liusz - főkép
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2022-08-25

Meghallgattam újra milyen a V6 hangja ahol igazán jól szól.

Kmét-Páhi-Kmét 66km, 200786km

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2022-08-19

A 159 most nem volt jó választás a pár órával korábban felszerelt ideiglenes jobb hátsó gumijával. Megvolt az indok és a V6-tal mentem Füredre. Élmény volt a családdal, csomagokkal megpakolt 159 után a fürge V6. Földvár-Enying között emlékezetes dinamikus autózást hozott az út oda-vissza.

 
>> EseményAlfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2022-08-19

Régi vágyam teljesült. Sikerült a családot elvinnem Székelyföldre. Elég sűrű lett így pár napra, de talán lesz máskor is rá alkalom.

Kmét-Arad-Temesvár-Déva-Vajdahunyad-Magyarpeterd

Tordai-hasadék-Torockó-Torda-Nyárádtő-Ákosfalva-Hármasfalu-Parajd-Korond-Csiba

Madéfalva-Gyergyószentmiklós-Békás-szoros-Gyergyószárhegy-Gyergyószentmiklós-Csiba

Csiba-Szentegyháza-Zetelaka-Madarasi Hargita hegycsúcs-Csiba

Csiba-Csíkszereda-Csíksomlyó-Gyimes-Csíkszereda-Székelyszenttamás-Szováta

Szováta-Parajd-Korond-Szováta-Nyárádszereda-Marosvásárhely-Gyulafehérvár-Popas cu Utilitati Autostrada-Temesrékás-Arad-Kecskemét

1980km



Az utak tényleg kivételesen jók és szépek voltak. Autózás a Sóvárad-Nyárádszereda-Kebeles szakaszon volt a legemlékezetesebb. Csiba-Homoródfürdő is nagyon jó, de napközben nagyobb volt a forgalom, éjjel jobb. Egyetlen rosszabb szakasszal találkoztam, Gyergyószentmiklós- Békás-szoros között eléggé szétfagyott az aszfalt, nagy a forgalom, úgysem lehet tempózni és a környezet is kárpótol.

Emlékezetes volt még valahol az A1-n a három kisebb vízenfutásos esemény odafelé a többszöri felhőszakadás közben a dimbes-dombos részen, egyiknél kisebb bizonytalanságot éreztem, elég óvatos voltam, mi nem kaptuk el a korlátot. Sajnos előttünk voltak, akik nem tudták elkerülni.



Még soha nem kaptam autópályán defektet. Szerencsére egy bő km leállósávon döcögés után pont jött egy pihenő. Volt riadalom éjjel 11-kor hazafelé, mert ez az egyetlen olyan járgányom ami nem cipel pótkereket. Mire kigugliztuk a mikéntet, befutott egy autómentő, megegyezkedtünk, vártunk rá 15 percet míg megvacsorázott a rendőr komáival, két óra múlva úton is voltunk egy ideiglenes gumival. Hajnali négykor nyitottam otthon a kaput.

A defektről még:
Fél perc alatt leeresztett, 30-cal mentem a leállósávban. Ledarálta a lökös sarkát (jobb hátsó) egy tenyérnyi részen, a vasat is megigazította. Ma szereztem rá rendes gumit. Tegnap este a vasat kiigazítottam, kifugáztam, majd rendesen festem. Lököst szakira kell bízzam. Dobbetét kuka.
Pályán megállni, főleg éjjel, szemerkélő esőben, családdal nem opció....

 
>> EseményAlfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2022-07-24

~1800km. Autós szempontból semmi említésre méltó nem történt..

 
>> EgyébAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-07-10

'Driving dog' a kifejezés amit nem ismertem és ami meghozta a sikert.

A gyújtáselosztó körüli vizsgálódásaim eredménye az volt, hogy a tengelykapcsoló alkatrész túlságosan kopott. 2-3 fokot is mozgott, ami a főtengelyen ugye 4-6 fok. Ez nem egészséges. Ez is egy olyan finomság, ahova sok év után jut el az ember, mert az autó jól megy, de valami nem tökéletes és az zavaró. Motor felújítva töviről hegyire, karburátor szintén, de az alapjárat valahogy soha nem volt olyan amilyen lehetne szerintem. Jópár éve a gyújtáselosztó is kapott egy felújítást, a tengely csapágypersely lógása szinte megszűnt, ez nagyjából most is igaz. A megszakító bütykös tengelyének kopása sem tesz jót a pontos gyújtásnak, pláne hogy a négy bütyök különböző kopása a megszakítási pont hengerenkénti sietését/késését is felnagyítja a trigonometria összefüggései szerint. Modern, új elosztót nem akartam rárakni, a felújított JF4 Bosch cuccok sem biztos hogy különbek és nagyon drágák. Így kutakodásba kezdtem. Egy NOS eredeti Bosch, kissé rozsdás felületű tengelykapcsolót (driving dog) tudtam találni. Ezt be is építettem már, várom az alkalmat, hogy kipróbáljam. A bütykös tengely feltételezett bajának megállapítását közvetetten fogom kideríteni. Szereztem egy elektronikus megszakítót. Ennek az a nagy előnye, hogy a tengely lógásából adódó gyújtási időpont hibát csökkenti, illetve a bütykös tengely kopásának hatását majdnem teljesen kiveszi. Második lépésben azt is vizsgálom. Ha érezhető a javulás, akkor jó lenne egy megfelelő Bosch megszakító bütykös tengelyt szerezni/csináltatni.

Folyt. köv.

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-07-09

Szombaton egyedül mentem, 11.30-kor már bent is voltam az öreg járgánnyal. Egész nap duma, autómustra a veterános kartársakkal este nyolcig. Öröm volt, hogy sokaknak még mindig ez az öreg Alfa tetszik a legjobban és rá szavaztak. Köszönöm!

Hazafelé még alkonyatban Kiskőrös-Páhi vonalon autóztam is egyet.

Sajnos valami búg. Jobbra húzom marad, balra menet tompul kb. 60-70 között. Lehúzott ablaknál nem zavaró, hajrá, hadd halljam a nord motorét inkább. Azt hittem a gumi amivel legutóbb már foglalkoztam a bükki kanyarok után, de nem. Másnap felraktam a régi gumiszettet (öreg, kemény, igen csikorog) azzal is megmaradt az enyhe búgás. Ajjaj. Kardán csapágy vagy ami még rosszabb a váltó valamije adhatja a hangot. Sebességfüggő, gázra nem változik, erős fékezésnél mintha erősebb lenne. De miért halkul balra menet? Oldalgyorsulás ennyit számít a csapágynak?! Valószínűleg nem hajtáslánc akkor. Ha nem a gumi, akkor talán kerékcsapágy. Na az is lehet. Valószínűleg valamelyik első és a kisebb külső támasztó csapágy, ha a kanyarra változik a hang. Ez az elméleti tippem. Ilyen téma még eddig nem volt, most ebbe is beletanulok sok vargabetű árán. 30000+km és jópár kanyarvadászat az utóbbi időkben, ennyit bírt valami. Annyira nem csodálkozom rajta…

Kmét-Páhi-Kiskőrös-AC-Kiskőrös-Páhi-Kmét ~180km

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2022-07-08

Fiammal mentünk és megnéztük mi történik pénteken az AC-ben. Laci barátom is hozta két kisebb gyerekét. Fürödtünk, nézegettünk, vásárolgattunk, ettünk. Mi még este meghallgattuk a DJ-ket is.

Odafelé az út rettenet volt 70-80-as tempó az 52-esen, tömött sor, semmi értelme nem volt cikázni. Mégiscsak jobb lett volna Kőrös felé kerülni. Mindegy már, odaértünk kettőre. Közben meg jól lemaradtunk a 200000. km-t megörökítő fényképről, pedig el is próbáltuk, hogyan lehet elkészíteni menet közben.

Kmét-Dföldvár-AC-Solt-Kmét ~180km

 
>> EseményAlfa 156 2.5 V6 // 2022-07-07

2022.07.02 Kmét-Dunaföldvár-Káptalanfüred-Lovas-Balatonfüred 185km

Másnap volt kis időm és körülnéztem a környéken. Amit tavaly hiányoltam, meghallották és elkészült… Zirc-Pénzesgyőr-Bakonybél-Bakonykoppány pompás kis 32 km-es útszakasz lett. 2 oda-visszát le is autóztam. Ez is olyan mint a Ragály-Aggtelek-Szinpetri, de nincs semmivel közelebb Kecskeméthez. 160km

2022.07.05. Balatonfüred-Tótvázsony-Pécsely-Balatonfüred

2022.07.06 Bfüred-Veszpém-Zirc-Nagyesztergár-Dudar-Szápár-Tés-Bakonynána-Alsópere-Olaszfalu-Zirc-2X(Szarvaskút-Bakonykoppány)-Hárskút-Szentgál-Tótvázsony-2X(Pécsely-Dörgicse)-Aszófő-Balatonfüred 260km

Szarvaskő-Bakonybél, Bakonynána-Olaszfalu, Szarvaskút-Hárskút kapott új aszfaltot tavaly óta. Szentgál-Úrkút is vadi új, kétszer is elvétettem miatta a Tótvázsony felé a lehajtást. Innen a kereszteződéstől a 77-ig elég rossz az út (10km), 70-nel mentem. Szentgál után 5km is rosszabb út, de jobb mint a hírhedt Solt-Fülöpszállás, kb. ilyen a Zirc-Nagyesztergár is (5km). A többi mind pompás első osztály. Jó kis autós túrát lehet ezen a vonalon tenni.

Egész jól megismertem az új 205-ös gumit, összebarátkoztunk.

Balatonfüred-Dunaföldvár-Kecskemét 175km

Mindösszesen az egyebekkel 955km

 
>> EseményAlfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-07-04

A minap belemerültem a gugli térképbe és lejátszottam a 2006-os hazautazás útvonalát. Sajnos sok részlet már bizonytalan, de ennyire biztosan emlékszem, most rögzítem: Coventry-Luton-M25-Dover-Calais-Reims-Dijon-Geneva-Lausanne-Arese (Museo Storico Alfa Romeo)-Brescia (Luzzago Srl.)-St. Moritz-Villach-Graz-Veszprém-Budapest-Kecskemét



A bemutatkozó képem a szerpentinnel valahol Brescia és St. Moritz között készülhetett tippem szerint.



~3600km-re emlékszem, szerelés nem volt, csak benzin és olaj kellett

 
>> EseményAlfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2022-06-20

Egynapos villámlátogatásra Balatonfüredre utazott a család. Az 52-es épül-szépül, de miért nem a solti felével kezdték?!

Mostanában számoljuk a fiammal az Alfákat és a Teslákat. Alfa-Tesla 6-8, úgy hogy Káptalanfüred-Felsőörs-Lovas-Csopak-Bfüred felső úton mentünk, mert a parton őrület volt. Ezen a kitérőn Alfa-Tesla 2-1. Tudom nem representatív, de mutatja milyen kevés az Alfa az utakon.

Ma reggel induláskor a számláló meg.. megörökítettem.



Kmét-Dunaföldvár-Simontornya- Káptalanfüred-Felsőörs-Lovas-Csopak-Bfüred-Dunaföldvár-Kmét