Tagok >> Longman >> 155 GTA :)) >> Blog
- Típus:155 GTA :))
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1992
- Színe:grafit
Rendeltem pár cuccost a Maklárától. Végre olyan dolgokat amik tényleg az apróság kategóriába esnek, de nagyon bosszantanak.
Tehát a lista:
2 hátsó dobbetét
letesztelt hátsó ablakfűtés relé
rossz check panel, a tartófülei miatt
csavarok, patentek
hűtővíz alacsony szint jeladó, tartállyal együtt
ablakmosó alacsony szint jeladó, tartállyal együtt
lámpamosó motor
grátiszba kaptam egy ablakmosó motort is :)
lámpatakaró műanyagok (felülről)
Nos ami talán a legfontosabb volt a hátsó ablakfűtés relé, de sajnos ezzel sem működik így 100% hogy az én készülékemben a hiba.. neki is esek valamikor és rövidre zárom végre a dolgot..
Gyorsan a 2 lámpatakarót is beszereltem.
Kiméricskéltem a 2 jeladót is, ellenállásuk változik ahogy kell, így a hűtővíz-ét be is szereltem, úgyhogy végre nem világít a check panelem.. :)
Ami az ablakmosó tartályba való cuccokat, azokat a héten vmikor összehozom, mert egyúttal tervezek rendet is rakni a körülötte lévő elektromos vezeték kupacban.. Tehát az nem 2 perc lesz
Volt végre egy szabad Vasárnapom. Sem meló, sem családi program. Így belemerültem néhány apróságban amelyek megoldásához gyakorlatilag ilyen Vasárnapok kellenének csak.
Szóval, először is megint tönkrement a vízhőfok jeladóm. (Először azt hittem termosztát lesz) Meguntam a dolgot és szépen bekötöttem az első hengerfejben lévő utólag beszerelt jeladót a gyári vezetékre.
Meghekkeltem kevéske műanyaghegesztő szaktudásom segítségével a bal köszöb"spoiler" elejének felfogatását hogy ne lógjon tovább.
Amire a legtöbb idő elment az a sebességmérő. Nekem ilyen a kezdetektől nincs. Valamelyik korábbi bejegyzésben van erről szó ha jól emlékszem úgyhogy nem kezdem az elejéről.
Most 100%-osan sikerült mindenre rájönni, a műszeregységem biztos hogy rossz. Csak az a baj hogy a sebesség mérő vezetékelésétől romlott el nagy valószínűséggel. Van ugyanis 3 vezeték. 1 test, egy táp, a harmadikon pedig változik a feszültség amit a jeladó generál. szóval az első kettővel semmi gond de a harmadikon sajnos folyamatosan 6,2 V feszkó van. Még akkor is ha le van húzva a jeladóról is. és a műszeregységről is. Jó mi? :) Szóval ez az állandó feszkó is tönkretehette a műszeregységet. Semmi gond, Gerytől nemsokára jön a sportcsomagos egység és akkor kiderül..
Aztán itt volt még a belső világítás, melynek a hibája az volt az utóbbi időben hogy az időzítő egység tápkábele elmelegedett, magát az időzítőt le is égette..
Ugyanakkor a hátsó tér világítása sem volt tökéletes, mert az meg folyamatosan világított ha rajta volt a csoki. Most szétbontottam és kiderült hogy a teljes vezetékköteg hátul össze van égve/olvadva, ezért a zárlat.
Majd végül a check panel és klímavezérlő háttérvilágítása. Először is kimértem manual szerint, és van delej azokban a vezetékekben melyekben szükséges mondjuk ezt sejtettem mert az óra világítása eddig is működött. Akkor nézzük az izzókat. Miután kicseréltem már világított a hamus izzója, haladunk. De a piktogrammoké nem. Megpucoltam a foglalatot, és átnéztem a NYÁK-t. De semmi elváltozás. Gondoltam a biztonság kedvéért próbáljuk ki az óra világításának a foglalatával. Azzal már működött, úgyhogy az izzó foglalata a hibás.
Viszont a klímapanellel nem ez a baj, abba bele kell merülni rendesen.
Hát erre volt jó pár óra szabadság..
Lássuk mihez is nyúlkáltam az elmúlt hónapokban?
Az eltört klímacsövet hagytam, majd jövőre foglalkozom vele. Azt kiderítettem hogy ki tudja megjavítani itt Miskolcon.
A hátsó féknyergeket szétszedtem és megpróbáltam megjavítani, de sajnos nem sok sikerrel jártam teljesen rosszak azok már. Úgyhogy marad a B terv, azaz a GTV nyergek. Még azon morfondírozom hogy galvanizáljam-e őket (egyáltalán lehet-e) vagy legyenek színre fújva. Ha ez utóbbi, akkor sem maradok sztem a pirosnál, inkább vmi mást szeretnék. Vagy fekete, vagy citrom, vagy ezek kombinációja.
A kipufogóm egyre több sebből vérzik, az lesz a legfontosabb hamarosan.
Volt egy aggasztó hibám is, egyszerűen zárlatos lett az akksim. Bár én teljesen más problémára gondoltam, úgyhogy kis időbe belekerült mire rájöttem pontosan mi okozza. A saruk is benne voltak a történetben.
Sikerült megcsinálnom a bal első ajtózárat is, pontosabban megszüntetni a nyekergését/csattogását. Teljesen szétszedtem, ami lógott rajta azt meghúztam, ill teljesen átmostam (hála az alkatészmosónak anélkül lehetetlen lett volna ilyen alaposan) majd átfújtam fehér zsírspray-el. Azóta kussban van. Egyúttal az ajtókárpitban is pótoltam néhány csavart. Sajnos szét kell szednem újra mert sikerült úgy összerakni hogy picit szorul a kp. zár motor.
Találtam egy szakit, aki megcsinálja az olajhűtő hollanderes részét pár ezer Forintért. Ha az kész akkor olajcsere és az olajhűtő terelő műanyagját is szeretném rászerkeszteni. Olaj majd 10W60-as fog belekerülni.
Kicsit most zajong a kicsike mert jobb elölről kattogó/csattogó hangot hallat, elsőre szelephang, de igazából a jobb első kerék mögül hallani erősen. Szóval vagy valamelyik görgő, vagy a kipuff-ból jön a hang szerintem. De hamarosan kiderül.
Lassan lakatolásra is sor kell hogy kerüljön, mert nem akarnék így nekivágni a télnek. Az biztos hogy pénzhiány miatt "csak" a hátulja (bár máshol nincs is rozsda) kerül sorra, és az eredeti elemek mennek vissza a helyükre. A wide body és a fényezés még várat magára.. :S
Beszereztem az új téligumikat, választásom az Uniroyal MS Plus 66-ra esett. Meglátjuk. Sajnos még pár hét mire megérkezik.. Sebaj mert felnim úgysincs még..
Mire lenne alkalmasabb egy szabad Szombat délelőtt, mint hogy lekapjam az első lököst (persze csakis emelőn a benti műhelyben) és bekössem rendesen a fényszórómosót és a ködlámpákat. Az utóbbihoz is kellett farigcsálni egy sort, de nem volt vészes.
Aztán kapott már egy alapos takarítást és mosást is, mert már hónapok óta nem foglakoztam vele. Íme.
Nos ez a történet végképp lezárható, bár már eddig sem volt bajom vele, most viszont végső megállapítást nyert hogy minden rendben.
Szóval ami még nem volt 100%-os, az az első fejezetekben említett vízhőfokmérő pontatlansága.
Nagyon nem izgatott a dolog csak a 164-esben olyan megnyugtató volt hogy ugye az óra megállt 80 foknál csak nagyobb melegben, sokat állva nyalt bele a 90-be.
Nos a múltkor mikor a termosztátnak készíttettem a tartó konzolt, utána teljesen behalt a jelenlegi szenzor nem mutatott semmit.. Idegesített a dolog, és már majdnem rendeltem Marklártól egyet, de ugye megataláltam a múltkori leltárból egy ilyen jeladót, anno azt hittem rossz. Mindenesetre kicseréltem, és ezzel működik tökéletesen, és mostmár végképp megnyugodtam az autónak tökéletes a vízháztartása. 80 fok. :)
Csináltam a pincében egy leltárt, és olyan sok apróság van amire azt mondtam hogy majd akkor kerül bele az autóba ha a végső stádiumban lesz (fényezés).
Ez viszont egyre távolabbi álomnak látszik, ellenben a teljes lakatoláson szertném ha szeptember végén, legkésőbb október elején átesne. Viszont akkor már műszakilag legyen minden a helyén a legjelentéktelenebb dolgok is. Persze ezektől lesz teljes az autó, így elsőre hozzáláttam a fényszórómosóhoz, ami nincs még 100%osan kész, ahhoz még le kell venni a lökhárítót is. Viszont akkor a ködlámpát is beszerelem majd..
Készítettem egy kis videot, bemutatandó az autó jelenlegi hangját, ami remélem már nem sokáig lesz ilyen, teljes átalakuláson esik át.. :)
Íme :)
Végre nekiláttam kicserélni a klímakompresszort az R134-esre. Számítottam rá hogy nem lesz meg 2 nap alatt de külsö körülmények miatt egészen 5 napig húzódott. Persze ezt egybekötöttem a generátor szíjfeszítő cseréjével is.
Nos maga a kompresszornak a leszerelése sem lesz egyszerű ezt tudtam, és így is lett. A hely szűkössége miatt ( fölötte fekszik a generátor, előtte meg a hűtő) egy hosszú átmenő csavart vágni kellett máshogy nem lehetett kifűzni, de sebaj, úgyis rozsdamentesre cseréltem, és így tettem a görgő felfogató csavarjával is.
Miután len volt a régi kompresszor, mehetett fel az új, csakhogy elsőre nem látszódott hogy van köztük eltérés. Ez csak akkor kezdett feltűnni, mikor próbáltam a helyére tenni. Ahogy a képen látható le kellett köszörülni a kiálló kis fülecskéket, és ahol találkozik a generátorral, ott egy kis éket kellett belevágni hogy odaférjenek egymás alá-fölé.
Miután ez megvolt először megcsináltam az elektromos csatlakozók cseréjét, mivel azok is mások természetesen, majd elkezdtem bekötni a klímacsöveket, és már a másnapi nyomáspróbán gondolkodtam. Bekötöttem a csövet a hűtőbe, majd elkezdtem lehúzni a hollandereket a szárító szűrőn. Erről tudni kell hogy kis fika alumínium menetes része van, nagyon könnyű félre kapatni, főleg hogy a másik oldalon 14 éves hollanderek vannak a csöveken, szintén aluból, csak már az idő vasfoga által megrágva.
Az egyik hollandit sikerült szépen lehúzni, a második viszont nagyon nehezen ment, valószínű félre kapatódott pedig nagyon figyeltünk, úgyhogy mire teljesen megszorítottuk volna, már nagyon nehezen lehetett tekerni a meneten. Még kb. egy fordulat kellett volna mikor tőben eltört a cső a hollandi előtt.. erről ennyit, sok hűhó semmiért.
Elérkezett végre! Minden tökéletes volt, szuperül megcsinálta. Van ám előnye az FK futőműnek: állítható vele a kerékdőlés is.. :)
Csak ajánlani tudom: Farkas Zsolt, Itálgáz Kft.