Piritu - 1.000.000 - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-06-24

Minden visszakerült a helyére, majd indítás.
Mondhatni pöcc-röf :-)

Már csak 11-et kell aludni és indulunk észak Olaszországba :-)

update 2021.06.25.
A hosszbordás feszítőjén érdekes nyomokat láttam bütykölés közben. Mintha megcsúszott volna rajta a szíj. A szíjon nem láttam semmit. A feszítő görgője szépen fut, nem hinném hogy beállt volna néha.
Az ördög viszont sose alszik, úgyhogy rendeltem egy új feszítőt és szíjat. Hogy felkerül-e a "2021 Nagy Túra" előtt azt majd a rendelkezésre álló idő és a tesztút tapasztalatai döntik el.

update 2021.06.26.
Mentünk egy majd 200 km-es karikát. Minden rendben lévőnek tűnik, olaj nem fogyott :-)

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-06-22

Aludtam egyet a tegnapi látványra. Újra megnéztem endoszkóppal és nekiálltam.
A vezérműtengelyt már visszaraktam úgyhogy kiszedtem és kivettem a szelep ékeit.
A meglepi ekkor jött, mert a szimering NEM VOLT A HELYÉN!
Megkerestem a régi képet, anno a helyére tetem. (3. kép bal oldal)
Cseréltem, a kiszedett darabon és a szelepvezetőn semmit sem lehetett látni.

Az endoszkóppal végignéztem a rugók közt a többit is, azok a helyükön vannak.

Vezérlés visszakerült, a balanszszíj nem mert beesteledett.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-06-21

Miután a kipufogó oldallal végeztem a szívó jött. Itt nem egyszerű "belenézni" mert a szívósort kissé bonyolult leszedni. Más út kell.
Szinte adja magát hogy az injektorsort kivéve a helyén be lehetne nézni. A kiszerelés egyszerű. Csatikat le, két tartócsavart ki (le fog esni és mászhat be az ember a kocsi alá), majd kicsit feszítve kiemelhető a sor.
A lyuk kb 10 mm-es, lámpával bevilágítani felesleges, mert a csillogó aluról visszatükröződik és semmit se látni. Előszedtem a jó öreg endoszkópomat, de az nem nyert mert 11,5 mm-es a feje. Kisebb kell. Ma kaptam kölcsön.
Fényképezni nem tud, csak kijelzője van, azt viszont le lehet fényképezni.
Szóval elsőre minden rendben lévőnek tűnt, aztán a képeket nézegetve feltűnt valami és visszamentem nézelődni.
Normál esetben a 6-7 képen látható egyenletes csillogás van, de egynél valami fekete látható a felületen (8.kép) ami ráégett olajra is utalhat. A 9-es képen a motorbontáskori szívószelep képe van a ráégett olajjal.
Valami hasonló kezdhet itt is kibontakozni úgyhogy holnap ez a szimerin is kiugrik.

 
>> EgyébAlfa Giulia 2.0 Super // 2021-06-18

- tankolások száma: 116 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 65.603 km
- életkor: 675 nap
- össz. menetidő: 960,61 óra (40,03 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 4.937,58 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,44 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,88 Ft/km
- átlagos napi futás: 97,19 km/nap
- mozgásban töltött idő: 5,93 %

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-06-17

A két túra alatt újra fogyott az olaj, kb 800 km 3 dl.
????
Nem hinném hogy a motorral lenne gond, sokkal inkább a szelepszár szimmeringekre gyanakszom.
A múltkor is kettő nem volt a helyén és ott bejutott az olaj a motorba. Egy szívó és egy kipufogó.
A gondolatot tett követte, lebontottam a vezérlést és kiszedtem a vezérműtengelyeket.
A korábbi rugószerelő szerszámomat kicsit átalakítottam, így a beépített hengerfejen is működik.
Hogy ne essen bele a szelep, dugattyút felső holtpontra állítottam és a főtengelyt elfordulás ellen rögzítettem.
A nagyobbik gyertya helyére betekertem a kompressziómérő gumicsövét, ezen keresztül levegővel megfújtam a hengert, ami zárva tartotta a szelepet. Az éket némi birkózás után ki tudtam venni és vissza is tudtam tenni.
A fél kedd estét az egyik leesett ék keresésével töltöttem, nem is lett meg. A bontott motorból pótoltam.
Szóval két nap alatt végeztem a jobb szélső kipufogó szeleppel. Jó volt...
Szerdán taktikát váltottam, lebontottam a kipufogó sort és belenéztem. Balról a negyedik szelep volt olajos. A helyén volt de a felső rugó nem volt rajta. A beszerelés képei alapján anno a helyén volt.
Holnap folytatás a szívósorral...

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-06-13

Beszereztem a megfelelő papírokat amivel át lehet menni a sógorékhoz, így elindultunk. Hartbergtől nyugatra volt még két magassági pont ami valami miatt eddig kimaradt, így azokat vettük célba.
370 km-es lett a kör. Sok szép dolgot láttunk, örülünk a nyitásnak :-)

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-06-06

Már korábban terveztem, de akkor PHuBi másként döntött...
Az időjóslások ellenére ma megtettük. Délig még borús volt, esett is, de Fehérvártól már nyitottunk. Az Esztergomba ígért 75%-os valószínűségű eső meg szerencsére elmaradt, fagyizni kellett mert annyira meleg volt.

Szóval bekerültek az iGO-ba a pontok és elindultunk. Az eredeti menetrend szerint Egomban ettünk volna, de az idő miatt későn indultunk ott csak egy fagyi lett. Hazafelé Dobos Pub-ot látogattuk meg egy Pizza erejéig.
Az iGO visszaadta a hitemet a navigációkba. Nem visz el idétlen "rövidítő" utakra, nem próbáltatja ki velem a senki által nem járt utakat, tudomásul veszi hogy messzire gyorsan a főutakon lehet menni, nem a földút minőségű falusi 5 számjegyű utakon és nem bolondul meg ha nincs GPS vétel hanem szól. Ja, és keres nekem benzinkutat (vagy bármit) az útvonal mentén.

411 km 9 óra alatt - jó nap volt a mai :-)

>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-05-30

A múltkori próbák után véglegesítettem a tartó prototípusát. Kiszedtem, módosítottam a hajtáson, méretre vágtam, betekertem, visszaraktam.
Ha sikerül szereznem megfelelő anyagot akkor ezt kell majd lemásolni és lefesteni.
Addig jó lesz.
Már csak a tápkábelt kell majd eldugni a középkonzol alá.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-05-25

Hétfőn kicsit kelletlenül zárta be PHuBi a tetejét így ma ránéztem a vezérlésre. Az élőadatokat lekérdezve a szokásos fedélcsukás érzékelő gondot mutatta. Most épp a jobb oldalon. Párszor megjáratva helyreállt a rend, szóval semmi komoly csak megmacskásodott a ritka használat miatt.
KKL csati + 3 PIN átalakítót használtam és a MES a "sima" TS16V-nél találta meg a kapcsolatot.

A következő a navi mozgatható rögzítése volt, mert az ideiglenes megoldással nem tudtam magam felé fordítani. Feláldoztam egy gömbcsukló részt a sok közül.
Ez lesz a végleges, mert erre a telótartót is rá lehet majd pattintani.
A fém tartó részt is lehet egyszerűsíteni majd, mert nem kell a 7"-osat tartania.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2021-05-24

Úgy nézett ki hogy ma enged egy kicsit az eső, lehetőség lenne gurulni egyet. Régóta szemeztem Esztergommal és délutánig nem mondtak arra esőt, így terveztem egy AlfaCity nosztalgiakört:
- Pancho Aréna,
- egy lakóház mellette,
- Zsámbéki Romtemplom,
- Üvegtigris,
- Esztergom - Bazilika,
- Komárom erőd.
380 km, bő 6 óra.
8-kor terveztem az indulást. Ki is jártam a kapu elé az udvarról és ekkor jött PHuBi a meglepetéssel...

Szóval a jobb oldali ajtót alig tudtam kinyitni, becsukni meg sehogy mert az üveg felső széle beleakadt a tető szélébe. Az ablakot nem húzta le amikor kinyitottam az ajtót. Az ablakemelővel működik az ablak.
Így nem lehet elindulni, szétkaptam az ajtót.
Miután mindent szétszedtem és megmozgattam egyértelmű volt hogy a rendszer nem veszi észre hogy kinyitottam az ajtót. Mintha a zárban nem kapcsolna a kapcsoló. Csati szét, rámértem és működik! Visszadugtam, nem. Újra mérve megint jó, összedug és innentől már helyreállt a rend.
Már csak mindent be kell állítani, mert elég sok dolgot eltekergettem.
Az ablakot sikerült beállítani, jobban a helyén van mint eredetileg volt.
A gond csak az hogy eltelt bő két óra és már csak az esőre érnénk a tervezett helyre.

Szóval egy kirándulás lett belőle Balatonfüredre és Tihanyba.
Füred előtt kinyitottuk a tetőt erre rögtön esni kezdett. Ebéd alatt még jobban rázendített, innentől esőben jöttünk haza.

Tegnap az út előtt tesztként beszereltem az iGO-navit és ma rájöttem hogy kár volt az online navival bohóckodni. A "2021 Nagy Túra" is vele lesz lebonyolítva.