.Én androidost tettem be canbuszos csatival.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak