Tagok >> Longman >> 155 GTA :)) >> Blog
- Típus:155 GTA :))
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1992
- Színe:grafit
Megvettem az autóhoz az üzemanyagszűrőt és a kuplung munkahengert, az előbbit egyúttal be is építettem.
Tehát 1,5 - mivel a munkahenger csak később építem be - dolog teljesült a listámból.
Ha már én mostanában kevesebbet foglalkozom a géppel, azért "ő" úgy tűnik folyamatosan résen van. A beépített szervízesedékesség jelző újra működésbe lépett. :)
A kipufogóval kapcsolatban azt monda elég, ne tovább! Így úgy döntött hogy inkább végre szét esik!
Így is lett, Vasárnap este 2 utcával a lakhelyemtől a katalizátor mögötti összetételnél leszakadt a cső. Megálltam az utcában és otthagytam a kocsit.
Másnap szóltam Vittorio pajátsnak hogy levinném a műhelybe a kocsit, és riasztani kéne a kipufogós ismerősünket, azaz "Csöves Imit".
Kedden be is indult a munka.
"Csöves Imiről" tudni kell hogy saválló dolgokat hegeszt AWI-val, meglehetősen magas színvonalon. Gyakorlatilag bármit elkészít, csöveket, kipufogó dobokat, végeket, mindent. Természetesen nem ez a fő profilja, ez csak kiegészítés.
A terv az volt már régen, hogy újra kell tervezni a leömlők és a katlizátor közti csöveket, mert túl alacsonyan futottak, pótolni kell a hiányzó felfüggesztéseket, be kell építeni egy kzépső dobot mert inkább szerényebb hangot szeretnék, és akkor már egy új hátsó dob is illő lenne.
Nos ebből az első rész a bonyolult, ugyanis nagyon passzentos a hely, sokat kell számolgatni, méricskélni hogy kiadja. De a mesternek ez nem akadály.
Miután leszereltem a renszert, döbbenetes látvány fogadott, sokkal több helyen küszködött hiányosságokkal az egész mint gondoltam. Lukak mindenütt, gányolt varratok, kilapult cső, rozsda és sorolhatnám, de beszéljenek a képek helyettem.
Miután mára végztek én még maradtam és leküszködtem az összes tartó konzolt beleértve az üzemanyag szűrőjét is hogy elvihessem galvanizátatni őket.
Folyt. köv
Újra eltelt egy év, ill. egy fél amióta az utolsó terv összefoglalót leírtam.
Mit lehet ilyenkor év elején tenni, összegezni az elmúlt évet, és megtervezni az elkövetkezőt. :)
Elképzelések azok vannak bőven, de jelenleg semmi feleslegesre nem akarok költeni, ez az autó kérdés igencsak másodlagos most. Mármint az „úri huncutságokra” gondolok, mint például a teli fény, amiből egyhamar nem lesz semmi. Őszintén szólva sajnálom rá a pénzt és az időt, hiszen gyakorlatilag magam csinálnám Vittorio barátom segítségével, tehát ugyan töredék áron lenne mintha odaadnám egy fényező műhelynek, hogy akkor itt van, tessék csináljátok, mikor jöhetek érte?,de akkor sem érzem szükségességét. Se kedvem, se időm ezzel foglalkozni.
Viszont műszakilag patentnak kell lennie, minden tekintetben. Szeretnék vele sok helyet bejárni 2011ben, ami eddig elmaradt.
Lássuk mik a legfontosabb dolgok:
1. Km-óra bekötése végre, már megvan a hiba oka is, van új műszeregységem is, csak idő és kedv kellene hogy beüzemeljem, és végre tudjam mennyit megyek pontosan. A sebesség már nem számít, megtanultam a fordulatszámról hogy épp mennyivel megyek.. :)
2. Kuplung munkahenger csere kell.
3. Jelenleg valami baj van autóval, mert sokat eszik (15-18L városban), és 2000 RPM-nél erőtlenné válik. Alatta és fölötte +-200RPM-el már minden rendben. A lambda szondában van kb. 16.000 km, és Bosch, nem univerzális. Kipufogó szaga normális, nem rángat, nem torpan, látszólag minden OK. Tehát egy diagnosztikára mindenképp elviszem hamarosan.
Két dologra tudok gondolni, a benzinszűrőre, ami még nem volt cserélve, illetve a szétesőben lévő kipufogómra. Tehát a diagnosztikát mindenképp meg kell előznie egy szűrő cserének és az 5. pontnak.
4. Hátsó féknyereg csere, mivel szeretnék még az éven állatkodni vele egy keveset, biztos lesz még hó, és ez eddig kimaradt mivel a hátsó fék nincs a topon, a felújítás ellenére. A megoldás GTV hátsó nyergek, amit csak le kellene szerelni Vittorio egyik gépéről, de hát még ehhez is lusta voltam.
5. Kipufogó csere: 2 lépésből áll, egyszer le kell kötni az elejét, és hátsó dobot, majd az ezektől különálló csövön kialakítani további felfüggesztési pontokat és megfelelő magasságba emelni, majd hozzátervezni az első csöveket amik a leömlőtől jönnek, hogy azok mind magasságban, mind irányban jól álljanak, ne húzzam a földön. Ezen kívül beépítésre kell kerüljön egy új közép,- és végdob is. Ez már egy jó ideje az autó leggyengébb pontja egyébként.
6. Tavasszal lakatos munka! Nem várhat tovább, a főbb pontok a küszöbök első sarkai, melyek szerintem nem 100%osan voltak javítva, bár látszólag nincs bajuk, de akkor lennék nyugodt, ha szépen le lenne ott tisztítva lemezig minden, és úgy újra építeni.
A másik része a hátulja amelyhez hozzá kell nyúlni, tipikus 155 betegség. Viszont ehhez már át kellene építeni a hátulját széles kasznisra egyúttal. Csak úgy érdemes belevágni. És pótolni kell azt a néhány doblemezt védő műanyagot amik jelenleg még hiányoznak onnan (ezért is rohadt szét 2 év alatt)
7. Klíma beüzemelése még a nyár előtt. Tavaly már majdnem megvoltam, mikor is összeszereléskor eltört az egyik cső, és már nem volt lelki erőm foglalkozni vele tovább. Viszont találtam egy alumíniumot hegeszteni tudó emberkét, aki nagyon szépen dolgozik, majd ő megcsinálja nekem, új hollanderekkel együtt. És megint kell egy új szárító szűrő is. Remélem ezek után már nem lesz gond vele.
8. Váltórudazat kiszerelése és felújítása. Elsőre nem tűnhet nagy feladatnak, de félek borzasztó nehéz hozzáférni viszont nagyon jó lenne, mert jó feszessé tehetném a váltókar mozgását. Ha kint lenne, egyúttal rövidíteni is lehetne a váltóúton (Short Shifter)
9. Elgondolkodtam hogy lecserélem a 17” kerék garnitúrámat 15”-osra, ez ugyan visszalépés, tehát csak úgy gondolnám hogy valamilyen különleges és viszonylag ritka, klasszikus 15” lenne jó. Zender, BBS, Borbet, stb.. Persze jól ráengedném a kasznit, legalsó állásba az FK-val..!! :)
10. Ha kész lenne a hátuljának lakatolása, biztosan elővenném a 4 éve porosodó, még az előző 155ben szolgált hifi rendszert is.
11. Ősszel műszaki vizsga.
Hát nagyjából ez a 10 pont lenne (emellett persze vannak apróságok is), a vicc az, hogy ez egyben max. 200.000 Ft amit felsoroltam. Tehát nem egy nagy összeg, csak úgy vagyok vele, hogy inkább megveszem a Berik-et, meg elmegyek egy 7végére Ausztriába motorozni belőle.. :)
Új szelek fújnak..
Ezen kívül az év végén szeretnék venni egy 166-ost is..
Második olajcseréje az autónak, a km messze nem volt benne 15K.. De az 1 év az 1 év.
Persze nem volt ez olyan egyszerű. Bár az olajat már régebben beszereztem, mégis még 1 hetet várni akartam a cserével, viszont az autó úgy döntött neki már az új olaj kell.
Nyugodtan autókáztam be a munkahelyemre, ez Karácsony előtti héten volt még, szabin is voltam, egyszer csak elkezd világítani az olajnyomás lámpám.. Hoppá, ilyen még nem volt.. Gyorsan le is állítottam és befordultam egy mellékutcába. Na ez mi lehetett, ennyire elcsöpögtette az olajat a hűtőnél? Bár már kb. 1,5 éve szivárog belőle, ilyen még nem volt. Vagy csak a jeladóval lenne gond? Na akkor nézzünk egy olajszintet. Kiszálltam, és már egy olajtócsa fogadott a kocsi jobb eleje alatt. Lehajoltam, láttam is hogy vhonnan ömlik ki belőle rendesen.
Rögtön az jutott eszembe, hogy kész az olajhűtő eddig bírta, ahol eddig szivárgott nyilván szétnyílt.
Sebaj nem vagyok már messze a melóhelytől, hívtam a havert, vontasson be. Addig felraktam a vontató kötelet, és próbáltam normálisan alánézni hogy pontosan mi történt, és meg is találtam, hát nem a hűtő nyílt szét, hanem lelőtte magáról az olajcsövet.
Hát ezekben a régi vasakban ilyen a szerviz-intervallum jelző. :)
Mivel szükségem volt az autóra, ez pedig Pénteki napon történt, lemondtam ezúttal a gyári olajszűrőről, mert csak következő Szerdára lett volna.
Így maradt az utángyártott de jó minőségű.
Másnap hozzáláttam idebent a cégnél, persze egyúttal lecseréltem a szivárgó olajhűtőt is egy GTV-jére, ami egy ideje felújítva itt pihent a fiókomban. Így mostmár egy csepp olaj sem megy kárba.
Mivel ehhez a művelethez le kellett szedni a lököst is, így rozsdátlanítottam és Budaprimer-eztem az alsó kereszttartót, a hűtő előtti kereszttartót a nyúlványokat, és függőleges nyúlványt ami a lökös széleit tartja.
Olaj 10w60 Castrol Edge Sport került bele.
Olajszűrő: Mann Filter
Levegőszűrő: Tecneco
Km óra állás: nem tom :)
A régi hűtőt elvittem hogy megpróbálják javítani, de sajnos több helyen vérzett, ezért menthetetlen..
Ma reggelre leesett az első hó.. Én pedig a tavalyi tél után pánikba estem, és téligumim ugyan van, de felnit még nem vettem hozzá. Úgyhogy reggel szépen nyakamba vettem a várost, és benéztem néhány gumishoz. Az egyiknél volt is egy nagyobb készlet, igaz Stilo-ra való, tehát 6,5x15 ET43. Az ET miatt aggódtam kicsit, de elhoztam, nem akartam már tovább variálni, elég ritkák lettek a 4x98as acélfelnik. Igaz 30.000-ért ideadta volna a 145 facelift gyári aluját is, azokkal a nagy lukakkal, de le is volt padkázva, meg amúgy sem tetszene a 155-ön, úgyhogy maradtam az acélnál.
Meg ezzel olyan igazi "sleeper" lett a külseje, vagy inkább olyan bontószökevényes? :)
A gumizást magamnak csináltam.
Na ez is megvan. Sosem világított, zavart. Először is kimértem a vezetékeket (sárga-fekete) amikről a 12V-t kell kapnia, az megvolt. Így szétszedtem mindkettőt. A checkpanelnél csak a foglalatot és izzót kellett cserélni a vezérlőnél már nem volt ilyen egyszerű. Igazából nem is tudom mi volt a rossz. Cseréltem a foglalatokat, az izzókat, megtisztítottam a csatlakozókat, és forrasztottam a diódákra. Ezután már működik. Az üzemmód gombok kicsit halványabban világítanak de a képhez képest erősebbek persze, teljesen jól láthatók "élőben".
VÉGRE, VÉGRE, VÉGRE! Az előző 155ben is ilyen sportcsomagos műszeregység volt. Számomra ez az egyetlen fajta ami elfogadható benne.. :)
A történet hosszú, de leegyszerüsítem: még 2008ban vettem az ebay-ről ilyen műszeregységet igaz, TS-be valót. Akkor olcsónak számított a 20.000 Ft-os árával, de ebben benne volt a fém váltógomb és kézifékkar is. Csakhogy akkor nem tudtam hogy a TS-é nem lesz jó, sajnos a ford. mérő nem valós adatot mutatott. Így elcseréltem egy V6ba való egyszerű, de legalább süllyesztett számlapos egységre.
Aztán még 2009ben Marklar kollégához került egy széleskasznis V6, amiben ilyen egység volt. Azonnal lecsaptam rá, de elkövettem a hibát hogy nem "foglalóztam" le, így mire 2 hét múlva mentem a cuccért már eladta Gery83nak. Csalódott voltam.
Gerynek elég lassan (de alaposan) állt össze az autója, míg kb. 3 héttel ezelőtt levizsgázott. Így kiderült hogy a V6 egység meg nem jó a Q4-be szintén fordulatszám jelzés a probléma. Így végre lecsaphattam.
Egyébként mindig is ritkaság volt és az is lesz a V6ban való sport egység, jelenleg ha van épp az Ebay-en, 170EURnál nincs olcsóbb..
Elkészült az olajhűtőm. Ez egy GTV V6 TB ből való. Formára jobban passzol, mint a 164-esé, meg az enged sajnos, tehát igen időszerű a csere. Sajnos mikor szedtem le, akkor a hollander menetes része lenyalódott. így újat kellett rá készíttetni, de nem olyan egyszerű. A mentes "csöcsöket" viszonlyag olcsón megúsztam, csak a felhegesztése nem volt annyira olcsó, + nyomáspróbánál kicsit engedett így javítani is kellett.
Beszerzésre került:
- kábelvezető gégecső 2 méretben, 5m
- bandázsszalag
- saruk
- 1 db fázisceruza