Fórum >> Típusok >> 159

droberto2012-04-11 07:47:48 // 496
Most mér értem, hogy te miről beszélsz. Elbeszéltünk egymás mellett...
Én a DPF fogyasztásemelő hatását vitatattam!
droberto2012-04-10 21:01:33 // 495
Elméletileg, bár én nem hiszek ebben!
A porlasztási hatásfokot még csak-csak értem, de a railnyomással nem tudom mire célzol...
Most logikusan, ha egy jól működő koromszűrő megnövelné a fogyasztást, azzal csak romlana az emisszió és a CO kibocsájtás....
droberto2012-04-10 20:43:18 // 494
A (legkisebb) alapméret:

205/55 R16 (d= 632 mm)

További méretek:

215/55 R16 (d= 643 mm Δ= 11 mm)
225/50 R17 (d= 657 mm Δ= 25 mm)
235/45 R18 (d= 669 mm Δ= 37 mm)
235/40 ZR19 (d= 671 mm Δ= 39,5 mm)

Ennyit a váltóméretek görcsös erőltetéséről... Gyártónk nagyívben tojik rá...

Magyarán az alap 16" és a 18" közt van 37 mm különbség! (Persze csak akkor, ha te "gyári" méretű gummával jártál)
Én a majd 40 mm-t minden téren megéreztem...
droberto2012-04-10 20:18:19 // 493
Téli gummával nekem is ennyit evett hasonlóan használva...
Többen azt mondják, hogy csökken a remaptól az étvágy. Tudok olyat is akinek nőtt...
droberto2012-04-10 20:15:01 // 492
Azért mutat többet, mert 19"-os kerekünk van! Megjegyzem, nekem ezzel legalább a km-órám pontos!
A 16"-lal kevesebbet mutat mint a valóság, igaz, csak 0,05-al....
droberto2012-04-10 16:49:50 // 491
Akkor most mindenki kiírja már a DPF-et? :)
droberto2012-04-10 16:47:02 // 490
Ahogy mondod a B4 hiába jó, de nem DPF barát olaj! A C sorozat ami nekünk kell!
C1, C4 low, C2, C3 mid SAPS!
droberto2012-04-10 16:44:46 // 489
Erhardot és DrB-t kérdezd!
droberto2012-04-10 16:43:48 // 488
Most azért ezt te sem, hiszed el, hogy a DPF 4-5! litert rátett a fogyasztásra....
Lehet, hogy valamennyit rátesz, de azért nem kell ennyire ráhúzni a vizes lepedőt!
droberto2012-04-10 16:40:46 // 487
Ha 1.000 km-enként 1x regenerál ~1 litert tesz rá a fogyasztásra. 100 km-re vetítve ez +1! dl-t jelent!
A fojtásban már nem vagyok, olyan biztos...
droberto2012-04-09 23:55:31 // 486
Azért én ezt a "nő a teljesítmény és csökken a fogyasztás" dologra kíváncsi lennék!
Halálközeli DPF-nél biztos így van....
droberto2012-04-09 23:50:58 // 485
Én a helyedben biztos kipróbálnám a Castrol SLX Professional C1-et! Te már úgyis "átálltál", EDGE-vel jársz!
droberto2012-04-09 23:37:45 // 484
Szép kép! Mindkettőt imádom. A szemléltet és a szemlélőt is! :)))
droberto2012-04-09 23:33:50 // 483
Egyenlőre ennyi a kínálat!
droberto2012-04-09 23:31:58 // 482
Annyi volt a gond hogy a '"kisebb egyenlő" jelet egymás után leírva nem értelmezi szerverünk... :)
droberto2012-04-09 23:29:30 // 481
Az olajkérdés, sosem lerágott csont...
Ha "gyári" olajról (Selénia) beszélünk, akkor én a WR PE-t (C2) és a Multipower C3-at állítottam szembe.
A WR PE a gyári ajánlás, de a Multipower C3, HTHS (High-Temperature High-Shear - magas hőmérsékleten magas nyírás) magyarul: 150°C-on dinamikai viszkozitása (nyíró viszkozitás > 3,5 mPas) magasabb. Vastagabb az olajfilm a forgó alkatrészeken (magasabb hőmérsékleten), és nem szakad meg az olajfilm magasabb fordulatszámon. Hátránya ebből adódóan a nagyobb forgási ellenállás, ami magasabb fogyasztást generál. Összegezve a C3-nak nagyobb a kenésbiztonsága, de ennek használatával nőhet a fogyasztás.
A két olaj SAPS (Sulphated Ash; Phosphorous; Sulfur - szulfáthamu, foszfor és kén) tartalma megegyezik. Ergo DPF károsító hatásuk egyforma.
C2, C3 = mid SAPS – korlátozott szulfáthamu (≤ 0,8 %), foszfor (0,07 – 0,09 %) és kén (≤0,03 %) tartalom)
C1, C4 = low SAPS - szigorúan korlátozott szulfáthamu (≤ 0,5 %), foszfor (≤0,05 %) és kén (≤ 0,02 %) tartalom)

Magyarán a Multipower C3 nem rosszabb olaj, sőt…
Az olajkiválasztás lényege, mindig a gyártó által ajánlott specifikáció betartása! Ez nálunk a diseleknél (tudomásom szerint már az öt hengernél is) a FIAT 9.55535-S1. Ez 5W-30-at és C1, C2-őt ír elő.
Mivel legjobb tudomásom szerint a Seléniának nincs 5W-30-as viszkozitásban C1-es (és C4-es se) olaja, ezért én a kenésbiztonság, és az egyforma SAPS miatt a WR PE és a Multipower C3 közül az utóbbira szavaztam. Ha majd drasztikusan növeli fogyasztásom majd visszatérek a C2-re.
Nézegettem a Castrol SLX Professional C1-et, de nem mertem belevágni.
Jó lenne ha a Petronas is hozzátenne egy kis zsozsót egy ilyen C1-es kifejlesztésére...
droberto2012-04-09 23:17:35 // 480
Ezt most nem értem...
droberto2012-04-09 23:17:00 // 479
Az olajkérdés, sosem lerágott csont...
Ha "gyári" olajról (Selénia) beszélünk, akkor én a WR PE-t (C2) és a Multipower C3-at állítottam szembe.
A WR PE a gyári ajánlás, de a Multipower C3, HTHS (High-Temperature High-Shear - magas hőmérsékleten magas nyírás) magyarul: 150°C-on dinamikai viszkozitása (nyíró viszkozitás > 3,5 mPas) magasabb. Vastagabb az olajfilm a forgó alkatrészeken (magasabb hőmérsékleten), és nem szakad meg az olajfilm magasabb fordulatszámon. Hátránya ebből adódóan a nagyobb forgási ellenállás, ami magasabb fogyasztást generál. Összegezve a C3-nak nagyobb a kenésbiztonsága, de ennek használatával nőhet a fogyasztás.
A két olaj SAPS (Sulphated Ash; Phosphorous; Sulfur - szulfáthamu, foszfor és kén) tartalma megegyezik. Ergo DPF károsító hatásuk egyforma.
C2, C3 = mid SAPS – korlátozott szulfáthamu (
droberto2012-04-09 23:12:47 // 478
GRRRR! Kipróbáltam az előnézetet! Nem kellet volna. Szétkapta az üzenetemet! Még, jó, hogy beraktam Wordbe....
Kis türelmet kérek!
droberto2012-04-09 23:10:59 // 477
Az olajkérdés, sosem lerágott csont...
Ha "gyári" olajról (Selénia) beszélünk, akkor én a WR PE-t (C2) és a Multipower C3-at állítottam szembe.
A WR PE a gyári ajánlás, de a Multipower C3, HTHS (High-Temperature High-Shear - magas hőmérsékleten magas nyírás) magyarul: 150°C-on dinamikai viszkozitása (nyíró viszkozitás > 3,5 mPa) magasabb. Vastagabb az olajfilm a forgó alkatrészeken, magasabb hőmérsékleten és nem szakad meg az olajfilm magasabb fordulatszámon. Hátránya ebből adódóan a nagyobb forgási ellenállás, ami magasabb fogyasztást generál. Összegezve a C3-nak nagyobb a kenésbiztonsága, de ennek használatával nőhet a fogyasztás.
A két olaj SAPS (Sulphated Ash; Phosphorous; Sulfur - szulfáthamu, foszfor és kén) tartalma megegyezik. Ergo DPF károsító hatásuk egyforma.
C2, C3 = mid SAPS – korlátozott szulfáthamu (
droberto2012-04-09 22:30:05 // 476
A Remap a legjobb megoldás. De meglehetősen rizikós a sok kókler miatt!
A linkelt terméket felejtsd el szerintem. Csak a rail nyomást állítja, a levegőt nem. => DPF error! Egyszerűen megfojtja!
Ha box akkor Novitec, vagy valami más márkás!
Nekem van, de most kiszedtem a kullung miatt, egyszerűen nem viselte el a +40 Nm-t. Most tesztelem a vasat nélküle, azt szerintem új kullung lesz belőle.
Itt leírtam a tapasztalataimat!
droberto2012-04-09 14:26:43 // 475
Én például így dolgoztam fel e kérdéskört! :)
droberto2012-04-06 22:07:58 // 474
Sajnos csak utána jutott eszembe. Pedig esetemben, erős (ellen)alku pozíciót jelenthetett volna! :(
Majd 55 liter ment el!
droberto2012-04-06 21:58:28 // 473
Az előző vasamat én is tele tankkal adtam el. Fájt is rendesen!
Nem teketóriázhattam. Jöttek érte és vitték. Aznap raktam meg....
droberto2012-04-06 21:56:00 // 472
Nekem, mondták, mikor próbakörre vittem, hogy a kút fel menjek, ha ki akarom vinni a városból. Természetesen nekem kellet fizetni a cehhet. Mikor megvettem és "rátankoltam", kiderült, hogy 2 liter volt benne!
droberto2012-04-06 21:52:57 // 471
Köszönöm szépen! Egyenlőre nincs időm foglalkozni vele! Ha nem bírok vele, majd szólok! :)
droberto2012-04-06 21:51:33 // 470
Nagyon köszönöm a tippet és segítséget!
droberto2012-04-05 16:40:28 // 469
Szét ne szedd!!!! Csak elállítottad a menüjében!
18711. hsz-ben van az info a visszaállításhoz!
Ha ne adj isten még sem itt a bibi, akkor ez segít!
droberto2012-04-03 22:00:51 // 468
Nem sajnos!
droberto2012-04-03 22:00:17 // 467
Nem értelek... mozgatható...?
Németül esetleg?
Így nem találom!
droberto2012-04-03 21:38:14 // 466
Diagnosztikát neki! Azzal mindent látsz, azt is hogy mikor lett nullázva. Nullázáskor 30.000-ről (nálam 50.000-ről) számol vissza, hogy mennyi a következő olajcseréig megtehető távolság. Ezt írja %-ban is, arányosan a km-ek csökkenésével. Ha például 15.000 km olajcseréig megtehető km-t ír, az 50%-os olaj elhasználódásnak felel meg.
A visszaszámlálás gyorsasága a használati módtól függ. Ha rövid távokon, mostoha körülmények közt használod, előbb eléred a csereidőt!
Szerintem itt az lehet - amit a cartárs is említett -, hogy nem lett Service Reset nyomva nálad legutóbb.
Én ránéznék a helyedben...
droberto2012-04-03 17:08:06 // 465
Segítségeteket kérem.
Gyári rögzítő-, és kötőelemek cikkszámait hol rejtegeti az ePer (vagy más). Eddig csak szettben (zacskóban) láttam ilyeneket elvétve.
Vagy honnan tudhatnám meg ezeket.
Példának okárt kéne csomagtartóajtó belső burkolathoz anya-, és apapatent, valamint ugyanehhez csavar illetve csavar takaró patent.
Már mindenhol próbáltam beszerzésüket és most az utolsó reményem is elszáradt.
Marad tehát egy FIAT dealer... :(
Nem nagyon rajongok értük, lassúak és rugalmatlanok. Legalábbis, ha ilyenekről van szó.
droberto2012-04-03 14:19:40 // 464
Ennek örülni, kell, hogy legalább kihasználjuk a teljes élettartamát! :)
A Tipo-mon 16 év 6 hónap után tönkre ment a hátsó bal oldali központi zár, kicseréltem erre, meg 2 hét után tönkre ment a jobb oldali is.
Bosszantó volt, mert addigra megvettem a bontottat. Később belegondolva, ez a komoly műszaki teljesítmény....
droberto2012-04-03 08:43:08 // 463
Ezért én teljesen másként tekintek az autókra!
Pl. én kereskedő nem tudnék lenni. Konkrétan éhen halnék.... :)
droberto2012-04-03 08:41:25 // 462
Ez holland tutti síkosságmentesítő + lehet a tengerben vettek vele esti fürdőt! :)
Komolyra fordítva a szót, a fotókon a legkritikusabb alkatrészek szerepelnek.
droberto2012-04-02 23:00:34 // 461
Mennyit mentél a Pirellikkel végtére is?
A hátsókat nem adod el? Megtartod játszósnak? :) Pl. tudnál vele jampiskodni... :)))
Felteszed előre, kézifék, azt had szóljon... :))))
Az lenne a történet címe: Hogyan füstöljünk el 200 kilót?! :)))) Feltennéd a netre, és hip-hop elérnéd a 20k-s like-ot a Youtube-on! :)))
droberto2012-04-02 22:56:04 // 460
Hát, akkor mit is lehet mondani ilyenkor:
Kátyú-, és sérülésmentes km-eket kívánok!
Vagy 40 ezret! :)
droberto2012-04-02 22:53:12 // 459
Húhhh! Se fénykép, se blog? Milyen vagy te velünk.... ;)
droberto2012-04-02 22:48:54 // 458
Azt gondoltam, hogy csak előre vettél kettőt...
Sajnos tisztába vagyok az árakkal! Ha az enyém megsérülne, nem tudom mitévő lennék...
Hopp itt most találtam nyolvanhatér. És. A kiszállítás is ingyé van. Gyorsan rendelek is 8-at, hogy legyen tartalék... :)))
droberto2012-04-02 22:39:06 // 457
Te nem hiszed el....!
A mai menü:

:)))
Terítéken a motortérben levő festett és horganyzott szénacél elemek korróziómentesítése, újrafestése, valamint a kötőelemek rozsdától való megszabadítása. (Reménytelen csata...)
A teljesség igénye nélkül. Ilyen előtte:

és utána:

A nagy kérdés, hogy az RO55-ös fürdő, milyen mértékben szedi le a fenti elemekről és a kötőelemekről a horgany és tüzihorgany bevonatokat.
Minden szép lesz tőle és fényes. Csak kérdés, hogy marad-e a bevonatból valami. A fürdő tetején pl. feltételezhetően horgany darabkák úszkálnak.
Vettem ma ilyet, szerintem átfújom őket.
A csavarokat is. Azt nem döntöttem még el, hogy a menetre is fújjak, vagy azt inkább zsírozzam. Igazság szerint rühellek csavarokat festeni...
A legjobb lenne, ha elvinném Dunaújvárosba a DAK-hoz, horganyoztatni.
Vagy... ha vennék új csavarokat... de kitől??? és hogyan???
Tele vagyok problémával....! :)))
Ja ilyeneket csinálok, még, hogy kábelkötegek bandázsolása, hűtőrács restaurálása.
Ilyen most:

Ő pedig a következő fogás lesz (csak ezt, hogy szerelem ki????):
droberto2012-04-02 16:12:30 // 456
Lehet! :)
Ezért lennének érdekesek a cartársak "hibás" értékei!
Na, mék' mókolni.... :-)
droberto2012-04-02 16:00:21 // 455
A különböző kerékméret információim szerint nem igényel más geometriát!
A ti, úgytudom nem csak 20 mm-t ültetve van, hanem más a futóműve is. Ezért igényel más beállításokat...
droberto2012-04-02 15:51:52 // 454
Olvastam korábban én is a blogodat és kérdezni is akartam, hogy a könyv által megadott geometriát állítottad,

vagy a futóműves saját adatbázisa alapján állítottak összetartást és dőlést?
Emlékszel a hibás értékekre? Nem kaptál erről jegyzőkönyvet? A garancia miatt én kértem volna.
Én is viszem a futóműveshez, ha arra járok, és míg tán nincs későn...
Részvét a 200k-s kiadás miatt!
Miért SportContact3-at vettél, nem vált be talán a PZeroNero?
Ha vennem kéne, most szerintem én is Contit vennék.
Nekem Bridgestone Potenza RE050-m van, de sokat még nem mentem vele...
Elméletileg a szárazon ver mindent, csak az Aquaplaningja gyenge. Ezért csak a negyedik különösen ajánlott pl az ADAC féle tesztben.
Bár az csak 17"-os teszt.
Jó lenne, ha végre közzé tennének egy 19"-os nyári köpeny tesztet.
Egyet találtam, de az fizetős lett volna. A Tiretest-ben nem bízok, mert az végtelenül szubjektív...
droberto2012-03-29 07:41:16 // 453
Fekete csak a Berlinából van!
droberto2012-03-29 07:39:54 // 452
Ezt hívják maximalizmusnak... :)
droberto2012-03-29 07:38:01 // 451
Áhh, dehogy is! ;)
droberto2012-03-28 20:40:59 // 450
Haspáncél miatt lutri a tipp, hogy honnan jön! Le kéne szedd, és figyelgetni, vagy felemelni esetleg aknára állni!
droberto2012-03-28 20:38:03 // 449
Melyik volt az? :)
Argentoban is dögös nagyon!
droberto2012-03-28 14:02:35 // 448
Valami kriszakárkitől vettem, nem ismered??? :))
A blogomban vannak még róla fotók...
droberto2012-03-28 13:38:47 // 447
Jobb a fogyasztása! :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.