Fórum >> Típusok >> 159

droberto2013-03-19 22:53:08 // 2596
Piritu, kattints az üzenetem előzményére. Ott Csabiii159 jól összefoglalta a fékkérdést. :)
droberto2013-03-19 22:43:15 // 2595
Nedves volt az út. 50-60 lehetett max.
Egyszerűen nem volt vízen tapadása a Sottozeronak. Ezt egyébként a tesztek is visszaigazolták.
droberto2013-03-19 22:34:04 // 2594
Neked már a módosított fixnyerges, négydugattyús féked van.
droberto2013-03-19 22:32:11 // 2593
Akarom mondani március végéig. :)
Egyébként tényleg repül az idő. :)
droberto2013-03-19 22:31:01 // 2592
De, ezt mondom! Káros szenvedély. :( És még ráadásul városban is volt.
Fentről jöttem, (menetirány szerint) jobbra kis ívben mentem.

Ennél a pontnál tudatosult bennem, hogy mennie kell a Pirellinek.
droberto2013-03-19 22:25:51 // 2591
Ahogy nézem márciusig nem kell kereket cserélnünk:

:(
Jó éjt!
droberto2013-03-19 22:19:39 // 2590
Jut eszembe, a legjobb példám: Pirelli Sottozero-val egy 90°-os vizes kanyarban simán elment a hátulja. Nem is kellet hozzá terhelésváltás, kanyarodtam és csak elment. (Jók a lengéscsillapítóim, mielőtt ebbe kötnétek bele.)
droberto2013-03-19 22:11:45 // 2589
Nem kapcsol be? Akkor mi tényleg máshogyan vezetünk. Nekem városban is simán bekapcsol (mióta prémium gumim van ritkábban).
"Mentél már annyit gyorsan közben sok fékkel úgy hogy elmelegedett a féked és hiába nyomtad nem bírtál megállni hiába az 5 csillagos gumid?" - Nem, mert notórius fékmániákus vagyok! A bringán is most cserélem a 160-as tárcsákat 223 mm-esekre. :)
"ki beszélt kínai gumikról?" - Már vagy 3 napja erről beszélünk. ;)
droberto2013-03-19 22:03:34 // 2588
A legtöbb kikerülésből származó baleset ezért következik be.
droberto2013-03-19 22:02:20 // 2587
Uraim! Nem az alfáról beszélek! A 159-nek üdítően jó futóműve van!
droberto2013-03-19 21:55:10 // 2586
Erhard neked nem volt olyan, hogy gumit cseréltél és érezhetően máskor kapcsolt az ABS? (Amikor megvettem a Pirelli P6000-eket azok katasztrófálisak voltak fényes aszflaton. A Continál fedig előbb a kaszni hajlott meg és csak utána jött az ABS.)
Vagy olyan, hogy kigyorsításkor előbb pörgette a kerekeket pl. vízes úton?
Vagy esetleg olyan, hogy havon felmentél az emelkedőn a másikkal meg nem?
Én ezt már a TOP3-as vs. középkategóriás gumiknál is igen éreztem, mit szólnánk egy Távol keleti homokozó szegélynek se való gumiabroncsnak csúfolt akármihez?
Persze lehet csak velem van a baj....
Megnézheti pl. mindenki, hogy pl. a Chengshan CSR66, milyen teljesítményt nyújt pl. vízen.
Szóval SZVSZ (és más szerint is), mindenki óvakodjon a kínai gumiktól.
droberto2013-03-19 21:39:34 // 2585
Meg a kikerülési manővernél amikor nem megy el a hátulja...
droberto2013-03-19 21:13:02 // 2584
Én nem azért vettem Alfát, hogy egyenesben száguldozzak. Igazából a fakabátok miatt nem is lehet. Nekem kanyargós utakon "borul el az agyam". :) No, meg persze a féktáv vétel a másik mániám. :)
droberto2013-03-19 20:45:24 // 2583
Teljesen egyetértek.
Kivéve a "beszélni a gumissal" részt. Felénk sajnos azt mondják, ami nekik jó.
droberto2013-03-19 20:41:55 // 2582
Úgy mérd a gyertyákat, hogy a mérési láncba benne legyen a kábel is. Ha jól emlékszem volt már kábel gondja egy Cartársnak. (Talán Tozo-nak.)
droberto2013-03-19 20:38:57 // 2581
Már többször mondtam, hogy az ADAC gumitesztjei a legátfogóbbak. Lehet, hogy a németeknek kicsit maguk felé hajlik a kezük, de pl. téli17"-ba is a Francia Michelint hozták ki a legjobbnak (persze szorosan a nyomában a Conti).
droberto2013-03-19 20:35:21 // 2580
"nem feltétlenül érzem szükségességét egy versenygumi szettnek." - SZVSZ aki sportos vagy prémium autót vesz, az gumiból ennek megfelelőt, vagy legalább középkategóriásat vegyen. Nem egy 1100 kilós, 90 Le-ős Swiftről beszélünk amivel "lehet" próbálkozni.
droberto2013-03-19 16:28:50 // 2579
A ti kint nézelődjél. Pl preisroboter. 30-40%-kal olcsóbb.
droberto2013-03-19 16:27:18 // 2578
Megt lehet tudni, hogy milyen gumi volt a kollégádnak?
Szerintem pedig a Rosso pont egy kaka típus!
Majd egy találkozón viszlek egy kört, és meglátod miről beszélek.
A mekkora felnid van?
droberto2013-03-19 16:21:36 // 2577
A példád, szerintem teljesen rossz.
Úgy látom felesleges győzködnünk egymást. :)
Túl messze vannak az elképzeléseink.
Próbáld ki majd meglátod!
Azért még ezt elmondom, (hátha megérted, hogy miről is beszülünk):
Én lekopott Conti CWC TS800 után mentem a Haidánál jóval elismertebb zsírúj! Kingstarral, és kanyarokban mindig meglepődtem, hogy milyen hamar elértem a csúszáshatárt. Zajos, darabos, tapadni nem képes fostaliska volt. Esőben pedig hálálos is. Hozzáteszem szeretem a határokat mindig megismerni, hogy később tudjam meddig ér a takaró. :)
SZVSZ inkább vegyék középkategóriás márkájú gumit, ha már a prémiumra sajnálod a pénzt. Ezek közül kapod meg a legjobb biztonság/ár aranyú köpenyeket.
droberto2013-03-19 16:10:20 // 2576
Nem vagy maradi! :)
droberto2013-03-18 22:41:46 // 2575
Nekem még nem volt gondom vele.
Biztos lesz ki segít.
Egyébként meg olvass vissza kb. 2010-től! ;)
droberto2013-03-18 22:38:35 // 2574
Még én se jártam utána!
Azt mondják a nyelvek, hogy nagy hajcihő...
A 8V-s szívosor más ott ha jól emlékszem nincs áramláskorlátozó (értsd.: pillangószelep, vagy itteni nevén lapátkák)
Az EGR szelep előtt/alatt van. Rudas mechanizmus működteti. FES-el tesztelhető pl.
Ahogy itt olvasom, inkább a 2007 előttiekkel van a gond...
droberto2013-03-18 20:48:24 // 2573
Lesz-lesz! :)
Hamarosan jelentkezem!
Kis türelmet....
droberto2013-03-18 20:45:46 // 2572
Menni fognak ezek annyit hallod!
A titka mindennek a megfelelő olaj és a szűrők.
Valószínű hogy ehhez kell egy turbó, egy befecs. rendszer felújítás, egy új DPF és néhány EGR. :)))
droberto2013-03-18 19:44:10 // 2571
Ha mozgókúpos csavarra gondolsz, akkor ez a 2 mm átmérőben nem akadály. :)
droberto2013-03-18 11:01:33 // 2570
Nem rosszak a kínai gumik, csak 40 m-es fékút helyett 50 m kell nekik.
Az aquaplaning-ot meg már ne is említsük.
droberto2013-03-17 20:26:29 // 2569
Egy újabb típushiba kipipálva. :)
Grat. a javításhoz!
droberto2013-03-17 20:03:28 // 2568
Ennél azért velősebb, humorosabb véleményed szokott lenni! :)))
droberto2013-03-17 18:58:01 // 2567
Én nem kísérleteznék vele...
droberto2013-03-17 18:55:41 // 2566
Miért drága?
Két palack 14.500,-
:)
droberto2013-03-17 18:52:58 // 2565
Úgy látom a hűtéssel nem volt gondja. :)
Viccet félretéve, szar lehetett egy kocsiban dekkolni, még ha az egy ilyen szerethető gyönyörűség is legyen.
droberto2013-03-17 14:41:06 // 2564
Vagy... lefújnám fóliával. :)
Nem vicc, most láttam ezt.
2x400 ml 12-14k HUF
Van több színben is és van átlátszó is! :)
droberto2013-03-17 12:44:03 // 2563
Nem tudom, hogy gyárilag milyen a bevonat, de ha nem tetszik én festeném. :)
droberto2013-03-16 21:52:31 // 2562
Kalandos út. Többször gondoltam rád.
A tömegközlekedés jó ötlet volt.
Mennyi gázolaj maradt a verdában?
droberto2013-03-16 12:40:11 // 2561
Nyilván valóan el vagyunk maradva a gépparkot illetően.
Viszont a kialakult helyzet egy extrém több tíz évente előforduló eset.
Valamennyivel több tolóra és maróra lenne szükség. SZVSZ alapvetően az ilyen helyzetekben inkább a lehívható gépek számát kéne növelni.
droberto2013-03-16 10:01:21 // 2560
Áhhh, ti a tetősínről diskuráltok... :)
Én inkább festeném. ;) Kivitelezhetőbb mint a fóliázás.
droberto2013-03-16 09:59:19 // 2559
Igazad lehet. :)
droberto2013-03-16 09:56:36 // 2558
Ezt fejtsd ki, mert nem értem mire gondolsz.
A kereszttartó van alumíniumból az összekötő az acél, a burkolata pedig műanyag.
droberto2013-03-15 21:48:31 // 2557
Ez a kép adja meg a választ arra is, hogy a nyugati, pályás vasak miért oxidálódnak társaiknál sokkal rohamosabban.
droberto2013-03-15 21:45:47 // 2556
Beálljak én is a sorba?

:)))
droberto2013-03-15 21:39:21 // 2555
Te is megkaptad a Pintér Sanyi SMS-ét? :)))
droberto2013-03-15 20:44:35 // 2554
Ma én is gondoltam rá!
Sajnos egy munkatársam is Oroszlányban ragadt. Egész héten fent volt és most jött volna haza a családjához. :(
Legalább nem az utakon vesztegel...
droberto2013-03-15 20:42:18 // 2553
Egyébként baró a verda, legalább annyira mint az Alfa159 cartársunké. :)
droberto2013-03-15 20:41:06 // 2552
Unokatesóm a közútnál dolgozik. :)
Már ezer éve könyörögtem neki, hogy egyszer szóljon amikor komoly a helyzet. Hát most volt mindenben részünk. :)
Csak az volt a bajom, hogy a hómaró előttünk ment nem sokkal és az útvonal végére előztük meg. :( ...de így is kellet gépészkedni rendesen (3/4-ig volt a puttony).
droberto2013-03-15 18:37:32 // 2551
Valószínűleg a főutakat sózták...
Az autó amit mutattam tegnap kora délután óta, amióta leesett a hó folyamatosan mozgásban van.
Persze lehetne hatékonyabb a tisztítás, de ilyenkor mindenki egyből okos lesz.
droberto2013-03-15 18:31:01 // 2550
Részvét, mielőbbi jobbulást!
(Az okokat, majd publikáld légyszíves.)
droberto2013-03-15 18:28:28 // 2549
Főleg az 50! éves hómaró! :)
droberto2013-03-15 18:27:29 // 2548
A sónak nincs semmi értelme, ha száraz az útburkolat. Mire leesett volna a hó, a szél elfújta volna a sót.
"kis sem kellett volna menni az utakra nekik, holnap után 14 fok lesz...az ingyé van" - Utazásom alatt ez is felmerült volna mint lehetőség. (Na akkor szabadalt volna el a pokol....)
Egyébként meg tök mindegy, annyi idióta van az utakon, hogy így is hamar összejön egy nagyobb torlódás. A száraz részen mennek 90-el, aztán rámennek a hóátfúvásos részre ami megdobja őket, elszállnak, aztán még ők duzzognak.
A másik, meg, hogy a média világosan elmondta, hogy csak az keljen útra, akinek tényleg fontos. Egy srác, aki berakta a Bravo-ját az árokba, azt felelte arra a kérdésre, hogy miért kelt útra: Csak meg akartam nézni a barátaimat. No Comment!
(Holnap én is Pestre akartam menni.)
droberto2013-03-15 18:03:31 // 2547
Az imént jöttem haza. Egy a sokat szidott "Közútkezelő Kht." autóján töltöttem 4 órát. Az munkagép amin ültem, délelőtt 9 óta (16 óráig) már 350 km-t tett meg egy 35!km-es szakaszon 6-os főúton. Tudom, hogy vannak a rendszerrel problémák, de mindenki elhiheti nekem, hogy ezek a srácok minden megtesznek az utak tisztításáért. A pénz kevés, a géppark gyér, meg olyan-amilyen, de ilyenkor minden mozgósítható autót bevetnek. Sőt még a helyi vállalkozók is besegítenek a takarításba a nehézgépeikkel.
Nyilván először a főutakat takarítják, és utána mennek a kisebb, két-, három számjegyű utakra.
A fő problémát felénk nem a lehulló hó okozza, hanem az orkán erejű szél. Ergo hiába tolják le az utat, 1 óra múlva szinte ugyanolyan lesz. Váltakozva vannak már felszáradt-, és fél méteres hóval borított szakaszok.
Egyébként baromi komoly élmény volt a takarítás, egy egy nagyobb hódűnénél kell ám kapaszkodni a kormányba, hogy a bő 25 t-ás vasat ne húzza be a hókupac az útpadkára.
Teszek be néhány képet, hogy ízelítőt kapjatok a kis kalandomból: :)
(Helyenként 2-3 m magas hófalat hordott össze a szél.)



A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.