liusz - főkép
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-01-03

Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Tiszaalpár-Kiskunfélegyháza-Kecskemét
99km
33229km

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2023-01-03

35km

33130km

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2022-12-21

Kmét-Páhi-Kmét
70km

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2022-12-12

Míg a 159 rekreációs szabadságon volt, a jobb sorsra érdemes 156-ot fogtam be napi használatra. Megérdemelten a hétvégi-túrázós autó kategóriában van már pár éve, de valamivel járni kell. Eső, gyakori hidegindítás, só, nyári sportgumi. Sajnáltam. Szerencsére pár éve mindenre kiterjedő waxolást és üregvédelmet kapott, így nyugodtabb voltam emiatt. Alapos alsómosás után bekerült a garázsba.

550km

203126km

 
>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2022-12-12

Történt, hogy lefutotta az autó a magáét.

A kettőstömegű hirtelen elkezdett zörögni félig benyomott kuplungpedál mellett. Pár száz km alatt rohamosan romlott. Kaptam is gyorsan időpontot a következő hétre. Közben az alkatrészek beszerzésébe kezdtem. Ahogy belemerültem, egyre rázósabb ügynek tűnt a DMF az F40-es váltóhoz. Visszaigazolták, számlát küldtek, de nem jön az alkatrész, majd egy másik helyről sikerült mégis szerezni, de az egy beépített volt, vissza kellett küldeni, két napra rá lett egy jónak mondott új LUK cucc. Valahogy nincs belőle vagy alig van már.

Ezzel egy hét kiesett, majd eszünkbe jutott a szerelővel, hogy a 20 ezret futott kinyomót nem néztük meg (műhiba). Bizony odavan az is, nem is értem miért, de tény, hogy zörgős és a kinyomó felülete égett lett. Talán a torziós lengésektől? Kicsit nehezen tudom magyarázni a dolgot…Egy másik helyről egy másik márkát, Valeot kértem, de csak a doboza volt az, visszacserélték egy Luk-ra, ezzel is végül kiesett egy hét, mert a szerelőnél már logisztikai zavart jelentettem az autómmal.

Ha már ekkora a műtét, nézzünk rá a jobbra teljesen alászedett kerék melletti pici kormánymű kottyanásra is. Elküldtük kormánymű felújításra.

A TMK listámon szereplő kormányszervó nyomócsőből is kapott egy gyárit, mert úgy hallottam azok sem bírják örökké. Nem akartam kísérletezésbe fogni az újrakrimpelt megoldással. A szerelőm figyelmeztetett, hogy ez nem szokott jól elsülni. Logikusnak tartottam, mert ha nem pontosan olyan paraméterű (rugalmassága, átmérője) a gumicső, akkor bizony érthető, hogy előfordulhat a pulzáló kormány esete.

A három éve felrakott (márkásnak látszó) alsó lengőkarok nagy gumiszilentjei is szakadtak voltak már. Nyaralás közben egy meredek emelkedőn tolattam fel, majd indultam előre és koppant valami. Később leszedtem a kereket, nem láttam mást mint ezt, úgyhogy erre fogom. Kicseréltettem mind a két oldalon.

Közben nem tudtam megállni és az első futóműkeretet lefestettem. Előjött belőlem a veterános őrület. Előszőr homokfúvatásban gondolkodtam, aztán rájöttem azzal igaz kevesebb a (rozsdapor) szívás, de nem olyan tartós megoldás (az örökkévalóságra készítem fel?!). Ezek úgyis belülről rohadnak ki, ha a homokkal még az üregbe is befújnak, akkor ott is elkezdődhet a rozsda. Drótkorong, rozsdaátalakító, epoxi, fényes fekete. A 105-ös és a kisfityó ponyvája vörös lett a rozsdaportól, moshatom ki őket. Mindenesetre a futóműkeret vállalható lett. Felfrissítettem az üregvédelmét is.

Nem is számoltam, de vagy 3 hét lett az egész műveletsor.

Másnap felkerültek a téli gumik is.

Kapott egy balos napellenzőt, ami még a nyáron a defekt utáni napokban tört el, hogy jobban érezzem magam. Most, hogy már nincs napsütés ide is eljutottam. Igaz nem lenne baj, ha egy szebbet találnék, mert a fóliás rész kicsit bevörösödött már rajta.

Újra egyben lévőnek érzem, futómű pazar, váltó pompás lett, szépen megy. Egy hónapja az injektorokat is tisztítottam adalékkal, mindegyik fájin lett (nem hittem, hogy működni fog). Kíváncsi vagyok meddig szalad még a kis fehér 159.

285280km

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2022-12-12

Egy éve van már, hogy a rugó darabjait megtaláltam porszívózás közben. Most végre a felvidéki túra előtt beszereltem a bontott cuccot. Közben felfedeztem, hogy az olajtartályból jövő csövet cseszegeti a kuplungpedál minden benyomáskor, már hiányzott is belőle, ezt is orvosoltam. Kapott még egy kis teflonspray kezelést, ne csikorogjon visszaengedéskor. És persze a típushibás kinyomórúd szilentet is rendbe szedtem. Találtam a garázsban 9-es belső átmérőjű PE csövet, azzal vettem ki a rémisztően nagy holtjátékot. Jó lett, hajrá, mehet kanyarvadászatra.

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-11-19

Kmét-majdnem Izsák-Kmét
A 6 és fél liter olaj lassan melegedett ebben a hidegben. Mikor a Nap is eltűnt a felhők miatt már nem volt olyan kellemes az autózas fűtés nélkül. Visszafelé repült. Tetszett a hangja, jól ment.
65km

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2022-11-15

Attila barátunk régóta mondogatja, hogy Felvidéken sok olyan út van amit kedvelni fogunk.

Az idei túrázós szezon vége előtt vettük a bátorságot és megnéztük mi igaz ebből.

A tervezéskor már látszott, hogy ez hosszabb lesz mint amit hétköznap kivitelezni lehetne a korán nyugvó Nap miatt. Lacival találtam meg a közös időpontot, szombatra esett a választás, felvállalva azt is, hogy esetleg vizes lesz az út itt-ott. Alapvetően ez egy felfedező túrának indult.

Reggel mikor 5.30-kor kiálltam az autóval eső fogadott. Most mi van, nem ezt ígérték! Gyorsan ránéztem a radarképre, időjárásjelentésre… Jó lesz, semmi pánik.

Pályán Egerig, második körömnél Balatonnál mire összerázódtunk az autóval újra, összefutottunk Lacival. Hajrá, menjünk tovább. Ózdnál tankolás.

Torna, Szepsi, Szomolnok. Utána Kassabéla felé haladtunk egészen a víztározóig. Nagyon jó a Szomolnok Kassabéla szakasz is, de ez az amivel érdemes rövidíteni a túrát a jövőben, ha szükséges. Sokat vártam a Szomolnok-Krasznahorka hegyi úttól, de sajnos pár kilométer után döcögősre váltott, szerncsére már dolgoznak rajta. Szepesremete, Merény majd a hágón egy gyors ebéd a napsütésben. Nyilas, Veszverés, Csetnek, Jolsva, Lubény. Tankolás Nagyrőcén, vissza Szirk felé, Nyustya, Klenóc. Sötétedésig volt még időnk, így Kriványig mentünk tovább. Dabaron megálltunk uzsonnázni, már éppen sötétedett. Mire kifogytunk az ételből, szóból és kezdett hideg lenni, el is röppent két óra.

Salgótarján, majd tankolás az M0-n. Újra megállapítottuk, hogy megérte a fáradtságot körülnézni a Felvidéken. Nincs párja. Bitang sok kanyar, hullámvasút, gyönyörű vidék, őszi színek, sima utak, amilyennek lennie kell. Közlekedni nem, de autózni pazar. Alig várjuk a tavaszt, hogy újra mehessünk.

Napos idő miatt szinte mindenütt száraz volt az aszfalt, így volt gumicsikorgatás is bőven a hegyekben. Őrület, lesz mire emlékezni.



Feszített volt a program, csak Klenócon és Dabaron az uzsonna előtt jutott eszembe képet készíteni.

956.4km

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-11-03

Fél órára kisütött a Nap. Villámgyorsan kiástam a garázsból, 20km bemelegítés, 20km kergetés. A hang, a gépészkedés, a gázfröccs. Vigyor. Vissza a görgős zsámolyokra, betoltam a helyére.
Kmét-Ágasegyháza-Kmét

 
>> EseményAlfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2022-11-03

Éppen befejeztem a kárelhárítási munkákat. Megjöttek a bontóból a mások számára tűzrevaló kacatok, de én örömmel szereltem fel a gyári hátsó dobbetétet a defekt miatt kilyuggatott helyett. Kapott az autó egy jó motortér szigetelést is. Ja és mankókereket, amit persze soha nem fogok elővenni, legalábbis statisztikai esélye szinte nulla, az utóbbi harminc év tapasztalata alapján ezt tippelem.
Még aznap a családdal indultunk Budapestre és az indítás után furcsa zajokra lettem figyelmes. Ez bizony a kettőstömegű lendkerék. Rövid ideig tartott az öröm.
Információim szerint 160000km autópályás használat során ment bele, a többi 125000km vegyes használatban. A tervezett élettartamot legalább hozta.