Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Néhány napi intenzív internetezés után számomra egyértelmű, ha kabrió, akkor Alfa Spider. Nem csak az Alfa mániám miatt, hanem józan ésszel is. A legtöbb gyártmány valamelyik normál modell tető nélküli változata, az meg öszvér megoldás, csúnya. Nekem ne ígérgessék, hogy hátra is be lehet ülni! A Spiderből ráadásul nem is sok készült, tehát minden szempontból megfelel, még az Alfa mániámnak is.
A szóba jöhető hirdetéseket kinyomtatva családi tanácsot hívok össze: "Drágám ide tudnál jönni egy kicsit?"
Majd a lapokat terítve elhangzott a címbeli mondat a „Drágám” szájából.
A képeket nézegetve néhány „vissza kellene térni a földre” meg "nem vagyunk normálisak" és ehhez hasonlatos megjegyzés után megszületett a bölcs döntés: Nézzünk meg egyet, hogy mégis milyen a valóságban.
Régóta töröm a fejem, hogy jó lenne egy csinos kis csopper, lehetne jókat kirándulni az asszonnyal.
Két gond van a projekttel, egy nincs csopperem, kettő nincs jogsim motorra. Személyautóra vagy 25 éve van, megtettem már bő 800e km-t, de motorra nincs.
A lányom éppen mostanában kezdi a KRESZ tanfolyamot autóra ezért elmentem vele érdeklődni. Közölték, hogy a teljes tanfolyamot ki kell járnom és 100e-nek némi föle van, ja és motor is kell a gyakorlati részhez. Diszkréten érdeklődtem, hogy jogsi nélkül hogyan hozom haza a boltból a motort és hogyan megyek el a gyakorlati képzés színhelyére... Hát mit mondjak nem tudtak épkézláb megoldást javasolni.
Mivel motor sincs ezért GOTO internet és keresgélés. Némi guglizás után egyértelmű, hogy két misit legalább be kell ruházni a motorozáshoz, nem beszélve a ruházatról.
A családi tanácsot azzal a megjegyzéssel zártam, hogy "ennyiért már kabriót is lehet venni".
Kezdjük megszokni egymást, a beállításokat nagy vonalakban megtaláltam.
1. Tavaly a Gorenje paty-n valamelyik HiFi zsűritag megkérdezte, hogy nem reflex ládám van-e, mert annak hallja. Most már kezdem érteni a megállapítását (jó füle volt). A múltkor írtam a HiFi topikba, hogy a Blauval egy tőlem távol álló zenét hallgatva feltűnt egy erős kiemelés 100 Hz környékén, amit EQ-val sikerült eltüntetnem. Akkor arra gondoltam hogy a kaszni, de NEM. A JBL nem produkálja, szóval mégis csak igaz a hír, hogy negyedannyi árért ne várjon csodát az ember egy Blau ládától.
2. A gyári katalógusnak nem nagyon kell hinni még ebben a kategóriában sem. Az érzékenység adatokat egy kicsit ügyesen mérték. Papíron 97dB-t tud, DE 2,83V-on, nem 1Watton. A 2,83 V 8 ohmon jelent 1 Wattot. Itt meg ugye 2x2ohmos tekercsek vannak, amit ha párhuzamosan kötök 8 Wattot jelent a megadott feszültségen. Szóval az érzékenysége átlagos, viszont fel lehet tekerni a végfokot.
3. Az se mindegy hogy helyezem el a csomagtartóban, fektetni akartam, mint a múltkori képen, de felállítva jobban tetszik a hangja.
4. Nem annyira tolakodó a hangja, mint az eddigi suboknak, egyszerűen ott van.
Szóval lehet játszani.
Ma próbálgattam a cuccot. Még tuti kell idő a bejáratásig, de már most feltűnt pár dolog:
- a kis doboz ellenére úgy tűnik mélyebbre megy a Blaunál
- nem tudom eldönteni, hogy melyik a fázihelyes bekötés, mindegyik tetszik
- az erősítő beállításaival még játszani kell - az egyik számban alig hallani, a másikban meg szétveti a kocsit
- nem fog csúszkálni a csomagtartóban, a saját súlya rögzíti
- iszonyú nagyot tud szólni - Motörhead: Ace of base brutális!
Már régóta kerestem gyári csomagtér hálót, végre sikerült.
Pakkot kaptam, kicsomagoltam, bekötöttem, bedobozoltam, csatlakozót szereltem rá, csomagtartóba tettem, bekapcsoltam :-)))))))))))
Brutális! Ne higgyetek senkinek MINDEN zörög a kocsiban egy bizonyos hangnyomás felett :-)))))))
Holnap kocsikázok vagy 450 km-t jó lesz bejáratni.
Röviden megpróbálom összefoglalni mi minden lett cserélve a közelmúltban:
- kuplungtárcsa és szerkezet a Q2-ből
- első féktárcsák (?)
- első fékbetétek (Ferrodo)
- fékolaj
- motorolaj + szűrő
- gázolajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő (gyári)
- vezérműszíj minden egyes görgővel egyetemben (gyári)
- vízpumpa (Magneti Marelli)
- hosszbordás szíj feszítővel
- hűtőközeg (Paraflu)
- hátsó féktárcsa (Brembo)
- hátsó fékbetét (Textar)
A költségeket nem merem összeszámolni...
A sikeres kuplungcsere után ma bekerült a kocsiba a már korábban beszerzett Bacar II. tuningbox. A választásom azért esett erre, mert állítható a plusz erő. Irányelvként azt az infót kaptam, hogy addig tekerhetem felfelé, amíg nem kezd el dadogni a motor. Akkor már sok neki.
Nos, a próbák alapján fél állás felett valamivel kezdi csinálni. Mivel nem a maximális teljesítmény volt a cél, ezért harmad állásba tekertem. Hihetetlen dolgokat produkál még így is a kocsi! Több 0-100-as sprintet mértem, az eredmény 7,8-tól 8,1-ig "szórt".
Érezhetően jobban reagál a gázra, minden fordulatról brutálisan húz.
A meló miatt két hétig a németeknél voltunk. A hétvégét kihasználva átugrottunk Párizsba. Hóviharban indultunk, de Párizsban csodaszép idő fogadott minket.
Reggelre befagyott az autó. Tömör jégpáncél mindenhol. Ritka látvány.