Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Már régebben vettem 16-os kerekeket a Vasra, hogy ne kelljen állandóan a gumishoz járni. Ma megvette őket egy Cartárs.
215/45*17 50e km-es használatának "eredménye"
- 5 kerekem volt, egy mindig javítás alatt állt
- 2 görgőzés
- 1 görgőzés melegítéssel
- 4 db kukás gumma szálszakadások és becsípések miatt
- 3 futómű állítás
Szépek voltak, hihetetlenül fogták az utat, de ennyi elég is volt.
u.i.
Pár évvel később egy Cartárs hívta fel a figyelmemet, hogy összetörték a vasat, amelyikre felkerültek a felnik. Szomorú látni :-(((
A szombathelyi tacskó parkolójában találkoztam a régi 146-osommal. Röviden beszéltem a gazdájával, meg van elégedve.
Hosszas fejtörés és rágódás után elhatároztam, hogy kerestetek még pár lovat a motortérbe. Miután meglettek vertem a fejem a falba, hogy miért nem előbb tettem meg.
No, de kezdjük az elején!
Szóval előzetes egyeztetés után ma meglátogattam az ATC tuningcéget (ATC.hu). Ők foglalkoznak a legrégebben olasz vasakkal az országban. Hogy miért fordultam hozzájuk? Egyszerű, pár éve náluk vettem a 146-ba egy sportlégszűrőt és valaki olaszul telefonált az irodában, ez megtetszett.
Némi eszmecsere után megegyeztünk, hogy nekem nem a "full" tuning kellene, hanem csak egy kis élénkítés, hogy jobb kedvvel pörögjön a motor. Szóval a terv +8 LE és 10% Nm.
Comp ki, eredetei progit kitöröl és újat bele. Itt akadtak gondok. A comp nem hagyta magát programozni. Törölni lehetett, de beleírni nem. Príma, van egy "szűz" motorelektronikám, 0 (nulla) lóerős a kocsi. El sem indul.
Szóba jött lehetőségként, hogy:
1. kitoljuk az utcára és trélert hívunk, mondván a garanciális autó megállt az utcán.
2. a cégtulaj körbetelefonál mindenkit egy új elektronikáért, lett volna, de több napig tart
3. várunk holnapig, hátha valami okosságot találnak ki a szakik.
Az utolsó mellett döntöttem.
Másnak vissza, a szaki telefonál, nyomja az olaszt rendesen. Majd fogad, hogy minden ok, most beszélt a milánói ismerősével a gyári Alfa sportcsapatnál. Ott ismerik ezt a jelenséget és van is hozzá egy pár KB-os programjuk, ami megoldja a helyzetet.
Pár perc múlva ott is volt (hála az internetnek)!
Próba....némi várakozás....és indul a kocsi!!!!!
HUUURRRRRÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!
Próbaút gyorsulásméréssel. Korábban 10,2-10,5 között méricskéltem kézzel a 100-as sprintet, most stabilan 10 alatt.
Köszönet az ATC-nek!
Ajánlom őket bárkinek.
Ma megjöttek a neten rendelt 205/55*R16-os Michelin kerekek Alessio Lord felnin. Akciósan kevesebbe volt, mint a 17-es gumi maga. Szóval visszatértünk a normális mérethez, vége a kátyúkerülgetésnek.
Ma kirándultunk egyet Szardíniára, ami ugye Olaszországhoz tartozik. Ehhez először végig kellett kocsikázni Korzikán a legdélebbi kikötőig, Bonifacio-ig.
Mivel a kikötőt őrző vár egy hegytetőn van, gyakorlatilag bevehetetlen. Egyik ostromló csapat mégis próbálkozott és az utolsó képen látható lépcsőt vágta titokban a sziklába. Állítólag véletlenül buktak le, már csak pár fok hiányzott...
Most van egy lépcső lefelé a várból, ami nem vezet sehová.
Szardínia.
Az egyik legcsodálatosabb táj, amit valaha láttam.
DE! Nincs itt semmi. Még falut is alig találtunk, ahol ehettünk valamit.
Mivel nem nagyon volt látnivaló és a melegre való tekintettel (>40 fok) sétálni sem volt sok kedvünk egy komppal a tervezett előtt mentünk vissza Korzikára.
Ma meglátogattuk a sziget közepén fekvő Cortie városát.
Két érdekes dolgot találtunk:
1. Corsica Cola - mintha hasonlítana valamire. A fiam szerint a legócskább tacskós kóla is nagyságrendekkel jobb :-)))
2. Itt született Napóleon
A kompozás után elfoglaltuk a szállást, ami nem is volt messze a kikötőtől, a második képen lehet látni a kompokat.