Tagok >> liusz >> 1750 GT Veloce Mk1 >> Blog
- Típus:1750 GT Veloce Mk1
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1968
- Színe:fenyőzöld AR216
Már egy ideje foglalkoztatott a kérdés, hogy a modern benzin illetve a hengerfej síkolás és főtengely vonalfúrás miatt némileg növelt sűrìtési viszonyhoz jó-e a gyújtás beállítás.
Elterveztem, hogy stopperrel kimegyek a kerekegyházi bekötő útra és utánajárok a dolognak. 4. sebességben 80-tól kb.155-ig, majd kesőbb finomítottam a távon és csak kb.145-ig hajtottam időt mérve teligázzal, persze a tavolság volt mindig ugyanaz. Ez kb. 3000-től 5500 (pontosan nem tudom, de ki lehetne számolni, a légyeg, hogy utcai hasznalathoz ez tűnt jónak. a ford. mérő alábecsül és nagy a hiszterézise is ezert a seb. mérőt használtam és szigorúan alulról közelítve a 80-at, egyebkent 100-nál 100 a valós, 100-130 között pontos, kisebb sebessegnél nagyon alá mutat)
Három mérés után látszott, hogy kicsi a szórás, így folytattam a dolgot. Gyári statikus beállítás szerint mértem hármat. Majd adtam 3-4 fok többlet előgyújtást. Nem csörgött, de .4 mp-cel rosszabb lett a táv ideje. (?!) 18,5-ről 18,9-re romlott egy keveset. Megnéztem volna ugyanennyi utógyújtásal is, de nem járt el alapjáraton, így hagytam a dolgot. A mérés közben a hőmérseklet kb. 24 fokról 30-ra emelkedett, magas volt a páratartalom (éjjel sok eső, utána du.-n zivatarok)
A lényeg, hogy nagy csoda nincs, a gyari beállítás tűnik még mindig a legjobbnak. Most gyári plusz 1 fok előgyújtáson van. Ezzel is mentem egy ellenőrzö kört, rendben van.
Váltó, difi olajszint ellenőrizve, feltöltve szintre.
Általános átvizsgálás.
Cegléden volt dolgom, család nem jött. Naná hogy a gtv előkerült. Amúgy a világ egyik legrosszabb útja. Egyenes, néhol nyomvályús, bitang forgalom még este fél hétkor is. Visszafelé már sikerült kikormolni. Jobban esett volna egy ceredi szerpentinezés, de ez van. Ennek is örülök...
Kmét-Cegléd-Kmét, ~80km.
A nagy kipolírozási láz elérte a gtv-t is. Nincs egy nagyon szép fényezése az autónak, de a lakkozás feldobja. Valószínűleg 2003-ban kapott egy gyors átfestést vagy csak lakkozást az autó a Luzzagonál mielőtt hozzám került. A lakk teljesen karcmentes volt akkoriban ezért gondolom így. Annak ellenére, hogy mindig kézzel mostam, és volt olyan szezon, hogy csak egyszer az évek alatt kicsit megkarcosodott. Miután a fehér és sötétkék Alfáimat is polízoztam következett ez. Volt egy régi bibi is. Mindkét sárvédőre felfúrták az Mk2 oldal indexét, amit jópár éve levettem. A lyukat bezártam, lefestettem. Sajna a kitt megrepedt. Most vettem (2019 októberében) egy újabb fogást rajra. Bázis+lakk megoldással lefestettem helyileg majd összepolíroztam. A jobb oldalon kicsit elkotáztam az összedolgozást és ezért a sárvédő első felét újra kellett lakkozni (2020.04.06). Minden össze lett dolgozva, pöttyözve és vállalható állapotra került. Még a designo di bertone felirat is kapott egy kis felújítást és arany színt. A kék felirat talán egyszer elkeszül. Tető, motorfedél polír még hátra van.
Kiástam a garázs mélyéről és megforrósítottam az olajat. A szokásos Kmét-Kiskőrös útvonalon, pár extra fordulóval az Izsák-Páhi kanyargós szakaszon. Az esemény különlegessége, hogy alfista78rg barátom is egy 1.8 Bertone gt-vel jött. Igaz a két Alfa kupé között 40 év van.
A berlina 1750 első szeriáról származó pajzson egy apró átalakítást kellett csinálni, hogy a helyére kerüljön és így azonos legyen a kupééval. 16 és fél év után ez is elkészült. A lista egyre rövidebb.
Már kétszer nekiestem a dolognak, de a gyenge minőségű 1K-s lakk mindig tönkretette a munkámat. A visszacsiszolás elég melós. Most is 5 óra munkát vett igénybe apránként, vizesen 280-as papírral. Egy hét kiszáradás után szárazon is becsiszoltam. Remelem most rendesen kikeményedik a lakk. Nyáron majd kiderül.
150+ kör, az is lehet 200. 1 tank benzina. 4 megfordulás a vizes pályán. Rengeteg tapasztalat. Naggyon jót tett. Bár mitagadás, benne volt a zabszem azon a bizonyos helyen, hogy ne legyen káresemeny. Szerencsére szinte egyedül voltam, nyugodtan lehetett feszegetni a határokat.
2019-ben kicsit leszorította a V6 a nagy Ő-t. 2000km, ami ennek ellenére egy erősebb év volt. Az autó egyébként ennyire még nem állt össze az utóbbi 16 évben mióta nálam van. Bár egy A4-est tele tudnék írni a hibalistával, amiből csak egy tétel lenne a külső festés.
Nincs jelentősége, elég szép és jó is.
A gumik nagyon kevesek voltak már idén, vizesen nagyon csúsztak. Száraz úton is volt egy eset, amikor három flikk-flakk után tudtam csak összeszedni.
Meglódult a fantáziám, hogy ilyen-olyan futómű feljavítás kellene, de a másik oldalról meg egyszerűek az érvek: ülj modernebb autóba, ha ezt meg azt akarod elérni. Egy 185-ös gumit a 165 helyett, meg a hátulja megültetését azért lehet kipróbálom hamarosan, nehogy egyszer leessek az útról vele. Vívódik bennem a régi elv, hogy maradjon az autó teljesen eredeti, meg a lehetőség, hogy dobjunk az úttartáson egy kicsit. A tuning veszélyes téma, mert soha nincs vége. Legtechnikásabban, legtöbb gépészkedéssel ezt az autót lehet és kell is vezetni az összes között. Egyszerűen csodálatos.
Szezon zárasként kimentem Kakucsra. Esővel kezdtem csúszott betyárul, megforogtam többször. 3 óra körözés után leszáradt a pálya. Aztán a gumit leradíroztam, szárazon fogta. Kicsit megnyugtatott a nap. Tavasszal még kimegyek esőben, megnézem milyen lett a gumi.
2019.07.12-14
Kecskemét-Alfacity, Tatabánya-Esztergom-Hungaroring Classic-Kecskemét
2019.11.21
Kakucsring 150+ kör