Mutasd

>> Tuning és extra2010-11-08

Rendeltem pár cuccost a Maklárától. Végre olyan dolgokat amik tényleg az apróság kategóriába esnek, de nagyon bosszantanak.
Tehát a lista:
2 hátsó dobbetét
letesztelt hátsó ablakfűtés relé
rossz check panel, a tartófülei miatt
csavarok, patentek
hűtővíz alacsony szint jeladó, tartállyal együtt
ablakmosó alacsony szint jeladó, tartállyal együtt
lámpamosó motor
grátiszba kaptam egy ablakmosó motort is :)
lámpatakaró műanyagok (felülről)

Nos ami talán a legfontosabb volt a hátsó ablakfűtés relé, de sajnos ezzel sem működik így 100% hogy az én készülékemben a hiba.. neki is esek valamikor és rövidre zárom végre a dolgot..
Gyorsan a 2 lámpatakarót is beszereltem.
Kiméricskéltem a 2 jeladót is, ellenállásuk változik ahogy kell, így a hűtővíz-ét be is szereltem, úgyhogy végre nem világít a check panelem.. :)

Ami az ablakmosó tartályba való cuccokat, azokat a héten vmikor összehozom, mert egyúttal tervezek rendet is rakni a körülötte lévő elektromos vezeték kupacban.. Tehát az nem 2 perc lesz

>> Szerviz2010-10-31

Volt végre egy szabad Vasárnapom. Sem meló, sem családi program. Így belemerültem néhány apróságban amelyek megoldásához gyakorlatilag ilyen Vasárnapok kellenének csak.
Szóval, először is megint tönkrement a vízhőfok jeladóm. (Először azt hittem termosztát lesz) Meguntam a dolgot és szépen bekötöttem az első hengerfejben lévő utólag beszerelt jeladót a gyári vezetékre.
Meghekkeltem kevéske műanyaghegesztő szaktudásom segítségével a bal köszöb"spoiler" elejének felfogatását hogy ne lógjon tovább.
Amire a legtöbb idő elment az a sebességmérő. Nekem ilyen a kezdetektől nincs. Valamelyik korábbi bejegyzésben van erről szó ha jól emlékszem úgyhogy nem kezdem az elejéről.
Most 100%-osan sikerült mindenre rájönni, a műszeregységem biztos hogy rossz. Csak az a baj hogy a sebesség mérő vezetékelésétől romlott el nagy valószínűséggel. Van ugyanis 3 vezeték. 1 test, egy táp, a harmadikon pedig változik a feszültség amit a jeladó generál. szóval az első kettővel semmi gond de a harmadikon sajnos folyamatosan 6,2 V feszkó van. Még akkor is ha le van húzva a jeladóról is. és a műszeregységről is. Jó mi? :) Szóval ez az állandó feszkó is tönkretehette a műszeregységet. Semmi gond, Gerytől nemsokára jön a sportcsomagos egység és akkor kiderül..

Aztán itt volt még a belső világítás, melynek a hibája az volt az utóbbi időben hogy az időzítő egység tápkábele elmelegedett, magát az időzítőt le is égette..
Ugyanakkor a hátsó tér világítása sem volt tökéletes, mert az meg folyamatosan világított ha rajta volt a csoki. Most szétbontottam és kiderült hogy a teljes vezetékköteg hátul össze van égve/olvadva, ezért a zárlat.

Majd végül a check panel és klímavezérlő háttérvilágítása. Először is kimértem manual szerint, és van delej azokban a vezetékekben melyekben szükséges mondjuk ezt sejtettem mert az óra világítása eddig is működött. Akkor nézzük az izzókat. Miután kicseréltem már világított a hamus izzója, haladunk. De a piktogrammoké nem. Megpucoltam a foglalatot, és átnéztem a NYÁK-t. De semmi elváltozás. Gondoltam a biztonság kedvéért próbáljuk ki az óra világításának a foglalatával. Azzal már működött, úgyhogy az izzó foglalata a hibás.
Viszont a klímapanellel nem ez a baj, abba bele kell merülni rendesen.

Hát erre volt jó pár óra szabadság..

>> Szerviz2010-10-19

Lássuk mihez is nyúlkáltam az elmúlt hónapokban?
Az eltört klímacsövet hagytam, majd jövőre foglalkozom vele. Azt kiderítettem hogy ki tudja megjavítani itt Miskolcon.
A hátsó féknyergeket szétszedtem és megpróbáltam megjavítani, de sajnos nem sok sikerrel jártam teljesen rosszak azok már. Úgyhogy marad a B terv, azaz a GTV nyergek. Még azon morfondírozom hogy galvanizáljam-e őket (egyáltalán lehet-e) vagy legyenek színre fújva. Ha ez utóbbi, akkor sem maradok sztem a pirosnál, inkább vmi mást szeretnék. Vagy fekete, vagy citrom, vagy ezek kombinációja.

A kipufogóm egyre több sebből vérzik, az lesz a legfontosabb hamarosan.

Volt egy aggasztó hibám is, egyszerűen zárlatos lett az akksim. Bár én teljesen más problémára gondoltam, úgyhogy kis időbe belekerült mire rájöttem pontosan mi okozza. A saruk is benne voltak a történetben.

Sikerült megcsinálnom a bal első ajtózárat is, pontosabban megszüntetni a nyekergését/csattogását. Teljesen szétszedtem, ami lógott rajta azt meghúztam, ill teljesen átmostam (hála az alkatészmosónak anélkül lehetetlen lett volna ilyen alaposan) majd átfújtam fehér zsírspray-el. Azóta kussban van. Egyúttal az ajtókárpitban is pótoltam néhány csavart. Sajnos szét kell szednem újra mert sikerült úgy összerakni hogy picit szorul a kp. zár motor.

Találtam egy szakit, aki megcsinálja az olajhűtő hollanderes részét pár ezer Forintért. Ha az kész akkor olajcsere és az olajhűtő terelő műanyagját is szeretném rászerkeszteni. Olaj majd 10W60-as fog belekerülni.

Kicsit most zajong a kicsike mert jobb elölről kattogó/csattogó hangot hallat, elsőre szelephang, de igazából a jobb első kerék mögül hallani erősen. Szóval vagy valamelyik görgő, vagy a kipuff-ból jön a hang szerintem. De hamarosan kiderül.

Lassan lakatolásra is sor kell hogy kerüljön, mert nem akarnék így nekivágni a télnek. Az biztos hogy pénzhiány miatt "csak" a hátulja (bár máshol nincs is rozsda) kerül sorra, és az eredeti elemek mennek vissza a helyükre. A wide body és a fényezés még várat magára.. :S

 
>> Egyéb2010-10-19

Beszereztem az új téligumikat, választásom az Uniroyal MS Plus 66-ra esett. Meglátjuk. Sajnos még pár hét mire megérkezik.. Sebaj mert felnim úgysincs még..

>> Autóápolás2010-08-29

Mire lenne alkalmasabb egy szabad Szombat délelőtt, mint hogy lekapjam az első lököst (persze csakis emelőn a benti műhelyben) és bekössem rendesen a fényszórómosót és a ködlámpákat. Az utóbbihoz is kellett farigcsálni egy sort, de nem volt vészes.
Aztán kapott már egy alapos takarítást és mosást is, mert már hónapok óta nem foglakoztam vele. Íme.

>> Szerviz2010-08-21

Nos ez a történet végképp lezárható, bár már eddig sem volt bajom vele, most viszont végső megállapítást nyert hogy minden rendben.
Szóval ami még nem volt 100%-os, az az első fejezetekben említett vízhőfokmérő pontatlansága.
Nagyon nem izgatott a dolog csak a 164-esben olyan megnyugtató volt hogy ugye az óra megállt 80 foknál csak nagyobb melegben, sokat állva nyalt bele a 90-be.

Nos a múltkor mikor a termosztátnak készíttettem a tartó konzolt, utána teljesen behalt a jelenlegi szenzor nem mutatott semmit.. Idegesített a dolog, és már majdnem rendeltem Marklártól egyet, de ugye megataláltam a múltkori leltárból egy ilyen jeladót, anno azt hittem rossz. Mindenesetre kicseréltem, és ezzel működik tökéletesen, és mostmár végképp megnyugodtam az autónak tökéletes a vízháztartása. 80 fok. :)

>> Szerviz2010-08-21

Csináltam a pincében egy leltárt, és olyan sok apróság van amire azt mondtam hogy majd akkor kerül bele az autóba ha a végső stádiumban lesz (fényezés).
Ez viszont egyre távolabbi álomnak látszik, ellenben a teljes lakatoláson szertném ha szeptember végén, legkésőbb október elején átesne. Viszont akkor már műszakilag legyen minden a helyén a legjelentéktelenebb dolgok is. Persze ezektől lesz teljes az autó, így elsőre hozzáláttam a fényszórómosóhoz, ami nincs még 100%osan kész, ahhoz még le kell venni a lökhárítót is. Viszont akkor a ködlámpát is beszerelem majd..

>> Egyéb2010-08-14

Készítettem egy kis videot, bemutatandó az autó jelenlegi hangját, ami remélem már nem sokáig lesz ilyen, teljes átalakuláson esik át.. :)
Íme :)

>> Szerviz2010-08-10

Végre nekiláttam kicserélni a klímakompresszort az R134-esre. Számítottam rá hogy nem lesz meg 2 nap alatt de külsö körülmények miatt egészen 5 napig húzódott. Persze ezt egybekötöttem a generátor szíjfeszítő cseréjével is.
Nos maga a kompresszornak a leszerelése sem lesz egyszerű ezt tudtam, és így is lett. A hely szűkössége miatt ( fölötte fekszik a generátor, előtte meg a hűtő) egy hosszú átmenő csavart vágni kellett máshogy nem lehetett kifűzni, de sebaj, úgyis rozsdamentesre cseréltem, és így tettem a görgő felfogató csavarjával is.
Miután len volt a régi kompresszor, mehetett fel az új, csakhogy elsőre nem látszódott hogy van köztük eltérés. Ez csak akkor kezdett feltűnni, mikor próbáltam a helyére tenni. Ahogy a képen látható le kellett köszörülni a kiálló kis fülecskéket, és ahol találkozik a generátorral, ott egy kis éket kellett belevágni hogy odaférjenek egymás alá-fölé.
Miután ez megvolt először megcsináltam az elektromos csatlakozók cseréjét, mivel azok is mások természetesen, majd elkezdtem bekötni a klímacsöveket, és már a másnapi nyomáspróbán gondolkodtam. Bekötöttem a csövet a hűtőbe, majd elkezdtem lehúzni a hollandereket a szárító szűrőn. Erről tudni kell hogy kis fika alumínium menetes része van, nagyon könnyű félre kapatni, főleg hogy a másik oldalon 14 éves hollanderek vannak a csöveken, szintén aluból, csak már az idő vasfoga által megrágva.
Az egyik hollandit sikerült szépen lehúzni, a második viszont nagyon nehezen ment, valószínű félre kapatódott pedig nagyon figyeltünk, úgyhogy mire teljesen megszorítottuk volna, már nagyon nehezen lehetett tekerni a meneten. Még kb. egy fordulat kellett volna mikor tőben eltört a cső a hollandi előtt.. erről ennyit, sok hűhó semmiért.

>> Szerviz2010-06-14

Elérkezett végre! Minden tökéletes volt, szuperül megcsinálta. Van ám előnye az FK futőműnek: állítható vele a kerékdőlés is.. :)
Csak ajánlani tudom: Farkas Zsolt, Itálgáz Kft.