Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Erőforrás alternativák
carver2020-02-26 13:17:55 // 2067
A statisztika tényleg a legszebb dolog a világon, de most nem segít. A repülés az utazások számát tekintve is a legbiztonságosabb, 2016-2017-2018-ban nem volt baleset az EU-ban (ha nem számitom a 2-4 üléses sportrepülőgépeket)...
Zsolt1552020-02-26 10:27:22 // 2066
Természetesen önvezető üzemmódban. :-D
Zsolt1552020-02-26 10:22:48 // 2065
Vagy amikor a lomisok - a meg nem buherált - Tesla Cybertruck-kal mennek a lomtalanításra. :-DDD
Zsolt1552020-02-26 10:20:33 // 2064
A statsztika a legszebb dolog a világon. A repülés a megtett távolság alapján a legbiztonságosabb. Az utazások - vagy elindulások - gyakorisága alapján már nem.
Műszaki hiba pl.Pitot-cső miatt csak nem az az egy AirFrance repülő zuhant az óceánba.
Műszaki hiba pl.Pitot-cső miatt csak nem az az egy AirFrance repülő zuhant az óceánba.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-25 15:08:07 // 2063
Te még fiatal vagy majd ha megéled a 70-et talán látni fogsz ilyet, ha addig el nem sugárzol :DDD
RomeoOne2020-02-25 14:55:51 // 2062
Egy pillanat alatt felismernék, hogy végtelen ciklusba kerülnek és az egyik nekiindulna a másik meg utána. Én nem félek ilyen dolgoktól az önvezetésben, ezek rutinfeladatok programozóknak. Igazából az önvezetéssel nincs más dolgunk, mint hátradőlni és várni, hogy készüljenek az egyre fejlettebb rendszerek.
Őszintén szólva a mai Paks-BP-Paks út után azt mondom szívesebben tettem volna meg ezt önvezetővel, mint ezzel a f.stalicska, kalap sz.r Toyota Auris kombi hibriddel. Komolyan, elküldeném egy pár éves szibériai vakációra azt aki ezt kitalálta, de még inkább azt, aki ezt megvette...
Borzalom az a kocsi. Lenyomod a gázt és nem történik semmi, csak bántó hangon felbőg a motor, de még a kasztnit is rezonáltatja. De tényleg, az a sebességgel és gyorsulással nem arányos motorfelzúgás annyira idegesítő, ráadásul ahogy rezonáltatja a kasztnit... sokszor csak azért vettem el a gázt, hogy múljon már ez el....
De hiába taposod, nem megy, csak zúg. Szélzajos, mint a borzalom. Ráadásul annyit zabál, hogy a 2 literes turbóbenzines Giuliáknak sem kéne magukat szégyellniük mellette.
Őszintén szólva a mai Paks-BP-Paks út után azt mondom szívesebben tettem volna meg ezt önvezetővel, mint ezzel a f.stalicska, kalap sz.r Toyota Auris kombi hibriddel. Komolyan, elküldeném egy pár éves szibériai vakációra azt aki ezt kitalálta, de még inkább azt, aki ezt megvette...
Borzalom az a kocsi. Lenyomod a gázt és nem történik semmi, csak bántó hangon felbőg a motor, de még a kasztnit is rezonáltatja. De tényleg, az a sebességgel és gyorsulással nem arányos motorfelzúgás annyira idegesítő, ráadásul ahogy rezonáltatja a kasztnit... sokszor csak azért vettem el a gázt, hogy múljon már ez el....
De hiába taposod, nem megy, csak zúg. Szélzajos, mint a borzalom. Ráadásul annyit zabál, hogy a 2 literes turbóbenzines Giuliáknak sem kéne magukat szégyellniük mellette.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-25 14:36:03 // 2061
szembe jönnek és mindegyik balra pl de nem férnek el :DDD
RomeoOne2020-02-25 14:31:55 // 2060
Lehet nem értem jól, de akkor a jobbról jövő megy tovább, a jobbkéz szabály szerint :D
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-25 14:16:06 // 2059
s mi lesz egy jobbkezes utcánál egyszerre ér oda a két önvezető és várnak és várnak és fél év múlva is várnak :DDDD
RomeoOne2020-02-25 13:59:33 // 2058
*megtett km-re vetítve
carver2020-02-25 13:58:00 // 2057
A repúlés a legbiztonságosabb utázási forma a világon. Még a vonaton is nagyobb eséllyel halunk meg mint repülőn. Mindez úgy hogy ha egy gép leesik akkor ott sokan halnak meg.
Nincs tökéletes rendszer de a Pitot miatt egy Air France gép zuhant le pilótahiba (vagy szándékos becsapódás lásd Air Berlin) miatt legalább hármat tudok említeni az elmúlt évekből...
Nincs tökéletes rendszer de a Pitot miatt egy Air France gép zuhant le pilótahiba (vagy szándékos becsapódás lásd Air Berlin) miatt legalább hármat tudok említeni az elmúlt évekből...
Föckös2020-02-25 09:07:30 // 2056
szokott? milyen gyakran? (nem tudom hogy hívják az ezrelék milliomodrészét)
Zsolt1552020-02-25 08:05:15 // 2054
"Az internet sem "fagy le". "
Az nem, de a Telekom, Vodafone vagy éppen a Telenor rendszere is halt már be nem is egyszer. Vagy nem lehetett telefonálni vagy nem volt mobil internet. :-))
Az nem, de a Telekom, Vodafone vagy éppen a Telenor rendszere is halt már be nem is egyszer. Vagy nem lehetett telefonálni vagy nem volt mobil internet. :-))
Zsolt1552020-02-25 07:46:07 // 2053
Azért a repülésben is szokott az elektronikával "gond" lenni. Pl. Boeing 737MAX. Vagy elég csak egy Pitot-cső eldugulása és máris gond van a programmal. Zuhant már le nem egy gép ezért.
Vagy laptop okostelefon is tud lefagyni és néha újra kell indítani.
Vagy akár a mostani autóban is sokszor gondot jelenthet egy hibakód, hogy miért adta fel az autó computere. Egy beázás vagy egy karosszéria javítás után is lehetnek kontakt hibák. Nem "fenálló" hiba, hanem csak véletlenszerűen jelentkező. Azrtán jön a vészüzemmód.
A haldokló nyugaton (Németországban) előfordult, hogy "lefagyott" a fedélzeti rendszere a közösségi közlekedésben résztvevő járműveknek. Semmi utastájékoztatás nem volt. Minden ment ahogy tudott. Vagy volt, hogy "csak" egy-két kilométerrel arrébb tette a járművek helyzetét. Egy önvezető üzemmódban közlekedő járműnél már egy méter is gond lehet, mert nagyon nem mindegy, hogy az úttesten vagy a járdán akar az autó menni.
Vagy laptop okostelefon is tud lefagyni és néha újra kell indítani.
Vagy akár a mostani autóban is sokszor gondot jelenthet egy hibakód, hogy miért adta fel az autó computere. Egy beázás vagy egy karosszéria javítás után is lehetnek kontakt hibák. Nem "fenálló" hiba, hanem csak véletlenszerűen jelentkező. Azrtán jön a vészüzemmód.
A haldokló nyugaton (Németországban) előfordult, hogy "lefagyott" a fedélzeti rendszere a közösségi közlekedésben résztvevő járműveknek. Semmi utastájékoztatás nem volt. Minden ment ahogy tudott. Vagy volt, hogy "csak" egy-két kilométerrel arrébb tette a járművek helyzetét. Egy önvezető üzemmódban közlekedő járműnél már egy méter is gond lehet, mert nagyon nem mindegy, hogy az úttesten vagy a járdán akar az autó menni.
tirex2020-02-25 00:16:50 // 2052
Egy önvezető autó csak akkor tudna jól működni ha önvezető autók között kellene közlekednie akik nem sietnek, nem csinálnak hirtelen manővereket, kalapos öregemberként totyognak libasorban. Egy nap pesten és lefüstölne az agya az tuti. És ez csak rosszabb lesz.
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-24 19:51:25 // 2051
Nem kétlem, hogy lesznek önvezetős balesetek :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-24 19:09:58 // 2050
Jah a repülés jó példa lásd Boeing sorra zuhantak le robotpilóta üzemmódban is felszállás után... jól tudom ott sincs még tökéletes embert nem igénylő robotpilóta
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-24 18:29:45 // 2049
Az internet sem "fagy le". :-) Egy egy autó rendszere lefagyhat, kieshet, de ennek a teljes rendszert nem szabad befolyásolni. A repülés jó példa, valaki már említette korábban. Az egy jól működő rendszer, és elég biztonságosnak is tűnik.
Sufni javítás? Én úgy képzelem, hogy szűkülnek majd a lehetőségek. Jobban bevédik majd, egyre inkább szakszerviz nyúlhat hozzá csak. Mivel guruló computerek ezek, ugyanúgy bejelentkeznek majd a hálózatra, azonosítják magukat, lefuttatnak egy diagot, és aztán vehetnek részt a közlekedésben "connected" és autonóm módon. Lassan minden komponens elektronika vezérelt. A kormányművek, mostmár a fékek is, ez sokféle dologra ad lehetőséget majd a jövőben. Önvezetés, vész esetén táv beavatkozás (távirányítás), vagy akár táv leállítás. Úgy gondolom, hogy ebben az irányban a rohamos fejlődést az 5G fogja beindítani. Voltam egy Telekom konferencián , ezt lehetett kihallani a sorok közül. Az autóddal csinálsz majd mindent, össze lesz kötve a házad rendszerével, a telefonoddal, a többi autóval. Az 5G rendszerre ha jól rémlik 99.8%-os rendelkezésre állást garantálnak. Elképesztő dolgokra lesz jó.. :-))
és elképesztő mennyiségű online szenzor fog körülvenni minket hamarosan.
Sufni javítás? Én úgy képzelem, hogy szűkülnek majd a lehetőségek. Jobban bevédik majd, egyre inkább szakszerviz nyúlhat hozzá csak. Mivel guruló computerek ezek, ugyanúgy bejelentkeznek majd a hálózatra, azonosítják magukat, lefuttatnak egy diagot, és aztán vehetnek részt a közlekedésben "connected" és autonóm módon. Lassan minden komponens elektronika vezérelt. A kormányművek, mostmár a fékek is, ez sokféle dologra ad lehetőséget majd a jövőben. Önvezetés, vész esetén táv beavatkozás (távirányítás), vagy akár táv leállítás. Úgy gondolom, hogy ebben az irányban a rohamos fejlődést az 5G fogja beindítani. Voltam egy Telekom konferencián , ezt lehetett kihallani a sorok közül. Az autóddal csinálsz majd mindent, össze lesz kötve a házad rendszerével, a telefonoddal, a többi autóval. Az 5G rendszerre ha jól rémlik 99.8%-os rendelkezésre állást garantálnak. Elképesztő dolgokra lesz jó.. :-))
és elképesztő mennyiségű online szenzor fog körülvenni minket hamarosan.
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-24 18:28:00 // 2048
A gázolajos szemétszállító sofőrrel meg olcsóbb, mint egy elektronyos rakodóval :)))
Zsolt1552020-02-24 17:50:04 // 2047
A másik kérdes a megbízhatóság. Egy-egy rendszer le tud fagyni vagy bizonyos funkciók nem működnek, amin egy újraindítas tud csak segíteni. Egy vezetési szituációban egy nem teljesen szakműhelyben javított, helyreállított vagy tunningolt autóban keletkező ilyen jellegű üzemzavar igencsak életveszélyes lehet.
Az önveztőautók elterjedésével ezt is bele kell kalkulálni.
Az önveztőautók elterjedésével ezt is bele kell kalkulálni.
Piritu - 1.000.0002020-02-24 17:47:31 // 2046
Java Mustang :-OO
1980-ban kaptam a 14. szülinapomra :-)
1980-ban kaptam a 14. szülinapomra :-)
Kazes☻2020-02-24 16:33:10 // 2045
Rakodó? Igen, az még elképzelhető... de gondolom az az olcsóbb munkaerő, mint a képzett sofőr min. „C” jogsival. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-24 15:05:38 // 2044
ember akkor is kell hozzá unokatesóm ezt melózza egyedül egy magáncégnél szerintem sosem lesz csak robot kukkerautó :) sokszor kell bemászni az elakadt cucc miatt vagy nem jön ki a szemét a kukából stb, stb...
tdemeter2020-02-24 14:42:39 // 2043
SMKP megvolt nekem is, majd fél évig egy Java Mustang :) Háát, elég is volt...:) Onnantól 2003-ig nem volt más jármű....
Kazes☻2020-02-24 14:31:26 // 2042
Nálunk a nappali forgalom hangosabb, minthogy hajnalban elmegy a kukáskocsi... fel sem ébredünk rá... kb. senki. :)
Kazes☻2020-02-24 14:29:43 // 2041
Hasonló volt nálam is, de pl. SMKP jogsi nélkül... :D
Kazes☻2020-02-24 14:28:44 // 2040
Nehogy azt hidd! :D Az én kicsi fiammal most vagyunk pályaválasztási lázban... még ősszel lehetett menni iskolákba nyílt napokra, bemutató órákra... és az egyik ilyen suliban (technikum), amely iránt érdeklődik gyermekem, már a srácok készítenek szemétszedő robotot... ráadásul nemzetközi csapatokkal is és külön is és pályázatra is, meg azért is, hogy a suliba is majd járjon egy ilyen kis masina. :)
Kazes☻2020-02-24 14:22:47 // 2039
Tiszta sor... a vidék az nehezített terep... bár már jól szétverték, de még létezik tanyavilág... ott egy kicsikét azért más valóban. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-24 14:22:24 // 2038
különbözőek vagyunk 13 évesen kezdtem el a SMKP jogsit előtte ugye kerékpár aztán ahogy meg lett Fater Komárja volt a király aztán a Simson még télen is motoroztam, hóban, szélben mindenhogy, 18 évesen autó jogsi mindenhová vittem Fater Wartyeszát, mellette volt már saját Endurom aztán 20 évesen vettem egy Trabit 30e ft-ért pár év múlva meg egy Tipot :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-24 14:17:59 // 2037
kukás robot hogyan? na az még sokkal később lesz, mint egy önvezető autó :DDD
Liquid2020-02-24 14:11:20 // 2036
Az irodánk Győrben egy főbb útról nyíló kis utcában van, panelos övezetben. Naponta 2-nél többször jön üríteni a kukás, plusz a szelektívek. Persze lehet éjjel is, de akkor meg zaj lesz probléma (amúgy az éjjel jó lehetne).
Viszont kihasználtság szempontjából meg pont az a jó, ha egész nap úton van a gép.
Viszont kihasználtság szempontjából meg pont az a jó, ha egész nap úton van a gép.
Liquid2020-02-24 14:07:53 // 2035
Pontosan így van, vidéken elképzelhetetlen az élet autó nélkül.
Marcit kérdeztem, hogy majd szeretne-e jogosítványt, és egyből rávágta, hogy persze.
Marcit kérdeztem, hogy majd szeretne-e jogosítványt, és egyből rávágta, hogy persze.
Kazes☻2020-02-24 14:04:23 // 2034
Ha végiggondolod, nem kénytelen... max. csak a dolgozók miatt... ne kelljen már műszakpótlékot fizetni. ;)
Nálunk Bp. széle, elég korán jönnek... ezért már szinte mindenki este kiteszi a kukáját. Tehát a gyűjtőkocsi jöhetne egész éjjel. A srácoknak így is hajnalok hajnalán kell kelniük, mert kb. dél körül már bent is vannak a telepen. Legalábbis amikor jártam a FKF-nél, így mondták és tapasztaltam a telephelyen lévő kukásautók számából.
Nálunk Bp. széle, elég korán jönnek... ezért már szinte mindenki este kiteszi a kukáját. Tehát a gyűjtőkocsi jöhetne egész éjjel. A srácoknak így is hajnalok hajnalán kell kelniük, mert kb. dél körül már bent is vannak a telepen. Legalábbis amikor jártam a FKF-nél, így mondták és tapasztaltam a telephelyen lévő kukásautók számából.
tdemeter2020-02-24 14:01:21 // 2033
Mikor jogsim lett nem igazán érdekeltek úgy az autók, ahogyan most. Tulajdonképpen lehetne használati tárgy is, akkor is azt gondolom, hogy az már egy szint. A gond ott van, ha olyan szinten nem érdekel valakit, hogy jogsit se akar, vagy ahogy piritu írja, sosem vezet... Na ez majd elválik, hogy nálunk hogyan lesz. Nekem az autó 7 évvel később lett a jogsi után. Egyenlő volt magával a szabadsággal, mert onnantól kinyílt a világ. Előtte próbáltunk utazni busszal, vonattal, de rájöttünk, hogy ez agyfárasztó, ezért igazából valahol egy igény volt, hogy ettől megszabaduljak. Szóval szerintem olyan is van, hogy valakit mindig elvisznek ide-oda, ezért nem fejlődik ki mellé az igény, hogy neki kelljen közlekednie. Pestiek ebből a szempontból eleve ki vannak szolgálva. Vidéken sokkal bonyibb A-ból B-be eljutni, hamarabb akarsz autót magadnak... (szerintem)
Liquid2020-02-24 13:55:47 // 2032
Jogos, de azért ez nagyon utópia :)
Amúgy meg kénytelen csúcsidőben menni, mert állandóan megy, szóval valahol biztosan csúcsidőben..
Amúgy meg kénytelen csúcsidőben menni, mert állandóan megy, szóval valahol biztosan csúcsidőben..
Kazes☻2020-02-24 13:55:08 // 2031
Igen, kb. szórakozás szinten... az enyém is... aztán bemegyünk a városba, vagy keresztül rajta már nem is olyan az egész... uncsi. :)
Piritu - 1.000.0002020-02-24 13:53:49 // 2030
Kérdés hogy az autókba beprogramozzák-e a mostani “státuszukat”? Mondjuk az önvezető bömbi méltó lesz-e a hírére? Ha meg nem akkor ki venné meg?
:-DDD
:-DDD
Kazes☻2020-02-24 13:50:32 // 2029
És vajon miért lenne dugó? Gondolod, hogy pont a kukásautóra megtartják Gipsz Jakabot a hegyről?! És pont (mint egyébként sok helyen manapság) csúcsidőben fog haladni a kis robotkukás? Ha netán mégis úgy jönne ki, akkor az autók egymásközt ledumálnák, még az esetlegesen szembejövővel is... vagy kitérő, vagy némi pauza és szépen mehet a forgalom. :)
Piritu - 1.000.0002020-02-24 13:48:42 // 2028
Nálunk mind a két gyereknek van jogsija már vagy 10 éve, de összesen nem mentek 100 km-t :-(
tdemeter2020-02-24 13:45:04 // 2027
Ja, a gokart nálunk is nagyon megy
Erhard 242 (Pure Energy)2020-02-24 13:40:41 // 2026
nálunk is hasonló a fiú 12 lesz de vihetem gokartozni és a lányt is aki 8, földúton (határban) rendszeresen át kell adnom a kormányt :DDD
tdemeter2020-02-24 13:34:42 // 2025
Azért én nem látom ilyen borúsan a helyzetet. Az én fiam pl állandóan vezetni akar, de nincs még 14 sem:) A lányom meg őt majmolja, szóval nálunk ez nem így va...Ebben persze benne van az is biztosan amit tőlem látnak.
Need for speedet kell velük játszani, autókat kell mutogatni nekik. Szerintem ennyi kell..
Need for speedet kell velük játszani, autókat kell mutogatni nekik. Szerintem ennyi kell..
Liquid2020-02-24 12:24:46 // 2024
igen valami ilyesmi, plusz azt se felejtsük el, hogy a gyártó egy dolog, kormányzati jóváhagyás is kell.
carver2020-02-24 12:14:42 // 2023
Nem lesz olyan sok cég aki ilyet fog (sikeresen) fejleszteni... ők meg majd összeállnak, hoznak egy jó kis iparági szabályozást ami megvédi őket...
Rizikó van benne de akik megmaradnak azok nagyot fognak kaszálni mert rengeteg járműben (nem csak autóban) az ő rendszerük fog futni...
Rizikó van benne de akik megmaradnak azok nagyot fognak kaszálni mert rengeteg járműben (nem csak autóban) az ő rendszerük fog futni...
carver2020-02-24 12:11:00 // 2022
Egyébként ebben is változnia kell, nem csak az embernek de a cégeknek is, mert ha megnézed az Y generációt meg az alfákat akkor az autó jelentősége már messze nem az ami nekünk. Gyerekeimet egyáltalán nem érdekli a vezetés pedig én is meg a feleségem is imádunk vezetni, a példa megvolt mégsem.
Az autógyárak jelentősége csökkenni fog az biztos, és így még nehezebb lesz finanszírozni a fejlesztéseket...
Ha megnézitek a Karotta videójaban azt hogy mit gondol a VW a jövő autójáról (a legdrágább internet hozzáférési pont) hát dobtam egy hátast tőle, de ha jobban belegondolok akkor sajnos nagyon logikusnak (de legalábbis elképzelhetőnek) tűnik...
Az autógyárak jelentősége csökkenni fog az biztos, és így még nehezebb lesz finanszírozni a fejlesztéseket...
Ha megnézitek a Karotta videójaban azt hogy mit gondol a VW a jövő autójáról (a legdrágább internet hozzáférési pont) hát dobtam egy hátast tőle, de ha jobban belegondolok akkor sajnos nagyon logikusnak (de legalábbis elképzelhetőnek) tűnik...
Liquid2020-02-24 12:03:00 // 2021
"Amikor az első gyártó elég kicsinek ítéli meg a rizikóját egy önvezető rendszernek, akkor piacra viszi és kész. "
Ebben azért nem vagyok biztos,mert pár komoly baleset hazavághatja a gyártót, vagy a beszállítót, teljes felelősséget nem hiszem hogy bármelyik is vállalna. Max. a Tesla valami jól kitalált apróbetűssel :)
Ebben azért nem vagyok biztos,mert pár komoly baleset hazavághatja a gyártót, vagy a beszállítót, teljes felelősséget nem hiszem hogy bármelyik is vállalna. Max. a Tesla valami jól kitalált apróbetűssel :)
carver2020-02-24 12:02:14 // 2020
Wow, korrekt post, ehhez nincs.mit hozzátenni. Grat.
Liquid2020-02-24 12:00:25 // 2019
Alapvetően egyetértek. Annyi még hogy a jelenlegi állapotról azért jelentős fejlődés kell még az üzembiztonság terén ahhoz, hogy ezek a rendszerek ne engedhessenek mondjuk sávot váltani. De ez szerintem csak idő kérdése.
Viszont ebben azért sok problémalehetőség is van, hiszen Te vagy én, vagy bárki adott esetben egy apró szabálytalanság elkövetésével segíteni, gyorsítani tudja a közlekedést, vagy éppen balesetet elkerülni. De az önvezető nem fogja 20 centivel átlépni a záróvonalat, hogy megelőzze a kukásautót, ellenben lesz egy jelentős dugó :)
Pont ma reggel beszélgettünk a kollégákkal ezekről a dolgokról, és lett a konklúzió, hogy autópályán tök jól tudna működni egy "vonatozó", összekapcsolt rendszer, de városban kb. soha nem lesz jó.
Viszont ebben azért sok problémalehetőség is van, hiszen Te vagy én, vagy bárki adott esetben egy apró szabálytalanság elkövetésével segíteni, gyorsítani tudja a közlekedést, vagy éppen balesetet elkerülni. De az önvezető nem fogja 20 centivel átlépni a záróvonalat, hogy megelőzze a kukásautót, ellenben lesz egy jelentős dugó :)
Pont ma reggel beszélgettünk a kollégákkal ezekről a dolgokról, és lett a konklúzió, hogy autópályán tök jól tudna működni egy "vonatozó", összekapcsolt rendszer, de városban kb. soha nem lesz jó.
WarbiRunner (Gyuri)2020-02-24 11:35:59 // 2018
Amikor az első gyártó elég kicsinek ítéli meg a rizikóját egy önvezető rendszernek, akkor piacra viszi és kész. Belekalkulálja majd azt a néhány perköltséget, mint ahogy most is. A jog lesz kénytelen utána menni a dolognak.
Olyan "tiszta" rendszer nyilván nagyon sokáig nem lesz még (100 évben mérhető, ha valaha lesz egyáltalán), mint amiről írsz, viszont minél több valamilyen szinten beavatkozó és "connected" jármű közlekedik majd, annál kiszámíthatóbb lesz a közlekedés. Elég ha csak a most terjedő vezetés segédekre gondolunk. Ha elterjed, 10-20 év múlva a használt autók nagy részében is lesz, kevesebb agresszív sávváltás, "akkor sem engedlek be" manőver lesz, mert a vezetés segéd nem engedi. Kevesebb öreg papó kanyarodik bele a busz oldalába (múlt hét, Debrecen). Az autókban kamerák, adat rögzítők lesznek, hajts gyorsan úgy, hogy tudod, hogy minden pillantatól meg vannak az adatok amit autóban töltöttél. Nem feltétlen az önvezetés önmagában és pillanat szerűen old meg mindent. Az embernek kell átnevelődni, és átállni erre.
Nagyon sokrétű, hogy hogyan oldódhat meg a jelenlegi túlzsúfolt szituáció.
A baj az, hogy az autóipar a gazdaság egyik támasza. Vagyis a fogyasztói rendszer egyik lábát kivágjuk, amikor kevesebb autót, jármű megosztást és tömegközlekedést szorgalmazunk.
Nehéz lesz :-)
Olyan "tiszta" rendszer nyilván nagyon sokáig nem lesz még (100 évben mérhető, ha valaha lesz egyáltalán), mint amiről írsz, viszont minél több valamilyen szinten beavatkozó és "connected" jármű közlekedik majd, annál kiszámíthatóbb lesz a közlekedés. Elég ha csak a most terjedő vezetés segédekre gondolunk. Ha elterjed, 10-20 év múlva a használt autók nagy részében is lesz, kevesebb agresszív sávváltás, "akkor sem engedlek be" manőver lesz, mert a vezetés segéd nem engedi. Kevesebb öreg papó kanyarodik bele a busz oldalába (múlt hét, Debrecen). Az autókban kamerák, adat rögzítők lesznek, hajts gyorsan úgy, hogy tudod, hogy minden pillantatól meg vannak az adatok amit autóban töltöttél. Nem feltétlen az önvezetés önmagában és pillanat szerűen old meg mindent. Az embernek kell átnevelődni, és átállni erre.
Nagyon sokrétű, hogy hogyan oldódhat meg a jelenlegi túlzsúfolt szituáció.
A baj az, hogy az autóipar a gazdaság egyik támasza. Vagyis a fogyasztói rendszer egyik lábát kivágjuk, amikor kevesebb autót, jármű megosztást és tömegközlekedést szorgalmazunk.
Nehéz lesz :-)