Tagok >> Longman >> 155 GTA :)) >> Blog
- Típus:155 GTA :))
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1992
- Színe:grafit
Igaz ez már pár héttel ezelőtt volt, de csak most jutottam oda, hogy erről blog-ot írjak. Nagynehezen, többszöri időpontegyeztetés és egy T5 Transporterrel történő sikertelen elhozatali kísérlet (nem szárnyas ajtós volt, így nem tudtuk targoncával betenni) után egy fic nap le volt beszélve, intéztem magamnak egy kis pickup-ot ( Felicia :) ), és azzal elindultam. Mivel úgy volt, hogy a targonca ott lesz, így segítséget nem vittem. De nem volt targonca, volt helyette ígérgetés, meg "átbasztak" hangulatot éreztem. Feleslegesen töltöttem ott 3 órát, majd eljöttem azzal hogy másnap hozok segítséget, és kézzel felpakoljuk! Így is lett, Vittorio, ZAZ156, és Csicsi cartársak/jóbarátok jöttek velem, és végre hazahoztuk!! Íme végre egy képen látható az autó és a motor
Kezdenek tisztulni a dolgok. A hétvégén most úgy néz ki, belepróbáljuk a motort, és be is indítjuk! Arról hogy hogyan jutottunk el idáig, egy külön post-ot fogok írni.. Jó hosszú lesz! :)
A lényeg, hogy már látom az alagút végét, így be mertem ruházni a gumikba is.. :)
Gyári váltóméret, 205/40R17, Yokohama Parada Spec 2
99.000 HUF
A jobb átláthatóság, és az esetleges kasznihibák (rohadások) feltárásához inkább kiszedtem a szőnyeget is, és kibontottam a csomagtartó kárpitjait is. Nem volt baj.. A padlókárpit alatt szét volt mállva a bitumen, és állt a víz (valószínüleg a fűtőradiátorból ömlő víz maradt ott). Rohadások a bal és jobb első sarokban, + a csomagtartó kát oldalán a tornyok mögött.
A biztosítéktábla körül óriási kábeldzsungel volt, de rájöttem hogy az egészet az utólagosan belekókányolt risztó okozza. Kitéptem az egészet, mindent visszakötöztem eredeti állapotába. Most rend van, nincsenek töredezett vezetékek.
Kitakarítottam az összes bitumen és szigetelőanyagot, megcsináltuk a lakatolást. Még kap egy teljes rücsi kezelést is.
Ahelyett hogy összefelé raknám még mindig csak a kipakolás tart.
De végre itt a jóidő így legalább már tudok vmit csinálni.. Kibontottam még pár műanyagot amik cserélve lesznek, a kormányt, + kivettem a műszerfalat hogy könnyebben átlátható legyen a vezetékelés. (Történt ugyanis hogy bogarat ültettek a fülembe, miszerint át kell kábelezni az egész autót, mert a mot.vezérlő egy csoportkábelen van minden mással, és a 164-esnek is, viszont a csatléakozóik nem egyformák. Ezen cseppet befordultam, de a képek tanusága szerint ez mégsem igaz, úgyhogy egyenlőre megnyugodtam. Kopp-kopp-kopp)
Kikerült a mot.vezérlő is, és elkezdetem bontani a motrfelőlio oldalt is.
Az igazsághoz hozzátartozik hogy félig összefelé is raktam kicsit a dolgokat, mert végre be tudtam illeszetni a helyére a klíma eddig hiányzó előtét ellenállását..
Most ezek a felnik vannak porondon. Előnye hogy olcsó :), hátránya hogy nem tom hogy igazán jól állna-e.. Lehet túl sötét.
Az álmom az utóbbi lenne, de csak ötcsavaros kivitelben létezik..
Egy véletlen folytán sikerült egy komplett 164 3.0 V6 24V autót szerezni. Potom 100.000 Ft volt.( a kaszni elment 50.000-ért) Így nem foglalkozom a 2.5-ösökkel.. Ez a motor nagyon jó állapotú, 220.000 km van benne. Alakítani kellesz majd, van egy pár nyitott kérdés.
1. Klímakompresszor elhelyezése, mérete (jó-e a 2.5-ösé ehhez vagy sem)
2. A 3.0-án a termosztát a vezérlés oldalán van. Így viszont nem fér el a 155 ben.
3. Féltengelyek egyeznek-e a 155 kerékcsapágyával. (vagy a 164 váltójába belemegy-e a 155 féltengely)
03.28-án végre megmozdult. Igaz nem a saját lábán, csak udvarrendezés volt így áttoltuk a kert egyik végéből a másikba... :)))
Az eredeti műszeregység nekem nem tetszik csak ez az újabb fajta "sportcsomagos". 2.Ebay-es rendelésem.