Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-02-12

Szóval vettem még egy motoros antennát. Beraktam. Prímán működik.
Már csak egy kapcsoló kell, hogy ne menjen ki állandóan. Ha CD-t hallgatok nem kell.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-02-10

Az első telünk a futómű rendbe hozatalával telt, az idei télen a meghajtás van soron. Első lépcsőben ma felébresztettem a Pókot a téli álomból, majd elgurultunk Várpalotára. A Csörgő autószerviz az alábbiakat cserélte:
- Vezérműszíj, görgővel és feszítővel
- Balanszszíj a feszítőgörgővel
- Hosszbordás szíj a feszítővel
- Vízpumpa
- Szelepfedél tömítés
- Termosztát
- Motorolaj és szűrő

A szakrendelés megvizsgálta az olajfolyások okait is:
- A váltó jobb oldala alatt szivárog. A másik felét tömítettem le anno, ehhez a feléhez szét kell szedni a váltót. Minden valószínűség szerint csereváltó beszerzése lesz az egyszerűbb és a szerelés szempontjából gyorsabb megoldás.
- A motorolaj a váltó/motor találkozásánál jön, ami a balansztengelyek szimmeringjére utal. A javításhoz le kell venni a váltót és ki kell szedni a kuplungot. Az első dolog miatt úgyis le lesz szedve a váltó, viszont ha a kuplungot is kivesszük nem ártana egy újat visszarakni.

Nem egyszerű a feladat...

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-02-06

Már régóta piszkálta a szememet a Pók hátulján lévő antenna. A gyári helyett szerelhette be valaki, valamikor. Mivel általában CD megy, nem kellene oda. Hosszas keresgélés után, tegnap sikerült szert tennem egy motoros antennára. Ma beraktam. Bár ne tettem volna!
A beszereléssel semmi gond sem volt, de a próbajáratás közben - miután kivettem a vezetőhüvelyt, mert a használati első rajza ezt mutatta - kitolta a teljes teleszkópot. Az a padlóra esett. Miközben azon fáradoztam, hogy visszategyem egy rossz mozdulattal sikerült a fogóval elvágnom a kitoló szálat. Innentől teljesen kitolva kicsit "lötyög" az egész, nem feszül össze. Van pár ötletem, de a leginkább egy új teleszkóp kellene.
Szereznem kell még egy kétpólusú csatlakozót és egy kapcsolót, amit a rádió után be tudok kötni, hogy csak akkor menjen ki, ha akarom.
Szóval a történet még folytatódik...

 
>> EgyébAlfa 159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5 // 2011-02-03

Kicsit méricskéltem és az eredményeket összevetettem a korábbiakkal. Az eredmények másodpercben:
-tól, -ig..........156SW........159
0-100...............9,7.............9,5
0-130.............17,1...........16,1
IV 60-100.........6,1.............6,3
V 80-120..........8,4.............8,8
VI 80-120.......11,3...........11,5
VI 80-140.......17,2
III 60-100.............................4,6
0-140................................17,8

==>> Gyakorlatilag ugyan úgy megy a két Vas!

A mérési módszer nagyon egyszerű.
Mindkét Vas km óráját összevetettem GPS-el és úgy találtam, hogy mindkettő kb. egyformán mutat többet, de csak pár km-el. Innentől egyszerűen felvettem videóra az "eseményt" és később, itthon, a videón mértem.
Az eredmény még ha metrológiai szempontból nem is pontos, de összevethető.

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2011-01-28

Ma tűnt fel, hogy a 156-al készült utolsó közös képünkön ugyan az a kardigán van rajtam, mind az első közös képünkön.
Nincsenek véletlenek :-)

 
>> EgyébAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2011-01-27

Lássuk az KMW-012 Alfa Romeo 1,9 M-JET SW eddigi életét számokban a leadáskori, 2011.01.26-i időponttal:
Megtett távolság: 183.805 km
Tankolások száma: 220 db
Menetidő: 2.586,23 óra, ami 107,76 nap
Átlagsebesség: 71 km/óra
Tankolt üzemanyag: 11.528,49 liter
Összes átlagfogyasztás: 6,24 liter/100km
Átlagos eltérés a fedélzetin kijelzett és a tényleges fogyasztás között: -0,94 liter/100km (ennyivel mutat kevesebbet a fedélzeti)
Legkisebb eltérés: -0,04 liter/100km (plusszba sose "csalt")
Legnagyobb eltérés: -3 liter/100km
Átlagos üzemanyagköltség: 19,56 Ft/km

 
>> EseményAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2011-01-26

Ma leadtam a Vasat és olyan hallottam a műszaki átvételt végző szakembertől, hogy majdnem lehidaltam. Miután megkérdeztem, hogy miért írt be alacsony olajszintet anélkül hogy megnézte volna, ezt mondta:
- Ezek a motorok zabálják az olajat, mindig kell bele tölteni.
Úriember módjára közöltem vele, hogy aki ilyet mond, az nem biztos hogy látott már mjetet. Majd mutatom neki, hogy mit mutat a műszerfal kijelzője (maxot), ő csípőből:
- Azok az elektronikák mindig csalnak!
No, erre kihúzattam vele a nívópálcát, ami persze majdnem maxon volt.
Ezek után korrigálta az adatlapot :-)

 
>> EseményAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2011-01-26

Négy együtt töltött év, sok-sok élmény, kaland, száguldás, látnivaló.
Róma, Párizs, Strassbourg, Barcelona, Monaco, Lichenstein, Bologna, Nápoly, Sorrento, Maranello, Velence, München, Lipcse, Prága...
Még egy utolsó kép az eddigi sok-sok ezer után, és mindez már a múlté.
Ma elváltak útjaink.

Remélem jó gazdája lesz.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-01-26

Visszavittem a termosztátot és elkezdtük keresni a megfelelőt. Némi katalógusböngészés után meg is találtuk. A gond csak az volt, hogy a talált katalógusszám volt az általam visszavitt dobozon is. A tartalmat jobban megvizsgálva világosság gyúlt: A dobozban nem az volt, mint aminek lennie kellett volna!!!

Gyors telefon és ki lett cserélve egy olyanra, amiben az is van.

 
>> SzervizAlfa 156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE // 2011-01-25

Ma délelőtt Győrben a Riegler-nél 183.521 km-el és 8 nap híján 4 évvel a háta mögött a KMW012 (vagy KMW-012) rendszámú Alfa 156 SW eredményes műszaki vizsgát tett.
Természetesen csont nélkül.