Mutasd

>> Szerviz2010-06-11

Megrendeltem a kormányösszekötőket, melyek meg is érkeztek, de persze nem a jó méretűek, így megint csúszott 1 napot.. :)
Mindegy kész lett, és kicseréltem a vízcsöveket is végre..
Bepróbáltam a szárítószűrőt is.

Jöhet a futóműállítás!

>> Egyéb2010-06-06

Néhány aktuális kép "őkelméről"

>> Szerviz2010-06-04

A lengéscsillapítók beszerelése után persze szükség volt egy futóműállításra, így bejelentkeztem egy igen korrektül dolgozó sráchoz, Farkas Zsolthoz, aki most a miskolci Itálgáznál dolgozik.
Persze futóműállítás nem volt, mert a ribancnak nem adtunk elő rituális táncokat, nem volt emberáldozat sem, úgyhogy megharagudott a kicsi érzékeny lelke.. :))

Szóval megemelte az autót, nézi a jobb kereket, OK, néz a bal kereket hoppá lóg..Kormányösszekötő? Nade tavaly szeptemberben cseréltem, le is vizsgázott vele.

Akkor kerék le. Igen, hát ez a kormányösszekötő nem fasza. Igancsak bele is van süllyedve a csonkállványba. Az anya nem jön le róla, elforog a szár. Levágjuk. Kiütjük az összekötöt. Mérünk. Ez bezony véknyabb mint a "fészke", azért ül benne annyira, és azért nem tudta az anya sem megfogni. Valószínüleg nem belevaló..
Akkor kell venni 2 db jó kormányösszekötőt, utána vissza..

>> Szerviz2010-06-02

Megérkeztek egy kedves ismerősöm jóvoltából a szilikon csövek a repedezettek helyére. Ingyen volt, köszi MÁV! :)
Egy 45x45ös hosszabb darab a termosztát és a hűtő közé, 30*15 a hfej és a termosztát közé, 35*15 szintén oda.
Nem tom mikor fogom még cserélni, de ha már leengedem a vizet, akkor szerintem egyúttal kicserélem a fűtéscsapot is.

>> Szerviz2010-05-29

Kiszereltem az első lengéscsillapítókat, és elvittem Felsőtárkányba, ahol egy magán műhelyben felújítással foglalkozik egy fickó, nagyon sok jót hallottam a munkájáról, és nem is csalódtam!
Egyébként tényleg kapja be az FK.. A teleszkóp szárat is cserélni kellett, mert vmilyen oknál fogva, lepattogott róla több helyen(!) a króm (ezeket kemény krómozással készítik) és amiatt kinyírta a szimmeringet, így szép lassan szétfosta magát.
Az ember asszonta direkt ilyen vékony rétegben viszik fel a krómréteget, hadd cserélgessen a paraszt. Bár nyilván közrejátszott kis hazánk frenetikus úthálózatának a minősége is.
Úgyhogy szárat is cserélt, ráadásul 2mm-el vastagabb lett, anyagában edzett. Szóltam hogy kellene "puhítani" is rajtuk minimálisan, sikerült is! Nagyon faszán megcsinálta, pozítívan csalódtam a lengéscsillapító felújításban, nagyon profin dolgoznak. Mivel szárat is kellett cserélni így lett 10K/db. Ha csak szimmeringezni kellett volna akkor 6K/db. Nem veszélyes árak, a minőséget is tekintve. Ja a cucc saját toronycsapágya is konstrukciós hibákkal küszködik, de ezt most nem részletezem. A lényeg nem ajánlom senkinek ezeket a drága fos cuccokat, tessék venni Koni-t, vagy fel kell tuningolni a gyári csillapítókat!
Ha már kint voltak elvittem galvanizáltatni a toronycsapágy házat, igaz csak a kupakja látszik ki, de akkor is szebb :P
No meg végezetül beraktam a 1,5 éve hánykolódó toronymerevítőt is, csont nélkül felment. :)

>> Szerviz2010-05-13

Egy kis összegzés!
Elsődleges műveletek:
- Lengéscsillapító felújítás
- Felnik görgőzése
- Tehermentesítő gyűrűk
- Belső féltengely csukló zsírzás
- Hátsó féknyergek felújítása
- Vízcsövek cseréje szilikonra
- Klímakompresszor felszerelés
- Generátor szíjfeszítő csere
- Klíma bekötés
- Klíma nyomáspróba

Másodlagos műveletek:
- Hátsó ablakfűtés
- Belső világítás zárlat
- Fűtéscsap mozgató csúszka
- xenon kiszerelés
- fejegység tápkábel igazítás

>> Tuning és extra2010-05-10

Alapvetően sosem tetszett a váltókar mozgása a kulisszában. Ezen kívül mindig is vonzott ez a short shifter dolog is. Találtam még tavaly egy leírást, hogy hogyan oldották ezt meg egy régebbi Alfába. Ekkor értettem meg a lényegét, és hogy meg lehet csinálni házilag is. Ráadásul praktikus okaim is lennének mert ha normális utakon mozogna a kar, akkor elvezetné az asszony is.. :) Lehetne kocsmázni! :)

Aztán egy jóbarát említette pár hete hogy az épített Punto-jának megcsinálta a rudazatát ilyenre, és elkészítené az enyémet is. Csak ki kellene szerelni. Na az a nem egyszerű..

>> Szerviz2010-05-09

Eddig sem volt a helyzet magaslatán a 2 hátsó féknyergem, mert
1. fékbetét/tárcsa cserekor mindkettő gyári széttört, és a '86os Uno Turbo-m megmaradt cuccaiból pótoltam
2. Volt eltérés a 2 oldal között nem kicsit műszakin, annak ellenére hogy újak a tárcsák/betétek
3. Állítólag kőkeményem blokkolnia kellene kéziféktől, de alig van fékhatása, pedig a kötelek, fékcsövek is újak.

Namost tetézte ezt azzal hogy a jobb hátsó enyhén fog folyamatosan, úgyhogy megrendeltem a felújító készletet hozzájuk. (2400 HUF)

>> Szerviz2010-05-08

Ma hideg volt. Reggel kicsit fűteni akartam, de nem jött a meleg levegő, ráadásul AUTO módban nem akart magához térni a rendszer, vagyis nem kezdett el magasabb fokozaton menni a venti.
Kicsit belenéztem és rájöttem hogy leakadt a fűtéscsapról a mozgató pálcika. Az okát nem tudom, de visszatenni sem lehet.. :O

>> Szerviz2010-04-29

Elérkezett ez is. Miután ,ég tavaly sikerült teljesen kiszereltem a régi R12 klímacsöveket, és beszerezni az R134 csöveket, nyomásszabályzót, hűtőt, kompresszort, és még márciusban ki is cseréltem akkor egyenlőre a hűtőt, ideje volt komolyan belecsapni a lecsóba. A csöveket ki,- és lepucoltam, a kompresszorházat is, vettem bele új csapágyat (5500 HUf) és galvanizáltattam a tartókonzoláját és a szíjtárcsát ill. a közepét is. Ezenkívül megvettem az összes csőcsatlakozáshoz való tömítéseket is (1200 HUF), és megrendeltem az új szárítószűrőt. (5800 HUF)
Az önindító cserekor volt elég hely hogy bekössem a belső elpárologtatóba csatlakozó 2 csövet is. Hát az sem volt egyszerű mutatvány, sokat kellett matekolni, hajlítgatni a csöveket, nehezen akartak összekapni a menetek is. De végül sikerült, bár csak remélni tudom hogy nem mozdult el a tömítés, és a menet is épen maradt, leszúrnám magam ha ott engedné majd el a nyomást a rendszer. Bár ahogy magamat ismerem..
Jelenleg nincs más hátra mint kicserélni a kompresszorokat (ezt összekötöm a generátor szíjfeszítő cseréjével (12.000 HUF), és összekötni az egész rendszert. Aztán nyomás próba. :)