Mutasd

>> Egyéb2011-04-14

Nos, most nekiülök. Szóval az úgy volt hogy.. :)
Mint a korábbi bejegyzésekben olvasható volt, a kocsi érdekes tüneteket produkált. Még novemberben kezdte, 2000-2200 RPM között tehát egy igen szűk tartományban betorpant a kocsi. Mellette a fogyasztás kb. 5L/100km-el megnőtt.
Sokmindenre gyanakodtam, hideg idő, termosztát rossz, lambda szonda, motorhőfok jeladó, akkor még rossz volt a kipuff, régi volt a benzinszűrő.
Decemberben eljött a kipufogócsere ideje, de akkor már éreztem hogy egyre szélesebb tartományban gyengül a kocsi, illetve hidegindítás után erőtlen, egészen amíg úgy 70 fok környékére fel nem melegszik.
Ezután következett a kipufogó és benzinszűrő csere, ami sajnos nem oldotta meg ezt a jelenséget.
Próbálgattam lehúzni a lambdát, a motor hőfok jeladót, de semmi nem történt. Pontosabban egyszer a lehúzott lambdával, másszor a lehúzott motorhőfok jeladóval volt jobb a kocsi. Emellett egyre erőtlenebb lett, szinte már csak 3000RPM fölött élt, pl. emelkedőn ezalatt a fordulat alatt, folyamatosan sebességet és fordulatot vesztett az autó.
Vettem egy Bosch hőfok jeladót, kicserélése után azonban semmi nem változott, eltekintve attól hogy egyre erősödtek a tünetek. A szenzor kicserélése során egy átnézéskor feltűnt hogy a vezérlés oldalról szivárog valahonnan az olaj. Nem tudtam mire vélni.
Ezen a ponton hozzá kell tennem hogy mindez viszonylag sok idő, de kevés használt km alatt ment végbe mivel nem igazán használtam a kocsit.
A szenzor kicserélése után elmentem kipróbálni az autót, és feltűnt hogy menet közben is ciripelő hang jön a motortérből, ekkor még nem tudtam hogy ez szelephang. Próbálkoztam egyébként injektortisztítóval is, de nem segített semmit.
Én még mindig valamilyen a keverékképzésbe belepofázó dologra gyanakodtam. Közeben az autón egyre erősödött a szelephang, amelyet hidrotőke hangnak véltem. Melegen alábbhagyott, de a cicergés bent az utastérben menet közben is megfigyelhető volt.
Újabb tünet, ha hidegen leállítom, vagy lefullasztom (ami egyre könnyebben megy, hiszen alapjáraton semmi ereje a motornak szinte) annyira megszívja magát hogy fél napig nem lehet beindítani.
Levittem diagnosztikára, országút az odavezető út. Magasabb fordulaton nincs baj, de érezni hogy erőtlen a kocsi. Diagnosztikán mindent megnéztünk, minden OK. Érthetetlen. Újabb hibajelenség, alapjáratról ha picit mozdítok a gázon terhelés nélkül, akkor vagy nem reagál csak lassan, vagy rögtön felpörög 2000RPM-ig. Gép még rajta, de a potméter hibátlanul működik..
Hazafelé megállok vásárolni, miután indítok nem sikerül elsőre, így tudom legalább 3-5 óráig nincs esélyem. Pedig meleg volt a motor. Újabb hibajelenség: országúton teljesen visszahűl a kocsi, csak cserés az a termosztát.. + ráadás. 5 hengerezik a motor..
Elkezdek a gyújtótrafóra gyanakodni. Beszerzek Arno mestertől 2 db-ot. Megbontom az első hengersort. Egy trafó gyanús, kicserélem. A gyertyák meglepetésemre nem csúnyák. Megpucolom, nem változik semmi.
Leviszem a kocsit a műhelybe. Borzasztó a hangja, menni nem akar.. Rémálom az a kb. 400m is..
Műhelyben hátsó hengersort megbontom, trafók kiválóak. Gyertyákon semmi rendellenesség.. Akkor mi? Nézzünk kompressziót. Borzasztó. Átlagban 6-os.
2 verzió:
1. hat db gyűrű eltört (nem tartom valószínűnek)
2. elment a vezérlés
- hidraulikus a feszítő, és mint az elején írtam jött onnan némi olaj
- nem a hidrotőke csattogott, hanem a szelep
- ezért tudta megszívni magát

De vannak még itt más furcsaságok is. Pl. azóta leszedtem a vezérlés burkolatát, és olyan válla van a 16K-t megkímélve futott görgőnek, amilyen még a 20K-ért vett ki tudja mennyit futott tartalék motoron sincs.. A szíj is fura. Valami nem kerek itt...

Folyt.köv.

>> Egyéb2011-04-14

Hivatalosan is nyugovóra tért a verda, fél év (egyenlőre) ideiglenes forgalomból kivonás.

>> Tuning és extra2011-04-12

Ma megvettem egy komplett 24V motort, nagyon jó áron volt.
Minden segédberendezés rajta, tehát leömlők, önindító, generátor, klíma kompresszor, szervoszivattyú, miegymás.

>> Egyéb2011-03-29

Most jött el az ideje. Félig a kényszer vezet rá, de úgy gondolom ennek be kellett következni záros időn belül. Apránként, úgy hogy használom is közben az autót, azt a sok tökéletlenésget helyreállítani nem lehet, csak szenvedés lenne belőle.
Pihenőre megy az autó, határozatlan időre.
Majd leírom bővebben is, de a kényszer ebből annyi hogy gyakorlatilag a torpangatós probléma meg nem oldhatósága, és az ezt követő kompressziómérés melynek eredménye 5,8-7,5 lett, vezetett az azonnali leálláshoz.

>> Egyéb2011-02-15

Összeállítottam egy újabb teendő listát, mivel mostanában elég sokat időt töltöttem az autó mellett, így volt lehetőségem összeszedni ezeket.

De előbb lássuk mi teljesült az előzőből:
1. Km-óra bekötése - ezzel szívtam hétvégén. Röviden összefoglalva, a sebességmérő jeladóból 3 vezték jön: 1 táp (+), 1 test, és egy változó (+) amelyen a sebességtől függően 0-7,5V között változik a feszültség, ez alapján "mutat a km óra". Ez a vezeték menet közben leágazik a klímához, és a Motorvezérlőhöz, de ez utóbbinak ahogy néztem csak az aut. futóműállítós verziónál van jelentősége. Nálam a probléma az volt hogy ezen a változó értéket közvetítő vezetéken is folyamatos 12V feszültség van. Ha széthúzom a műszerfalból, ha széthúzom a másik csatlakozót ami a műszerfal alatt van (G99A), akkor is folyamatos a 12V.. Úgyhogy szépen behúztam egy másik vezetéket, majd meglátom működik-e így..
2. Kuplung munkahenger csere - megvolt
3. 2000 RPM-nél erőtlenedés - elméletileg motor hőfok jeladó csere, ami megtörtént de próba még nem volt
4.Kipufogó csere - megvolt

És akkor lássuk az újakat:
1. Klímacső csere, klíma beüzemelés

2. Olajcsövek cseréje, amik a blokk és az olajhűtő között vannak. - Ultra szopás

3. Belső világítás időzítő - szét vannak égve a hátsó fejtér világítás kábelei, ez okozza a zárlatot. Annyiban nehéz ügy, hogy szét kell bombázni a hátulját teljesen, hogy ki tudjam ezt a vezetékköteget húzni belőle.

4. Ablakfűtés működésre bírása - már közel vagyok a megoldáshoz :)

5. Vezetékköteg rendezése elöl - konkrétan a motortér jobb oldalán vagyis a jobb nyúlványon a tűzfal felől az elejébe tartó kötegre(lámpa, jeladók, vetillátor vezérlő, stb) gondolok, ehhez le kell venni az első lámpák fölötti kereszttartót (a könyöklőt :)) is.

6. Tetőablak csere - már megvan a másik, csak el kell hozni Marklandból, és beszerelni.

7. Xenon cseréje hagyományos izzóra

8. Check Engine lámpa bekötése - (164Motorvezérlő - 155 műszeregység anomália)

9. Fejegység ellenőrzése - néha ki/be kapcsol, vagy demo módba kapcsol. Szerintem tápellátás lesz

10. Fényszóró mosó - működő relé benne, le kellene ellenőrizni kapja-e a motor a feszt, illetve hogy miért nem képes a motortól a víz a fejre jutni.

11. Szélvédő újra tömítés

12. Féltengely szimmeringek cseréje

13. Főtengely ékszíjtárcsa ellenőrzése, hidegen ott valami hangoskodik.

14. Hátsó féknyergek cseréje

15. Vízcsövek, bilincsek ellenőrzése, és szükség szerinti (lesz) cseréje, "T elágazás" elkészíttetése rozsdamentesből.

16. Fékszervo dob, vagy vákumcső ??

17. Hátulja lakatolása, fényezése, wide body elemek felszerelése, hiányzó műanyagok pótlása, küszöbök lakatolása, padlólemez belsejének rendbetétele.

18. Eredeti ülések beszerzése, visszaalakítás.

Nagyjából ennyi most.. :)

 
>> Szerviz2011-02-12

Kicseréltem végre a kuplung munkahengert, picit szalonképesebbé tettem a környékét, és a bal oldali nyúlvány belső falát.
Kicseréltem a motorhőfok jeladót (BO 028 0130 026) reményeim szerint ez megszünteti a torpanást hideg motornál.
Kipróbálni nem tudtam mert az 1.-es injektor O gyűrűje megadta magát és az így keletkező tömítetlenség miatt folyt a benzin.
A munkahenger cseréhez kellett 1L fékfolyadék.

>> Tuning és extra2011-02-07

Elkeltek a 17" felnik, és az is biztos hogy a képen látható 15"-os Zender Sportok lesznek helyette.
A dizájn valami hasonló lesz, megspékelve kis meglepivel is. A gumik még kérdésesek.

>> Szerviz2011-02-01

Nos végül sikerült ma befejezni, de menjünk sorjában
Először is készítettem tömítéseket, így össze lehetett véglegesre szerelni a katalizátorig a rendszert.
Erre azért volt szükség, hogy a hátulját be lehessen állítani.
Sajnos a végdob háza nem lett felpolírozva, de nem tettem szóvá, mert Imre már így is többet tett mint.. nah mindegy. :)

Ha rátekintünk a lenti képekre, a 3. és 4. képen látható hogy az első leömlőről érkező csőnek alig van helye, mivel balra a diffi ház, középen a tartó bak, jobbra a teknő. Éppenhogy elfér..

A hátsó dob ugyan középen áll, de nem elég magasan, azon még állítani kell..

És a tapasztalatok:
A középdob ellenére elég mély alapjáraton a hangja, nem lett "hangtalan". Viszont fordulaton, állandó fordulaton elég csendes, tehát nem zavaró a hangja egyáltalán. Ha nyomom neki akkor fenomenális! Szóval minden tekintetben hibátlan lett!
Biztos az új benzinszűrő is felelős ezért, de a teljesítménye is visszajött, főleg 2000RPM alatt érezhetően nyomatékosabb mint volt.
És végre mehetek árkon-bokron, nem ér le az alja!!!! :)

Kis üröm az örömben:
Az egyik olajcsövem meg van törve, azt javíttatni kellesz, csak sajnos le kell hozzá szedni, ahhoz olajat le kell engedni, stb, stb..

Az első leömlő tömítetlen valahol még sajnos, ezt sejtettem, tehát ezt is le kell szedni. A baj az hogy qrva sok mindent le kell hozzá bontani hogy hozzáférjek és le is jöjjön. Többek között a klíma kompresszort, ami ultra brutális szopás.

A főtengely ékszíjtárcsám sajnos 8ast ír.

 
>> Szerviz2011-01-31

Ma folytatódott a munka. Összeszerelésre került a hátsó dob, és véglegesen lehegesztették az első csöveket.
Megcsiszoltam az összetételek talpait, hogy rendesen illeszkedjenek a tömítések.
Az első csövek és a katalizátor (szépen lefestve) fel is kerültek a helyükre. A leömlőkhöz sikerült tömítést venni, de a katalizátorhoz nem kapható oda gyártok majd holnap.
Holnap végleges összeszerelés is lesz, elméletileg. Állítólag innen már gyerekjáték.

Imi szerint a hátsó dob állapota miatt volt már nagyon hangos, szerinte nem is kellene a középdob. Szerintem viszont igen, bár már kicsit tartok tőle hogy semmi hangja sem lesz.
Hamarosan kiderül..

 
>> Szerviz2011-01-27

Ma is haladtunk az autóval. Először is, készen lettek a tartókonzolok galvanizálása, és megvettem a csavarokat is.
Minden csavar helyére amit kitekertem új került. A kipufogó összetételei kivételével mindenhová saválló. Ezek javarészt 8-asok, 3 db 6os.
Az összetételekhez 8.8-as kerül, önzáró anyával, rugós alátéttel.
Ezeket fel is szereltem.
Sajnos fél időben lemerült a fényképező akksija, így nem tudtam mindent megörökíteni.

"Csöves Imi" is haladt, bár elég lassan, nagyon szöszmötölős munka az első csövek pontos leméretezése, beállítása.
Estére készen lett gyakorlatilag a katalizátorig mindkét cső, flexibilis elemekkel, talpakkal, mindennel. Csak készre kell őket varrni.
Elkészült a középső dob is, illetve ahogy az utolsó képen látszik a hátsó dob rezonátor csöve is félig. Azzal még lesz munka.
A hétre sajnos ennyi idő hiány miatt, szóval csak jövőhéten folytatódik a munka..
Kell még vennem tömítéseket, gumi bakokat, tűzkarikát.