Piritu - 1.000.000 - főkép
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-06-30

Ma nekiálltam a felkészítésnek:
- olajszint - maxon
- fékfolyadékszint - rendben
- hidraulikafolyadék - rendben
- hűtővízszint - rendben
- ablakmosó - félig, rendben
- szerszámok - bekészítve
- segélycsomag - rendben
- izzókészlet - rendben
- sárga mellények - rendben
- tűzoltó készülék (olaszban kötelező) - rendben
- KKL olvasó + 3PIN átalakító - bekészítve
- defektjavító + kompresszor - bekészítve
- váltógomb - megszorítva a csavar
- bőrtisztítás és ápolás - megcsinálva
- műanyagápolás - nanocuccal elvégezve
- utastérből a felgyülemlett cuccok kipakolása - rendben

Megjött az új hosszbordás és feszítő (mindkettő Dyco) - a csapágy pont olyan mint az enyémen, egyenlőre nem lesz berakva.

update 2021.06.30.
- porszívózás - rendben
- DRL magasságállítás (az egyik lefelé világított) - rendben
- navigációk (éles és tartalék) feltöltése a POI-kkal és az útvonalakkal - rendben
- osztrák autópálya matrica - felragasztva

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-06-26

Sógoréknál járva ránéztem az ottani benzinárakra és bekanyarodtam a kútra. Ha forintosítom a 1,249Euro/liter árat kb. annyi lesz mint itthon, DE ott nincs etanol hiszti (biznisz), így a normális E95 csak 5% etanolt tartalmaz amíg a miénk 10%-ot és az 5%-os itthon "feláras". Szóval adok neki egy esélyt hogy a túra előtt szokja a "normális" benzint :-)

Km óra állás: 85.468 km
Együtt megtett út: 29.968 km
Együtt töltött idő: 1.415 nap
Tankolt üzemanyag: 2.392,61 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,79 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,16 Ft/km
Napi átlagos futás: 21,18 km/nap
Összes költség: 164,87 Ft/ km

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-06-24

Minden visszakerült a helyére, majd indítás.
Mondhatni pöcc-röf :-)

Már csak 11-et kell aludni és indulunk észak Olaszországba :-)

update 2021.06.25.
A hosszbordás feszítőjén érdekes nyomokat láttam bütykölés közben. Mintha megcsúszott volna rajta a szíj. A szíjon nem láttam semmit. A feszítő görgője szépen fut, nem hinném hogy beállt volna néha.
Az ördög viszont sose alszik, úgyhogy rendeltem egy új feszítőt és szíjat. Hogy felkerül-e a "2021 Nagy Túra" előtt azt majd a rendelkezésre álló idő és a tesztút tapasztalatai döntik el.

update 2021.06.26.
Mentünk egy majd 200 km-es karikát. Minden rendben lévőnek tűnik, olaj nem fogyott :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-06-22

Aludtam egyet a tegnapi látványra. Újra megnéztem endoszkóppal és nekiálltam.
A vezérműtengelyt már visszaraktam úgyhogy kiszedtem és kivettem a szelep ékeit.
A meglepi ekkor jött, mert a szimering NEM VOLT A HELYÉN!
Megkerestem a régi képet, anno a helyére tetem. (3. kép bal oldal)
Cseréltem, a kiszedett darabon és a szelepvezetőn semmit sem lehetett látni.

Az endoszkóppal végignéztem a rugók közt a többit is, azok a helyükön vannak.

Vezérlés visszakerült, a balanszszíj nem mert beesteledett.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-06-21

Miután a kipufogó oldallal végeztem a szívó jött. Itt nem egyszerű "belenézni" mert a szívósort kissé bonyolult leszedni. Más út kell.
Szinte adja magát hogy az injektorsort kivéve a helyén be lehetne nézni. A kiszerelés egyszerű. Csatikat le, két tartócsavart ki (le fog esni és mászhat be az ember a kocsi alá), majd kicsit feszítve kiemelhető a sor.
A lyuk kb 10 mm-es, lámpával bevilágítani felesleges, mert a csillogó aluról visszatükröződik és semmit se látni. Előszedtem a jó öreg endoszkópomat, de az nem nyert mert 11,5 mm-es a feje. Kisebb kell. Ma kaptam kölcsön.
Fényképezni nem tud, csak kijelzője van, azt viszont le lehet fényképezni.
Szóval elsőre minden rendben lévőnek tűnt, aztán a képeket nézegetve feltűnt valami és visszamentem nézelődni.
Normál esetben a 6-7 képen látható egyenletes csillogás van, de egynél valami fekete látható a felületen (8.kép) ami ráégett olajra is utalhat. A 9-es képen a motorbontáskori szívószelep képe van a ráégett olajjal.
Valami hasonló kezdhet itt is kibontakozni úgyhogy holnap ez a szimerin is kiugrik.

 
>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super // 2021-06-18

- tankolások száma: 116 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 65.603 km
- életkor: 675 nap
- össz. menetidő: 960,61 óra (40,03 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 4.937,58 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,44 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,88 Ft/km
- átlagos napi futás: 97,19 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,93 %

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-06-17

A két túra alatt újra fogyott az olaj, kb 800 km 3 dl.
????
Nem hinném hogy a motorral lenne gond, sokkal inkább a szelepszár szimmeringekre gyanakszom.
A múltkor is kettő nem volt a helyén és ott bejutott az olaj a motorba. Egy szívó és egy kipufogó.
A gondolatot tett követte, lebontottam a vezérlést és kiszedtem a vezérműtengelyeket.
A korábbi rugószerelő szerszámomat kicsit átalakítottam, így a beépített hengerfejen is működik.
Hogy ne essen bele a szelep, dugattyút felső holtpontra állítottam és a főtengelyt elfordulás ellen rögzítettem.
A nagyobbik gyertya helyére betekertem a kompressziómérő gumicsövét, ezen keresztül levegővel megfújtam a hengert, ami zárva tartotta a szelepet. Az éket némi birkózás után ki tudtam venni és vissza is tudtam tenni.
A fél kedd estét az egyik leesett ék keresésével töltöttem, nem is lett meg. A bontott motorból pótoltam.
Szóval két nap alatt végeztem a jobb szélső kipufogó szeleppel. Jó volt...
Szerdán taktikát váltottam, lebontottam a kipufogó sort és belenéztem. Balról a negyedik szelep volt olajos. A helyén volt de a felső rugó nem volt rajta. A beszerelés képei alapján anno a helyén volt.
Holnap folytatás a szívósorral...

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-06-13

Beszereztem a megfelelő papírokat amivel át lehet menni a sógorékhoz, így elindultunk. Hartbergtől nyugatra volt még két magassági pont ami valami miatt eddig kimaradt, így azokat vettük célba.
370 km-es lett a kör. Sok szép dolgot láttunk, örülünk a nyitásnak :-)

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-06-06

Már korábban terveztem, de akkor PHuBi másként döntött...
Az időjóslások ellenére ma megtettük. Délig még borús volt, esett is, de Fehérvártól már nyitottunk. Az Esztergomba ígért 75%-os valószínűségű eső meg szerencsére elmaradt, fagyizni kellett mert annyira meleg volt.

Szóval bekerültek az iGO-ba a pontok és elindultunk. Az eredeti menetrend szerint Egomban ettünk volna, de az idő miatt későn indultunk ott csak egy fagyi lett. Hazafelé Dobos Pub-ot látogattuk meg egy Pizza erejéig.
Az iGO visszaadta a hitemet a navigációkba. Nem visz el idétlen "rövidítő" utakra, nem próbáltatja ki velem a senki által nem járt utakat, tudomásul veszi hogy messzire gyorsan a főutakon lehet menni, nem a földút minőségű falusi 5 számjegyű utakon és nem bolondul meg ha nincs GPS vétel hanem szól. Ja, és keres nekem benzinkutat (vagy bármit) az útvonal mentén.

411 km 9 óra alatt - jó nap volt a mai :-)

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-05-30

A múltkori próbák után véglegesítettem a tartó prototípusát. Kiszedtem, módosítottam a hajtáson, méretre vágtam, betekertem, visszaraktam.
Ha sikerül szereznem megfelelő anyagot akkor ezt kell majd lemásolni és lefesteni.
Addig jó lesz.
Már csak a tápkábelt kell majd eldugni a középkonzol alá.