Fórum >> Típusok >> 159

droberto2013-02-24 23:31:28 // 2396
Ez a libafoszöld színű bevonat (amit a lenti képen látsz, és nem is tudtam normálisan kikevertetni festékből) valami korrózióvédelmi bevonat akar lenni. (A nevét elfelejtettem, egyszer olvastam erről. Ha jól emlékszem valamiféle elektrolízissel viszik fel a felületre.) Ez sajnos funkcióját tekintve nem a legszerencsésebb bevonat. Talán még ennél is nagyobb baj a burkolatok nem megfelelő védelme. Pl az első doblemeznél a rugó körül kihagyták. Vagy hátul nem védi semmi (egy vacak miniatűr kavicsfóliát leszámítva) a küszöb alját ahol amúgy a kerék miatt a legsérülékenyebb. Továbbá a hátsó kj. íveknél ez a műanyagszálas paplanos történet lehet, hogy jó zajszigetelő, de magába tartja a vizet, és ezzel segíti a korrózió kialakulását. Továbbá ez a rés:

bevezet minden vizet és sót, szétrohasztva ezzel mindent!

Egyszer elbeszélgetnék a gyár illetékes mérnökével ezekről a problémákról!
droberto2013-02-24 23:15:00 // 2395
A hegesztéstechnológia is hagy némi kívánnivalót maga után:

Aki pl. ennél a varratnál a gépet kezelte, beállította én azonnal kirúgnám.
A bölcsőről nem is beszélve:

Az utolsó afrikai banánszedő dokkmunkás is letakarítja már maga után a salakot!
droberto2013-02-24 23:07:16 // 2394
Köszi a linket!
droberto2013-02-24 23:03:00 // 2393
A bölcsővel és gondolom a komplett hátsó futóművel.
droberto2013-02-24 23:01:40 // 2392
Gusztustalan, felfoghatatlan és felháborító! Ezekkel tudnám jellemezni. Minden kép igazat mond. Ezeken kívül még van néhány "forró pont". (Majd fogok róla írni.)
Egyébként erről nem (csak az autóipar), hanem az agresszív síkosságmentesítő anyagok is tehetnek. Legfőképpen az autópályás harcosok vannak a legnagyobb veszélyben. A városi ingázók pedig viszonylagos biztonságban. A tengerparti cirkálók is súlyozottan ártalmas közegben szaladgálnak!
Mindenki aki több évre tervez javaslom, hogy míg (talán) nem késő, lokalizálja az esetleges korróziót és kezelje le rendesen a karosszériát! Akinek eddig szerencséje volt pedig az pedig preventív jelleggel konzerválja 159-esét!
droberto2013-02-24 19:56:54 // 2391
Szerintem jól érted. :) Ha úgy vágod mint a képen, illetvea kipuffból 25 mm-t vágsz, akkor lesz olyan mint az enyém, ami kb. 30-40 mm-t lóg kijjebb mint a gyári.
Egyébként a csőből emlékeim szerint többet nem nagyon tudsz vágni, mert akkor már a hajlításba vágsz, és akkor függőleges vágásnál bukod a kör keresztmetszetet, s ekkor ha a vég belső kúpjához illesztesz, nem lesz vízszintes a vég.

Ha mindenképp a gyári kilógásra hajtasz a végből vágj vissza többet. :)
Ideteszem amiből én dolgoztam:

Zsolt155 vége. :)
droberto2013-02-24 19:55:18 // 2390
Szerintem jól érted. :) Ha úgy vágod mint a képen, illetvea kipuffból 25 mm-t vágsz, akkor lesz olyan mint az enyém, ami kb. 30-40 mm-t lóg kijjebb mint a gyári.
Egyébként a csőből emlékeim szerint többet nem nagyon tudsz vágni, mert akkor már a hajlításba vágsz, és akkor függőleges vágásnál bukod a kör keresztmetszetet, s ekkor ha a vég belső kúpjához illesztesz, nem lesz vízszintes a vég.

Ha mindenképp a gyári kilógásra hajtasz a végből vágj vissza többet. :)
Ideteszem amiből én dolgoztam:
droberto2013-02-24 14:42:54 // 2389
Kb. így:
droberto2013-02-24 14:36:00 // 2388
Természetesen! :)
droberto2013-02-24 14:35:30 // 2387
Tulajdonképpen így van fent az enyém is (fent két hegesztés + alul egy csavar), csak a gyárinál kijjebb lóg ~30-40 mm-el (az áthatás ugyanúgy benne van).
droberto2013-02-24 12:45:11 // 2386
A krómozottat SZVSZ felejtsd el!
Rozsdamentes (1.4301), vagy inkább saválló legyen.
droberto2013-02-24 11:19:39 // 2384
Anno édesanyámat vágta kupán a Tipo csomagtérfedele. Sebészet lett a vége.
Bár az 15+ év után kezdte magát elhagyni, és csak télen volt vele gond.
droberto2013-02-24 11:07:25 // 2383
Nem, pl. egy hosszabb tengelyű gombát lehetne forgácsolni egy hosszabb rugóval.
Szerintem akinek ez számít az tegyen fel egy ilyet:

:)))
droberto2013-02-24 11:03:40 // 2382
Valamelyik agyoniskolázott barom kitalálta, és ezen lovagol mindegyik paprikajancsi, ahelyett, hogy kicsit átgondolnák, mit is írnak.

"Sokkal szebb ez a kombi, mint amennyire praktikus. Eleve nincs kilincs, fogantyú, kallantyú vagy bármiféle gomb, ami arra utalna, hogy a csomagtartót ki is lehet nyitni. A távirányítóról vagy belül egy gombbal old a retesz, a fedél megemelkedik egy centit. Mivel markolófelület még mindig nincs, a piszkos lemezt kell megfogni, hogy elénk táruljon a 445 liternyi űr. Aztán a kezemet meg beledörgölöm a steppelt kárpitba..." - NO COMMENT!
droberto2013-02-24 10:58:48 // 2381
Ha nagyon zavar, alakíts át a rugós ütközőgombákat, de SZVSZ teljesen felesleges.
droberto2013-02-24 10:57:06 // 2380
Nekem nincs vele semmi bajom. Másfél centibe simán befér az ujjbegy.
Ez az egész csak a sajtó által felfújt baromság. Méghogy piszkos lesz a kezünk, mert nincs kilincs. Miért a kilincs nem piszkolódna?
droberto2013-02-23 18:03:44 // 2379
Egyről beszélünk. Az autónál igen sok a kompromisszum amit le kell küzdeni.
droberto2013-02-23 17:15:56 // 2378
Egy autó sosem lesz megfelelő környezet a hifinek! ;)
Egyesek szerint pedig, a 159-nek kimagasló az akkusztikája és a szigetelése... :)
droberto2013-02-23 17:14:27 // 2377
A gombok nekem nem kellenek.
droberto2013-02-23 17:13:54 // 2376
"Ami funkciókban jó (pl. carPC v. Android), az önmaga nem kimagasló hangban." - Ez az amit észrevettem. Vagy csak az igényeim nagyok....
Konklúzió: ezeket az igényeket akkor egy mirrolink-es fej és egy külső DSP tudja csak kiszolgálni. (Kössz, hogy segítettél. :))
droberto2013-02-23 16:26:33 // 2375
Az a baj, hogy eddig ezt nem találtam meg.
Kritériumaim:

- 2DIN
- android
- mindet megevő és jól működő Parott BT
- 7"-os fejlett kijelző lehetőleg kapacitív
- Levehető előlap
- Tér-idő CPU
- jóféle 24 bit DAC
- min 3 pár 4-5 V-os RCA
- AV bemenet a tolatókamerának
- legyen Pioneer, Alpine, JVC vagy max Kenwood
- 200 alatti ár (persze ez csak vicc)

Ha tudsz linket, jöhet! :)
droberto2013-02-23 16:15:14 // 2374
Vagy marad a Mirrorlink. Úgyis múltkor linkelted a Pio mirrorlinkesét. Ez affélle variamatyiknak való amilyenek mi is vagyunk! :)
JVC KW-NSX700
droberto2013-02-23 15:59:24 // 2373
Tényleg az: Itt már 300k alatt. :)
+ Eisa díjas
+ gyönyörű
+ biztos jó is

- SZVSZ indokolatlanul drága
- nem androidos
- Nem iGo Primos-s
- tér-idő processzor nincs
- nincs levehető előlap
- az RCA "csak" 4V-os

Akkor már inkább JVC KW-AV70BT. Ez is kompromisszumos, de számomra ideálisabb.
Nekem a navi egyébként oda le nem ér meg + 150-200k Ft-ot. Akkor inkább egy android alatt futó iGo, kapacitív kijelzős kínai PND-vel.
droberto2013-02-23 13:29:25 // 2372
Csak ne kéne hozzájuk az tréhh beépítőkeret! :(
droberto2013-02-23 13:20:05 // 2371
Grat hozzá, remélem most már örömöd is leled végre vele! :)
droberto2013-02-23 13:17:55 // 2370
Grat hozzá! Remélem szép lett?
Blog, fotók? :)
Lökösről leszedte a polír a karcokat?
droberto2013-02-21 15:55:34 // 2369
Egy szónak is száz a vége, mindenki azzal irat programot akivel akar és akiben megbízik. Én a Novitecben bízok, és abban, hogy minden tuningnál jobban óvja a részecskeszűrőt.
droberto2013-02-21 14:11:51 // 2368
Azt megnézném, hogy ma MO-n hány olyan Chipmester van, aki valódi optimalizálást készít a motorod állapotához mérten. Mennyien teszik fel padra, veszik figyelembe a motor és a befecskendező rendszer kopását annak egyedi állapotát.
(Nem arról beszélek, hogy te most mennyi többlet teljesítményt, rugalmasságot, gázpedál reakciót vagy fogyasztáscsökkenést kérsz.)
Biztos jó a remap, de nem az amit innen-onnan szednek össze vagy írogatják át az értékeket.
droberto2013-02-21 13:37:50 // 2367
"azt kapod amit" - Amit ehhez a motorhoz fejlesztettek ki. :)
droberto2013-02-21 11:34:53 // 2366
Ez is benne van nyilván, de a germánokból is "szeretik" kiírni!
droberto2013-02-21 07:50:39 // 2365
Már jó néhány helyről hallottam, hogy remap után cseszekedik a DPF!
A tuning mestereknek a koromszűrő a mumusuk. Több ok miatt próbálják rávenni a kuncsaftjaikat az eltávolításra.
droberto2013-02-20 13:00:40 // 2364
Használni nem biztos, hogy használ, de a NT PowerRailV a DPF-re let kifejlesztve. (A turbót is inzultálja, nem csak a befecs. nyomást)
droberto2013-02-20 12:04:12 // 2363
Szerintem nem sok olyan szaki van, aki tud DPF barát progit írni.
droberto2013-02-20 11:59:32 // 2362
Az éleknél kell vigyázni. Az illesztéseknél levő kukacot TILOS dörzsölni! Én egy puha sörtéjű kefét ajánlok, ami leér a textúrák mélyére. Ha koszos a bőr, jól át kell kefélni. Utána mehet egy nedves mikroszálas rongyos tisztítás. Majd az ápolás.
Az Autoglym az erősen ajánlott kategóriába tartozik! :) (Korábban a Sonax nano ápoló habját használtam, ami a AG-hez képest egy szét PR-azot illatos csináld magad vacak. Bár én amúgy se vagyok híve a több az egyben funkciós termékeknek)
droberto2013-02-19 08:05:39 // 2361
Nálam ennyi, és egységes. Úgyhogy gondolom természetes. (Már tavaly is ilyen volt.)
Egy mérés meg ha jó vagy 0,2!
A különbség nálunk hogy míg én 2k km-t megyek, addig te 20k-t. :) Érdekes....
droberto2013-02-19 08:00:05 // 2359
Nem mondom, hogy állt a víz, de erősen nedves volt.
Alapvetően igazad van, de én azon a távon nem tapasztaltam többletfogyasztást. (Lehet pont a pára miatt)
Majd még figyelem.
droberto2013-02-19 07:56:55 // 2358
A helyedben, mielőtt bármit tennék a repedés pontos okát kutatnám fel. Ennek valami okának kellet legyen.
Egyébként a bontottat választanám, legyen akármilyen jó a javítás/hegesztés technológia, és legyen akármilyen jó is a szaki. SZVSZ a bontott azért is jó, mert nem a hf a gyenge része a JTD-nek.
Nagyon kíváncsi leszek, a repedés okára. Nem hinném, hogy zárvány. Bár a töretből sok minden kiderülhet, illetve meg kéne egy Ultrahang.
droberto2013-02-19 07:48:36 // 2357
Múltkor mikor írtad, erre különösképpen figyeltem. Ugyanaz a gumink van, de nálam hasonlóan jó jött ki (5,6 - Comp szerint), a szokásos 70 km-es távon mint szárazon. Talán inkább a pára? Bár a magasabb páratartalomkor inkább jobbnak kéne kijönnie...
droberto2013-02-19 07:43:57 // 2356
Városban én is 4-be megyek (a tempomat miatt is).
droberto2013-02-19 07:42:26 // 2355
Tegnap vittem egy tesztkörre egy mókust. Nálam is volt mindkettő. :)
Egyébként én GPS 90-nál már 6-ba szoktam tenni. Nem tesz jót sem az EGR-nek, se a szívósornak/áramláskorlátozónak, se a DPF-nek (talán a kettőstömegűnek sem). Cserébe néha (amikor a becsület úgy kívánja :)) eleresztem. :)
Többen írtátok, hogy 90-100 nál, 5.-ben kevesebbet eszik mint 6.-ban. Én ezt se mondanám. Bár az ellenkezőjében sem vagyok biztos. :)
droberto2013-02-19 07:36:29 // 2354
"stabilan ott tartom" - No ezt tempomat nélkül lehetetlen kivitelezni (szinte még azzal is).
Egyébként ilyen megfigyeléseim nekem is voltak (vannak). Ha jól leforgatom és úgy engedem vissza kevesebbet eszik, mintha hamar elváltogatva érném el az utazósebességet. Viszont ez a a különbség nálam max. csak 1-2 dl.
De! Ebben egyáltalán nem vagyok biztos. Miért? Mert kétszer egymás után nem mentem egy időben, e két módszerrel.
Egy adott útszakasz fogyasztása sok mindentől függ: Az út lejtésétől, gördülési ellenállástól, a levegő hőmérsékletétől, páratartalmától, sűrűségétől, a motor és az üzemanyag hőmérsékletétől, a széltől és az autód pillanatnyi tömegétől. Függ még a guminyomástól is. Télen nálam a 2,7 bar, 1-1,5 hónap alatt lemegy ~2,5 barra. Illetve a legfontosabb (bár még ezt se merem kijelenteni), a részecskeszűrő telítettségétől is függ. Néhány mérésem alapján 10-20%-osan, 1-2 dl-el kevesebbet fal, mint 90-100%-osan. A Fenti okok miatt ezt sem tudom 100% bizonyossággal kijelenteni.
(Illetve pont ezért még ide se írtam le. Illetve csak most is hangosan gondolkodtam.)
droberto2013-02-18 12:26:21 // 2353
Gyerekülésügyben nincs valami nagy egyetértés. :) Pedig engem is érdekelne a téma. :)
A hátul a támlán levő akasztót hívják isofix-nek, vagy van elrejtve ilyen is az ülésben?
droberto2013-02-17 21:22:48 // 2352
Csak nem! :)
Majd minden tagnak kiküldjük a levelet, így az is értesül róla aki ritkábban jár fel az aa-ra és nem olvassa vissza a heti több száz hozzászólást.
droberto2013-02-17 18:59:08 // 2351
Tudom, mivel a módosítás konstans. ;)
A számításod elveszett a hsz-ek közt!
droberto2013-02-17 18:24:02 // 2350
Hűtővízben nem volt olaj?
droberto2013-02-17 18:22:58 // 2349
Pont ezért jönne most ismét! :)
Szívesen látná testvéreit...
droberto2013-02-17 18:22:04 // 2348
Gondolom GPS110?!?
Majd megnézem én is!
droberto2013-02-17 18:21:01 // 2347
Tudom, már én is licitáltam kollégám robogójára! :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.