Fórum >> Típusok >> 159

droberto2012-03-19 19:00:49 // 346
Köszi!
droberto2012-03-19 18:59:32 // 345
Az!
Gáz szerinted?
Én utálok minden sallangot vackot az autón, de ennél diszkrétebben nem tudtam feltenni!
Szeretnék hinni benne, hogy hatékony!
Viszont egyszer egy nyuszit majdnem elütöttem! Nem akart elmenni az út közepéről... Lehet, hogy süket volt? :) Vagy öreg, és már nem hallott 20k Hz felett! :)
droberto2012-03-19 18:55:20 // 344
Melyik van? A kisebb, vagy a nagyobb teljesítményű?
Érezted jótékony hatását?
droberto2012-03-19 18:53:06 // 343
Engem sem zavar, de ez van leírva!
droberto2012-03-19 18:50:53 // 342
Azért ez, akkor is durva hasonlat volt!
Máskülönben, mennyivel kéne menjek? Egyszer-kétszer meghajtom, de az egy és a két számjegyű utakon 90 és 110 között közlekedek általában!
Most a kátyúkról és a trafikról ne is beszéljünk...
droberto2012-03-19 18:46:51 // 341
Öröm és bodottá'! :)
20k hsz!
droberto2012-03-19 18:46:39 // 340
Valakinek van az autóban hűtővíz melegítője!
A könyv két fajtáról ír! Egy 300, és egy 600 W-osról?
Hol vannak ezek elhelyezve?
Egy sima vízforralóról beszélünk a hűtővíz rendszerben?
Jó lenne egy ilyet felhajtani a következő télre...
droberto2012-03-19 18:46:21 // 339
Nem tudom lesz-e olyan akinek indul pöccintésre?!?
Csak akkor miért írták le...
droberto2012-03-19 18:46:12 // 338
5,5-el elégedett lennék 90-nnél, 19-es gurulóval! :)
droberto2012-03-19 11:33:15 // 337
Hallod, ne OFF-oljnuk már! :)
Hagyjuk már ezt a Suzukit!
Nem értem, hogy került ez most ide!?!
droberto2012-03-19 11:12:12 // 336
Hogyan jön ide most a Suzuki?
Ezt nem értem...
droberto2012-03-19 11:09:35 // 335
Kíváncsivá tettél! Szerintem ez egyedi hiba lehet!
Hidegen, melegen is csinálja?
droberto2012-03-19 10:43:49 // 334
Akkor nem tudom milyen hangról beszélsz! Én a diesel kerregésre gondoltam!
droberto2012-03-19 10:40:27 // 333
Ez szóba sem jöhet! :))
Sajnos valószínű! A környezetet óvom, de az olajtartalékokat pusztítom! :)
droberto2012-03-19 08:30:19 // 332
Tudom! Pengeélen táncolok! A PR5 nem állítható! 3-4-5-6-ban alacsony fordulat melletti lepadlózásnál csusszangat! Ezt ugye a Box óta csinálja csak!
Nem tudom mit csináljak! Még infót kell gyűjtsek, hogy jó döntést hozzak...
droberto2012-03-19 08:26:07 // 331
Köszi a biztatást! :)
Egy kicsit fáj, hogy a GPS 90 melletti - szerintem amúgy is sok - 5,6-os fogyasztásom felment 6,1-re!
Hozzá kell tennem, hogy nincs sok összehasonlítási alapom ebben a kategóriában.
Nektek 90-nél mennyi a fogyitok?
droberto2012-03-19 08:15:33 // 330
Tehát akkor ezek "és" feltételek, nem "vagy"!
Így már érthető a könyv! Kuka vagyok! :)
droberto2012-03-19 08:12:51 // 329
De legalább külted neki!
droberto2012-03-19 08:12:10 // 328
Nincs bajom a nyomva tartással, de ha az írja a könyv, hogy pöccre is indul, akkor induljon arra is, ha én úgy szeretném!
Mire gondolsz? Én most láttam egy 2.0-es 2005-ös Mondeót indulni és konkrétan, nekem arról ugrott be egy traktor.
Ja és azt vedd figyelembe, hogy az 59 motorja körül nincs semmilyen szivacsos zajszigetelő. Láttam most egy háromhengeres PDTI-t, ott az egész hengerfej be van bugyolálva! Ezt szó szerint értsd! A Mondeóé is szigetelt volt...
droberto2012-03-19 08:07:17 // 327
Ez akkor érdekes...
droberto2012-03-19 08:02:26 // 326
AHA!
Tőle vedd!
droberto2012-03-18 22:48:24 // 325
Kérdés 3.:
Nincs valakinek esetleg facelift előtti használatija!
Link is jó lenne!
droberto2012-03-18 22:39:48 // 324
Kérdés 2:
A motor (Diesel) indításával kapcsolatban a könyve az alábbiakat írja:
"Az alábbiak szerint járjunk el:
❒ húzzuk be a kéziféket;
❒ a gázpedál lenyomása nélkül, nyomjuk
le a padlóig a tengelykapcsoló
pedált;
❒ kapcsoljuk a sebességváltó kart
üres állásba;
❒ helyezzük be teljesen, ütközésig az
elektronikus kulcsot a gyújtáskapcsolóba;
Kigyullad a műszercsoport
mvisszajelző lámpája;
❒ várjuk meg, amíg a mfigyelmeztető
lámpa kialszik, ez annál hamarabb
bekövetkezik, minél melegebb
a motor;
❒ röviden nyomjuk meg a START/
STOP gombot azonnal, mihelyt a
mvisszajelző lámpa kialszik. Ha
az indítással túl sokáig várunk, az izzítógyertyák
által végzett előmelegítés
hatástalanná válik.
Az indítómotor automatikusan működik,
amíg a motor beindul.
Álló motornál, a gyújtáskapcsolóba helyezett
elektronikus kulcs esetén, a tengelykapcsoló
pedál benyomott állapotában
a START/STOP gomb rövid
megnyomásával lehet az automatikus
indítást aktiválni.
Hideg időben az indítómotor működtetése
előtt tanácsos mindig megvárni,
amíg a mvisszajelző lámpa kialszik.
FIGYELMEZTETÉS A motor indítása
csak a fékpedál benyomva tartásával is
lehetséges. Ebben az esetben az automatikus
indítás nem kapcsol be. Ilyenkor
nyomjuk meg a START/STOP gombot
és azonnal engedjük el, amint a motor
beindult."


Tudtátok már úgy elindítani alfátokat, hogy a start gombot csak egy pillanatra nyomjátok meg? Nekem csak úgy indul, hogy nyomva tartom.

Valamit félreértek?
droberto2012-03-18 22:31:10 // 323
Úgy látom magammal beszélgetek; Nem baj. Vannak még témáim! :)))
Kérdés:
Tempomat visszaállításra a könyv az alábbit írja:
"Ha a berendezés pl. a fékpedál vagy a
tengelykapcsoló pedál lenyomása miatt
automatikusan kikapcsolt, a memorizált
sebesség a következőképpen állítható
vissza:

❒ a gázpedál fokozatos lenyomásával
gyorsítsuk fel a gépkocsit a memóriába
írt sebesség értékének közelébe;

❒ kapcsoljuk azt a sebességfokozatot
(4. vagy 5.), amely a sebesség előző
tárolásakor volt bekapcsolva;

❒ nyomjuk meg a RES gombot (a
kapcsolókar végén)."


Nos, nekem az első kettővel vannak problémáim! Nektek így már sikerül "visszahívni" a korábban belőtt sebességet.
Valamit félreértek, vagy csak Béla vagyok?
droberto2012-03-18 22:24:08 // 322
Ma mentem egy Pest karinnyát (230 km) és az alábbi tapasztalataim születtek:
- A kerékcsere miatt a korábbi (valós)90/(óra)100 km helyett most 100/100 lett. (19,5! mm átmérő különbség)
- fogyasztásom ~0,5 l-t emelkedett. 90 km/h-nál 5,6 helyett 6,1 l/100 km-t fogyaszt!
- átlagom a comp szerint - 230 km-re vetítve - 6,6 lett, ami a valóságban 6,44 l/100 km-t jelent (ilyen se volt még, hogy vas többet mutasson mint a valóság). Ennyit a Novitec-es csalásról, fogyasztáshamisításról! :) Hozzá kell tennem még, hogy nagyon kevés még az adatom és nagyon sok a változó. Gondolok itt a kerékre, a boxra, a hőmérsékletre a nagyszervizre.
Egyébként őszintén, én marhára sokallom ezt a fogyasztást. Hozzá kell tennem az út alatt történt egy regen is, ami számításom szerint 0,2 l-t tett az átlagra. Így 6,24-et kapunk, ami figyelembe véve a 90% városon kívüli 90-es tötyörgést, k..va sok. Nagy kerék ide, vagy oda!
- A kerék többet elvett a teljesítményből, mint amit a box hozott! ;(
- Továbbra is csúszik a kuplungom, amivel nem tudom mit kezdjek! Ötlet esetleg?
- Elkezdett valami nyikorogni menet közben. Erős a gyanúm, hogy fék! Lassan kéri az új tárcsákat és betéteket.
droberto2012-03-18 22:04:10 // 321
Vele is beszéltem!
droberto2012-03-18 22:03:02 // 320
Nagy szerencsém volt, az biztos! Van ám ennek azért nem kevés árnyoldala is! Pontosabban fogalmazva a Design leszámítva csak hátránya van. Bővebben írtam erről a blogomban.
droberto2012-03-18 21:59:56 // 319
Akkor jó nektek!
droberto2012-03-18 21:59:06 // 318
Ha megtudsz tán valamit, akkor ne kímélj minket! :)
droberto2012-03-18 21:58:07 // 317
A jobb minőségű gépjárműriasztókhoz (pl.: META) is lehet venni ablakemelő modult, ami csévélgetni tudja az ablakokat. Sőt ha jól rémlik akkor a sima 10k HUF-os bicskakulcsot is lehet programozni hasonlóra. Akkor ezeket miért lehet forgalmazni és beszerelni?
Miféle EU-s szabvány lehet ez?
Ezzel a dologgal most érdekes vizekre eveztél! Nagyon, nagyon kíváncsivá tettél, hogy vajon ezt az un. komfortfunkciót, hogyan lehetne a FES-el előcsalogatni! Múltkor, pont ezeket az ablakos dolgokat nézegettem, de az az igazság, hogy eléggé töröm az angolt.
Ha valahogy nyomra tudnál vezetni, akkor igazán hálás lennék.
droberto2012-03-18 21:51:18 // 316
Nem értem a visszafejlődés okát!
Kell itt lennie valaminek!
Mondjuk hozzá kell tenni, hogy a germanoidwagenek ablakmozgatási szintjétől, képességétől, még így is jóval magasabban vagyunk. Azt hiszem....
droberto2012-03-18 21:45:58 // 314
Megnéztem én is! Így igaz! A hátsó oldalablakok, csak lefele automaták, felfele "húzva" kell tartani. :(
Ha azt vesszük, akkor a használati is igazat mond (vagy félig hazudik).
A dupla klikk nem működik!
Mondjuk nem tudom, hogy Alfáinknál lehet-e olyan, hogy tanítási funkció...?!?
droberto2012-03-18 21:41:05 // 313
Ez más amit mondasz, de nagyon hasznos! Ez un. komfort funkció! Ez opcós tétel, ugyan úgy mint a Safelock.
Nekem sajnos egyik sincs! :)
Nem tudom, hogy ez a komfort funkciót, pontosan melyik extra tétel vagy csomag tartalmazza.
Itt van, hogy mikre tudja a user az elektromos kulcsát használni:
droberto2012-03-18 09:25:09 // 312
Majd lecsekkolom ezt a Windows-os dupla klikk módszert! :)
droberto2012-03-18 09:22:29 // 311
Ez én is olvastam, de ezzel a módszerrel nem lesz hátul önmőködő.
Pedig a könyve ezt írja:
"A mind a négy ablaknál elektromos ablakmozgatással
felszerelt változatoknál
az automatikus ablaknyitás/zárás az
összes ablaknál működik."

Én ennyit találtam a becsípődésgátlóra:
"Egyes változatoknál
és piacokon az utas oldali elülső,
és a hátsó ablaküvegek olyan, az
ablakszigetelő gumitömítésbe épített
becsípődésgátló biztonsági rendszerrel
vannak felszerelve, amely érzékeli, ha
a záródás során valamilyen akadály kerül
az üveg útjába, és ilyen esetben az
érzékelő azonnal megállítja a mozgást,
és visszafelé mozgatja az üveget.
Ez a rendszer különösen hasznos, amikor
pl. gyermekek véletlenül működtetik
az ablakmozgatást, ezen kívül (egyes
változatoknál/piacokon) lehetővé teszi
az ablakok nyitását/zárását a távirányítóval,
a gépkocsi elhagyásakor."

Lehet, hogy az enyémben ez nincs?!?
droberto2012-03-18 08:57:50 // 310
Hmmm! Ez érdekes gondolat...
Ha már itt tartunk, nekem a becsípődésgátlót sem sikerült előcsalogatnom!
A könyve valami gumitömítésbe épített becsípődésgátlóról ír, mellyel akadály esetén visszafordul az üveg.
Tudomásom szerint a vezérlő az áramot figyeli!
Nézegettem FES-el is, de az én kezemet úgy oda szorította mint állat!
Akkor az enyém most nem gyerekbarát kivitel? :)
droberto2012-03-18 08:13:50 // 309
Ma majd megnézem én is, de csak így lehet!
Nem tudom minek kell variálni! GRRR!
droberto2012-03-18 07:05:44 // 308
Ohh! Nem értem, hogy ez a mondat miért nem fért bele a 400 oldalas könyvébe.
Illetve az sem értem, hogy akkor az elsők akkor hogyan lesznek automaták dupla érintés nélkül...
droberto2012-03-18 01:40:40 // 307
Majd' el felejtettem:

Az ablakemelő lelkivilágával kapcsolatban, a hátsók miként automatizálhatók? Az elsők is érdekesen válnak azzá. Ha jól érzékeltem akkor, ha erősen meghúzom, vagy lenyomom a gombot, akkor lesznek önműködők.
Tudomásom szerint mind a négy automata...
Tévedek?
droberto2012-03-18 00:26:31 // 306
Sikerült meggyógyítanom, a betegeskedő, a jobb oldali, hátsó utastér világítás kapcsolóját!
A hiba oka, csúnya kontakthiba volt a panelen!
droberto2012-03-18 00:23:30 // 305
Új típus született:
Alfa Romeo 159 Crosswagon :)
droberto2012-03-17 22:43:27 // 304
Neked már felköltözött a motortérbe!
droberto2012-03-17 22:42:47 // 303
Ez az új generációs DPF!
droberto2012-03-13 19:10:15 // 302
Akkor jól odacsavarozta Luigi! :)
droberto2012-03-13 11:33:15 // 301
Nektek is ilyen nehezen csukódik a hátsó üléstámla rendesen (a piros csík eltűnéséig) a helyére. Nálam úgy rendesen meg kell lódítani...
Lehet be kéne állítanom?!?
droberto2012-03-12 22:10:52 // 300
Akkor kerstek a polcon, egy 159 utótagú rendszámot...
droberto2012-03-12 21:44:29 // 299
Bocsánat a fukarkodásért: R pozitív
droberto2012-03-12 21:42:59 // 298
Hát igen, a recesszió óta megrekedt új autó eladások, megakasztották a rendszámok pörgését is!
Pörgött a H I J, a K már beakadt, az L meg tetű lassan ment át most az M-be!
Te mit fizettél a 159-es utótagért?
droberto2012-03-12 21:36:09 // 297
Nem-nem! Az nem a Mi autónk! :) Családi összeröffenés volt, és az nagybátyám vasa! Egyébként az is Wagon csak nem sport, hanem csak R. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.