Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Tegnap elrendeztem a kibontott alkatrészeket, ma a bontott motor cuccait "archiváltam".
A 13-as dobozba kerültek az épen maradt dugattyúk és tartozékaik, ja meg a nívópálca. A törött dugó részei mentek a kukába (3-4. kép)
A 14-es dobozba a többi aprólék:
- vezérmű tengely lefogatók a csavarokkal,
- nívópálca rögzítő csavarja,
- olajzócsövek,
- a kibontott szelepek rugóval, ékkel,
- hidrotőkék,
- a vezérmű alsó burkolata a csavarokkal,
- vezérmű tengely bal oldali csapágytartó fedele a csavarokkal.
A 15-ös dobozba:
- hengerfej
- vezérmű tengelyek kompletten,
- szelepfedél,
- a kiszedett hengerfej csavarok.
Felkerültek a falra a kiszerelt alkatrészek.
Jobb oldal: 2019
Bal oldal: 2021
A táblát anno a neki megfelelő szülinapomra kaptam.
Megjöttek és felkerültek a nyári papucsok.
Elöl - Michelin Pilot Sport 4 ZP - 225/45*18 Made in Italy - Felni: 8*18
Hátul - Michelin Pilot Sport 4 ZP - 255/40*18 Made in Italy - Felni: 9*18
A téli gumik 10.717 km-t mentek, összesen 26.389 km van bennük. A 6 mm-es jelző még megvan, jövőre még jók lesznek.
- tankolások száma: 101 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 56.731 km
- életkor: 573 nap
- össz. menetidő: 831,25 óra (36,64 nap!)
- átlagsebesség: 68 km/ó
- tankolt üzemanyag: 4.273,43 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,43 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,34 Ft/km
- átlagos napi futás: 99,01 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,04 %
2020.09.27-én zártuk a tavalyi évet.
162 nap után PHuBi kigurult a garázsból.
82.868 km
Kapott 20 lityi E5-öt, lemostuk és visszaeresztettük a keréknyomást.
Tettünk egy 62 km-es kört, az utolsó 18-at nyitott tetővel. PHuBi mehetnékét igazolta az is hogy a tető hibátlanul nyílott és záródott.
Először csak óvatosan mentem, de miután beállt 88 fokra a víz már egy-egy előzés kedvéért belekóstoltunk a hatezres tartományba. A hang mindenért kárpótolt. Meg az is amikor 4.500-nál a vezérlés átvált :-)
A hidrotőkéknek semmi hangja.
Köszönet az időjárásnak!
Olaj- és olajszűrőcsere után a projektet lezárom.
82.930 km
A projekt:
- Összesen 202 nap (2020.08.18-án indult)
- 3.304 fénykép és vidófájl
- 89 elmentett fájl (csekklisták, katalógusok, szerelési utasítások, adatlapok, vásárlási listák, stb.)
- 35 tétel a beszerzési listán,
- 71,5 munkaóra a garázsban és legalább 200 a számítógép előtt.
- 49 blogbejegyzés
- 163.808 Ft anyagköltség + 34.200 Ft a gyertyaszett
- 73.581 Ft szerszámra és eszközökre + a Jézuska oszlopos fúrója.
Költségek jelenlegi állása:
- üzemanyag: 32,92 Ft/km
- vételár: 64,68 Ft/km
- szervizelés: 84,37 Ft/km
- összesen: 181,97 Ft/km
Indulhatunk az új kalandok felé. A nyárra egy 3.500 km-es túra tervezve, többek közt a Stelvio is...
A blogok:
-2020.08.18. Olajfogyasztás
-2020.09.02. Elindultunk a lejtőn…
-2020.09.09. Lefelé a lejtőn…gyakorló motor
-2020.12.10. Olajfogyasztás projekt - alkatrészek
-2020.12.17. Olajfogyasztás projekt - szerszámok
-2021.01.01. Az év is PHuBi-val kezdődik - Flexhone
-2021.01.28. FLEX-HONE
-2021.01.29. CF3-as dugattyú CF2 lesz - próba
-2021.01.31. Flex-Hone teszt
-2021.02.07. Olajfogyasztás projekt - 1. Start
-2021.02.08. Olajfogyasztás projekt - 2. rész
-2021.02.09. Olajfogyasztás projekt - 3. rész - Gyanúval élek
-2021.02.09. Olajfogyasztás projekt - 4. rész - szétszerelés
-2021.02.10. Olajfogyasztás projekt - 5. rész - Szívócső és társai
-2021.02.10. Olajfogyasztás projekt - 5. rész - Szívócső és társai - Part II.
-2021.02.10. Olajfogyasztás projekt - 6. rész - Új cuccok és vonzatuk
-2021.02.14. Olajfogyasztás projekt - 7. rész - Gyertyák
-2021.02.14. Olajfogyasztás projekt - 8. rész - Hengerfej lejön
-2021.02.14. Olajfogyasztás projekt - 9. rész - Hengerfej
-2021.02.15. Olajfogyasztás projekt - 10. rész - Rugóösszenyomó szerszám
-2021.02.16. Olajfogyasztás projekt - 11. rész - Szimering és hidrotőke
-2021.02.17. Olajfogyasztás projekt - 12. rész - Szimering és hidrotőke
-2021.02.18. Olajfogyasztás projekt - 13. rész - Szimering és hidrotőke
-2021.02.19. Olajfogyasztás projekt - 14. rész - Tisztogatás
-2021.02.20. Olajfogyasztás projekt - 15. rész - Dugattyúk kifelé!
-2021.02.20. Olajfogyasztás projekt - 16. rész - Hajtókar csapágyak
-2021.02.21. Olajfogyasztás projekt - 17. rész - Karter
-2021.02.21. Olajfogyasztás projekt - 18. rész - Dugattyúk
-2021.02.21. Olajfogyasztás projekt - 19. rész - NPR dugattyúgyűrűk
-2021.02.23. Olajfogyasztás projekt - 20. rész - Hézagmérő
-2021.02.23. Olajfogyasztás projekt - 21. rész - Hengerfurat mérés
-2021.02.24. Olajfogyasztás projekt - 22. rész - Dugattyúk
-2021.02.25. Olajfogyasztás projekt - 23. rész - Flexhone bevetésen
-2021.02.26. Olajfogyasztás projekt - 24. rész - Nyomatékkulcs
-2021.02.27. Olajfogyasztás projekt - 25. rész - Főtengelymérés
-2021.02.27. Olajfogyasztás projekt - 26. rész - Olajzófuvóka vissza
-2021.02.27. Olajfogyasztás projekt - 27. rész - Dugattyúk helyükre kerülnek
-2021.02.27. Olajfogyasztás projekt - 28. rész - Csapágyhézag
-2021.02.27. Olajfogyasztás projekt - 29. rész - Olajteknő
-2021.02.28. Olajfogyasztás projekt - 30. rész - Szívósor
-2021.02.28. Olajfogyasztás projekt - 31. rész - Hengerfej vissza
-2021.03.01. Olajfogyasztás projekt - 32. rész - Összeszerelés
-2021.03.02. Olajfogyasztás projekt - 33. rész - Gyertyaszett
-2021.03.03. Olajfogyasztás projekt - 34. rész - Összerakás
-2021.03.03. Olajfogyasztás projekt - 35. rész - Átforgatás
-2021.03.05. Olajfogyasztás projekt - 36. rész - Kompressziómérés
-2021.03.06. Olajfogyasztás projekt - 37. rész - Indítás
-2021.03.07. Olajfogyasztás projekt - 38. rész - Taplra PHuBi!
2021.03.07. Olajfogyasztás projekt - 38,5. rész - Segédlet
-2021.03.08. Olajfogyasztás projekt - 39. rész - Projektzárás
Felkerült az ajtóborítás.
A 6. képen lévő két alkatrész maradt ki.
Ablak működik :-)
Ablakemelő-2021.03.08. Ablakemelő saga - Projektzárás
Ablakemelő-2021.03.07. Ablakemelő saga - Facelift előttit a faceliftesbe!
Ablakemelő-2021.03.05. Ablakemelő saga - egy kis változatosság
Ablakemelő-2021.02.02. Ablakemelő saga - jobbos motor
Ablakemelő-2021.01.16. Ablakemelő saga - 159 fogaskereke
Ablakemelő-2021.01.06. Spider vs. Megane2 - Ablakemelő fogaskerék - Part II.
Ablakemelő-2021.01.05. Spider vs. Megane2 - Ablakemelő fogaskerék
Ablakemelő-2020.12.29. Ablakemelő motor vadászat
Ablakemelő-2020.12.28. Ablakemelő motor
Ablakemelő-2020.12.25. Jobbos ablakemelő
Ablakemelő-2020.11.16. Ablakemelő - fogaskerék kakukk
Ablakemelő-2020.10.26. Ablakemelő - Part IV
Ablakemelő-2020.09.28. Egy igaz alfás segítség
Ablakemelő-2020.09.26. Ablakemelő - ez az út se járható
Ablakemelő-2020.09.24. Ablakemelő - első próbálkozás
Ablakemelő-2020.09.23. Ablakpucolás :-)
Ablakemelő-2020.09.20. Ablakemelő - kiszerelés
A hengerfej leszerelő listám, ami az összeszerelésnél fordított sorrendben működött. Minden sorszám egy a szétszedéskor készített fényképet takar. Egy áttekintés a World fájlról az első képen.
001 - felemelés, bakolás (csak az eleje)
002 - műanyag motorburkolat
003 - kartervédő
004 - jobbos sárvédő burkolat
005 - kerékjárat burkolat
006 - kipuff hővédő
007 - Katalizátor leszedése
008 - a leömlő csavarjait letekerni
009 - nívópálca is kikerült és egy gumidugó ment a helyére
010 - szívócső lekerül, az LMM-et letakartam
011 - trafósor csatlakozóinak összejelölése, kiszerelése (A csavarjait sárga szigszalaggal ráragasztottam) A többi csavar bezacskózva, feliratozva
012 - vízcső tartó a motor elején
013 - Hosszbordás szíj + feszítő + görgő
014 - vezérműszíj burkolatok
015 - kipufogósor tömítése,
016/017 - összejelöltem a csatlakozókat, hogy könnyebb legyen mindent visszatenni
szívósor összes csatijának széthúzása
018/019 - benzincsövek széthúzása
020 - kartergáz elvezető cső leszedése
021 - hengerfej testvezeték oldása
022 - pillangószelep testvezeték oldása
023 - kábelköteg lecsatlakoztatása, lebontása
024 - van egy csati a szívócső alatt
025 - fojtószelep leszedés
026 - vákumcső kicsavarás
027 - még egy csati a fojtószelep alatt
028/029 - fékszervó tartály és a hozzá tartozó tartóvas leszedése (visszacsavarozva)
030 - szívósor alsó két tartócsavar kitekerése alulról, hosszú hajtószár kell
031 - motorolaj leeresztése
032 - Alsó cső lekötése a hűtőről, hűtőfolyadék leeresztése
033 - termosztát le
034 - Gyertyák ki
035 - szelepfedél le
036 - felső holtpontot 1-es hengernél beállítani
037 - vezérmű kerék mögötti két műanyag védőlap leszerelése
038 - balansztengelyek szíját leszed
039 - vezérlésrögzítőket felrak
040 - klímakompresszor leszedése (4 nagy csavar)
041 - klímakompresszor tartót leszedni, 5 nagy csavar tartja
042 - henger előtti vízvezeték bal oldali rögzítésének oldása – TÖMÍTÉS!
043 - kitekertem a hengerfej csavarokat (20+40+3*90fok)
044 - pár vezeték még rögzítve volt a szívócsőhöz, azokat ki kellett bontani
045 hengerfej le
Első lépésként le kell fúrni a tegnapi szerzeményről a motort. Három csap tartja.
Már van egy pár "régi" hajtóművem (7.kép)
A múltkor már két lyukat felfúrtam a javított tartómba, most felfúrtam a harmadik csavar helyét is. Az új csavarok feje pont elfér a fogasívtől. A hosszuk meg befér az ajtó domborításába úgyhogy nem kellett levágni a csavarokból.
Visszakerült a rugó és a mikrokapcsolót működtető alu idom is.
Az egész vissza az ajtóba. Külső akkuról működtetve fincsin jár le és fel.
Holnap összerakom az ajtót, akkor talán vége lesz a szeptember 20-óta tartó projektnek :-)
Ahogy tegnap este kitaláltam, ma újra levettem a szelepfedelet hogy utána nézzek a hidróknak.
Nos, egyformán "puhák" voltak. Szóval még egyik se tellett fel teljesen.
Hogy a mai napra is meglegyen a sz@pás, a negyedik képen a bal oldali (középső ujjam mutat rá) csőről leesett a bilincs. Hosszas keresés után már újra le akartam venni a fedelet - hogy nem esett-e oda - amikor megtaláltam a lambda csatlakozója alatt.
Motorindítás - kb. fél perc alatt elhallgattak a tőkék :-)))))))))
Motorburkolat, sárvédőburkolat, dobbetét visszakerült.
Már csak újra talpra kellett állítani.
Február 7-én, pont egy hónapja emeltem fel.
70,5 órát töltöttünk el egymás társaságában a garázsban.
Szeptember 27-óta nem mozdult, holnap - ha sikerül rendbe hoznom az ablakemelőt - újra gurulhat.
50-100 km-es etapot kell menni, utána olajcsere.
Utána jöhet a napi használat :-)
Bekerült a másik 4 gyertya a helyére.
Miután sikerült levakarnom a gyári papírcímke nyomait felraktam az új hővédő pajzsot is a leömlőre.
Jöhet az elektromosság.
Visszakerültek a gyújtótrafók.
Felkerült a fojtószelep és az összes csatlakozót visszadugtam a helyére. Vagyis csak dugtam volna, mert a fehér és a barna csati alulról jövő vezetéke nem ért el a csatlakozási pontig. A szívósor alján rossz tartóba tettem be. Átrakni alulról lehet a kipufogó mögötti résen felnyúlva. Viszont már felraktam a cuccot úgyhogy esélyem se volt.
Szedhettem fel a katalizátortól az első csatlakozásig. Eredetileg nem itt szedtem szét mert a leömlőt a katalizátorral összekötő idom csavarjai kicsit mókásak, de most akkor is itt szedtem szét. Nem volt egyszerű.
A vezetékeket a nekik megfelelő helyre kerültek, így már elértek az ellendarabig.
Kipufogó visszakerült.
Visszaraktam a szívócsövet is a motorra.
Most jött az indítás.
Akku vissza és gyújtás, indítás. Pár másodperc után be is indult.
Szépen jár de durva hidrotőke hangja van. Olajnyomás lámpa kialudt, tehát nyomás van csak időre van szüksége a tőkéknek.
Kb egy percig járattam, kicsit emeltem a fordulatszámon. Sorra hallgattak el, de kb. kettő még mindig hallatja magát.
Majd holnap folytatom, mert le kellett állítanom. A garázs megtelt füsttel. A sok WD40, csavarlazító és társa erősen füstölt a leömlő csatlakozásánál.
u.i 2 óra múlva
Erősen gondolkodom hogy holnap lekapom a szelepfedelet és megnyomkodom kézzel a hidrotőkéket hogy melyik nem keményedett fel.
Betettem a frissen beszerzett kicsi gyertyákat, hogy meg tudjam mérni a kompressziót.
A műszert nemrégen vettem erre a tesztre. Ha nem sikerült valamit rendesen berakni nem lesznek egyformák az értékek.
Nos egyformák :-)
4-es henger: 11,5 bar
3-as henger: 11,9 bar
2-es henger: 12 bar
1-es henger: 11,5 bar
Feltöltöttem a hűtőkört is. Kicsit a max fölé, de valószínűleg úgyis csökken ha jár a motor és kidolgozta a levegőt.
Felkerült a szívósor és a leömlő is. Alul még a felfüggesztő gumikat kell "felpattintani", ez azért maradt el mert menni kellett az ablakemelőért.