Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Elkezdtem gyűjtögetni a téli projektekhez az alkatrészeket:
- kicsit újabb biztonsági övek
- tartalék lengőkar hátra
- tartalék gömbfej a lengőkarra
- tömítés a tükrökhöz
Igazából a második képen látható ablaktömítés volt sürgős, mert beázik a Pók. Sajna a bontott, amit Phontól kaptam sincs jobb állapotban, mint az enyém. Újat kell szerezni...
Mivel a tavalyi találkozó nagyon bejött, így az idén is ellátogattunk Szegedre.
A nap 365 km-es úttal indult, ebből 280 autópályán. Az első hosszú autópályázás a hazahozatal óta. Ráadásul a tankban 50% bioetanol és 50% benzin keveréke.
Nagyon jól vizsgázott a Pók.
A találkozó szokás szerint zajlott, kocsimustra, beszélgetés, ebéd, fagyi. Szokás szerint sokan fényképezkedtek a Pókkal, egyet sikerült is elcsípnem (4.kép).
Ami új volt, az a konvoj rendőri felvezetéssel. Jó buli volt.
Kicsit furcsállottam, hogy milyen kevesen vacsoráztak a halászcsárdában. Mindenki elrohant...
Vacsora közben megtörtént a Dolog, eleredt az eső. A Pókot amióta csak nálam van nem érte eső, most kapott rendesen. Vacsora után szakadó esőben, hatalmas csúcsforgalomban vissza a városba, a Tímár panzióba.
Másnap a szokásos kép az üres talihelyről, majd átmentünk a Tisza hídon, amin tavaly nem tudtunk a felújítás miatt.
Hazafelé az autópályát szigorúan elkerülve Baján keresztül jöttünk a Balaton északi csücskét megcélozva.
A nap sütött, lehetett tető nélkül kocsikázni majd egy teljes napon keresztül.
Ma gyml Cartárssal megtartottuk Pápán az első Spider találkozót a Nyugat-Dunántúl régióban. Az esemény színvonalát emelendő Zotya is csatlakozott hozzánk.
Anno sikerült beszereznek egy segédalvázat és egy kereszt stabilizátort, mert kissé rozsdás volt az enyém. Némi munka árán sikerült is rendbe hozni.
Miután nemrégiben szert tettem két új lengőkarra és két új kutyacsontra is, tegnap bepakoltam az egészet a kocsiba és ma elindultam Várpalotára Csörihez.
A melegre való tekintettel ( 32-36 fok ) nem volt egyszerű dolguk. Sikerült rendesen megizzasztani Csörit! :-)
A műtét sikerült, szebb és jobb a Pók, mint valaha. A cserét egy futómű állítás is követte, mert szinte minden új a futóműben.
Hazafelé jelesre vizsgázott a Pók, az egyenes futása sokkal jobb lett, nem kopog semmi.
Köszönet a műhelynek!
Tavaly már tettünk egy fél kört a Balcsi körül, most megismételtük, de immáron teljes, 320 km-es kört mentünk. A nagy melegre való tekintettel elég sokat mentünk csukott tetővel és klímával. Érdemes volt megcsináltatni.
Szóval tegnap ki lett cserélve.
Korán ment el, pumpálhatta volna lelkesen a levegőt a motorba tovább is. Vajon miért távozott az örök vadászmezőkre??
Akárhogy is próbálom elhessegetni magamtól a gondolatot, de mindig arra jutok, hogy én okoztam. Mégpedig a teljesítmény hajhászással.
Életének utolsó negyedét (43e km) a tuningbox társaságában töltötte. A box ugyan a rail nyomást manipulálja, de a vezérlés igyekszik mindent hozzá igazítani. Ez azt jelenti, hogy gyorsabban és gyakrabban engedi a felpörögni a turbót. (Az utolsó km-eken ezt jól lehetett követni a fütyülésekből.) A felpörgéssel még nem is lenne baj - mert ez normális dolog - de mindezt hidegen is megteszi. Ahogy tette egész télen, ráadásul nem éppen üzem meleg állapotban. Történt ugyanis, hogy a Spider foglalta a garázst, így az olajkályha kint aludt. Minden reggel indultunk melóba, ami 5 km és esélye sincs bemelegedni a motornak, este meg haza. Gyakorlatilag egész télen napi 10 km-t hidegen tett meg a túró, néha forszírozott fordulaton. (Mert ugye OFF-ok is vannak az utakon.) Nem éppen turbókímélő üzem.
Komoly hiba volt télire benne hagyni a boxot...
Már régóta gondot jelent, hogy nagyon könnyen leér az alja a Póknak.
Nos, ma vettem a fáradtságot, hogy meg is mérjem. A 6,5 cm-es átmérőjű sörös doboz felett kb. egy centi hely van. Hasmagasság tehát terheletlenül kb. 7,5 cm...
Nem sok, nem csoda, hogy leér.
u.i.
A sörben nem keletkezett kár, másnap este bekerült az eredeti rendeltetési helyére, a hasamba. :-)
Szóval ma megejtettük a turbó cseréjét, nem kis meló volt, 8-ra mentem és fél kettőkor jöttem el.
Persze jött hozzá még bőven más is:
- Hűtő kitisztítása, mert melegedett a Vas, tele volt bogarakkal
- Klíma leeresztés és feltöltés, mert szét kellett szedni a hűtő kiszereléséhez, ja és 100ml gáz hiányzott, pótolva lett
- Egyik ventilátor nem megy, mert meghalt az előtét ellenállás, megrendelve mindkettő
- kitörött a ködlámpám, megrendelve
- Hűtőfolyadék lecserélve, ha már le lett engedve
- friss olaj és olajszűrő
- friss levegőszűrő
Két éve voltunk ezen a rendezvényen, idén sikerült újra elmenni.
Nagyon jól sikerült, finom volt a pezsgő, a szendvics, a jégkrém, a süti, no meg a társaság is nagyon jó volt.
Kár, hogy a HiFi verseny elmaradt...
A kisbéri pecás talin megkaptam a hátsó emblémát is.
A hátsó embléma cseréje képekben:
1. Eredeti állapot.
2. Műanyag burkolat leszedése, pattintós, csak le kell húzni. A zárt tartó két csavar kitekerése előtt célszerű az elektromos nyitó drótját leszedni, majd kijön a zár.
3. A bal oldalon lévő műanyag tartja belülről a zárat, ezt jobbra tekerve lejön, majd kihúzható a zár. Ezután a zégert lepattintva kijön az embléma. Visszarakás fordítva. - Nekem itt sikerült elrontani a játékot, mert a zár eredeti helyén vettem le a zégert, meg akartam spórolni a kiszerelést. El is ugrott, mert alatta egy rugó van, sose lett meg. Minden valószínűség szerint a csomagtartófedél belsejében van. Másnap sikerült egyet barkácsolni, így folytathattam az összerakást.
4. No, ez a bal oldali rúd az elektromos nyitásé, a fehér műanyagot elfordítva a rúd kijön.
5. Sikerült leszednem a régi feliratot, a helyéről a ragasztó nem akart lejönni. Jobb híján jégoldóval próbálkoztam, némi dörzsöléssel tökéletesen lehozta.
6. A lecserélt cuccok.