droberto2013-03-19 22:53:08 // 2596
Piritu, kattints az üzenetem előzményére. Ott Csabiii159 jól összefoglalta a fékkérdést. :)
droberto2013-03-19 22:43:15 // 2595
Nedves volt az út. 50-60 lehetett max.
Egyszerűen nem volt vízen tapadása a Sottozeronak. Ezt egyébként a tesztek is visszaigazolták.
Egyszerűen nem volt vízen tapadása a Sottozeronak. Ezt egyébként a tesztek is visszaigazolták.
droberto2013-03-19 22:34:04 // 2594
Neked már a módosított fixnyerges, négydugattyús féked van.
droberto2013-03-19 22:32:11 // 2593
Akarom mondani március végéig. :)
Egyébként tényleg repül az idő. :)
Egyébként tényleg repül az idő. :)
droberto2013-03-19 22:31:01 // 2592
droberto2013-03-19 22:25:51 // 2591
droberto2013-03-19 22:19:39 // 2590
Jut eszembe, a legjobb példám: Pirelli Sottozero-val egy 90°-os vizes kanyarban simán elment a hátulja. Nem is kellet hozzá terhelésváltás, kanyarodtam és csak elment. (Jók a lengéscsillapítóim, mielőtt ebbe kötnétek bele.)
droberto2013-03-19 22:11:45 // 2589
Nem kapcsol be? Akkor mi tényleg máshogyan vezetünk. Nekem városban is simán bekapcsol (mióta prémium gumim van ritkábban).
"Mentél már annyit gyorsan közben sok fékkel úgy hogy elmelegedett a féked és hiába nyomtad nem bírtál megállni hiába az 5 csillagos gumid?" - Nem, mert notórius fékmániákus vagyok! A bringán is most cserélem a 160-as tárcsákat 223 mm-esekre. :)
"ki beszélt kínai gumikról?" - Már vagy 3 napja erről beszélünk. ;)
"Mentél már annyit gyorsan közben sok fékkel úgy hogy elmelegedett a féked és hiába nyomtad nem bírtál megállni hiába az 5 csillagos gumid?" - Nem, mert notórius fékmániákus vagyok! A bringán is most cserélem a 160-as tárcsákat 223 mm-esekre. :)
"ki beszélt kínai gumikról?" - Már vagy 3 napja erről beszélünk. ;)
droberto2013-03-19 22:03:34 // 2588
A legtöbb kikerülésből származó baleset ezért következik be.
droberto2013-03-19 22:02:20 // 2587
Uraim! Nem az alfáról beszélek! A 159-nek üdítően jó futóműve van!
droberto2013-03-19 21:55:10 // 2586
Erhard neked nem volt olyan, hogy gumit cseréltél és érezhetően máskor kapcsolt az ABS? (Amikor megvettem a Pirelli P6000-eket azok katasztrófálisak voltak fényes aszflaton. A Continál fedig előbb a kaszni hajlott meg és csak utána jött az ABS.)
Vagy olyan, hogy kigyorsításkor előbb pörgette a kerekeket pl. vízes úton?
Vagy esetleg olyan, hogy havon felmentél az emelkedőn a másikkal meg nem?
Én ezt már a TOP3-as vs. középkategóriás gumiknál is igen éreztem, mit szólnánk egy Távol keleti homokozó szegélynek se való gumiabroncsnak csúfolt akármihez?
Persze lehet csak velem van a baj....
Megnézheti pl. mindenki, hogy pl. a Chengshan CSR66, milyen teljesítményt nyújt pl. vízen.
Szóval SZVSZ (és más szerint is), mindenki óvakodjon a kínai gumiktól.
Vagy olyan, hogy kigyorsításkor előbb pörgette a kerekeket pl. vízes úton?
Vagy esetleg olyan, hogy havon felmentél az emelkedőn a másikkal meg nem?
Én ezt már a TOP3-as vs. középkategóriás gumiknál is igen éreztem, mit szólnánk egy Távol keleti homokozó szegélynek se való gumiabroncsnak csúfolt akármihez?
Persze lehet csak velem van a baj....
Megnézheti pl. mindenki, hogy pl. a Chengshan CSR66, milyen teljesítményt nyújt pl. vízen.
Szóval SZVSZ (és más szerint is), mindenki óvakodjon a kínai gumiktól.
droberto2013-03-19 21:39:34 // 2585
Meg a kikerülési manővernél amikor nem megy el a hátulja...
droberto2013-03-19 21:13:02 // 2584
Én nem azért vettem Alfát, hogy egyenesben száguldozzak. Igazából a fakabátok miatt nem is lehet. Nekem kanyargós utakon "borul el az agyam". :) No, meg persze a féktáv vétel a másik mániám. :)
droberto2013-03-19 20:45:24 // 2583
Teljesen egyetértek.
Kivéve a "beszélni a gumissal" részt. Felénk sajnos azt mondják, ami nekik jó.
Kivéve a "beszélni a gumissal" részt. Felénk sajnos azt mondják, ami nekik jó.
droberto2013-03-19 20:41:55 // 2582
Úgy mérd a gyertyákat, hogy a mérési láncba benne legyen a kábel is. Ha jól emlékszem volt már kábel gondja egy Cartársnak. (Talán Tozo-nak.)
droberto2013-03-19 20:38:57 // 2581
Már többször mondtam, hogy az ADAC gumitesztjei a legátfogóbbak. Lehet, hogy a németeknek kicsit maguk felé hajlik a kezük, de pl. téli17"-ba is a Francia Michelint hozták ki a legjobbnak (persze szorosan a nyomában a Conti).
droberto2013-03-19 20:35:21 // 2580
"nem feltétlenül érzem szükségességét egy versenygumi szettnek." - SZVSZ aki sportos vagy prémium autót vesz, az gumiból ennek megfelelőt, vagy legalább középkategóriásat vegyen. Nem egy 1100 kilós, 90 Le-ős Swiftről beszélünk amivel "lehet" próbálkozni.
droberto2013-03-19 16:28:50 // 2579
A ti kint nézelődjél. Pl preisroboter. 30-40%-kal olcsóbb.
droberto2013-03-19 16:27:18 // 2578
Megt lehet tudni, hogy milyen gumi volt a kollégádnak?
Szerintem pedig a Rosso pont egy kaka típus!
Majd egy találkozón viszlek egy kört, és meglátod miről beszélek.
A mekkora felnid van?
Szerintem pedig a Rosso pont egy kaka típus!
Majd egy találkozón viszlek egy kört, és meglátod miről beszélek.
A mekkora felnid van?
droberto2013-03-19 16:21:36 // 2577
A példád, szerintem teljesen rossz.
Úgy látom felesleges győzködnünk egymást. :)
Túl messze vannak az elképzeléseink.
Próbáld ki majd meglátod!
Azért még ezt elmondom, (hátha megérted, hogy miről is beszülünk):
Én lekopott Conti CWC TS800 után mentem a Haidánál jóval elismertebb zsírúj! Kingstarral, és kanyarokban mindig meglepődtem, hogy milyen hamar elértem a csúszáshatárt. Zajos, darabos, tapadni nem képes fostaliska volt. Esőben pedig hálálos is. Hozzáteszem szeretem a határokat mindig megismerni, hogy később tudjam meddig ér a takaró. :)
SZVSZ inkább vegyék középkategóriás márkájú gumit, ha már a prémiumra sajnálod a pénzt. Ezek közül kapod meg a legjobb biztonság/ár aranyú köpenyeket.
Úgy látom felesleges győzködnünk egymást. :)
Túl messze vannak az elképzeléseink.
Próbáld ki majd meglátod!
Azért még ezt elmondom, (hátha megérted, hogy miről is beszülünk):
Én lekopott Conti CWC TS800 után mentem a Haidánál jóval elismertebb zsírúj! Kingstarral, és kanyarokban mindig meglepődtem, hogy milyen hamar elértem a csúszáshatárt. Zajos, darabos, tapadni nem képes fostaliska volt. Esőben pedig hálálos is. Hozzáteszem szeretem a határokat mindig megismerni, hogy később tudjam meddig ér a takaró. :)
SZVSZ inkább vegyék középkategóriás márkájú gumit, ha már a prémiumra sajnálod a pénzt. Ezek közül kapod meg a legjobb biztonság/ár aranyú köpenyeket.
droberto2013-03-18 22:41:46 // 2575
Nekem még nem volt gondom vele.
Biztos lesz ki segít.
Egyébként meg olvass vissza kb. 2010-től! ;)
Biztos lesz ki segít.
Egyébként meg olvass vissza kb. 2010-től! ;)
droberto2013-03-18 22:38:35 // 2574
Még én se jártam utána!
Azt mondják a nyelvek, hogy nagy hajcihő...
A 8V-s szívosor más ott ha jól emlékszem nincs áramláskorlátozó (értsd.: pillangószelep, vagy itteni nevén lapátkák)
Az EGR szelep előtt/alatt van. Rudas mechanizmus működteti. FES-el tesztelhető pl.
Ahogy itt olvasom, inkább a 2007 előttiekkel van a gond...
Azt mondják a nyelvek, hogy nagy hajcihő...
A 8V-s szívosor más ott ha jól emlékszem nincs áramláskorlátozó (értsd.: pillangószelep, vagy itteni nevén lapátkák)
Az EGR szelep előtt/alatt van. Rudas mechanizmus működteti. FES-el tesztelhető pl.
Ahogy itt olvasom, inkább a 2007 előttiekkel van a gond...
droberto2013-03-18 20:48:24 // 2573
Lesz-lesz! :)
Hamarosan jelentkezem!
Kis türelmet....
Hamarosan jelentkezem!
Kis türelmet....
droberto2013-03-18 20:45:46 // 2572
Menni fognak ezek annyit hallod!
A titka mindennek a megfelelő olaj és a szűrők.
Valószínű hogy ehhez kell egy turbó, egy befecs. rendszer felújítás, egy új DPF és néhány EGR. :)))
A titka mindennek a megfelelő olaj és a szűrők.
Valószínű hogy ehhez kell egy turbó, egy befecs. rendszer felújítás, egy új DPF és néhány EGR. :)))
droberto2013-03-18 19:44:10 // 2571
Ha mozgókúpos csavarra gondolsz, akkor ez a 2 mm átmérőben nem akadály. :)
droberto2013-03-18 11:01:33 // 2570
Nem rosszak a kínai gumik, csak 40 m-es fékút helyett 50 m kell nekik.
Az aquaplaning-ot meg már ne is említsük.
Az aquaplaning-ot meg már ne is említsük.
droberto2013-03-17 20:26:29 // 2569
Egy újabb típushiba kipipálva. :)
Grat. a javításhoz!
Grat. a javításhoz!
droberto2013-03-17 20:03:28 // 2568
Ennél azért velősebb, humorosabb véleményed szokott lenni! :)))
droberto2013-03-17 18:58:01 // 2567
Én nem kísérleteznék vele...
droberto2013-03-17 18:55:41 // 2566
droberto2013-03-17 18:52:58 // 2565
Úgy látom a hűtéssel nem volt gondja. :)
Viccet félretéve, szar lehetett egy kocsiban dekkolni, még ha az egy ilyen szerethető gyönyörűség is legyen.
Viccet félretéve, szar lehetett egy kocsiban dekkolni, még ha az egy ilyen szerethető gyönyörűség is legyen.
droberto2013-03-17 14:41:06 // 2564
Vagy... lefújnám fóliával. :)
Nem vicc, most láttam ezt.
2x400 ml 12-14k HUF
Van több színben is és van átlátszó is! :)
Nem vicc, most láttam ezt.
2x400 ml 12-14k HUF
Van több színben is és van átlátszó is! :)
droberto2013-03-17 12:44:03 // 2563
Nem tudom, hogy gyárilag milyen a bevonat, de ha nem tetszik én festeném. :)
droberto2013-03-16 21:52:31 // 2562
Kalandos út. Többször gondoltam rád.
A tömegközlekedés jó ötlet volt.
Mennyi gázolaj maradt a verdában?
A tömegközlekedés jó ötlet volt.
Mennyi gázolaj maradt a verdában?
droberto2013-03-16 12:40:11 // 2561
Nyilván valóan el vagyunk maradva a gépparkot illetően.
Viszont a kialakult helyzet egy extrém több tíz évente előforduló eset.
Valamennyivel több tolóra és maróra lenne szükség. SZVSZ alapvetően az ilyen helyzetekben inkább a lehívható gépek számát kéne növelni.
Viszont a kialakult helyzet egy extrém több tíz évente előforduló eset.
Valamennyivel több tolóra és maróra lenne szükség. SZVSZ alapvetően az ilyen helyzetekben inkább a lehívható gépek számát kéne növelni.
droberto2013-03-16 10:01:21 // 2560
Áhhh, ti a tetősínről diskuráltok... :)
Én inkább festeném. ;) Kivitelezhetőbb mint a fóliázás.
Én inkább festeném. ;) Kivitelezhetőbb mint a fóliázás.
droberto2013-03-16 09:56:36 // 2558
Ezt fejtsd ki, mert nem értem mire gondolsz.
A kereszttartó van alumíniumból az összekötő az acél, a burkolata pedig műanyag.
A kereszttartó van alumíniumból az összekötő az acél, a burkolata pedig műanyag.
droberto2013-03-15 21:48:31 // 2557
Ez a kép adja meg a választ arra is, hogy a nyugati, pályás vasak miért oxidálódnak társaiknál sokkal rohamosabban.
droberto2013-03-15 21:45:47 // 2556
droberto2013-03-15 21:39:21 // 2555
Te is megkaptad a Pintér Sanyi SMS-ét? :)))
droberto2013-03-15 20:44:35 // 2554
Ma én is gondoltam rá!
Sajnos egy munkatársam is Oroszlányban ragadt. Egész héten fent volt és most jött volna haza a családjához. :(
Legalább nem az utakon vesztegel...
Sajnos egy munkatársam is Oroszlányban ragadt. Egész héten fent volt és most jött volna haza a családjához. :(
Legalább nem az utakon vesztegel...
droberto2013-03-15 20:42:18 // 2553
Egyébként baró a verda, legalább annyira mint az Alfa159 cartársunké. :)
droberto2013-03-15 20:41:06 // 2552
Unokatesóm a közútnál dolgozik. :)
Már ezer éve könyörögtem neki, hogy egyszer szóljon amikor komoly a helyzet. Hát most volt mindenben részünk. :)
Csak az volt a bajom, hogy a hómaró előttünk ment nem sokkal és az útvonal végére előztük meg. :( ...de így is kellet gépészkedni rendesen (3/4-ig volt a puttony).
Már ezer éve könyörögtem neki, hogy egyszer szóljon amikor komoly a helyzet. Hát most volt mindenben részünk. :)
Csak az volt a bajom, hogy a hómaró előttünk ment nem sokkal és az útvonal végére előztük meg. :( ...de így is kellet gépészkedni rendesen (3/4-ig volt a puttony).
droberto2013-03-15 18:37:32 // 2551
Valószínűleg a főutakat sózták...
Az autó amit mutattam tegnap kora délután óta, amióta leesett a hó folyamatosan mozgásban van.
Persze lehetne hatékonyabb a tisztítás, de ilyenkor mindenki egyből okos lesz.
Az autó amit mutattam tegnap kora délután óta, amióta leesett a hó folyamatosan mozgásban van.
Persze lehetne hatékonyabb a tisztítás, de ilyenkor mindenki egyből okos lesz.
droberto2013-03-15 18:31:01 // 2550
Részvét, mielőbbi jobbulást!
(Az okokat, majd publikáld légyszíves.)
(Az okokat, majd publikáld légyszíves.)
droberto2013-03-15 18:28:28 // 2549
Főleg az 50! éves hómaró! :)
droberto2013-03-15 18:27:29 // 2548
A sónak nincs semmi értelme, ha száraz az útburkolat. Mire leesett volna a hó, a szél elfújta volna a sót.
"kis sem kellett volna menni az utakra nekik, holnap után 14 fok lesz...az ingyé van" - Utazásom alatt ez is felmerült volna mint lehetőség. (Na akkor szabadalt volna el a pokol....)
Egyébként meg tök mindegy, annyi idióta van az utakon, hogy így is hamar összejön egy nagyobb torlódás. A száraz részen mennek 90-el, aztán rámennek a hóátfúvásos részre ami megdobja őket, elszállnak, aztán még ők duzzognak.
A másik, meg, hogy a média világosan elmondta, hogy csak az keljen útra, akinek tényleg fontos. Egy srác, aki berakta a Bravo-ját az árokba, azt felelte arra a kérdésre, hogy miért kelt útra: Csak meg akartam nézni a barátaimat. No Comment!
(Holnap én is Pestre akartam menni.)
"kis sem kellett volna menni az utakra nekik, holnap után 14 fok lesz...az ingyé van" - Utazásom alatt ez is felmerült volna mint lehetőség. (Na akkor szabadalt volna el a pokol....)
Egyébként meg tök mindegy, annyi idióta van az utakon, hogy így is hamar összejön egy nagyobb torlódás. A száraz részen mennek 90-el, aztán rámennek a hóátfúvásos részre ami megdobja őket, elszállnak, aztán még ők duzzognak.
A másik, meg, hogy a média világosan elmondta, hogy csak az keljen útra, akinek tényleg fontos. Egy srác, aki berakta a Bravo-ját az árokba, azt felelte arra a kérdésre, hogy miért kelt útra: Csak meg akartam nézni a barátaimat. No Comment!
(Holnap én is Pestre akartam menni.)
droberto2013-03-15 18:03:31 // 2547
Az imént jöttem haza. Egy a sokat szidott "Közútkezelő Kht." autóján töltöttem 4 órát. Az munkagép amin ültem, délelőtt 9 óta (16 óráig) már 350 km-t tett meg egy 35!km-es szakaszon 6-os főúton. Tudom, hogy vannak a rendszerrel problémák, de mindenki elhiheti nekem, hogy ezek a srácok minden megtesznek az utak tisztításáért. A pénz kevés, a géppark gyér, meg olyan-amilyen, de ilyenkor minden mozgósítható autót bevetnek. Sőt még a helyi vállalkozók is besegítenek a takarításba a nehézgépeikkel.
Nyilván először a főutakat takarítják, és utána mennek a kisebb, két-, három számjegyű utakra.
A fő problémát felénk nem a lehulló hó okozza, hanem az orkán erejű szél. Ergo hiába tolják le az utat, 1 óra múlva szinte ugyanolyan lesz. Váltakozva vannak már felszáradt-, és fél méteres hóval borított szakaszok.
Egyébként baromi komoly élmény volt a takarítás, egy egy nagyobb hódűnénél kell ám kapaszkodni a kormányba, hogy a bő 25 t-ás vasat ne húzza be a hókupac az útpadkára.
Teszek be néhány képet, hogy ízelítőt kapjatok a kis kalandomból: :)
(Helyenként 2-3 m magas hófalat hordott össze a szél.)














Nyilván először a főutakat takarítják, és utána mennek a kisebb, két-, három számjegyű utakra.
A fő problémát felénk nem a lehulló hó okozza, hanem az orkán erejű szél. Ergo hiába tolják le az utat, 1 óra múlva szinte ugyanolyan lesz. Váltakozva vannak már felszáradt-, és fél méteres hóval borított szakaszok.
Egyébként baromi komoly élmény volt a takarítás, egy egy nagyobb hódűnénél kell ám kapaszkodni a kormányba, hogy a bő 25 t-ás vasat ne húzza be a hókupac az útpadkára.
Teszek be néhány képet, hogy ízelítőt kapjatok a kis kalandomból: :)
(Helyenként 2-3 m magas hófalat hordott össze a szél.)














A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.