Tagok >> Longman >> 155 GTA :)) >> Blog
- Típus:155 GTA :))
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1992
- Színe:grafit
A hengerfejek lekerültek a "hengerfejeshez" átnézésre, rendbetételre.
Sajnos nem bírt vele. A vez.tengelyek végén lévő tárcsák nem akarnak lejönni. 3 db lehúzót eltörtek neki, szénne melegített, lefagyasztotta, de egyszerűen nem jönnek le. Visszavittem a műhelybe hátha ott többre jutnak de nem. Egyszerüen nem jönnek le. Most megálltunk.. Lehet kénytelen leszek bevetnia a tartalék motort..
Felpróbáltam a felniket. Őszintén szólva nem tetszik. Pontosabban tetszik, csak annyira nem, hogy azt a sok átalakítást megérje amit az autón kellene elvégezni hogy rendesen elférjen. 215/40ZR18
Amik kritikus pontok:
1. Elöl a rugótányér - ez a legnagyobb gond. Kb. 0,5-1 cm hely marad a gumi és a tányér közt. Tehát mindenképp valami "tuning" lengéscsillapító kellene aminek nincsen ilyen rugóalátétje.. Bár tervben van, de csak későbbre, ha már kész a többi rész.
2. Elöl a küszöb - sajnos befordulni befordul, de kifelé már nem. Ütni kellene a küszöbön.
3. Hátsó lökhárító - a lökös alja hozzáér a gumihoz.
Hát ennyi. Inkább maradok a 17"-nál, ezt meg átveszi a szerelőm a Suzukijára. :)
Meglepett a szerelőm!
Lebontotta a hűtőt, és kivette az első hengerfejet. Végülis semmi baja. Tehát a csörgést eddig 100% hogy annak a hidraulikus vezetőgörgőnek a kenéshiánya okozta. Persze ez azt is jelenti hogy a szelepek bele is érhettek volan a dugóba. Ami sajna meg is történt, de szerencsére csak éppenhogy, semmilyen gondot nem okozott, a szelepek épek, a dugón látszik kicsit a nyoma, de jelentéktelen.. Ha a másik hfejjel is ez a gond, akkor hurrá! Lenyomáspróbázzuk őket, szelepfészkeket becsiszolom, kap szelepszárszimmeringeket és kész, a másik motort meg sem bontom! De jó is lenne.. :)
2008.02.09-én elkezdtem szétbontani a műszerfal alját 2 okból:
1. Fűtőradiátor cserés
2. Vezetékelést átnézni, klíma bekötését rendbetenni.
Nem hittem hogy ekkora idegbajt kapok ettől a fűtőradiátortól. Bebizonyosodott hogy valóban fossa a vizet. És nagyon nagy szopás kiszedni. Ráment a napom..
A klíma problémára végképp rájöttem, mint kiderül hiányszik belőle a ventillátor sebesség szabályzója. Lesz még vele gond, mire összeáll. A biztonság kedvéért intéztem egy másik vezérlőpanelt is. Sajnos úgy érzem a történet még nem ért véget..
Kaptam ajándékba ma 1 Momo Corse kormányoscskát, és egy 5000K-s xenon szettet, egy jó partneremtől. Öröm ez, na! :)
Meg is vettem hozz a kormányadaptert is.
A kormány ára (hogy később mindent összeszámolhassak):
- Kormány: 28.000
- Xenon 29.900
Drága dolog ez a kerékcsapágy.. De már tudom hogy SNR név alatt SKF csapágyat kapok. Hurrá!
- 4 db karékcsapágy
- 2 hengerfejtömítés
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
- benzinszűrő
40% kedvezménnyel 71.000 Ft. :( Túlvagyok rajta.
Csak kommentár nélkül, lefényképeztem pár előzőleg elkövetet gányolást az autón.. :( Hogy törne le a keze..
Ma megrendeltem a hengerfejtömítéseket, pollenszűrőt, üzemanyagszűrőt, olajszűrőt és 4db kerékcsapágyat, mert rettentően csörgöttek már..
2008.02.02-én Vasárnap elkezdtem bontani az elejét az autónak hogy kiférjen a hengerfej. Ezt vehetjük alapkőletételnek is.. :)
A hűtők kiszerelésével már nem bírtam mert az alja hozzáférhetetlen volt, a vízcsöveken pedig buzi gyári(!) bilincsek voltak, amiket nem könnyű leszedni alulról akna nélkül.
A klímahűtőből is jön 2db cső, az egyiket sikerült lekötni (gáz szinte semmi nem jött belőle), de a másik nem adta magát, úgyhogy még a csövet is sikerült megcsavarnom.:(
Átnéztem a klíma reléit, biztosítékait is, minden ok, de egy kis gányolást azért találtam a klímapanelnél(a panel E1 hibakódot ír, és nem engedi állítani a venti erősségét):
Azt vettem észre itt a nagy bontogatás közpette hogy a panel hátulján lévő csatlakozók közül a bal oldalin vagdosva vannak a vezetékek. Mégpedig a jobb oldalán a piros és a feket-lila.
Utána megkerestem hova vezet és az utas oldalon a kesztyűtartó alatt lógó vezetékekre lettem figyelmes, ill. hogy van ott egy csatlakozó és azokba van ez bekötve. De a cstalkozón található 3. vezetékre nincs kötve semmi. Plusz van 2 lógó vezeték, azok is utólagosak. Ha azokat összeteszem akkor megy a venti folyamatosan legerősebb fokozatban.. De állítani úgy sem tudom a panelről.. Rakok egy képet a csatlakozóról is.
A lábterekben áll a víz. Valószínű hogy tényleg a fűtőradiátor cserés..