Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2017-12-02 11:32:32 // 102465
Szatyi nagyon lelkiismeretes munkát végzett! Ezt tudom biztosan. Megnézettem egy hónapja műszerrel. Nem dolgozott bele a gáz. Alfáriumban voltam. Autóház Budaörsön voltam. Két napig ott hagytam Szatyinál. Ezen kívül mkt tudtam volna még tenni. .. Ja még kint voltam a régi szerelőmnél is... Először azt mondta hengerfejes. Aztán felülbírálta. Mindent elkövettem. A Szakál Metál csinált mimden gépmunkát. Nem arról híresek hogy szarul dolgoznak. Minden szerviz azt mondta, ha Szatyi csinálta az jó. Nyugodjak meg.
SanyiJTD2017-12-02 11:22:17 // 102464
Plusz ott van még az ismeretlen forrásból származó chiptuning is, illetve a hűtőtömítő, amit jópáran írták ,hogy ne tegye bele, de ő azért bele tette. Ezeket nem tudom megérteni.
SanyiJTD2017-12-02 11:20:55 // 102463
Erre már reagáltam neki is. Egy autó, pedig bármikor hengerfejes tud lenni, 10perc alatt is. Én is vigyáztam rá, bár nálam már valszeg az előző tulajnál lettek repedések, és nálam forrt ki. Viszont elég sok embernek van meggyőződése arról,hogy a DPF erőteljesen rátesz. Nekem nincs, annyira nem vagyok benne a dolgokban. Viszont nekem nem is volt DPF már az autómban, de ha akkor szedték ki ,amikor már elrepedt a hengerfej, tök mindegy.

Azt sem értem miért nem oda viszi vissza, és ha nem érnek rá ott kell hagyni. Csak útban lesz egyszer ,hogy ránézzenek.
SanyiJTD2017-12-02 11:17:32 // 102462
Nem te vagy szánalmas, hanem amit csinálsz. Te inkább elkeseredett vagy, amit meg is értek. Nekem is kurvára hiányzott egy 400.000ft-os javítás. De az,hogy nem vagy képes elfogadni amit mondanak, helyette inkább addig torpedózól ,míg javíthatatlan lesz a hengerfejed, nem egy okos döntés.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-02 11:16:36 // 102461
Figyelj Sanyi, Hf problémára a legutolsóként gondolunk, mivel fel lett újítva normálisan, szerencsétlen Emil rálocsolt 7 számjegyűt, mivel nem autószerelő elvitte ahová kell, ettől nem Ő a szánalom, ha nem a szerelők azok...szerintem
Giuntini2017-12-02 11:11:27 // 102460
Megítélésemet rátok hagyom! Ennyi! Nagyon sokan a csapatból barátok lettünk, akik ismernek, sohasem mondanának rám ilyet. Erhard ismer és egy kicsit jobban tudja mi történt.
SanyiJTD2017-12-02 11:10:51 // 102459
5db ilyen és kettő kezdődő volt az enyémen.

Eleinte állt 90fokon, nagyon-nagyon sokáig. Semmi sem keveredett a kiegyenlítőbe, tökéletesen tiszta volt a víz. Össze-vissza libikókázott az enyémbe is a hűtőfolyadék, akkor még ide be is írtam. (senki nem írta,hogy hengerfejes) Le lett légtelenítve, persze nem lett jó. Csak én nem siránkoztam itt a fórumon, a többiek agyára menve, hanem elvittem egy jó szerelőhöz, aki már nem egy, nem két ilyen 2.4hengerfejet javított ,és megcsináltattam.
SanyiJTD2017-12-02 11:05:16 // 102458
Milyen érdekes,hogy az enyémről egy falusi szerelő is megmondta,hogy hengerfejes. Neki meg a sztárolt szerelői azt mondják BIZTOS ,hogy nem az. Hát pedig az. Az enyém teljesen ugyan ezt csinálta, de efelett elsiklik ,és csak telesírja a 159 fórumot. szánalom.
sty2017-12-02 11:03:32 // 102457
Én 10 perc után sem éreztem semmit,lehet hogy akkor nálam valami nem jó.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-02 10:26:28 // 102456
2-3 szerelőnél volt ezzel a hibával.... szóval nem igaz, hogy nem tett meg semmit... a szerelők nem tettek meg semmit
blackbird002017-12-02 10:00:10 // 102455
Nem szeretnélek megbántani, de röhej, amit csinálsz.
A leírásod alapján számomra egyértelműen a hűtőkörrel van probléma. Az biztos, hogy a víz nem áramlik megfelelően. Hogy ez mitől van? Vagy vízpumpa (de az eddig jó volt), vagy részleges eltömődöttség a hűtőben, amit a hűtőtömítő trutyi okoz, de erről már írtam egyszer.
Ezeknek a hibáknak az ellenőrzése/ javítása egyszerű, és olcsóbb, mint levenni a HF-et.
Ezzel szemben Te folyamatosan csak panaszkodsz, megveszel egy tágulásit teljesen feleslegesen, mert az ha nincs eltörve, soha nem romlik el. Ráadásul folyamatosan használod, ráadásul városban, ahol a legnagyobb a hőterhelése az motornak, főleg REG közben. Ilyenkor szinte biztos, hogy tönkre fog menni egy labilisan működő rendszer. Az sem derül ki, hogy a hűtő venti első fokozata elindult e? Vagy az sem működik?
Szóval minden sértő szándék nélkül azt kell mondjam, hogy akaratlanul is, de mindent megteszel, hogy tönkre menjen az autód, ahelyett, hogy alaposan utána néznél/nézetnél a dolgoknak. Az nem kifogás, hogy nem vagy szerelő. Pont azért már rég el kellett volna vinni egyhez, vagy legalább a többiek által javasolt dolgokat kipróbálni.
HA pedig nem vagy hajlandó elfogadni a többiek véleményét, akkor miért bombázod Őket naponta ezzel a témával? Nem véletlen, hogy mindenki immunis lett, és elintézi egy "vidd szerelőhöz" hozzászólással.
Még egyszer hangsúlyozom, nem sértő szándék vezet, csak hátha elgondolkozol, és elviszed szerelőhöz:))))))


Persze Mindenki azt csinál, amit akar!
RomeoOne2017-12-02 09:47:02 // 102454
Nem kell tőle túl instant hatást várni, de pár perc múlva eléggé elkezdi nyomni. De pl. én, ha nagy ritkán kocsival megyek az 1 km-re lévő munkahelyre, akkor az alatt a 2-3 perc alatt még én sem nagyon szoktam érezni a fűtést. Mondjuk szerintem pont ez lenne a lényege, de ez ilyen :D
sty2017-12-02 09:42:46 // 102453
Srácok tegnap használni szerettem volna az ülésfűtést,Az ülésen van egy tekerő kapcsoló azon kívül nem kell mást kapcsolni? Se a vezető oldali se a másik oldali nem működik
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-02 08:52:52 // 102452
vissza vinném oda, ahol volt a motorgenerál, vízpumpát megnézni nem egy több órás művelet az legyen az első lépés utána jöhet a hf levétel...
Zolibácsi2017-12-02 08:46:07 // 102451
Meg mindig az első lépés hogy le támasztani egy szerelőnél.
Giuntini2017-12-02 08:30:13 // 102450
Ahogy olvastam más fórumokon, általános tendencia, az első ilyen esetekben leszedni a hengerfejet. Aztán ha nem az a baj, lehet továbbmenni. Először a százezres javítás majd utána jöhet a tízezres. Nincs idő a hibakeresésre. Mindenki kinevetett, hogy ellenőriztem a csövek keménységét. Mert tudtam, hogy nem normális. Most mit tegyek? Mi legyen a következő lépés? Kezdjek hengerfej levétellel? Ahogy néztem, még mindig nem keverrdett össze semmi.
Giuntini2017-12-02 07:43:32 // 102449
Jani ebben nincsen igazad. Én nem vagyok autószerelő. Ém szoktam ellenőrizni az autót. Lehet hogy másnak fel sem tűnt volna, mikor elforralja a vizet. Emlékezz vissza, hogy szivárgott belőle a víz egy csőnél. El lett hárítva a hiba és mégis csinálta az ingadozást. Én vittem megnézetni, és nem találták a hibát. Ha te rálocsolsz másfél milliót, akkor Te elfogadod könnyen azt hogy ismét ugyanaz a baj, mikor vigyázol rá? Nem volt semmi jele ezen az ingadozáson kívül. Az autót azon kívül hogy szeretjük, használni is szeretnénk. A víz tiszta volt, nem volt kipufogógáznak jele, akkor meg mi? Vízpumpa? A válasz erre akkor melegedne a víz. Most mát tudom, hogy lehet bogy melegebb volt a víz mint 90 fok, mert a mutató nem követi a valós hőfokot.
Zolibácsi2017-12-02 07:23:09 // 102448
Kíváncsi leszek hogy csak víz pumpád játszik az idegeiddel, vagy tényleg a hengerfejjel van baj.
gyml2017-12-01 22:10:25 // 102447
Sziasztok!

Meg tudná mondani valaki hogy 2,2 JTS-nél hogy hívják azt a szenzort, ami az önindító felett van? Olajos a környékén minden és szeretném kicserélni.
forrasr2017-12-01 20:42:02 // 102446
Hja még annyi, hogy a 185lovas 2,4 eu4 166-okhoz is rendszeresen keresnek hengerfejet, gondolom az sem lehet véletlen
forrasr2017-12-01 20:36:18 // 102445
Ez így elég rosszul hangzik, sajnálom.Valami van a rendszerben ami ezt a jelenséget okozza, most ezt nem lehet az osztrák szakik nyakába varrni. Sajnos több ilyen 2,4-ről is hallani már. Ha meg lesz bontva, különös műgonddal kell eljárni, hogy kiderüljön mi okozta a hibát, nehogy még egyszer előforduljon, már ha nekifuttok még egyszer a benne lévő motor javításának. Sajnos hiába "adták el" újnak a javítás után, nem hozta a várt eredményt. Olvastam már néhány helyen, hogy a DPF-től nagyon magas hőmérsékletre hevülő leömlő elszakítja a csavarokat vagy ha a csavarok nem engednek deformálja a hengerfejet(ez elég meredeken hangzik), amitől hiába lett minden helyére téve, új tömítés stb, ugyanúgy megismétlődhet a hiba. Ha jól emlékszem dpf-talán tisztítva lett nem cserélve.>>>persze mindez lehet csak városi legenda, nem személyes tapasztalat.
RomeoOne2017-12-01 20:05:33 // 102444
És a víz fogy, vagy visszatért?
Giuntini2017-12-01 19:54:19 // 102443
Egyébként jóval kevesebbet használtam. Most végleg le kellett állítanom. Ami egy kis reménysugár, hogy még a víz nem keveredett össze az olajjal. Három évvel ezelőtt minden összekeveredett.
yani🍀2017-12-01 19:12:42 // 102442
Lehet, hogy 100X is megkérdezted, hogy lehet-e baj a vízpumpával, de ugyanezt megkérdezted még vagy másik 10 alkatrészre is. Legtöbbször ezt kérdezted, hogy hengerfejes-e?
10 kérdésre 10 esetben azt a választ kaptad, hogy ne járj vele és vidd el egy olyan helyre, ahol nem akarnak lerázni és alaposan átnézik, utánajárnak mi lehet a baj.Távolról ezt senki nem fogja tudni neked megmondani hiába kérdezed meg 100X is.
Érdemes lenne visszakeresni, mikor írtad először, hogy aggódsz a dolog miatt! Jó néhány hónap eltelt és sikerült addig használnod az autót, amíg tényleg lett valami komolyabb baja. Remélem, elég lesz egy új vízpumpa, de ha ez miatt lett hengerfejes, azt nagy százalékban magadnak is köszönheted.
Szergej2017-12-01 19:05:41 // 102441
Gyári alkatrészt honnan rendeltek? Konkrétan fékbetétet akarnék venni.köszi nektek
Giuntini2017-12-01 18:39:06 // 102440
Igen beszéltünk róla! Nagyon remélem, hogy nem lett hengerfejes. A rakparton történt ugyanaz és szinte ugyanott mint három éve. Regenerált az autó. Araszoltam. Egyszer csak észrevettem, hogy megy fel a vízhőfok. Mire leállítottam a motort, kiírta hogy extrém magas vízhőfok. Ott a rakpart közepén megálltam. Egy kicsit hűlt és sikerült félreállnom. Várzam hogy hűljön egy kicsit és elindultam. Ismét beindult a 2-es fokozat a ventin. Semmi fűtés nem volt. Leálltam a Lágymányosi hídnál és egy órát vártam. Lement a víz 70 fokra és elindultam. Visszajött a fűtés és nagy hirtelen a víz lement 80 fokra. Megállhatott a vízpumpa? Tudjátok hányszor kérdeztem ezt meg, hogy a vízpumpával nem lehet baj? Tudtam, hogy valami nics rendben. Ma délelőtt pedig kicseréltem a kiegyenlítő tartályt.
SanyiJTD2017-12-01 18:38:18 // 102439
Pár hónapja elpofáztam ,hogy az enyém ugyan ezt csinálta. Először a víz libikókázott ,majd hirtelen felforr. Utána lehül. Napról napra szarabb lesz. De ugye a fasza szerelőid azt mondták nem hengerfejes.... ;)
psychoati2017-12-01 18:37:09 // 102438
Termosztát nem lehet? Megragadhatott zárt állásban. Lehet, hogy a többi problémád is emiatt volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-01 18:18:46 // 102437
vízpumpa... a jó kis gyári egy kalap szar elforog a feje az is csinál ilyet...
Macccy2017-12-01 18:17:52 // 102436
Ez most? Vagy mi? Mostakkor nem kupak gond?
Giuntini2017-12-01 18:12:24 // 102435
Ismét hirtelen felforrt a vizem Rögtön félreálltam. Ismét hengerfejes lett a motorom. Kétszer ugyanaz.
Alfonis2017-12-01 15:45:51 // 102434
Köszi. Jó a blogod viszont én szerintem egyszerűbben oldottam meg, mert én fentről szedtem ki. A két csavart könnyű volt kiszedni. A felfelé kihúzása miatt pedig le kellett vennem az üzemanyagszűrőt, ott tudtam kihúzni. 100A os generátor volt benne. Mik az ajánlatok itt? felújítás új stb.?

WarbiRunner (Gyuri)2017-12-01 15:19:27 // 102433
A Motul olajnak van Fiat 9.55535-S2 specifikációja. A 2.4 motor szempontjából dettó, hogy S1, vagy S2 van a dobozon, mert N2 kell bele gyári előírás szerint. Viszont valószínű, hogy ezek a speckók lefelé kompatibilisek, szóval az S2 tudja az N2 szintjét, plusz még dpf barát is. No én ezért raktam bele ilyet. :-)
Ebbe a motorba eredetileg 5W40-es és N2-es olaj kell. Csak attól kifingódik a dpf. A gyár házon belül inkább a viszkozitástól tért el és ajánlotta a WR P.E.-t, én meg inkább a Selénia márkától térek el (amit a gyár nyilván nem tehet meg) és választok egy 5W40-es S2-es olajat. Nem gondolnám, hogy normál használatnál a WR P.E.-től bármi bánata lenne amúgy, de és a számoknak jobban hiszek mint a betűknek :-) Engem ez így jobban megnyugtat :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-01 15:12:07 // 102432
Kéne :-) Szerencse hogy nincs rá keret (enyhén szólva :-)), így megmarad ez az autó is az utókornak. Nálam hamar nem 800km lenne benne :-)
yani🍀2017-12-01 13:17:52 // 102431
Liquid2017-12-01 13:06:41 // 102430
Ha Selénia fikázás van, akkor előkerül, hogy a TS rossz és a 20K milyen szar.
A CarTárs ebből a 20K-t ragadta ki.
Dömpi (il dottore)2017-12-01 12:16:07 // 102429
A selenia 20k a benzines ts motor olaja!
Mit jeres az dízelben?
Tomi Stark2017-12-01 10:13:00 // 102428
Szép az SW....
Főleg ha piros, Tibi, és TI!
Na mindegy erről lekéstem, nekem traktorom van :-)
Tomi Stark2017-12-01 10:08:12 // 102427
Szerintem lehet, ezt meg lehet próbálni, de nem igazán értem, hogy miért kell az 1.9-be 30-as helyett 40-es olaj. Talán ha állandóan autópályáznék 40°C-ban.
dyRo2017-12-01 09:58:13 // 102426
Na, gondoltam, hogy 15cm nem elég neki! ;) Amúgy legalább 50centire tippeltem volna... Fő érv volt sw ellen, hogy nem tudnám garázsban pakolni, de így... Köszi!
Macccy2017-12-01 09:56:59 // 102425
Más: az idegeimnek még szokniuk kell ezt a kocsit, az este fél10 körül mentem be melózni és a 6oson előlem kimentek külsőbe, de akkor megjelent egy talán E36 kupé a tükrömben és tolni akart. Na mondom kicsit eltávolodom, de tapadt mint a mágnes. Mivel ez már a dunaparti rész volt a vasmacskánál és traffiveszélyes na meg balkanyar, így gondoltam neeem állok be hülyegyerek mode-ba, kiléptem a külsőbe 150-nél és elvettem, hadd menjen. Nekem ez még nem a világom :) főleg mióta utaztam múltkor egy hasonlóan közveszélyes 320d haver mellett. Nemnormális. 4 méteres lyukba beelőz mindegy kik fékeznek miatta, ő ne, körforgóban majdnem felrakta a kijáró szigetre ...
Macccy2017-12-01 09:49:12 // 102424
Én se mondtam, hogy ez így van, de ezt olvastam, gondoltam bedobom. Nem aggódom én se, hogy Seléniával járt/jár (remélem) az 59-em, annyira aztán tuti nem lehet ratyi.

Liquid: igen ott is írták, de az alfaowner-eseknél is volt aki szétszedte és ilyen retek lett belül, ott pedig asszem ő elsőtulaj volt.

Na az a lényeg, hogy ezek szerintem mind fasza olajok, DE azért ezzel kompatibilis 40 vagy 40+os olajat szerintem nem lehet kapni.
RomeoOne2017-12-01 09:36:28 // 102423
Én láttam olyan cikket a totalcaron régebben, ahol 30k után vették ki az olajat az autóból és elküldték bevizsgálásra, tudta azokat a paramétereket, amiket tudnia kell. Persze nyilván nem mindegy, hogy milyen használatban kapja a 30 ezret. Flexibilis csereintervallum...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-01 08:40:45 // 102422
semmi baj sincs a Selenia minőségével lassan az ára is kezd konszolidált lenni, talán 4 éve vette meg a Petronals, az meg hogy egyik olaj sem bírja ki a 30e-es csereperiódust nem a gyártók hibája, az olcsó olajok meg jó, ha 10e-et kibírnak :DDD
Liquid2017-12-01 08:14:47 // 102421
a fészes kommenthuszárokból ne indulj ki
Macccy2017-12-01 07:50:55 // 102420
Ja látom épp ment is a téma pár napja, de Gyuri például amit ír, hogy vett bele Motul W40-es olajat, annak pont nincs meg a FIAT xyz.S1 jóváhagyása. Ezért is mondtam, hogy azt az alacsony hamu szintet az ilyen jóváhagyású cuccoknál láttam az adatlapon (valami 0.08 érték volt talán)
Piritu - 1.000.0002017-12-01 07:17:10 // 102419
Emlékeim szerint az 1,9-be többen is teszik (itt is) a WR PE-t, nem emlékszem problémára. A 2,4-nél ajánlott "sima" WR ellenben már több galibát okozott a dpf-nél.
Ha visszaolvasol (esetleg z olajos topik) van azért pár 5W40-es dpf barát olaj amit használnak is a Cartársak.
Piritu - 1.000.0002017-12-01 07:13:31 // 102418
Nem tudom pontosan, hogy mióta Petronas, de az emúlt 7 évben Selenia olajjal 350e km-t mentem gond nélkül. (159-Giulietta, Pók) Nem fújnék rá, bátran merem ajánlani. MÁs kérdés, hogy 20ezrenként cserélem.
Macccy2017-12-01 07:04:18 // 102417
Énnemtom, csak azt mesélem amit olvastam. :) Arra fújtak, meg úgy általában a Petrós Selénia minőségére.
Piritu - 1.000.0002017-12-01 06:56:55 // 102416
20K ??? :-OO
Tudtommal az az 1,6 TS benzinmotor olaja!! Ha dieselbe teszik nem kéne csodálkozni...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak